Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench plassen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Stitchy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Bench plassen.

Ongelezen bericht door Stitchy »

Hallo,
Wij hebben sinds 1,5 week onze franse bulldog pup van 12 weken in huis. Het gaat echt heel goed, hij pikt dingen snel op, luistert al redelijk goed en is bijna zindelijk overdag.
Alleen snachts is nog een probleem... hij blijft in zijn bench plassen (heel soms ook poepen!). We zetten elke nacht de wekker en mijn vriend staat sochtends extra vroeg op, maar helaas blijft het mis gaan. Soms is hij wel een nacht droog, maar 9 van de 10x vinden we toch weer een plasje.. we hebben hier en daar al wat tips opgevangen zoals regelmatig een snoepje verstoppen in de bench zodat hij het als leuk plekje gaat zien. Ik heb nu zijn eten en drinkbak erin gezet omdat ik hoorde van een kennis dat honden hun eet en drink plek niet vervuilen.
Ik weet dat hij de bench niet als iets vervelends ziet want hij gaat er overdag regelmatig zelf in en uit, om te spelen of voor een dutje.

We laten hem na elk dutje, speelkwartiertje en etenstijd naar buiten, waar hij dan netjes zijn behoefte doet. Tussendoor loopt hij regelmatig uit zichzelf naar de deur om dan vervolgens op het balkon op de krant te plassen.

Hebben jullie nog tips voor de nacht?
Alvast bedankt! :mrgreen:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bench plassen.

Ongelezen bericht door AnneBP »

hoe groot is je bench? want in een grote bench heeft hij nog voldoende plek om in de ene hoek te slapen en de andere hoek te plassen.
ik zou er overigens geen water en voer in zetten, dan heeft hij alleen maar kans om teveel te drinken en te moeten plassen. de meeste pups bevuilen hun nest niet, maar dat nest/bench moet dus niet groter zijn dan de slaapplaats.
misschien kan je de bench naast het bed zetten, zodat je ziet wanneer de pup onrustig wordt en hem dan naar buiten laten?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jullie hebben hem net 1,5 week en hij blijft in zijn bench plassen. Nee, hij plast NOG in zijn bench. Hoe ervaart hij de bench? Ligt hij te slapen snachts? Of piept hij regelmatig? En waar zijn jullie? Want een hondje dat nog onzeker is en bv wat bangig alleen zal een hele snelle stofwisseling krijgen. Dus dan kan hij domweg zijn plas en poep niet meer ophouden omdat hij angstig is.
Wat ook kan is dat je toch te lange nachten maakt. Het is een Frans bulletje schrijf je? Dat zijn niet de snelste leerlingen en niet de meest zindelijke hondjes. Kleine hondjes zijn sowieso wat sneller onzindelijk om de een of andere reden.

Ik zou zeggen, ga zo door en sta evt nog 1 keer extra op. En als je dat eens een maand volhoudt dan zal je wel verbetering moeten zien. Immers, hondje wordt ouder en went. Nu heb je hem veel te kort en voor sommige hondjes is 1,5 week tijd om wat te leren veeeeel te kort. Zeker voor pups. :wink:
Afbeelding
Chris78
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chris78 »

Hoe lang maak je de nacht?
Heb hier ook een puppy in huis..de eerste paar nachten op de bank naast de bench geslapen en grofweg elke 3 uur eruit en een plasje doen.
Nu na een week gaat ze om 12 uur de bench in ( zonder eten/drinken!) en om half 6 staat de wekker en kan ze een plasje doen.
Tot nu toe werkt dat prima :)

Alleen de rest van de tijd plast ze liever op de vloerbedekking dan buiten....dat is de volgende uitdaging.
Stitchy
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties!
De voerbak en drinkbak laat ik snachts leeg, ik kreeg die tip van iemand van de martin gaus school. Dus ik dacht ik probeer het gewoon eens!
Ik weet dat 1,5 week inderdaad erg kort is, we zijn erg geduldig met hem en het is ook niet erg dat hij soms plast, maar as we het kunnen voorkomen is het fijner :wink:
Hij is niet bang, piept ook niet in de bench en gaat meteen slapen als hij savonds erin gaat. We gaan savonds rond 12u naar bed, rond een uur of 2/3 eruit en mijn vriend gaat dan rond 6uur eruit. Stitch piept alleen als hij zijn plasje al gedaan heeft, als we het schoonmaken gaat hij meteen weer verder slapen.

