Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
andere regels voor verschillende honden
Moderator: moderatorteam
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
andere regels voor verschillende honden
vinden jullie het kunnen om verschillende regels voor de verschillende honden te hanteren?
in mijn geval gaat het dan vooral om de opvanghonden die bv niet op de bank mogen, terwijl mijn eigen prinsesjes dit wel mogen.
maar zo zijn er nog meer dingen te bedenken natuurlijk. ook als ik het idee zou hebben dat een (eigen) hond niet goed op een regel reageert, terwijl de ander het prima doet, zou ik er verschillende regels op na houden. of vinden jullie dit oneerlijk / onduidelijk?
in mijn geval gaat het dan vooral om de opvanghonden die bv niet op de bank mogen, terwijl mijn eigen prinsesjes dit wel mogen.
maar zo zijn er nog meer dingen te bedenken natuurlijk. ook als ik het idee zou hebben dat een (eigen) hond niet goed op een regel reageert, terwijl de ander het prima doet, zou ik er verschillende regels op na houden. of vinden jullie dit oneerlijk / onduidelijk?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: andere regels voor verschillende honden
Nee, ik doe dat ook.
Privileges moeten hier verdiend worden, dus gelden niet automatisch voor elke hond hetzelfde.
En sommige regels verschillen ook per hond. Bijvoorbeeld een hond die rustig reageert op de katten mag daar gewoon naartoe, terwijl een hond die ze achterna wil jagen dat niet mag. Sommige honden hebben ook meer regels nodig dan andere, dus daar kijk ik ook naar.
Ik heb totaal niet de indruk dat de honden daaronder lijden of dat ze het onduidelijk vinden
Privileges moeten hier verdiend worden, dus gelden niet automatisch voor elke hond hetzelfde.
En sommige regels verschillen ook per hond. Bijvoorbeeld een hond die rustig reageert op de katten mag daar gewoon naartoe, terwijl een hond die ze achterna wil jagen dat niet mag. Sommige honden hebben ook meer regels nodig dan andere, dus daar kijk ik ook naar.
Ik heb totaal niet de indruk dat de honden daaronder lijden of dat ze het onduidelijk vinden
-
Sterre
Ja hoor vind ik wel kunnen. Elke hond is verschillend toch. Mijn eigen hond kan ik bijvoorbeeld niet overal los laten en de hond van vrienden die hier weleens logeert loopt altijd los. Maar ik merk niks aan Sterre dat ze dan gaat trekken of zo omdat ze ook los wil. Ze doet zoals altijd en de andere hond ook.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb een logee en daar ben ik ook wel wat strenger mee, nou ja strenger is wel een groot woord hij mag wel heel veel wat mijn eigen honden ook mogen (heb ook gemeld aan de baas dat hij bij ons gewoon op gaat in de roedel) alleen hij slaapt wel 's nachts in de varikennel en de rest ligt op bed of waar ze willen, de kennel staat overigens wel in de slaapkamer bij ons.
- lucie
- Zeer actief
goed te horen!
vind het zelf wel eens sneu en heb ook wel eens de indruk dat de opvanghond zich achtergesteld voelt, gaat dan extrta z'n best doen voor aandacht enzo. maar inderdaad, zeker zoals als op de bank komen is een privilege wat alleen maar gegund wordt aan diegene die met een vingerbeweging of een blik ruimte maakt zonder te morren
het zou anderzijds ook zielig zijn geen van de honden iets mag omdat er een het verpest
vind het zelf wel eens sneu en heb ook wel eens de indruk dat de opvanghond zich achtergesteld voelt, gaat dan extrta z'n best doen voor aandacht enzo. maar inderdaad, zeker zoals als op de bank komen is een privilege wat alleen maar gegund wordt aan diegene die met een vingerbeweging of een blik ruimte maakt zonder te morren
het zou anderzijds ook zielig zijn geen van de honden iets mag omdat er een het verpest
- dagmar88
- Zeer actief
DeDiana schreef:Nee, ik doe dat ook.
