Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een nieuwe pub er bij

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jack en Roos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): boomer en vuilnisbakkie
Aantal honden: 2

een nieuwe pub er bij

Ongelezen bericht door jack en Roos »

Sinds vrijdag een hondje er bij, reutje, een chihuahua mix... :love: best een nerveus beest, een herplaatsertje bij 14 weken nu.
Ik heb er al een best een dominante mix jack Russel nog iets :scratch:
Nu was er vanmorgen een eerste aanvaring, jack pakte de chi flink aan :evil: en die beesten kunnen dan een hoop lawaai maken, piepen als een gek, het had met speeltjes en eten te maken. Jack vond opeens dat alles in de bench van hem was :D
Ik schrok me echt rot :cry:
Daarna een flinke wandeling in h :cry: t park en ze waren de beste maatjes :love: , spelen en gek doen.
Ik heb dit nooit bij de hand gehad en wil er geen fouten in maken, is dit normaal en hoe reageer ik er op :denken:
Advies dus graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:roos:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: een nieuwe pub er bij

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat heeft een 2e kroeg er mee te maken.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Wat heeft een 2e kroeg er mee te maken.?
jack en Roos
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Wat heeft een 2e kroeg er mee te maken.?

Kroeg? :blont:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jack en Roos schreef:
bouvierpoedel schreef:Wat heeft een 2e kroeg er mee te maken.?

Kroeg? :blont:
Pub is het Engelse woord voor kroeg ja. maar ik neem aan dat je PUP bedoelt :wink:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

pub = kroeg, pup = jonge hond....
Uit je post kan ik niks afleiden over het hoe en waarom, dus daar kan ik geen zinnig antwoord op geven
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
jack en Roos
Vaste gebruiker

aha....er staat toch duidelijk dat het met speeltjes en eten te maken had...de oudste hond vond opeens dat alles van hem was dus gaf de pup een flink pak op zijn donder..
is dat normaal en straf je dat af of hoort dat? Kijk dit gebeurt buiten ook weleens met honden onder elkaar maar omdat dit nog zo een kleintje is vroeg ik het me af:-)
en taalfouten zijn toegestaan!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nou, blijkbaar was het toch niet zo duidelijk. En wat is hard aanpakken? Wie z'n bench was het? Speelt allemaal mee. Als het de bench van de pup was zou ik die gewoon dicht doen als hij daar niet inzit, daar heeft de oudste niks te zoeken...
Klinkt een beetje alsof de oudste erg verwend is en altijd maar z'n zin gehad heeft.
En taalfouten zijn op zich geen grote ramp, alleen dit heeft een totaal andere betekenis....maar goed, jouw feestje, als jij geen moeite wilt doen om fatsoenlijk te schrijven is dat jouw pakkie an
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jack en Roos schreef:Sinds vrijdag een hondje er bij, reutje, een chihuahua mix... :love: best een nerveus beest, een herplaatsertje bij 14 weken nu.
Ik heb er al een best een dominante mix jack Russel nog iets :scratch:
Nu was er vanmorgen een eerste aanvaring, jack pakte de chi flink aan :evil: en die beesten kunnen dan een hoop lawaai maken, piepen als een gek, het had met speeltjes en eten te maken. Jack vond opeens dat alles in de bench van hem was :D
Ik schrok me echt rot :cry:
Daarna een flinke wandeling in h :cry: t park en ze waren de beste maatjes :love: , spelen en gek doen.
Ik heb dit nooit bij de hand gehad en wil er geen fouten in maken, is dit normaal en hoe reageer ik er op :denken:
Advies dus graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:roos:

Zitten ze samen in de bench dat je schrijft dat je oudste hond vond dat alles in de bench van hem was?
jack en Roos
Vaste gebruiker

