Mijn vraag is, hoe kan ik zijn aandacht opvragen/opeisen zonder dat ik hem beloon dat hij zijn aandacht al op het andere object heeft?
De eend heb ik nog vaak wel in het vizier, dus dan probeer ik al vroeg zijn aandacht te vragen en loop ik met een stukje kaas in de hand langs.
De hond is andere koek, daar ik mijn pup hier wel eens lekker los laat rennen en er een hond om de hoek kan komen. Vanochtend was dat ook het geval. De hond was aangelijnd, de baas vertrouwde het niet, maar pup was natuurlijk al druk bezig met een sociale interactie met die hond. Hoe leer ik hem dat hij niet altijd maar gelijk ervan door mag sprinten naar zijn soortgenoten?
Let wel: ik begrijp dat dit nu nog wat teveel gevraagd is van hem, maar jong geleerd is oud gedaan dus ik ga er nu graag mee aan de slag.
Ik ben er zelf van overtuigd dat honden onderling hun zaken kunnen regelen, maar natuurlijk niet als één van hen of allebei aan de riem zitten dus daarom wil ik het pup wel graag leren dat ik véél interessanter ben. Maar ik ben nu niet veel interessanter want die andere hond is veel leuker dan het stukje kaas of worst wat ik heb