Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Twee honden met elkaar introduceren
Moderator: moderatorteam
-
Jsd
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Twee honden met elkaar introduceren
Ik stel deze vraag voor een vriendin van mij.
De situatie. Mijn vriendin woont op een boerderij en heeft een gecastreerde reu kruising staf/mechel van 2 jaar oud.
Op het terrein is hij heel waaks, maar als hij buiten het terrein een hond tegen komt reageert hij heel normaal naar andere
honden.
Door omstandigheden heeft zij twee jaar terug een mechelse herder moeten herplaatsen en die hond zat bij een heel goed
huisje. Helaas zijn de omstandigheden veranderd, want het baasje is heel dement geworden en kan niet meer voor de hond
zorgen.
De zoon des huizes heeft contact met haar opgenomen of zij de hond terug wil. Anders moet hij naar het asiel. Dit wil zij echter
pertinent niet. Deze hond is ook gecastreerd en 11 jaar oud en sociaal naar mens en dier.
Vandaag is ze bij de hond wezen kijken en uiteraard herkende hij haar en was door het dolle heen.
Nu komt het vrijdag gaat ze de hond ophalen en wil ze ze aan elkaar introduceren.
Ons plan is om het eerst buiten het terrein te doen en dat zij uit beeld is, haar man met de huidige hond en mijn man
met de hond die herplaatst moet worden, omdat allebei de honden idolaat van haar zijn.
Mocht het goed gaan ze dan gezamenlijk mee te nemen op het terrein en als dat goed gaat dat zij weer in beeld komt.
Is dit plan goed of hebben jullie een ander idee. We willen er eigenlijk alles aan doen om de introductie goed te laten verlopen.
Mocht het niet lukken dan heeft ze de mogelijkheid om ze gescheiden te houden, maar het ideale is natuurlijk dat ze gezamelijk
lekker los op de boerderij kunnen leven.
Schrijven is niet mijn beste kant, maar hoop dat ik duidelijk ben geweest.
De situatie. Mijn vriendin woont op een boerderij en heeft een gecastreerde reu kruising staf/mechel van 2 jaar oud.
Op het terrein is hij heel waaks, maar als hij buiten het terrein een hond tegen komt reageert hij heel normaal naar andere
honden.
Door omstandigheden heeft zij twee jaar terug een mechelse herder moeten herplaatsen en die hond zat bij een heel goed
huisje. Helaas zijn de omstandigheden veranderd, want het baasje is heel dement geworden en kan niet meer voor de hond
zorgen.
De zoon des huizes heeft contact met haar opgenomen of zij de hond terug wil. Anders moet hij naar het asiel. Dit wil zij echter
pertinent niet. Deze hond is ook gecastreerd en 11 jaar oud en sociaal naar mens en dier.
Vandaag is ze bij de hond wezen kijken en uiteraard herkende hij haar en was door het dolle heen.
Nu komt het vrijdag gaat ze de hond ophalen en wil ze ze aan elkaar introduceren.
Ons plan is om het eerst buiten het terrein te doen en dat zij uit beeld is, haar man met de huidige hond en mijn man
met de hond die herplaatst moet worden, omdat allebei de honden idolaat van haar zijn.
Mocht het goed gaan ze dan gezamenlijk mee te nemen op het terrein en als dat goed gaat dat zij weer in beeld komt.
Is dit plan goed of hebben jullie een ander idee. We willen er eigenlijk alles aan doen om de introductie goed te laten verlopen.
Mocht het niet lukken dan heeft ze de mogelijkheid om ze gescheiden te houden, maar het ideale is natuurlijk dat ze gezamelijk
lekker los op de boerderij kunnen leven.
Schrijven is niet mijn beste kant, maar hoop dat ik duidelijk ben geweest.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Twee honden met elkaar introduceren
Idd op neutraal terrein , en dan later richting huis, samen, als t kan, veel meer kun je er niet aan doen, dan heel hard hopen dat t goed gaat, maar hou de nood riemen vast en zorg dat er hulp is als t toch mocht kletsen
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
En ik zou alles weghalen waar ruzie om kan ontstaan, speeltjes, etensbskken etc.
- dagmar88
- Zeer actief
Lastig. Ik vind het een behoorlijk grote gok.
-
beatje
Ik zou haar eerlijk gezegd (je vriendin dus) ook op het vreemde terrein introduceren.
Als je dat pas doet als ze weer op hun eigen terrein zijn heb je alsnog de kans dat de vlam in de pijp slaat. Ik denk dat ze het best de beide mannen laat wandelen met de honden,als dat goed gaat loopt ze met de mannen mee zonder aandacht aan één van beide honden te besteden.Gewoon de mannen het werk laten doen en zo je eigen terrein op wandellen.Je vriendin er gewoon als decor stuk bij laten maar gewoon zich niet met de honden bemoeien .Als dat goed gaat ,dan gaat alles vanzelf.Zie alleen dat ze zo min mogelijk opgewonden raken.
Als je dat pas doet als ze weer op hun eigen terrein zijn heb je alsnog de kans dat de vlam in de pijp slaat. Ik denk dat ze het best de beide mannen laat wandelen met de honden,als dat goed gaat loopt ze met de mannen mee zonder aandacht aan één van beide honden te besteden.Gewoon de mannen het werk laten doen en zo je eigen terrein op wandellen.Je vriendin er gewoon als decor stuk bij laten maar gewoon zich niet met de honden bemoeien .Als dat goed gaat ,dan gaat alles vanzelf.Zie alleen dat ze zo min mogelijk opgewonden raken.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Oei, lijkt me heel moeilijk, kunnen ze niet samen een poosje ergens anders logeren?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zou niet dichtbij het huis afspreken maar op een wandelplek een eindje daarvandaan samen met vriendin een eind gaan wandelen eerst en daarna samen naar huis. En inderdaad van te voren alle speeltjes, kluiven en etensbakken weghalen.
-
Jsd
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse, Tervurense en groenendaler
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de info. De bedoeling is inderdaad dat zei zich er later op vreemd terrein al bij gaat mengen. Ook zitten we er aan te denken om beide honden een muilkorf om te doen, zodat mocht de vlam in de pan slaan ze elkaar niet kunnen verwonden. Zelf ben ik er niet bij, want ben door een incident uit het verleden erg nerveus met het introduceren van honden met elkaar en dar breng je toch over. Rust en zelfverzekerd is het belangrijkst. Uiteraard zijn alle speeltjes en voer weg geruimd. Ook zullen ze nooit zonder toezicht bij elkaar zijn. Ga alle tips doorspelen aan haar.