Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loeiende sirenes... :(
Moderator: moderatorteam
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
loeiende sirenes... :(
Onze buren geven aan dat onze dames flink tekeer kunnen gaan als wij weg zijn.
Vedette jankte als pupje ook wel, maar toen zat ze alleen in de keuken. Toen ze bij onze kat in de woonkamer en keuken zat was het prima en heeft ze dit niet meer gedaan. Sinds Lutèce er is zijn ze gewoon met zijn drieën in de woonkamer en keuken, gewoon los. Dit is aan de tuin kant, dus geen langslopende mensen of honden die ze kunnen triggeren. In het begin was er niet aan de hand. maar ongeveer 2 maanden geleden meldden de buren voor het eerst dat ze echt aan het joelen waren. Dat er één begint en de ander mee gaat doen. De buren aan één kant roepen wel eens en dan is het een half uurtje stil. We denken zelf dat Lutèce begint en Vedette daarin mee gaat en ze elkaar dan blijven aansteken. Ik heb een keer een filmpje van ze opgenomen toen ik 2 uurtjes weg was. Daar piepte Lutèce iets het eerste kwartiertje of zo en daarna was het stil en gingen ze slapen. Als ik ga werken ben ik meestal zo'n 5 uurtjes weg. Langer dan 6 uur neemt vriend ze mee naar het werk. Maar dit is niet iedere dag mogelijk omdat hij zich minder op zijn werk kan focussen en Vedette vind het daar ook gewoon niet leuk.
Het is 2 keer gebeurd dat ik niet weg ging volgens ritueel: wandelen, kusjes en gaan. 1x boos op ze en 1x ging vriend als laatste weg.
Maar blijkbaar hebben ze deze week ook geloeid en weet ik niet wat ik anders heb gedaan en dus waarom ze zo loeien.
Kan iemand dit gedrag verklaren?
Volgende week zijn ze 2x ongeveer 5 uurtjes alleen en dan ga ik de radio eens testen en kijken of ik ze weer kan filmen.
Zo'n camera waarop je terug kan praten waar dat topic over was, is ook onze gedachten gepasseerd, een blafband die stank afgeeft en bach bloesem ook. Maar voor ik hieraan begin en vanalles aanschaf hebben jullie misschien nog ideeën.
Ook ben ik aan het zoeken naar een autootje dat ik met de honden iedere dag voor ik ga werken een losloopwandeling kan gaan doen (compacte 5 deurs goedkope zuinige met airco).
De buren weten dat wij het heel vervelend vinden en klagen is het niet echt. Ze hebben er last van en delen het mee, want als je het niet weet kun je er niets aan doen natuurlijk. Ik vind het echt heel vervelend voor de buren maar vooral voor de honden. Iets heeft ze blijkbaar getriggerd om sinds 2 maanden te gaan loeien, terwijl het daarvoor 3 maanden goed ging...
Vedette jankte als pupje ook wel, maar toen zat ze alleen in de keuken. Toen ze bij onze kat in de woonkamer en keuken zat was het prima en heeft ze dit niet meer gedaan. Sinds Lutèce er is zijn ze gewoon met zijn drieën in de woonkamer en keuken, gewoon los. Dit is aan de tuin kant, dus geen langslopende mensen of honden die ze kunnen triggeren. In het begin was er niet aan de hand. maar ongeveer 2 maanden geleden meldden de buren voor het eerst dat ze echt aan het joelen waren. Dat er één begint en de ander mee gaat doen. De buren aan één kant roepen wel eens en dan is het een half uurtje stil. We denken zelf dat Lutèce begint en Vedette daarin mee gaat en ze elkaar dan blijven aansteken. Ik heb een keer een filmpje van ze opgenomen toen ik 2 uurtjes weg was. Daar piepte Lutèce iets het eerste kwartiertje of zo en daarna was het stil en gingen ze slapen. Als ik ga werken ben ik meestal zo'n 5 uurtjes weg. Langer dan 6 uur neemt vriend ze mee naar het werk. Maar dit is niet iedere dag mogelijk omdat hij zich minder op zijn werk kan focussen en Vedette vind het daar ook gewoon niet leuk.
