Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overenthousiaste hond (1.5 jaar) bij pup....
Moderator: moderatorteam
-
APBT
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford (teefje) en Rednose Pitbull (reutje)
- Aantal honden: 2
Overenthousiaste hond (1.5 jaar) bij pup....
Sinds 4 dagen hebben we pup (reutje) van 11 weken. We hadden al een teefje van 1.5. Het teefje accepteerd de pup wel alleen is ze overenthousiast naar hem toe. Ze gunt hem geen minuutje rust, en blijft maar speels naar hem "happen". We wachten het nu steed af en als ze echt te wild word voor die kleine grijpen we in. Hoe lossen we dit op? Ik zou graag willen zien dat ze wel met elkaar kunnen spelen maar dat zij niet meer zo gefixeerd op waar de pup is en wat de pup doet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Overenthousiaste hond (1.5 jaar) bij pup....
Wat dacht je van afkappen zodra er tekenen zijn of ze even uit elkaar halen/houden om rust bij hun en in de tent te houden.?
Waarom 2 jonge van dat type honden bij elkaar zetten .?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Precies datbouvierpoedel schreef:Wat dacht je van afkappen zodra er tekenen zijn of ze even uit elkaar halen/houden om rust bij hun en in de tent te houden.?
-
APBT
- geregistreerd lid
Snap niet precies waarom "dat type honden". Weet dat ze oudste ook nog erg jong is. En dat is juist wat we nu doen, we laten ze samen maar als het er te druk aan toe gaat halen we ze weer even uit elkaar. Het is juist zo dat ze elkaar geweldig vinden, alleen de oudste vind de pup te leuk. Maar ze is niet dominant ofzo....de pup mag bijvoorbeeld wel bij haar drinkbak komen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja dan begrijp je het dus niet met dat type honden.APBT schreef:Snap niet precies waarom "dat type honden". Weet dat ze oudste ook nog erg jong is. En dat is juist wat we nu doen, we laten ze samen maar als het er te druk aan toe gaat halen we ze weer even uit elkaar. Het is juist zo dat ze elkaar geweldig vinden, alleen de oudste vind de pup te leuk. Maar ze is niet dominant ofzo....de pup mag bijvoorbeeld wel bij haar drinkbak komen.

- dagmar88
- Zeer actief
APBT schreef:Snap niet precies waarom "dat type honden". Weet dat ze oudste ook nog erg jong is. En dat is juist wat we nu doen, we laten ze samen maar als het er te druk aan toe gaat halen we ze weer even uit elkaar. Het is juist zo dat ze elkaar geweldig vinden, alleen de oudste vind de pup te leuk. Maar ze is niet dominant ofzo....de pup mag bijvoorbeeld wel bij haar drinkbak komen.
Dit had had je toch wel vooraf kunnen bedenken. Je oudste is nog lang niet volwassen.
Gefixeerd zijn is iets anders als "geweldig" vinden en als het als zo wild gaat ben je te laat met ingrijpen.
Al ingrijpen vóór het te wild wordt dus, zorgen dat je pup (evt verplicht) rust neemt en dat de oudste genoeg beweging en mentale uitdaging krijgt.
-
APBT
- geregistreerd lid
Oke. Snap dat er mensen wat vooroordelen zijn. Maar het enige wat ik eigenlijk graag zou willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat de oudste niet meer zo gefixeerd is op die kleine. En begrijp me miet verkeerd ze is echt een lieve hond die eigenlijk met elke andere hond kan spelen. En ja ze spelen misschien wat ruwer dan andere rassen, maar juist onderling gaat dat dus beter omdat ze alletwee zo spelen. Ik heb eerder 2 van "dit type honden" gehad en tussendoor nog een erg moeilijke reu uit het asiel. Dus heb wel ervaring met dit ras.
- dagmar88
- Zeer actief
Kan op zich wel, al heeft het persoonlijk absoluut niet mijn voorkeur. Maar voor de oudste volwassen is vind ik het geen strak plan.Tara schreef:Ik vind "dat type honden" meestal niet leuk spelen, plaatvoordekopperig, lomp, hard, beuken, en de vlam slaat zomaar in de pan. Mijn honden hebben er alvast een bloedhekel aan, en ik vraag me ook echt af of het nou wel zo'n goed idee was om er twee bij elkaar te zetten eigenlijk.
Ik hoop dat ik het mis heb, en dat ze dikke maatjes gaan worden, maar ik wil er liever niet aan denken wat er gebeurt als ze geen dikke maatjes worden.
Ze zijn erg laat (of eigenlijk nooit helemaal
Vind het ook niet eerlijk, zo'n hond gaat de eerste jaren zo veel tijd in zitten en dat hebben ze nodig. Daarbij weet je van beiden nog niet hoe ze zich gaan ontwikkelen.