Hier ook ja, kijk naar wat voor de hond werkt.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Luca mag alles. Hij doet toch zelden iets wat niet mag en als hij wel wat stouts doet vind ik het grappig 
De herdertjes mogen minder, geef ze 1 vinger en ze nemen 4 handen
- lucie
- Zeer actief
en merk je dan geen jaloezie o.i.d.?Machie schreef:Luca mag alles. Hij doet toch zelden iets wat niet mag en als hij wel wat stouts doet vind ik het grappig
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nee ik geloof niet dat ik dat zou kunnen, standaard de ene hond wel en de andere niet op de bank.
bij mij waren, toen ik meerdere honden had, de huisregels toch wel voor alle honden hetzelfde.
dat de een er op een andere manier dan de andere aan herinnerd moest worden dat die regels ook moesten worden nageleefd, vind ik wel logisch aangezien honden nou eenmaal verschillen, niet allemaal even gehoorzaam zijn en beter functioneren met een aanpak gericht op de hond in kwestie.
bij mij waren, toen ik meerdere honden had, de huisregels toch wel voor alle honden hetzelfde.
dat de een er op een andere manier dan de andere aan herinnerd moest worden dat die regels ook moesten worden nageleefd, vind ik wel logisch aangezien honden nou eenmaal verschillen, niet allemaal even gehoorzaam zijn en beter functioneren met een aanpak gericht op de hond in kwestie.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ja buiten hebben ze andere regels gewoon omdat de honden ook verschillend zijn. Tyson mag niet zo ver bij mij vandaan als Jessy bijvoorbeeld. Maar hij mag wel los op het fietspad of met speelgoed met andere honden spelen wat Jessy dan weer niet mag.
Binnenshuis gelden eigenlijk voor beide dezelfde regels
Binnenshuis gelden eigenlijk voor beide dezelfde regels

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Nee, wat de basisregels zijn wel hetzelfde. Wat Renee zegt, in huis mogen ze allemaal hetzelfde maar als Luca eens een balletje van het aanrecht jat lach ik erom en laat ik hem er 5 minuten trots mee lopen. Csiva krijgt gelijk een 'nee'. Zijn mag dat niet want 1x is altijd bij haar.lucie schreef:en merk je dan geen jaloezie o.i.d.?Machie schreef:Luca mag alles. Hij doet toch zelden iets wat niet mag en als hij wel wat stouts doet vind ik het grappig
Ze mogen wel gewoon allemaal op de bank enzo.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat snap ik dan weer wel en zou ik zelf ook kunnen doen.Machie schreef:Nee, wat de basisregels zijn wel hetzelfde. Wat Renee zegt, in huis mogen ze allemaal hetzelfde maar als Luca eens een balletje van het aanrecht jat lach ik erom en laat ik hem er 5 minuten trots mee lopen. Csiva krijgt gelijk een 'nee'. Zijn mag dat niet want 1x is altijd bij haar.lucie schreef:en merk je dan geen jaloezie o.i.d.?Machie schreef:Luca mag alles. Hij doet toch zelden iets wat niet mag en als hij wel wat stouts doet vind ik het grappig
net als dat ik gina nooit wegstuurde als die om een knuffel kwam en jan wel.
jan kon best opdringerig zijn en daar had ik helemaal niet altijd zin in en gina kwam haast nooit een knuffel halen dus als ze dat dan al eens deed kreeg ze hem ook.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De basisregels zijn hier voor alle honden gelijk, maar Pasha mag eigenlijk altijd alles. Ze schooit nooit, en als ze dat wel doet krijgt ze ook wat. Als ze staat te blaffen voor snoep, krijgt ze dat ook. Dat hoef ik bij de Weimen dus al niet te doen, dan heb ik een rotleven 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Kwa regels enzo snap ik het alleen de bank zou ik wel gelijk houden. Anders creëer je letterlijk verschil in stand wat problemen kan geven.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Vind ik ook kunnen, is afhankelijk per hond wat ze aan kunnen zeg maar, ook qua vrijheden.