Het is 2 keer gebeurd dat ik niet weg ging volgens ritueel: wandelen, kusjes en gaan. 1x boos op ze en 1x ging vriend als laatste weg.
Maar blijkbaar hebben ze deze week ook geloeid en weet ik niet wat ik anders heb gedaan en dus waarom ze zo loeien.
Kan iemand dit gedrag verklaren?
Volgende week zijn ze 2x ongeveer 5 uurtjes alleen en dan ga ik de radio eens testen en kijken of ik ze weer kan filmen.
Zo'n camera waarop je terug kan praten waar dat topic over was, is ook onze gedachten gepasseerd, een blafband die stank afgeeft en bach bloesem ook. Maar voor ik hieraan begin en vanalles aanschaf hebben jullie misschien nog ideeën.
Ook ben ik aan het zoeken naar een autootje dat ik met de honden iedere dag voor ik ga werken een losloopwandeling kan gaan doen (compacte 5 deurs goedkope zuinige met airco).
De buren weten dat wij het heel vervelend vinden en klagen is het niet echt. Ze hebben er last van en delen het mee, want als je het niet weet kun je er niets aan doen natuurlijk. Ik vind het echt heel vervelend voor de buren maar vooral voor de honden. Iets heeft ze blijkbaar getriggerd om sinds 2 maanden te gaan loeien, terwijl het daarvoor 3 maanden goed ging...
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
Re: loeiende sirenes... :(
Bij Bibi, ook een gbgv, is de trigger vaak de telefoon die overgaat! Of de deurbel maar dat laatste gebeurt bijna niet als we niet thuis zijn.
Zij heeft overigens echt van die periodes dat ze het meer doet en ja heel vervelend, ze krijgt dan ook even weer een paar dagen een blafband om en dan is er weer en hele poos niks aan de hand. Hebben de afspraak met de buren dat ze aangeven wanneer ze weer begint.
Sandra
Zij heeft overigens echt van die periodes dat ze het meer doet en ja heel vervelend, ze krijgt dan ook even weer een paar dagen een blafband om en dan is er weer en hele poos niks aan de hand. Hebben de afspraak met de buren dat ze aangeven wanneer ze weer begint.
Sandra
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Echt tips kan ik niet geven, maar ik denk wel dat het (zoals je zelf al zegt) aanstekelijk is. Een blafband met stroom of geur zou ik nooit gebruiken bij blaffen bij alleen thuis zijn. Honden joelen als ze alleen thuis zijn omdat ze zich ellendig voelen: zo'n blafband zal het gedrag veranderen, maar niet de emotie. Beter nog, misschien voelen ze zich alleen maar ellendiger daardoor. Een geurband zou ik sowieso niet kiezen: stroom is kort en pijnlijk, de geur blijft heel lang hangen en is dus heel lang vervelend.
Ik zou kijken of je iets kunt vinden om je honden zich prettiger te laten voelen als jullie weg zijn. Bijvoorbeeld de TV of radio aan wil nog wel eens helpen. Denk er wel aan dat je die geluiden ook hebt als jullie er wél zijn, anders wordt het geluid al snel een voorspeller van dat jullie er niet zijn. Vinden ze het misschien fijn om een kong leeg te eten tijdens jullie afwezigheid? Misschien kun je inderdaad ook denken aan Bach Bloesem of Adaptil als ondersteuning. Weet je of je honden ineens beginnen te loeien of dat er een aanleiding is, hoe klein ook?
Ik zou kijken of je iets kunt vinden om je honden zich prettiger te laten voelen als jullie weg zijn. Bijvoorbeeld de TV of radio aan wil nog wel eens helpen. Denk er wel aan dat je die geluiden ook hebt als jullie er wél zijn, anders wordt het geluid al snel een voorspeller van dat jullie er niet zijn. Vinden ze het misschien fijn om een kong leeg te eten tijdens jullie afwezigheid? Misschien kun je inderdaad ook denken aan Bach Bloesem of Adaptil als ondersteuning. Weet je of je honden ineens beginnen te loeien of dat er een aanleiding is, hoe klein ook?