Een fijne stabiele volwassen reu, daar had ze wat aan gehad.
-
APBT
- geregistreerd lid
Oudste krijgt voldoende beweging en uitdaging. Lang wandelen en fietsen. En met gefixeerd bedoel ik dat ze die kleine zo leuk vind dat ze alleen maar met hem wil spelen. Tuurlijk krijgt die kleine zn verplichte rust. Maar hoe los is het op dat die oudste niet alleen maar met hem bezig wil zijn....maar ook dr eigen dingetjes blijft doenm
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Laat dat nu net 1 van die raseigenschappen zijn dat gefixeerd zijn en ergens in blijven hangen als dat zich inzet. Moet je toch weten als ervaren liefhebber die nu al gaat lopen roepen dat mensen voordelen hebben terwijl jezelf denk ik geen eens weet wat je in huis haald door 2 jonge honden bij elkaar te zetten en dan gaat lopen roepen dat ze met elke andere hond kan spelen .APBT schreef:Oke. Snap dat er mensen wat vooroordelen zijn. Maar het enige wat ik eigenlijk graag zou willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat de oudste niet meer zo gefixeerd is op die kleine. En begrijp me miet verkeerd ze is echt een lieve hond die eigenlijk met elke andere hond kan spelen. En ja ze spelen misschien wat ruwer dan andere rassen, maar juist onderling gaat dat dus beter omdat ze alletwee zo spelen. Ik heb eerder 2 van "dit type honden" gehad en tussendoor nog een erg moeilijke reu uit het asiel. Dus heb wel ervaring met dit ras.
Je kunt een raseigenschap er niet zomaar uithalen , dus advies om het gewoon al af te kappen als je ziet dat het zich aandiend en uit elkaar houden is de beste optie.

- dagmar88
- Zeer actief
Wat had je in gedachten? Wij hebben ook geen instant oplossingen, truukjes of toverstokjes vrees ik.APBT schreef:Oudste krijgt voldoende beweging en uitdaging. Lang wandelen en fietsen. En met gefixeerd bedoel ik dat ze die kleine zo leuk vind dat ze alleen maar met hem wil spelen. Tuurlijk krijgt die kleine zn verplichte rust. Maar hoe los is het op dat die oudste niet alleen maar met hem bezig wil zijn....maar ook dr eigen dingetjes blijft doenm
Wandelen en fietsen is niet meteen geestelijk vermoeiend. Ligt er aan hoe je dat invult.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
schattig toch ?Nanna schreef:Neem haar apart mee, maak haar moe.APBT schreef: Maar hoe los is het op dat die oudste niet alleen maar met hem bezig wil zijn....maar ook dr eigen dingetjes blijft doenm
Ik denk trouwens wèl dat het tussen deze twee honden goed kan gaan OMDAT het een reu en een teef is. Maar ik moet er niet aan dènken dat die reu in de toekomst zijn teef gaat verdedigen
-
APBT
- geregistreerd lid
Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom denk je van niet?APBT schreef:Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
En graag vóór het te druk wordt. Als het al te druk is ben je te laat.
- mariekebrand
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford
Wij hebben zelf ook een stafford reu van 3 en als ik zie hoe hij zich zelfs nog als een pup gedraagt meestal denk ik dat het inderdaad slimmer was om nog even met een 2e hond te wachten, en als de pup wat ouder is zou ik er nog goed mee oppassen, onze heeft ook een stafford vriendinnetje maar dat kan zo vanuit lief spelen opeens vechten worden (daarna spelen ze weer verder alsof het nooit gebeurd is
) maar omdat ze zo lomp spelen kan de andere hond het verkeerd opvatten en zich gaan verdedigen, ik denk dat het slimmer was om er bijv. een labrador bij te doen..
- mariekebrand
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford
Wij hebben zelf ook een stafford reu van 3 en als ik zie hoe hij zich zelfs nog als een pup gedraagt meestal denk ik dat het inderdaad slimmer was om nog even met een 2e hond te wachten, en als de pup wat ouder is zou ik er nog goed mee oppassen, onze heeft ook een stafford vriendinnetje maar dat kan zo vanuit lief spelen opeens vechten worden (daarna spelen ze weer verder alsof het nooit gebeurd is
) maar omdat ze zo lomp spelen kan de andere hond het verkeerd opvatten en zich gaan verdedigen, ik denk dat het slimmer was om er bijv. een labrador bij te doen..
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Het is natuurlijk allemaal nog nieuw, ik denk dat het wel wat rustiger wordt mettertijd.