Bo loopt bv vrij veel los, Lay kan die vrijheid nog niet hebben, al kan ze wel al meer.
Bij Bo heb ik periodes gehad dat ik hem niet op bed liet, omdat hij in het algemeen dan langzaam meer vrijheid nam, wat niet de bedoeling was. Nu is dat niet meer aan de orde heeft hij eigenlijk maar weinig regels
Bo loopt bv vrij veel los, Lay kan die vrijheid nog niet hebben, al kan ze wel al meer.
Bij Bo heb ik periodes gehad dat ik hem niet op bed liet, omdat hij in het algemeen dan langzaam meer vrijheid nam, wat niet de bedoeling was. Nu is dat niet meer aan de orde heeft hij eigenlijk maar weinig regels

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Qua basis is het hier wel gelijk. ook voor tijdelijke honden, tenzij duidelijke wens van de baas.
Ik vind regels en privileges ook weer wat anders. Wel vraag ik van Figo meer dan van Nani. Nani wordt wat meer ontzien, die doet ook gewoon bijna niks verkeerd. Die is trouwens het allerbraafst van de drie bij eten geven. Terwijl ze met baknijd kwam. Zij krijgt dus het eerst eten.
Figo is jong en heeft zijn ondeugende dingen, die ook leuk zijn. Maar die heeft wat strakkere lijn en uitdaging nodig. Zij gewoon dat je op haar buikje kriebelt en eten. Maar ze mogen thuis net zoveel en hetzelfde niet.
Ik vind regels en privileges ook weer wat anders. Wel vraag ik van Figo meer dan van Nani. Nani wordt wat meer ontzien, die doet ook gewoon bijna niks verkeerd. Die is trouwens het allerbraafst van de drie bij eten geven. Terwijl ze met baknijd kwam. Zij krijgt dus het eerst eten.
Figo is jong en heeft zijn ondeugende dingen, die ook leuk zijn. Maar die heeft wat strakkere lijn en uitdaging nodig. Zij gewoon dat je op haar buikje kriebelt en eten. Maar ze mogen thuis net zoveel en hetzelfde niet.
- lucie
- Zeer actief
ok, iedere hond krijgt z'n eigen aanpak, mee eens. zo eens denkende geloof ik ook dat mocht ik een nieuwe eigen hond krijgen die het karakterwijs niet meteen aankan om de bank met ons te delen, het aan mij is die zodanig op te voeden dat het wel kan; privilege verdienen dus. op dit moment geldt voor beide meiden hetzelfde beleid.
voor de opvanghonden ligt het stukken gecompliceerder. ik krijg hier honden die soms zelfs nog nooit in huis zijn geweest en geen enkele regel gewend zijn (zwervers of kettinghonden). die zijn in mijn ogen het meest gebaat bij een duidelijke consequente aanpak en stricte regels. ze blijven hier over het algemeen een paar weken tot een paar maanden en in die tijd moet ik ze 'klaarstomen' voor een huiselijk bestaan. daarmee heb ik dus een verantwoordelijkheid naar de nieuwe eigenaren. bedelen en bankliggen mag niet want daar zijn de meeste mensen niet van gediend.
maar ik kan dat natuurlijk dan niet mijn eigen meisjes gaan verbieden na 10 jaar, dat zou niet eerlijk zijn.
een andere reden is dat het voor mijn honden best moeilijk is, dat komen en gaan van allerlei gasten. ik heb gemerkt dat ze zich het best en het veiligst voelen als ik aan hun regels, gewoontes of positie niets verander. dus al heb ik een dominant type, dan nog krijgt onderdanige Lizzy eerst haar eten en moet de gast tijdens het eten klaarmaken buiten de ruimte blijven waar dit wordt gedaan.