- lijn
- Zeer actief
Radio of tv staat regelmatig aan als we thuis zijn. Net met boodschappen doen leek de radio te helpen. Munchkin app geinstalleerd en Ustream, dus die maatregelen zijn genomen. Een kong of botje gaat niet samen, dat wordt grommen en blaffen ipv piepen en loeien. Lutèce verdedigd een bench als ze erin zit en Vedette vindt opgesloten zijn niks.
Goed te weten hoe zo'n geur band werkt, we hebben ons er nog niet in verdiept. Ik vind een blafband voor een pupje van 7 maanden ook wel erg rigoureus! Vooral omdat we niet weten wat maakt dat ze zo onrustig is op sommige momenten. De buurvrouw heeft ook geluisterd op omgevingsgeluiden als ze joelen, maar ze kon niets ontdekken. Wel hebben we één keer gehoord dat er iemand aan het trompet spelen was tijdens het loeien. De buren houden ons goed op de hoogte als ze het horen. De ene buurman belt of appt als hij thuis is en de andere buren spreken we erover bij thuiskomst.
Gelukkig weten ze dat wij het ook echt vreselijk vinden en er mee bezig zijn het te laten stoppen.
Goed te weten hoe zo'n geur band werkt, we hebben ons er nog niet in verdiept. Ik vind een blafband voor een pupje van 7 maanden ook wel erg rigoureus! Vooral omdat we niet weten wat maakt dat ze zo onrustig is op sommige momenten. De buurvrouw heeft ook geluisterd op omgevingsgeluiden als ze joelen, maar ze kon niets ontdekken. Wel hebben we één keer gehoord dat er iemand aan het trompet spelen was tijdens het loeien. De buren houden ons goed op de hoogte als ze het horen. De ene buurman belt of appt als hij thuis is en de andere buren spreken we erover bij thuiskomst.
Gelukkig weten ze dat wij het ook echt vreselijk vinden en er mee bezig zijn het te laten stoppen.
- Hilde
- Zeer actief
Ik hoop dat je nog bruikbaardere tips krijgt. Wel fijn dat je buren het zo goed opvatten! Daar ben je alvast mee geholpen 

- lijn
- Zeer actief
ja zeker! Daar ben ik ook heel blij mee! Dank iig voor je bijdrage!
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Er bestaan ook apparaatjes die je in een ruimte neer kunt zetten en als de hond(en) dan beginnen met blaffen geven ze een signaal af, hoge toon dacht ik en dan houdt de hond in veel gevallen ook op met blaffen. Dan hoeft de hond dus niets om z'n nek te hebben. Verder eigenlijk ook geen tips. Succes.
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Nog even, die apparaten zijn van Petsafe, kun je eventueel googlen. Ik weet dat de Bark control voor buitenshuis ook binnen gebruikt kan worden. Die is misschien wat zwaarder dan dat kleinere apparaatje. Blijven natuurlijk Bassets. 
Ik kan me goed voorstellen dat je dit wilt oplossen, wij hebben maar één GBGV maar die kan al enorm veel geluid geven....
Ik kan me goed voorstellen dat je dit wilt oplossen, wij hebben maar één GBGV maar die kan al enorm veel geluid geven....
- lijn
- Zeer actief
Ik heb hem bekeken en het lijkt me een veel betere oplossing dan een anti blafband! Ik neem aan dat het geluid van janken ook wordt opgepikt op zoiets? Het geluid van ze gaat door merg en been zeggen de buren... Ik vind normaal het loeien echt een prachtig geluid, maar dan wil ik er wel bij zijn om het te horen
en natuurlijk moet het geen vervelende oorzaak hebben...
Toch blijf ik benieuwd naar theorieën waarom er nu wel ineens geloeid moet worden.
Toch blijf ik benieuwd naar theorieën waarom er nu wel ineens geloeid moet worden.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Het kan zoveel zijn. Kan je ze niet filmen met middelen die je wel hebt? Laptop ofzo?
Ik snap dat je niet gelijk van alles aan wil schaffen. Maar het filmen heeft voor mij wel duidelijk gemaakt wanneer en waarom er geblaft werd. Daarop kan je dan handelen.
