Ook is hij de hele dagen druk aan het waken. Van zacht blaffen tot hard blaffen als de buren thuis komen heeft hij zijn haren overeind met een zware blaf probeerd hij ze onder indruk te maken de afgelopen periode was hij helemaal. Niet blafferig. Constant heen en weer drentelen. Onweer op komst? Ben pas in september uitgerekend dus het mag nog niet komen hoor..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
snuffelen en waken zwangerschsp
Moderator: moderatorteam
-
Devel
snuffelen en waken zwangerschsp
De laatste paar dagen is Darko heel ondeugend alles moet stuk al is het zijn dekentje waar hij helemaal poper op was. Kapot moet het. Ook zit hij de hele dagen constant te ruiken en te snuffelen en ver volgends te likken op de plekken waar hij gesnuffeld heeft. Kruis en oksels en benen zijn vooral intressant. Geef je een andere geur af als je zwanger bent? Ik stink echt niet ofzo...
Ook is hij de hele dagen druk aan het waken. Van zacht blaffen tot hard blaffen als de buren thuis komen heeft hij zijn haren overeind met een zware blaf probeerd hij ze onder indruk te maken de afgelopen periode was hij helemaal. Niet blafferig. Constant heen en weer drentelen. Onweer op komst? Ben pas in september uitgerekend dus het mag nog niet komen hoor..
-
Marion.
Re: snuffelen en waken zwangerschsp
Je hebt je hondje net. Hij moet ongeveer nog settelen. Maar je bent al net zo lang aan het bedenken dat zijn gedrag voortkomt uit jouw zwangerschap?Devel schreef:Ben pas in september uitgerekend dus het mag nog niet komen hoor..
-
Devel
Nee hoor juist niet. Ik kan me namelijk niet indenken dat hij moet kunnen weten dat ik zwanger ben... daar is hij er te kort voor lijkt me. Maar sommige zeggen juist dat honden dingen aanvoelen komen dus vandaar.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Devel
Kunnen en willen is 2 verschillende dingen. Bench staat de hele dag open. Mag op de bank slapen als hij wil. Vanmiddag heeft hij nog niet geslapen. Waken waken en waken en snuffelen en dat terwijl ik de hele dag thuis ben geweest.
Wel heeft hij een tijdje op de bank gelegen maar was gewoon wakker'
Wel heeft hij een tijdje op de bank gelegen maar was gewoon wakker'
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat geblaf zou ik hoe dan ook niet tolereren, of het nou waken is of juist afschrikken uit onzekerheid.
Ik zou hem gewoon af en toe even in de bench leggen, deurtje dicht.
Ik begrijp nog steeds niet dat je voor zo'n jonge hond van dit type hebt gekozen, tijdens zwangerschap eerlijk gezegd.
Ga echt met hem aan de slag, en dan bedoel ik niet dat je meneer moet entertainen, nee aan de slag om hem constructief op basis van een passende methode dingen te leren, en samen echt een band opbouwen.
Ik begrijp nog steeds niet dat je voor zo'n jonge hond van dit type hebt gekozen, tijdens zwangerschap eerlijk gezegd.
Ga echt met hem aan de slag, en dan bedoel ik niet dat je meneer moet entertainen, nee aan de slag om hem constructief op basis van een passende methode dingen te leren, en samen echt een band opbouwen.
- Zamunda
- Zeer actief
Ga je ook naar cursus met Darko?
-
Devel
Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
-
Devel
waarom in de bench? Heb liever dat hij te vaak aanslaat als niet. In de bench dumpen vind ik niet nodig. Straffen voor waaks zijn?Apple schreef:Dat geblaf zou ik hoe dan ook niet tolereren, of het nou waken is of juist afschrikken uit onzekerheid.
- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef:Geef je een andere geur af als je zwanger bent?
Je was al zwanger toen je hem kocht en jullie kennen elkaar nog nauwelijks.
Ik straf niet voor aanslaan. Door blijven blaffen kap ik af.
Straks is het vast niet meer zo leuk met een slapende baby.