de gasthond weet natuurlijk niet dat ie hier maar tijdelijk is dus da's soms wel eens lastig. pas als ie zich volledig 'aangepast' gedraagt en door de meisjes is geaccepteerd kan ik de teugels iets laten vieren.
als ik een logeerhond heb, hanteer ik de regels van hun baas voor zover dat past in mijn situatie. dat is dus bijna altijd niet op de bank en geen eten van tafel. die honden zitten daar niet mee, want dat zijn ze gewend. maar een hond die bij Eigen baas buiten slaapt, gaat hier gewoon in de slaapkamer hoor, tenzij hij dat zelf niet zou willen...
voor de opvanghonden ligt het stukken gecompliceerder. ik krijg hier honden die soms zelfs nog nooit in huis zijn geweest en geen enkele regel gewend zijn (zwervers of kettinghonden). die zijn in mijn ogen het meest gebaat bij een duidelijke consequente aanpak en stricte regels. ze blijven hier over het algemeen een paar weken tot een paar maanden en in die tijd moet ik ze 'klaarstomen' voor een huiselijk bestaan. daarmee heb ik dus een verantwoordelijkheid naar de nieuwe eigenaren. bedelen en bankliggen mag niet want daar zijn de meeste mensen niet van gediend.
maar ik kan dat natuurlijk dan niet mijn eigen meisjes gaan verbieden na 10 jaar, dat zou niet eerlijk zijn.
een andere reden is dat het voor mijn honden best moeilijk is, dat komen en gaan van allerlei gasten. ik heb gemerkt dat ze zich het best en het veiligst voelen als ik aan hun regels, gewoontes of positie niets verander. dus al heb ik een dominant type, dan nog krijgt onderdanige Lizzy eerst haar eten en moet de gast tijdens het eten klaarmaken buiten de ruimte blijven waar dit wordt gedaan.
de gasthond weet natuurlijk niet dat ie hier maar tijdelijk is dus da's soms wel eens lastig. pas als ie zich volledig 'aangepast' gedraagt en door de meisjes is geaccepteerd kan ik de teugels iets laten vieren.
als ik een logeerhond heb, hanteer ik de regels van hun baas voor zover dat past in mijn situatie. dat is dus bijna altijd niet op de bank en geen eten van tafel. die honden zitten daar niet mee, want dat zijn ze gewend. maar een hond die bij Eigen baas buiten slaapt, gaat hier gewoon in de slaapkamer hoor, tenzij hij dat zelf niet zou willen...
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier precies hetzelfde, alleen is Luca dan Max, die doet nooit iets wat niet mag, dus als hij eens wat doet dan geniet ik daar alleen maar vanMachie schreef:Nee, wat de basisregels zijn wel hetzelfde. Wat Renee zegt, in huis mogen ze allemaal hetzelfde maar als Luca eens een balletje van het aanrecht jat lach ik erom en laat ik hem er 5 minuten trots mee lopen. Csiva krijgt gelijk een 'nee'. Zijn mag dat niet want 1x is altijd bij haar.lucie schreef:en merk je dan geen jaloezie o.i.d.?Machie schreef:Luca mag alles. Hij doet toch zelden iets wat niet mag en als hij wel wat stouts doet vind ik het grappig
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij ons is zijn de regels ook in principe hetzelfde.
Bij Yazoo ben ik wel consequenter met nee = nee want ook voor haar geldt 1x is altijd.
Bij Noa ben ik strengen met blaffen, omdat ze echt de blafpoedel kan uithangen en het liefst dan lekker naar alles blaft zonder reden.
Ze mogen ook beide op de bank, maar Yazoo springt er zelf op terwijl Noa het komt vragen en alleen als we er zelf ook zitten.
Bij Yazoo ben ik wel consequenter met nee = nee want ook voor haar geldt 1x is altijd.