Nee, ik had de kleine er uit gelaten en vergeten het deurtje dicht te doen...eigenlijk ging Jack er toen in om iets te pakken, de kleine ook en toen werd het ff knokken. Overigens is jack echt niet een hond die altijd zijn zin krijgt..zeker niet, ik heb afgelopen half jaar hard met hem gewerkt ( met hondentherapeut) en tis een kanjer,
Maar dit soort conflicten ben ik niet gewend dus wilde ik even kijken of iemand er ervaring mee heeft, jonge hond en volwassen hond...gewoon even ervaringen uitwisselen. :flower:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Zijn het 2 reutjes?
Afbeelding
jack en Roos
Vaste gebruiker

ja dat wel...twee mannen! Alhoewel jack niet meer helemaal een man is..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat al eerder gezegd is het is lastig dat vanachter je schermpje te beoordelen. Was het een echt gevecht (met bloed en gaten) of gewoon een correctie, geen idee. Je weet nu dat de bench een issue is (neem aan dat die voor de pup bedoelt is) dus de oudste heeft er niks te zoeken. Ik zou het vanaf nu wel strikt gaan begeleiden want deze 2 heertjes zijn de gemakkelijkste niet. Ik denk dat het wat handiger was geweest als je als 2e hondje voor een teefje had gekozen.
Afbeelding
jack en Roos
Vaste gebruiker

i hou ze in de gaten :-)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou de speeltjes voorlopig even opruimen, of een aantal in de bench laten voor de pup (waar de oudste niet bij kan). Je kunt de oudste hond dan een speeltje geven als de pup in de bench zit. Sommige honden zijn nogal bezitterig over hun speeltjes en dat kan tot een flinke snauw of zelfs knokken leiden.
Hetzelfde met eten: geef ze elk hun eigen plekje om te eten of op een botje te kluiven en zorg dat ze elkaar daarbij niet kunnen storen.

Ik heb ook een hond die bezitterig is over haar speeltjes. Als ze een hond eenmaal beter kent, mogen ze wel aan haar speeltjes komen. Ik berg dus de eerste dagen de speeltjes op als ik een logé of opvanger heb, en dan introduceer ik na een paar dagen de speeltjes weer (te beginnen met de minst populaire speeltjes). Soms werkt het ook de honden heel duidelijk hun 'eigen' speeltje te geven, maar dat lijkt me met een pup niet te doen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb de indruk, maar ik kan dat alleen maar baseren op wat je schrijft, dat het een flinke correctie was.
Of zitten er nu gaten in je pup?

Ik denk dat je oudere hondje je pup duidelijk wil maken dat hij niks in de buurt van zijn spullen en eten te maken heeft. Op zich geen rare reactie.

Aan jou om dit in goede banen te leiden.
Ik zou zorgen dat de bench met bijbehorend speelgoed niet meer openstaat zodat de Jack er niet zomaar in kan. Overigens kan het dan zomaar zijn dat hij voor de bench gaat liggen om hem oo die manier te claimen. Eten zou ik sowieso gescheiden doen.

Dat de Jack niet altijd zijn zin krijgt heeft niks te maken met het wel of niet uitdelen van een correctie aan een jonge hond. Corrigeren is op zich natuurlijk gedrag en niks mis mee.
Een pup krijgt niks van een correctie, mits niet te lomp gegeven.

Ik zou, zoals ik het nu lees, proberen de pup leuk te maken voor de oudere hond. De oudere hond met nadruk af en toe wat aandacht alleen geven, duidelijke regels stellen en bepaalde situaties voorkomen.
jack en Roos
Vaste gebruiker

Kijk goede tips, bedankt! Ik dacht zelf ook dat het gewoon om een flinke correctie ging, die kleine wil natuurlijk alles hebben en Jac tk is een rustige matige eter terwijl dit een schrokop is, ik zie nu trouwens steeds meer dingen die niet kloppen bij die kleine, gaat hard werken worden, hij blaft en gromt naar mensen. Maar hij is ook enorm lief, knuffelig en speels. We gaan er maar voor!
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

fes/lou schreef:Nou, blijkbaar was het toch niet zo duidelijk. En wat is hard aanpakken? Wie z'n bench was het? Speelt allemaal mee. Als het de bench van de pup was zou ik die gewoon dicht doen als hij daar niet inzit, daar heeft de oudste niks te zoeken...
Klinkt een beetje alsof de oudste erg verwend is en altijd maar z'n zin gehad heeft.
En taalfouten zijn op zich geen grote ramp, alleen dit heeft een totaal andere betekenis....maar goed, jouw feestje, als jij geen moeite wilt doen om fatsoenlijk te schrijven is dat jouw pakkie an
Ja want als je hier op het forum wil schrijven moet je het woordenboek het kofschip en zeker de spellingscorrectie gebruiken :roll: .