De hele dag alert lopen patrouilleren lijkt me niet gezond voor een hond.
Kan je partner niet met hem op cursus?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik denk dat Apple bedoelt dat je hem af en toe verplicht moet laten rusten
En als dat zo is sluit ik me daar graag bij aan..

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jammer dat je daar niet direct mee gestart bent, maat dat kan niet meer veranderd worden.Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ookHilde schreef:Ik denk dat Apple bedoelt dat je hem af en toe verplicht moet laten rustenEn als dat zo is sluit ik me daar graag bij aan..
-
Devel
Als het vervelend wordt is het natuurlijk anders. Maar het blaffen wat hij doet niet hoor of hij moet iets zien ofzo.
Nee en dat wil ik ook niet. We hebben hem aangeschaft onder het mom mijn hond dus train ook met hem..
Nee en dat wil ik ook niet. We hebben hem aangeschaft onder het mom mijn hond dus train ook met hem..
- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef:Als het vervelend wordt is het natuurlijk anders. Maar het blaffen wat hij doet niet hoor of hij moet iets zien ofzo.
- Pepie
- Zeer actief
En ik ook en dat een hond die waaks is hoef niet door te blaffen na een paar keer blaffen moet het klaar zijn.Ik denk echt dat je hem duidelijkheid moet geven en meer doen met hem.Ik las in een ander topic dat hij ook in je stofzuigerslang hangt het klinkt mij als een hond die zich verveeld en daarom gaat klieren maar ik kan er naast zitten.Hilde schreef:Ik denk dat Apple bedoelt dat je hem af en toe verplicht moet laten rustenEn als dat zo is sluit ik me daar graag bij aan..

-
Devel
dat zeg jij... ben je hier thuis geweest? Het was geen klaag topic hoor. Vroeg het me enkel af..dagmar88 schreef:Devel schreef:Als het vervelend wordt is het natuurlijk anders. Maar het blaffen wat hij doet niet hoor of hij moet iets zien ofzo.
Nee en dat wil ik ook niet. We hebben hem aangeschaft onder het mom mijn hond dus train ook met hem..Dat doe je niet. Nu niet en de komende maanden niet op een heel belangrijke leeftijd.
Darko is een heel leergierig hondje en pikt heel veel snel en goed op..
-
Devel
Als hrt dagelijks zou zijn wel of regelmatig maar das hier niet zo. Alleen klaar na het stofzuigen. Maar zoals ik al schreef en voor het weer over andere dingen gaat. Het was geen klaag topic ik vroeg het me enkel af. En zoals ik al op het eerste berichtje reageerde van marion denk ik nog steeds over. Al hoor ik verhalen dat honden dingen aanvoelen vandaar de sacrastische opmerking dat de kleine nog niet mag komen..Pepie schreef:En ik ook en dat een hond die waaks is hoef niet door te blaffen na een paar keer blaffen moet het klaar zijn.Ik denk echt dat je hem duidelijkheid moet geven en meer doen met hem.Ik las in een ander topic dat hij ook in je stofzuigerslang hangt het klinkt mij als een hond die zich verveeld en daarom gaat klieren maar ik kan er naast zitten.Hilde schreef:Ik denk dat Apple bedoelt dat je hem af en toe verplicht moet laten rustenEn als dat zo is sluit ik me daar graag bij aan..
- Zamunda
- Zeer actief
Zamunda schreef:Ga je ook naar cursus met Darko?
Maar waarom doe je nu niet alvast lekker een leuke gehoorzaamheidscursus?Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
En wat is vzh eigenlijk
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Devel schreef:dat zeg jij... ben je hier thuis geweest? Het was geen klaag topic hoor. Vroeg het me enkel af..dagmar88 schreef:Devel schreef:Als het vervelend wordt is het natuurlijk anders. Maar het blaffen wat hij doet niet hoor of hij moet iets zien ofzo.
Nee en dat wil ik ook niet. We hebben hem aangeschaft onder het mom mijn hond dus train ook met hem..Dat doe je niet. Nu niet en de komende maanden niet op een heel belangrijke leeftijd.