Bij Noa ben ik strengen met blaffen, omdat ze echt de blafpoedel kan uithangen en het liefst dan lekker naar alles blaft zonder reden.
Ze mogen ook beide op de bank, maar Yazoo springt er zelf op terwijl Noa het komt vragen en alleen als we er zelf ook zitten.

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Bij ons verschilde het echt per hond. Jurek gaf je een vinger en die pakte je hele hand. Jelka gaf je een hand en pakte heel bescheiden een vinger. Die laatste mocht alles en dan nog ging het nooit fout. Jurek moest altijd en overal in de gaten gehouden worden. Met Sam gaan we ook anders om. Elke hond heeft zijn eigen regels hier.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Roompie
- Zeer actief
Barney is een goedzak die nooit wat fout doet dus hij mag bijna alles. Room wil nog wel eens meer pakken als haar iets gegeven wordt en mag dus minder.

- dagmar88
- Zeer actief
Roompie schreef:Barney is een goedzak die nooit wat fout doet dus hij mag bijna alles. Room wil nog wel eens meer pakken als haar iets gegeven wordt en mag dus minder.
Het verschil is voor mij dat de één je een arm en een been af trekt als je hem een vinger geeft.
De anderen zijn veel stouter/ondeugender, maar bij een correctie is het ook klaar en er ontstaat nooit strijd.
Dus Niko mag niet op de bank omdat hij dan gaat vervelen. De rest ga ik dat niet onthouden, veel te gezellig
- Roompie
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Ik behandelde elke hond gelijk. Ze mochten allemaal hetzelfde en als er iets met een van de hondjes niet goed werkte kreeg die wat extra aandacht aan opvoeding. Dus niet de ene wel en de andere niet op de bank. Dat werkte ook niet tussen de hondjes zelf. Daar kregen ze onderling problemen door. Dus elke hond mocht bij mij bijna alles. Bas mag echt alles maar die geeft op geen enkele manier problemen daar door. Zij kent geen praatjes of moeilijk doen. Ze gromt alleen als bezoek naar haar ligplaats toe gaat en dan hun gezicht bij haar leggen. Dat trekt ze net niet haha. Rrrrrr hoor je dan. Ik waarschuw mensen dus dat ze haar plekjes moeten respecteren. Komt ze zelf dan kan iedereen alles met haar doen.
-
laeken
- Zeer actief
Wij kunnen overigens wel ons gezicht bij haar houden op haar stoel bv.
- lucie
- Zeer actief
da's mooi omschrevenInge O schreef:hier worden ze ook altijd 'op maat' aangepakt, de lat ligt voor allemaal vergelijkbaar qua hoogte maar om dat doel te bereiken kan de aanpak individueel nogal verschillen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De basis is hier bij beide honden hetzelfde maar Gol mag in sommige gevallen wat meer omdat ze zich beter gedraagt. Gol mag bijvoorbeeld wel bij ons zitten of liggen wanneer we eten omdat ze niet bedelt en ons met rust laat. Mika jat als de raven en kwijlt en loert dus die moet tijdens het eten in de mand liggen. Gol kan ook eigenlijk ten alle tijde loslopen, Mika moet soms aan de lijn.