De bench is 53 x 75 cm, nu met de bakken erin heeft ie 53 x 53 om te liggen, hij heeft dan nog wel wat ruimte over... is dat te groot?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hij heeft gewoon die controle nog niet, dat is normaal op die leeftijd.
Zou hem of met de bench naast bed zetten (dat heeft mijn voorkeur), bij onrust optillen en buiten zetten, of 's nachts de wekker zetten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Stitchy schreef:Bedankt voor jullie reacties!
De voerbak en drinkbak laat ik snachts leeg, ik kreeg die tip van iemand van de martin gaus school. Dus ik dacht ik probeer het gewoon eens!
Ik weet dat 1,5 week inderdaad erg kort is, we zijn erg geduldig met hem en het is ook niet erg dat hij soms plast, maar as we het kunnen voorkomen is het fijner :wink:
Hij is niet bang, piept ook niet in de bench en gaat meteen slapen als hij savonds erin gaat. We gaan savonds rond 12u naar bed, rond een uur of 2/3 eruit en mijn vriend gaat dan rond 6uur eruit. Stitch piept alleen als hij zijn plasje al gedaan heeft, als we het schoonmaken gaat hij meteen weer verder slapen.

De bench is 53 x 75 cm, nu met de bakken erin heeft ie 53 x 53 om te liggen, hij heeft dan nog wel wat ruimte over... is dat te groot?
Ik zou wel water beschikbaar houden, weghalen vind ik sneu en kan een fixatie op water veroorzaken. Je kan dan beter een keer extra opstaan en gewoon wel laten drinken naar behoefte.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij zijn er maar heel weinig honden die 's nachts drinken.
In een bench zonder drinkbak gedurende de nacht lijkt me niet zo problematisch.
Maar het is misschien beter als je hem goed kunt horen en bij het eerste gescharrel meteen buiten kunt zetten.
Dus bench naast het bed of zelf naast de bench Lijkt me het handigste.
En goed belonen als hij dan buiten plast :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Stitchy
Vaste gebruiker

De bench staat buiten onze slaapkamer, we hebben de deur open en horen elk geluidje, meestal zijn we er op tijd bij, maar soms plast ie ook daarna nog als wij weer in bed liggen.
Ik heb net zijn favoriete dekentje in de bench gelegd en hij is er niet meer weg te slaan! De bakken vind ie volgens mij alleen maar makkelijk in de bench, hij was net met z'n ogen nog dicht aan het drinken haha.
Ik ga even kijken wat hij vannacht doet nu hij minder ruimte in de bench heeft!
ranetje
Zeer actief

Stitchy schreef:De bench staat buiten onze slaapkamer, we hebben de deur open en horen elk geluidje, meestal zijn we er op tijd bij, maar soms plast ie ook daarna nog als wij weer in bed liggen.
Ik heb net zijn favoriete dekentje in de bench gelegd en hij is er niet meer weg te slaan! De bakken vind ie volgens mij alleen maar makkelijk in de bench, hij was net met z'n ogen nog dicht aan het drinken haha.
Ik ga even kijken wat hij vannacht doet nu hij minder ruimte in de bench heeft!
Hoe gaat dat overdag?
Als er vaker kleine plasjes komen zou je even kunnen laten controleren op blaasontsteking.

's nachts zou ik die bakken dus echt uit de bench halen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Stitchy
Vaste gebruiker

Overdag gaat het perfect! Al een aantal dagen niks binnen gedaan, hij houd z'n behoefte op tot we gaan wandelen of hij rent uit zichzelf naar de krant op het balkon! Was eigenlijk best snel aangeleerd, hij leert heel snel, (waar ik verbaasd over ben, het blijft tenslotte een fransje :tongue: ), hij kan al goed zitten en liggen en pootjes geven (10 min geoefend! :cheer: ) Dus hopelijk gaat de bench binnenkort ook goed! We blijven stug volhouden! :mrgreen: bedankt voor de tips!!
Meer tips zijn altijd welkom! :wink:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

soms kost het wat tijd, komt wel goed! Je zou denken dat ie het zeker snachts wel op kan houden voor een uur of 3, het is inderdaad geen vreemde verwachting ofzo..
Stitchy
Vaste gebruiker