Iedereen maakt wel is een foutje toch.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
jack en Roos
Vaste gebruiker

Nee, de mensen op het forum zijn daar veel te slim voor en ook als ze 2 nachten bijna niet geslapen hebben door hun nieuwe pub (lol) blijven ze slim en oplettend! :-) En zo niet dan wordt dat er flink ingewreven..:-)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

jack en Roos schreef:Kijk goede tips, bedankt! Ik dacht zelf ook dat het gewoon om een flinke correctie ging, die kleine wil natuurlijk alles hebben en Jac tk is een rustige matige eter terwijl dit een schrokop is, ik zie nu trouwens steeds meer dingen die niet kloppen bij die kleine, gaat hard werken worden, hij blaft en gromt naar mensen. Maar hij is ook enorm lief, knuffelig en speels. We gaan er maar voor!
Het feit dat je de conclusie trekt dat je pupje ergens niet klopt is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Waarschijnlijk (en niet om dat jij het het bent maar omdat wij mensen gewoon een hoop missen) mis jij wel een aantal signalen die je Jack wel oppikt van de pup.

Wanneer gromt en blaft de pup naar mensen? In welke situaties?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

flamme schreef:
jack en Roos schreef:Kijk goede tips, bedankt! Ik dacht zelf ook dat het gewoon om een flinke correctie ging, die kleine wil natuurlijk alles hebben en Jac tk is een rustige matige eter terwijl dit een schrokop is, ik zie nu trouwens steeds meer dingen die niet kloppen bij die kleine, gaat hard werken worden, hij blaft en gromt naar mensen. Maar hij is ook enorm lief, knuffelig en speels. We gaan er maar voor!
Het feit dat je de conclusie trekt dat je pupje ergens niet klopt is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Waarschijnlijk (en niet om dat jij het het bent maar omdat wij mensen gewoon een hoop missen) mis jij wel een aantal signalen die je Jack wel oppikt van de pup.

Wanneer gromt en blaft de pup naar mensen? In welke situaties?
Goeie vraag :ok:

Het bewaken en verdedigen van eigendommen zie je zo vaak als er een nieuwe hond bij komt in huis.
Om drama's te voorkomen kan je ook gewoon de spullen opbergen tot de honden meer naar elkaar zijn toegegroeid.

De pups die bij mij in huis kwamen mochten redelijk veel van de oudere hond.
Maar in de voerbak komen mochten ze niet en dat werd ook zeer stevig aangepakt als de pup dat wel deed.
Voor mij was dat totaal geen reden om te denken dat er iets mis was bij de pup of de oudere hond.

@jack en Roos
Wat was het probleem bij die Jack dat je daar een hondentherapeut bij nodig had?

Heb je ooit eerder twee honden gehad?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat is er mis met de pup dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

Gezien je luxe van nog een pub zou ik het lekker op een zuipen zetten. :engel:
jack en Roos
Vaste gebruiker

Jack viel een tijd lang uit naar grote honden ( niet die honden die hij al van kleins af aan kende hoor) echt de "nieuwe " grote onbekende honden.. en dan ging hij tekeer als een dolle. Ik was bang een keer de verkeerde hond tegen te komen, dan heb je een probleem. Dus ht ingeshakeld en aan het werk gegaan met hem, gaat nu stukken beter.

Het antwoord op wanneer de pup gromt of blaft...eigenlijk soms overal, we waren bij mijn moeder thuis en hij gromde naar haar. In het park naar mensen die voorbij liepen. Nu begint het wel minder te worden hoor. Maar ja, ik heb hem pas vanaf vrijdag..kom op. Trainen met dat beest :-)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Dan kan het gromgedrag ook simpelweg nog komen doordat hij nog moet wennen natuurlijk.
Veel meenemen, goed gedrag belonen. Door mensen laten aaien (alleen als hij zich normaal kan gedragen uiteraard) en verder vooral werken aan jullie band samen en de band tussen je beide hondjes.

Ik weet niet precies wat je onder trainen laat vallen hoor, maar voor mij zou het belangrijkst zijn dat de pup zich thuis gaat voelen, dat je beide honden het samen goed kunnen vinden en dat jij een klik met het beestje krijgt. Het "zit en aftrainen" noem ik het maar even komt daarna wel.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”