En ja ik volg de rest; veel met de oudste hond apart doen, vooral veel spelletjes en oefeningen waar ze geestelijk moe van wordt. En afkappen als jij vindt dat het teveel en te druk wordt, maar dat doe je al begrijp ik, alleen zou ik er dan wel meteen iets tegen over stellen wat ook leuk is, even naar buiten met de oudste of een spelletje doen. 1 ding weet ik zeker, je gaat een drukke tijd tegemoet
.
En ja ik volg de rest; veel met de oudste hond apart doen, vooral veel spelletjes en oefeningen waar ze geestelijk moe van wordt. En afkappen als jij vindt dat het teveel en te druk wordt, maar dat doe je al begrijp ik, alleen zou ik er dan wel meteen iets tegen over stellen wat ook leuk is, even naar buiten met de oudste of een spelletje doen. 1 ding weet ik zeker, je gaat een drukke tijd tegemoet
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jawel dat is juist een raseigenschap die je niet mag wegcijfferen als nietszeggend.APBT schreef:Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
Die gefixeertheid en er vol ingaan zit er ingefokt net als bij een herder herderen en bij een jack ongedierte om zeep helpen.
En bij een poedel of zijn krullen wel goed zitten.
Maar goed lekker blijven ontkennen met je bakken ervaring. Veel geluk.

-
APBT
- geregistreerd lid
Annedee schreef:Het is natuurlijk allemaal nog nieuw, ik denk dat het wel wat rustiger wordt mettertijd.
En ja ik volg de rest; veel met de oudste hond apart doen, vooral veel spelletjes en oefeningen waar ze geestelijk moe van wordt. En afkappen als jij vindt dat het teveel en te druk wordt, maar dat doe je al begrijp ik, alleen zou ik er dan wel meteen iets tegen over stellen wat ook leuk is, even naar buiten met de oudste of een spelletje doen. 1 ding weet ik zeker, je gaat een drukke tijd tegemoet.
Bedankt voor deze reactie. Het zal zeker een drukke tijd worden. En blijf het inderdaad volhouden om ze op tijd uit elkaar te halen, af te leiden en die oudste lekker moe te maken.
-
APBT
- geregistreerd lid
Had dit de eerste dag moeten vragen haha. Ze liggen nu alletwee (niet in de bench) gewoon te slapen. 
-
Dinos
4 dagen is heel kort, en type hond maakt dan niet echt veel uit hoor.
Natuurlijk is dit een verandering en spannend iets, zorg dat ze beide tijd van rust krijgen en even eigen aandacht.
Als puber gaat fixeren haal hem eruit en ga wat alleen doen met hem.
Veel plezier met je 2 kanjers gaat zeker lukken.
Natuurlijk is dit een verandering en spannend iets, zorg dat ze beide tijd van rust krijgen en even eigen aandacht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit type hond staat er bekend om... ik zou nooit 2 van dit type jonge honden gelijk willen hebben. Ik moet er bij 'mijn' ras al niet denken... hier zitten er behoorlijk wat jaren tussen de 3 generaties...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
APBT
- geregistreerd lid
Heel erg bedankt!! En het gaat ook zeker lukken, zal gewoon wat meer tijd nodig hebben. Weet dat de oudste zelf ook nog maar een pubertje is en zo'n pup erbij is gewoon veel te leuk om zomaar met rust te laten.Dinos schreef:4 dagen is heel kort, en type hond maakt dan niet echt veel uit hoor.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
afkappen als het te ver gaat en verder afwachten. wordt vanzelf minder.
hou ze wel goed in de gaten. je oudste hond is nog lang niet volwassen.
reu en teef gaat waarschijnlijk wel goed, maar wat voor de eigenaren van sterke rassen "goed" is is waarschijnlijk erbarmelijk slecht voor eigenaren van andere rassen.
ik kreeg stafford 2 toen nummer 1 net een jaar oud was.
en die 2 konden heel goed met elkaar. maar alleen door strakke regels:
- geen speeltjes in huis
- oppassen bij drukte omdat de vlam in de pan kon slaan
- als wij niet aanwezig waren zaten ze apart.
- opletten met wandelen. nummer 2 hitst nummer 1 op
nu is nummer 2 in januari overleden (ze was 9 en ziek)
ik mis haar nog iedere dag, maar wat een verademing is het hebben van 1 hond bij deze rassen. mijn ouwe vent van 11 heeft ineens zoveel meer vrijheden!
áls ik al ooit nog aan een sterk ras begin dan nooit meer 2.
het zijn superhonden, maar ook honden waarbij je niet achterover kunt gaan zitten kijken.
reu en teef gaat waarschijnlijk wel goed, maar wat voor de eigenaren van sterke rassen "goed" is is waarschijnlijk erbarmelijk slecht voor eigenaren van andere rassen.