Vannacht super goed gegaan! Mijn vriend heeft hem om half 2 op de krant gezet, daarna tot half 7 doorgeslapen! Bench is droog gebleven :cheer:
ranetje
Zeer actief

Stitchy schreef:Vannacht super goed gegaan! Mijn vriend heeft hem om half 2 op de krant gezet, daarna tot half 7 doorgeslapen! Bench is droog gebleven :cheer:
:ok:
Afbeelding
Stitchy
Vaste gebruiker

Nou, iets te vroeg gejuicht... hij blijft op onregelmatige tijden snachts in zijn bench plassen... ik heb de bench verkleind en laat hem eten in de bench, maar lijkt wel of ie er niks om geeft...
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Stitchy schreef:Nou, iets te vroeg gejuicht... hij blijft op onregelmatige tijden snachts in zijn bench plassen... ik heb de bench verkleind en laat hem eten in de bench, maar lijkt wel of ie er niks om geeft...
In theorie klopt het wel dat een hond zijn eetplek niet bevuild maar als je hem te lang in de bench opsluit dwing je hem als het ware daar te pissen. Hij kan niet anders omdat hij het simpelweg niet langer op kan houden. Dus in plaats van de bench verkleinen zou ik er snachts weer vaker uit gaan. Of de bench naast bed zetten zodat je hoort wanneer hij pissen moet. Echt hoor, je verwacht veel te veel van je pup. Sommige zijn wel een half jaar voordat ze snachts zindelijk zijn.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

De bench moet zo klein zijn, dat hij zich 1x kan omdraaien, dus een nieuw plekje kan pakken.

Verder zou ik er vaker uitgaan, desnoods in het begin elk uur, was hij dan droog, doe je het de dag erna een half uur later.
En zo langzaam aan opbouwen.
Stitchy
Vaste gebruiker

We gaan er nog steeds elke nacht uit, maar hij plast dan soms nadat ie naar buiten is geweest nog in zijn bench.. ik snap ook wel dat je een pup niet te lang in de bench kan laten....
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Ga je overdag ook vaak genoeg met de kleine Fransman naar buiten? Het valt me bij mijn pup op dat hij maar één keer plast op een vaste plek, en daarom laat ik hem vrij vaak uit zodat hij wel kan lozen wat hij moet lozen. Vooral in de avond voordat we gaan slapen laat ik hem elk uur uit. Om 19.30 uur, 20.30 uur en 21.30 uur.
BessieTurf
Actief

Ga je overdag ook vaak genoeg met de kleine Fransman naar buiten? Het valt me bij mijn pup op dat hij maar één keer plast op een vaste plek, en daarom laat ik hem vrij vaak uit zodat hij wel kan lozen wat hij moet lozen. Vooral in de avond voordat we gaan slapen laat ik hem elk uur uit. Om 19.30 uur, 20.30 uur en 21.30 uur.

Ik vraag me af of inderdaad de bench 's nachts niet wat te spannend is omdat hij niet naast jullie slaapt. Jullie horen hem wel, maar als ik het goed begrijp zijn jullie wel uit zicht wat toch best spannend is voor een kleine pup. Misschien is het toch een idee de bench wat meer in zicht te zetten?
Stitchy
Vaste gebruiker

jome schreef:De bench moet zo klein zijn, dat hij zich 1x kan omdraaien, dus een nieuw plekje kan pakken.

Verder zou ik er vaker uitgaan, desnoods in het begin elk uur, was hij dan droog, doe je het de dag erna een half uur later.
En zo langzaam aan opbouwen.
Ja hebben we gedaan, maar werkt ook niet echt hij plast daarna gewoon weer in zijn bench... het begint zo langzamerhand op te breken pff.. maar we houden geduld want verder doet hij het perfect overdag! :ok:
lets have fun

Stitchy schreef:We gaan er nog steeds elke nacht uit, maar hij plast dan soms nadat ie naar buiten is geweest nog in zijn bench.. ik snap ook wel dat je een pup niet te lang in de bench kan laten....
Tja, wanneer hij in de bench pist zal je er toch echt vaker uit moeten gaan hoor. Het is een pup, die hebben nauwlijks controle over hun sluitspier, als ze moeten dan moeten ze.
Stitchy
Vaste gebruiker

BessieTurf schreef:Ga je overdag ook vaak genoeg met de kleine Fransman naar buiten? Het valt me bij mijn pup op dat hij maar één keer plast op een vaste plek, en daarom laat ik hem vrij vaak uit zodat hij wel kan lozen wat hij moet lozen. Vooral in de avond voordat we gaan slapen laat ik hem elk uur uit. Om 19.30 uur, 20.30 uur en 21.30 uur.