Wel fijn dat je buren er zo in staan en meedenken. Maar vervelend is het wel.
Ik snap dat je niet gelijk van alles aan wil schaffen. Maar het filmen heeft voor mij wel duidelijk gemaakt wanneer en waarom er geblaft werd. Daarop kan je dan handelen.
Wel fijn dat je buren er zo in staan en meedenken. Maar vervelend is het wel.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat lijkt me niks met twee honden, als 1 hond loeit en de ander niet word die ook 'gestraft'. Ik ben bang dat de niet loeiende hond dan heel verkeerde associaties kan maken.lijn schreef:Ik heb hem bekeken en het lijkt me een veel betere oplossing dan een anti blafband! Ik neem aan dat het geluid van janken ook wordt opgepikt op zoiets? Het geluid van ze gaat door merg en been zeggen de buren... Ik vind normaal het loeien echt een prachtig geluid, maar dan wil ik er wel bij zijn om het te horenen natuurlijk moet het geen vervelende oorzaak hebben...
![]()
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij gaan zo weinig mogelijk samen weg. Want hier blaffen en huilen de honden ook weleens, niet lang volgens de buurman en hij heeft er ook geen last van zegt hij, alleen op zondagmorgen vindt hij het niet leuk omdat hij dan wil uitslapen.
Alleen als hij er geen last van heeft dan hoeft hij het ook niet te zeggen.
Ik denk dat het bij ons is gekomen doordat mijn man sinds een paar jaar niet meer werkt en die geeft de honden zoveel aandacht, toen hij nog werkte ging ik twee keer per dag met de honden naar het bos en buiten die tijd lagen ze gewoon te pitten, maar nu roept hij ze heel vaak voert ze vaak e.d.
Een van de honden begint en die gaat ook op het kleed liggen wachten als een van ons weg is, de anderen gaan dan mee doen.
Ik heb ook geen oplossing.
Alleen als hij er geen last van heeft dan hoeft hij het ook niet te zeggen.
Ik denk dat het bij ons is gekomen doordat mijn man sinds een paar jaar niet meer werkt en die geeft de honden zoveel aandacht, toen hij nog werkte ging ik twee keer per dag met de honden naar het bos en buiten die tijd lagen ze gewoon te pitten, maar nu roept hij ze heel vaak voert ze vaak e.d.
Een van de honden begint en die gaat ook op het kleed liggen wachten als een van ons weg is, de anderen gaan dan mee doen.
Ik heb ook geen oplossing.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- lijn
- Zeer actief
Lutèce begint met piepen en dat gaat over in loeien. Vedette loeit dan mooi mee vertellen de buren. Dus ze steken elkaar aan om door te loeien. Ze dien het dus wel degelijk allebei, maar Lutèce is de aanstichter. Ik heb ze nog niet loeiend op film te pakken, maar ben er mee bezig.Gollum schreef:Dat lijkt me niks met twee honden, als 1 hond loeit en de ander niet word die ook 'gestraft'. Ik ben bang dat de niet loeiende hond dan heel verkeerde associaties kan maken.lijn schreef:Ik heb hem bekeken en het lijkt me een veel betere oplossing dan een anti blafband! Ik neem aan dat het geluid van janken ook wordt opgepikt op zoiets? Het geluid van ze gaat door merg en been zeggen de buren... Ik vind normaal het loeien echt een prachtig geluid, maar dan wil ik er wel bij zijn om het te horenen natuurlijk moet het geen vervelende oorzaak hebben...
![]()
- lijn
- Zeer actief
Vandaag de meiden in de ochtend bezig gehouden met trucjes, wandeling op een andere route met als toetje in de oranje fontein en snoepjes snorkelen in het zwembadje thuis. Alles in gereedheid gebracht: babyfoon app, ustream en de radio
vergeten aan te doen... juist, 1 foutje, kan gebeuren...
En het was stil!
Ik kon steeds mijn app checken en kreeg geen berichtjes dat ze geluid maakten. Alleen wel vaak dat er even geen connectie was, maar goed, het was goed bij te houden. Ustream deed alleen niet, nog even uitzoeken waarom niet... vandaag dus een geslaagde dag
En het was stil!