Uit de topics die je opent krijg ik het gevoel dat hij zich verveelt dus dan train je voor deze hond te weinig (hersenwerk?)
- Pepie
- Zeer actief
Ik zie het ook niet als klagen en volgens mij de mensen die reageren ook niet. Ik denk alleen er is dalijk een baby in huis en het zou fijn zijn als je dan nu al grip heb...en dat bedoel ik niet lullig.Devel schreef:Als hrt dagelijks zou zijn wel of regelmatig maar das hier niet zo. Alleen klaar na het stofzuigen. Maar zoals ik al schreef en voor het weer over andere dingen gaat. Het was geen klaag topic ik vroeg het me enkel af. En zoals ik al op het eerste berichtje reageerde van marion denk ik nog steeds over. Al hoor ik verhalen dat honden dingen aanvoelen vandaar de sacrastische opmerking dat de kleine nog niet mag komen..Pepie schreef:En ik ook en dat een hond die waaks is hoef niet door te blaffen na een paar keer blaffen moet het klaar zijn.Ik denk echt dat je hem duidelijkheid moet geven en meer doen met hem.Ik las in een ander topic dat hij ook in je stofzuigerslang hangt het klinkt mij als een hond die zich verveeld en daarom gaat klieren maar ik kan er naast zitten.Hilde schreef:Ik denk dat Apple bedoelt dat je hem af en toe verplicht moet laten rustenEn als dat zo is sluit ik me daar graag bij aan..

- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef:dat zeg jij... ben je hier thuis geweest? Het was geen klaag topic hoor. Vroeg het me enkel af..dagmar88 schreef:Devel schreef:Als het vervelend wordt is het natuurlijk anders. Maar het blaffen wat hij doet niet hoor of hij moet iets zien ofzo.
Ik kan alleen maar reageren op wat jij hier zegt. Maar je bent dus wel fijn vanaf begin af aan met hem op cursus, hij komt bij elkaar niet 6 maanden ernstig tekort op een cruciale leeftijd en straks heb jij met baby alle focus op hem.
Begin onderhand kotsmisselijk te worden van zo veel egoïsme, kan niet wil niet mentaliteit en dan nog een grote bek hebben ook. Bah!
Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 12 aug 2014 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Je hebt Darko gekocht onder het mom dat het jou hond is. Het lijkt mij dat je daar allebei moet achter staan dus ook allebei de zorg er voor nemen. Vraag me af wat als de kleine er is dan moet je met Darko toch al een hele goede band en basis opgebouwd hebben.
-
Devel
Dat im niet met hem op cursus zit zegt niet dat ik niete van de vorige trainingen heb opgepak die ik bij met Diesel heb gedaan. Daar heb ik ook VZH getraind. Helaas ben ik vorige week niet goed geworden en blijkt mijn ijzer en bloeddruk op het laagste te staan en mag nog maar zo weinig mogelijk doen. Om dan op training te gaan lijkt me niet handig. Mijn vriend zit veel in het buitenland dus ik zit veel met hem samen dus vriendlief en trainen zit er niet in.Zamunda schreef:Zamunda schreef:Ga je ook naar cursus met Darko?Maar waarom doe je nu niet alvast lekker een leuke gehoorzaamheidscursus?Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
En wat is vzh eigenlijk. Ik kom niet verder dan veelzijdigheid
.
VzH is verkeerszekere hond. Dit wordt niet op normale cursussen gegegeven zover ik weet. Maar meer op de ipo groepen op knpv. De norme cursussen ben ik niet zo van.. thuis doen we al veel en dat gaat super.
-
Devel
dagmar88 schreef:Devel schreef:dat zeg jij... ben je hier thuis geweest? Het was geen klaag topic hoor. Vroeg het me enkel af..dagmar88 schreef:Devel schreef:Als het vervelend wordt is het natuurlijk anders. Maar het blaffen wat hij doet niet hoor of hij moet iets zien ofzo.