Ik vraag me af of inderdaad de bench 's nachts niet wat te spannend is omdat hij niet naast jullie slaapt. Jullie horen hem wel, maar als ik het goed begrijp zijn jullie wel uit zicht wat toch best spannend is voor een kleine pup. Misschien is het toch een idee de bench wat meer in zicht te zetten?
Hij lijkt zijn bench niet eng te vinden, hij ligt er namelijk graag en piept ook niet snachts, alleen als hij zijn plasje heeft gedaan. We staan na elk slaapje, speelkwartiertje en eten buiten, lijkt me toch genoeg :tongue: maar goed het blijft een eigenwijs fransje haha
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als hij weer plast als je hem terug de bench in stopt, is hij buiten niet uitgeplast. ;)

Bij ons was het in het begin ook rampzalig, niet piepen voor het plassen, alleen na het plassen in de bench. Toen de wekker 5 keer per nacht gezet en heel langzaam een paar minuten verschoven. Het was slopend, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Een pup plast inderdaad liever niet in de bench, maar als ze moeten, moeten ze. Daar helpt het kleiner maken van de bench bij sommige honden wel bij, maar als ze niks aangeven, dan helpt het niks.
BessieTurf
Actief

Drinkt je Fransman veel water in de avond? Misschien is dit ook een studie waard. Als hij brokken krijgt, lijkt het me dat hij ook meer water drinkt dan met kvv, dan zou ik de brokken vervroegen en het water rond 20 uur weg halen. Ik weet dat het ook zijn nadelen heeft, maar het is misschien wel goed tegen de hoge nood.

Edit: overigens vraag ik me af of je echt wel zijn gemorrel hoort als hij uit zicht slaapt. Je slaapt vaak zelf dieper dan je denkt en het lijkt me dat als hij naast je slaapt je het al kan horen als hij opstaat en naar het hoekje loopt wat hij plast. Opstaan is eigenlijk al een teken dat hij wat moet plassen, anders bleef hij wel lief liggen.
Stitchy
Vaste gebruiker

Hij krijgt om een uur of 6 zijn laatste brokjes, rond 8/9 uur inderdaad geen water meer. Daarna nog 2x naar buiten.
We gaan het eens proberen om de bench naast het bed te zetten, eens kijken of dat helpt! We zijn allebei niet echt vaste slapers, dus opzich horen we hem goed, de bench staat vlakbij de slaapkamer. Maar we horen hem niet rommelen in de bench dus we gaan het eens naast het bed proberen!
BessieTurf
Actief

Lijkt me idd een stuk beter. Als de bench naast je bed staat hoor je al het gerommel en kan je het veel beter in de gaten houden. Mocht je de bench en de hond daar niet willen houden dan kan je dat altijd nog afbouwen als je Fransman de plas straks beter op kan houden. Succes en sterkte met de doorbroken nachten.
lets have fun

Stitchy schreef:Hij krijgt om een uur of 6 zijn laatste brokjes, rond 8/9 uur inderdaad geen water meer. Daarna nog 2x naar buiten.
We gaan het eens proberen om de bench naast het bed te zetten, eens kijken of dat helpt! We zijn allebei niet echt vaste slapers, dus opzich horen we hem goed, de bench staat vlakbij de slaapkamer. Maar we horen hem niet rommelen in de bench dus we gaan het eens naast het bed proberen!
lijkt me een goed plan!
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Stitchy schreef:We gaan er nog steeds elke nacht uit, maar hij plast dan soms nadat ie naar buiten is geweest nog in zijn bench.. ik snap ook wel dat je een pup niet te lang in de bench kan laten....
Wat ik hier merk is dat buiten altijd leuk is qua geurtjes en dan wordt er niet geplast. Ik wacht bij de laatste keer net zo lang op 1 plek totdat het wel gelukt is. Daarna de bench in en 6 uur later eruit.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Hoe gaat het 's nachts als je hem uit de bench haalt om te plassen?
Loopt hij, til je, laat je hem op het balkon, doe je een riempje om, loopt hij buiten even, prijs je hem, zeg je niks etc.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”