Wij hebben sinds 1,5 week onze franse bulldog pup van 12 weken in huis. Het gaat echt heel goed, hij pikt dingen snel op, luistert al redelijk goed en is bijna zindelijk overdag.
Alleen snachts is nog een probleem... hij blijft in zijn bench plassen (heel soms ook poepen!). We zetten elke nacht de wekker en mijn vriend staat sochtends extra vroeg op, maar helaas blijft het mis gaan. Soms is hij wel een nacht droog, maar 9 van de 10x vinden we toch weer een plasje.. we hebben hier en daar al wat tips opgevangen zoals regelmatig een snoepje verstoppen in de bench zodat hij het als leuk plekje gaat zien. Ik heb nu zijn eten en drinkbak erin gezet omdat ik hoorde van een kennis dat honden hun eet en drink plek niet vervuilen.
Ik weet dat hij de bench niet als iets vervelends ziet want hij gaat er overdag regelmatig zelf in en uit, om te spelen of voor een dutje.
We laten hem na elk dutje, speelkwartiertje en etenstijd naar buiten, waar hij dan netjes zijn behoefte doet. Tussendoor loopt hij regelmatig uit zichzelf naar de deur om dan vervolgens op het balkon op de krant te plassen.
Hebben jullie nog tips voor de nacht?
Alvast bedankt!