Ik kon steeds mijn app checken en kreeg geen berichtjes dat ze geluid maakten. Alleen wel vaak dat er even geen connectie was, maar goed, het was goed bij te houden. Ustream deed alleen niet, nog even uitzoeken waarom niet... vandaag dus een geslaagde dag
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- lijn
- Zeer actief
Ik ben toch wel erg blij met mijn munchkin app! Ik kan weg gaan en in de gaten houden of ze stil zijn ja of nee en ingrijpen indien nodig (tot nu toe nog steeds niet nodig geweest
) Morgen weer werken, dus dan zien we het wel weer. Ik ben wel echt een stuk geruster bij afwezigheid nu!
Dus nog steeds geen oorzaak gevonden van het geloei van vorige weken.. Blijf dat toch vreemd vinden...
Dus nog steeds geen oorzaak gevonden van het geloei van vorige weken.. Blijf dat toch vreemd vinden...
- Hilde
- Zeer actief
Fijn! Oorzaak kan vanalles zijn. Te veel energie, overprikkeld, toch ergens een geluidje, hormonenkwestie, geur ergens van.. Noem het maar.

- lijn
- Zeer actief
Ja inderdaad... Iets wat je ook nooit op film te zien krijgt dat de trigger is... Ik hoop heel hard dat het nu gewoon zo blijft!Hilde schreef:Fijn! Oorzaak kan vanalles zijn. Te veel energie, overprikkeld, toch ergens een geluidje, hormonenkwestie, geur ergens van.. Noem het maar.
- Hilde
- Zeer actief
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Hoe werkt dat met die munchkin app, babyfoon app en ustream
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- lijn
- Zeer actief
Munchkin monitor is een babyfoon app. Je hebt een telefoon met de app thuis aan liggen en de andere neem je mee. Via internet heb je gewoon verbinding nadat je connectie met beide apparaten hebt gemaakt. Als de meiden geluid maken krijg ik een berichtje en ik kan zelf luisteren en kijken door camera en luidspreker. Ook kun je terug praten. Ustream is alleen kijken via de webcam, maar ook eventueel opnemen.joyce83 schreef:Hoe werkt dat met die munchkin app, babyfoon app en ustream
Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
- lijn
- Zeer actief
Yes! Terugpraten werkt via de app! We waren op weg om een autootje voor mij te bekijken en Lutèce piepte wat, toen ze stil was zjjn we weggereden, dit alles bijgehouden via de app. Maar onderweg gingen ze beide te keer!!! Ongelooflijk! Een paar keer door dat ding getetterd, maar diy leek niet te werken. Omgekeerd om ze op hun sodemieter te geven en onderweg terug nog wat geluide gemaakt zoals fluiten. Dat leek te werken, want ze waren stil! Huis en hun gelaten en we zijn toch doorgereden naar de afspraak. Onderweg maakte Lutèce nog wat herrie en met wat geluid van mijn kant was het daarna helemaal stil
Ik ben blij dat ik nu heb gehoord dat mijn vermoedens kloppen. Lutèce piept wat en zet dat door naar wat blafjes en gaat dan loeien. Vedette loeit mee. Ik heb helemaal blij dat ik via de app kan ingrijpen
Ooh wat een rust!
Ik ben blij dat ik nu heb gehoord dat mijn vermoedens kloppen. Lutèce piept wat en zet dat door naar wat blafjes en gaat dan loeien. Vedette loeit mee. Ik heb helemaal blij dat ik via de app kan ingrijpen
-
JBK
Heerlijk he! Wij hebben het zo ook gedaan.
Vriend had dan de ipad op hun ligplek gericht, en als ze dan een keer aansloegen, kon hij ingrijpen.
Is maar heel weinig nodig geweest en nu begint Truus pas met blaffen als ze mijn autodeur hoort.
Vriend had dan de ipad op hun ligplek gericht, en als ze dan een keer aansloegen, kon hij ingrijpen.
Is maar heel weinig nodig geweest en nu begint Truus pas met blaffen als ze mijn autodeur hoort.