- geen speeltjes in huis
ik mis haar nog iedere dag, maar wat een verademing is het hebben van 1 hond bij deze rassen. mijn ouwe vent van 11 heeft ineens zoveel meer vrijheden!
het zijn superhonden, maar ook honden waarbij je niet achterover kunt gaan zitten kijken.

-
APBT
- geregistreerd lid
Misschien is het inderdaad wat aan de snelle kant om een tweede hondje erbij te nemen. Alleen kwam deze van kennissen waar we ook beide ouders van kennen. En we hebben hem nu, achteraf misschien niet de slimste keus. Maar we maken er het beste van!malinois schreef:Dit type hond staat er bekend om... ik zou nooit 2 van dit type jonge honden gelijk willen hebben. Ik moet er bij 'mijn' ras al niet denken... hier zitten er behoorlijk wat jaren tussen de 3 generaties...
-
Dinos
Sprak onze klapkaak ,molosser kenner. Wat een bijzonder ras toch die klapkaak,molossers een hond die fixeert nog nooit gezien. Zal vast alleen voorkomen bij deze groep en herders en pinchers.bouvierpoedel schreef:Jawel dat is juist een raseigenschap die je niet mag wegcijfferen als nietszeggend.APBT schreef:Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
Die gefixeertheid en er vol ingaan zit er ingefokt net als bij een herder herderen en bij een jack ongedierte om zeep helpen.
En bij een poedel of zijn krullen wel goed zitten.![]()
-
APBT
- geregistreerd lid
M@scha schreef:afkappen als het te ver gaat en verder afwachten. wordt vanzelf minder.
- geen speeltjes in huis
Snap dat je haar nog steeds mist. En het zijn natuurlijk inderdaad wel sterke rassen. Dat dit 2 honden zijn waarbij ik altijd strakke regels zal moeten hanteren is een feit. Maar ben blij om te horen dat dit zeker niet onmogelijk is!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ohjee Meneer Dinos die alles als een aanval ziet als het gaat over klapkaken en aanverwant en niet meer helder kan denken.Dinos schreef:Sprak onze klapkaak ,molosser kenner. Wat een bijzonder ras toch die klapkaak,molossers een hond die fixeert nog nooit gezien. Zal vast alleen voorkomen bij deze groep en herders en pinchers.bouvierpoedel schreef:Jawel dat is juist een raseigenschap die je niet mag wegcijfferen als nietszeggend.APBT schreef:Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
Schrijf niets negatiefs hoor ,gewoon dat het erbij hoord an als je voor een ras kiest moet je ook alles wat daarbij hoord nemen.
Anders moet je voor wat anders gaan .

- dagmar88
- Zeer actief
Dinos schreef:Sprak onze klapkaak ,molosser kenner. Wat een bijzonder ras toch die klapkaak,molossers een hond die fixeert nog nooit gezien. Zal vast alleen voorkomen bij deze groep en herders en pinchers.bouvierpoedel schreef:Jawel dat is juist een raseigenschap die je niet mag wegcijfferen als nietszeggend.APBT schreef:Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
-
Dinos
Ja en waar schrijft T.S dat ze dat niet doet en vraag fixatie is niet voorbehouden aan bepaalde rassen hoor, zelfs een poedel kan dit gedrag vertonen.bouvierpoedel schreef:Ohjee Meneer Dinos die alles als een aanval ziet als het gaat over klapkaken en aanverwant en niet meer helder kan denken.Dinos schreef:Sprak onze klapkaak ,molosser kenner. Wat een bijzonder ras toch die klapkaak,molossers een hond die fixeert nog nooit gezien. Zal vast alleen voorkomen bij deze groep en herders en pinchers.bouvierpoedel schreef:Jawel dat is juist een raseigenschap die je niet mag wegcijfferen als nietszeggend.APBT schreef:Ik verwacht zeker geen tovertrucjes enzo. Het kon altijd zijn dat iemand een idee had. Maar ik blijf volhouden om ze uit elkaar te halen als het er te druk aan toe gaat. Denk dat het ook een kwestie van tijd is om elkaar elkaar te wennen. Maar volgens mij ligt het niet aan het ras....tuurlijk spelen deze honden anders met elkaar dan andere honden. Dat zegt toch nog niks.
Schrijf niets negatiefs hoor ,gewoon dat het erbij hoord an als je voor een ras kiest moet je ook alles wat daarbij hoord nemen.
Anders moet je voor wat anders gaan .
Nee zijn niet de eenvoudigste rassen, maar begreep dat T.S al vaker honden bij elkaar had gehad van dit kaliber.
Niet helder kunnen denken is als je schrijft dat fixatie aan bepaalde rassen is toebedeeld.
Ja het ene ras zal dit meer doen als het andere , maar bij pup die 4dagen in huis is niet echt vreemd hoor.