Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Markerende teef?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Markerende teef?

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb de laatste tijd wat opvangertjes gehad en dat heeft Mayke stress bezorgd. Mede hierom las ik even een stop in.
Ze heeft sinds dien ook enkele keren in huis geplast, waaronder 1 keer vlak na een wandeling. Eergisteren was ik bij kennissen op bezoek met 3 reuen, en daar heeft ze ook in huis geplast, terwijl ze de hele dag rond de boerderij kon lopen en het ene uurtje dat ze binnen was, plaste ze dus in huis :roll: Ze was door alle indrukken daar wel erg hyper en overprikkelt en dat helpt natuurlijk ook niet.

Ik merk ook dat ze tijdens wandelingen weer vaker gaat plassen en soms 'schaatst' op het gras, terwijl ik haar dat nooit heb zien doen.

Kan het zijn dat ze aan het markeren is geslagen?
Ze moet niet loops worden en blaasontsteking denk ik ook niet direct aan, omdat ze het thuis net zo lang op kan houden als anders.

Ik vind het zelf niet heel erg, maar voelde me natuurlijk wel bezwaard dat ze iemand anders huis bevuilde (in de slaapkamer nog wel :cry: ). Ze gaat morgen een dagje uit logeren dus ik hoop dat madam zich gedraagt.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Re: Markerende teef?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Echt Inge? Tessa doet, buiten, heel vaak kleine plasjes om daarna flink haar poten af te vegen, maar wel met 4 poten stevig op de grond. Als ze in een vreemde omgeving is, is het één grote plas en doet ze het gewoon op een willekeurige plek. In de wijk gaat ze echt 'op zoek'.

EDIT: Dat zeg je dus ook, sorry :flower:
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 10 jul 2014 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lijkt me eerder markeren als ze het doet na een wandeling.
Apple markeert ook, en herken we het verschil zoals Inge omschrijft
Gelukkig niet binnen. Hoe reageerde jij er op? Hoe oud is ze?
Paisley
Zeer actief

Ze is 1,5. En ik reageer niet, want ik heb haar nog niet betrapt en zie later een plasje liggen.
Tot nu toe waren de plasjes veel te klein voor 'hoge nood' maar wel meer dan een paar druppeltjes.
Ik zal haar beter in de gaten moeten houden. Wel vervelend, want bij mij in huis heeft ze het de afgelopen maand maar 2x gedaan, en in de gang, niet echt een plek waar ikzelf graag kom ;)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ze is 1,5. En ik reageer niet, want ik heb haar nog niet betrapt en zie later een plasje liggen. Ik heb het haar dus ook nooit zien doen, maar ik zag haar laatst buiten wel voor het eerst een achterpoot iets optrekken tijdens het plassen.
Tot nu toe waren de plasjes veel te klein voor 'hoge nood' maar wel meer dan een paar druppeltjes.
Ik zal haar beter in de gaten moeten houden. Wel vervelend, want bij mij in huis heeft ze het de afgelopen maand maar 2x gedaan, en in de gang, niet echt een plek waar ikzelf graag kom ;)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je zou ook even de plas na kunnen laten kijken op gruis of blaasontsteking.
In zo'n geval is het namelijk ook niet vreemd als ze na uit te zijn geweest nog weer een plas doen.

Mijn teven plassen buiten ook geregeld met een poot omhoog (markeren dus, volgens mij), maar bij kleine plasjes bij blaasontsteking blijven alle 4 poten op de grond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Weet je zeker dat ze niet loops moet worden?
Dit klinkt namelijk precies als Zinzi die tegen haar loopsheid aanzit, buiten plast ze bijna vaker dan Doran en van de week ging ze ineens in de mand zitten plassen :piew:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Veelvuldig plassen hoeft niet meteen met een blaasontsteking te maken te hebben maar kan wel degelijk een medische basis hebben. Dat zou ik eerst laten uitsluiten.
Paisley
Zeer actief

Het is niet zozeer veelvuldig plassen. Ze plast op een wandeling 3 tot 4 keer en soms dus makkelijk 10 uur niet. Ze heeft de afgelopen maand 3x binnen geplast, en als ik terugdenk was het alle 3 keer op momenten dat ze nogal over de rooie was. Een keer toen ze aan de opvanghond moest wennen, op de boerderij waar ze overprikkeld raakte, en gisteren na vuurwerk in de straat ivm WK.

Ik denk niet dat ze loops moet worden omdat ze dat in april is geweest, maar misschien kunnen loopsheden ook zo kort op elkaar volgen? Dat weet ik niet.
Ik vind stress de meest voordehandliggende mogelijkheid, omdat ze ook duidelijk stresssignalen laat zien. Ze is pieperig, blafferig en luistert niet zo goed als anders de laatste maand.
Maar als het zichzelf niet snel oplost, zal ik natuurlijk even een plasje opvangen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:Het is niet zozeer veelvuldig plassen. Ze plast op een wandeling 3 tot 4 keer en soms dus makkelijk 10 uur niet. Ze heeft de afgelopen maand 3x binnen geplast, en als ik terugdenk was het alle 3 keer op momenten dat ze nogal over de rooie was. Een keer toen ze aan de opvanghond moest wennen, op de boerderij waar ze overprikkeld raakte, en gisteren na vuurwerk in de straat ivm WK.

Ik denk niet dat ze loops moet worden omdat ze dat in april is geweest, maar misschien kunnen loopsheden ook zo kort op elkaar volgen? Dat weet ik niet.
Ik vind stress de meest voordehandliggende mogelijkheid, omdat ze ook duidelijk stresssignalen laat zien. Ze is pieperig, blafferig en luistert niet zo goed als anders de laatste maand.
Maar als het zichzelf niet snel oplost, zal ik natuurlijk even een plasje opvangen.
:ok:
Zo bedoelde ik het ook. :D

Wat je beschrijft lijkt idd op stressplassen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is het iedere keer gebeurd in aanwezigheid van andere honden?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”