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Hier 2 eigen honden en de hond van mijn zus die er af en toe is
alle 3 andere regeld
nala mag eigenlijk bijna alles, zolang ze binnen en buiten gaat en in haar nestje gaat liggen, stopt met blaffen als wij het zeggen is het prima
raisah die zou je een vingertipje geven en die neemt gelijk een arm en liefst nog je hele lichaam
die mag bv niet in de zetel als wij het niet zeggen, ze moet luisteren als we iets zeggen, regelmatig moeten we haar heel duidelijk maken wat de regels zijn, voor haar zijn er hier in huis regels ontstaan want eigenlijk mogen ze hier heel veel
Lenny dan, die,mag ook best veel, alleen niet in de zetel of erop met zijn poten, hij mag ook niet opspringen
ze hebben dus allemaal hun eigen aandachtspuntjes en regels, maar doen niet moeilijk als de ene wel iets mag en de andere niet
alle 3 andere regeld
nala mag eigenlijk bijna alles, zolang ze binnen en buiten gaat en in haar nestje gaat liggen, stopt met blaffen als wij het zeggen is het prima
raisah die zou je een vingertipje geven en die neemt gelijk een arm en liefst nog je hele lichaam
die mag bv niet in de zetel als wij het niet zeggen, ze moet luisteren als we iets zeggen, regelmatig moeten we haar heel duidelijk maken wat de regels zijn, voor haar zijn er hier in huis regels ontstaan want eigenlijk mogen ze hier heel veel
Lenny dan, die,mag ook best veel, alleen niet in de zetel of erop met zijn poten, hij mag ook niet opspringen
ze hebben dus allemaal hun eigen aandachtspuntjes en regels, maar doen niet moeilijk als de ene wel iets mag en de andere niet
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Oma Bonnie mag inmiddels (bijna) alles. Maar die privileges heeft ze, met haar 15 jaar ook al dik verdient natuurlijk.
deeltijdhondje Do mag heel verrekte weinig. Thuis mag ze alles, maar hier mag ze "niks". Kijken = Pakken. Of dat eten is, Bonnie, een been of een kat maakt niet zoveel uit.. doe dat thuis maar, en niet hier.
deeltijdhondje Do mag heel verrekte weinig. Thuis mag ze alles, maar hier mag ze "niks". Kijken = Pakken. Of dat eten is, Bonnie, een been of een kat maakt niet zoveel uit.. doe dat thuis maar, en niet hier.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ze krijgen in principe dezelfde basis mee en privileges zijn te verdienen. Ze liggen hier niet standaard op de bank. En met pup Kay zijn we tot een compromis gekomen: wij komen gezellig op de grond zitten. Later mocht hij steeds een beetje meer. Voor Norah zelfde aanpak al zat zij eerder op de bank. Maar aanvankelijk gingen wij ook gewoon op de grond zitten.
Oppassers en honden die nog enige opvoeding nodig hadden en herplaatst moesten worden: tja idemdito, maar de honden gaan hier dus ook puur op uitnodiging op de bank en ik denk dat ze nog nooit een uur bij ons gelegen hebben achter elkaar. Dus ten tijde van loge ook even niet, dan gingen wij weer op de grond zitten en dat wordt ook gewaardeerd. (daarom ligt er nu en lekker vloerkleed bij de bank.)
Ik vind eerst honden op, dus ik heb mijn huidige honden naar die maatstaven kunnen opvoeden. Ik wil ook alleen honden die met die situaties kunnen leven. Je moet niet elke hond willen vormen naar wat jij wil. Ik wil een hond die er mee kan leven.
Conclusie
: honden hebben dezelfde basisregels. Privileges zijn te verdienen waardoor verschillende honden op verschillende niveaus kunnen zitten, maar geeft dat problemen ga ik ook met de andere hond naar een comfortabele lagere niveau.
Oppassers en honden die nog enige opvoeding nodig hadden en herplaatst moesten worden: tja idemdito, maar de honden gaan hier dus ook puur op uitnodiging op de bank en ik denk dat ze nog nooit een uur bij ons gelegen hebben achter elkaar. Dus ten tijde van loge ook even niet, dan gingen wij weer op de grond zitten en dat wordt ook gewaardeerd. (daarom ligt er nu en lekker vloerkleed bij de bank.)
Ik vind eerst honden op, dus ik heb mijn huidige honden naar die maatstaven kunnen opvoeden. Ik wil ook alleen honden die met die situaties kunnen leven. Je moet niet elke hond willen vormen naar wat jij wil. Ik wil een hond die er mee kan leven.
Conclusie

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15