Darko is een heel leergierig hondje en pikt heel veel snel en goed op..godenzijdank niet zeg.
Ik kan alleen maar reageren op wat jij hier zegt. Maar je bent dus wel fijn vanaf begin af aan met hem op cursus, hij komt bij elkaar niet 6 maanden ernstig tekort op een cruciale leeftijd en straks heb jij met baby alle focus op hem.
Begin onderhand kotsmisselijk te worden van zo veel egoïsme, kan niet wil niet mentaliteit en dan nog een grote bek hebben ook. Bah!
Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
Hahahhq zon standaard reactie.. maar goed het zal wel? En grote bek? Volgens mij valt dat reuze mee ik scheld niet en ijn teksten zijn behoorlijk netjes. Dat het bij jou in de verkeerde keelgat schiet dat kan.. maar niet mijn pakkie aan.
Je bent tenslotte niet verplicht om mijn topics te openen s je aan mij ergert of was het nou irriteren?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Devel schreef:Dat im niet met hem op cursus zit zegt niet dat ik niete van de vorige trainingen heb opgepak die ik bij met Diesel heb gedaan. Daar heb ik ook VZH getraind. Helaas ben ik vorige week niet goed geworden en blijkt mijn ijzer en bloeddruk op het laagste te staan en mag nog maar zo weinig mogelijk doen. Om dan op training te gaan lijkt me niet handig. Mijn vriend zit veel in het buitenland dus ik zit veel met hem samen dus vriendlief en trainen zit er niet in.Zamunda schreef:Zamunda schreef:Ga je ook naar cursus met Darko?Maar waarom doe je nu niet alvast lekker een leuke gehoorzaamheidscursus?Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
.
VzH is verkeerszekere hond. Dit wordt niet op normale cursussen gegegeven zover ik weet. Maar meer op de ipo groepen op knpv. De norme cursussen ben ik niet zo van.. thuis doen we al veel en dat gaat super.
VZH volg je niet bij de KNPV hoor, snap dat dat interessant klinkt, maar daar zitten ze ook echt niet op dit type hond te wachten.
Ook van wat ik altijd begrepen heb is de VZH op IPO clubs niet altijd toegankelijk voor andere rassen
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Wat spreek jij jezelf tegen zeg. Ik heb al een aantal topics lang mijn mond gehouden maar echt jou verhalen.
Vreselijk.
Je zegt hier binnen een aantal post dat je niet traint in de zin dat je niet op cursus zit. Dan train je wel want je hebt nog wat onthouden van je vorige hond.
En later train je weer niet omdat je ijzer te laag is.
Bah vreselijk.
Ik hoop het beste voor de hond maar dit is volgens mij niet een al te beste start.
Vreselijk.
Je zegt hier binnen een aantal post dat je niet traint in de zin dat je niet op cursus zit. Dan train je wel want je hebt nog wat onthouden van je vorige hond.
Bah vreselijk.
Ik hoop het beste voor de hond maar dit is volgens mij niet een al te beste start.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Devel
Het gaat super tussen ons hoor.. als dat niet zo overkomt is dat een mis communicatie. We trainen of oefenen hoe je het ook wil noemen. Hij pakt dingen super snel op en onze momentjes van knuffelen is heerlijk. Eigenlijk op de laatste 2 dagen heb ik geen hond aan hem. Hij vermaakt zich prima met zijn speeltjes. Slaapt af en toe languit op de bank en is graag in voor een spelletje flirtpole. Ach die puberende buien neem ik voor lief. Een volwassen hond kan ook streken uithaken en ik heb liever een hondje waar wat werk aan zit als een hond did van een brul in elkaar kruipt en zich niet meer laat zien.Mirri schreef:Je hebt Darko gekocht onder het mom dat het jou hond is. Het lijkt mij dat je daar allebei moet achter staan dus ook allebei de zorg er voor nemen. Vraag me af wat als de kleine er is dan moet je met Darko toch al een hele goede band en basis opgebouwd hebben.
Beiden staan we er volledig achter en het komt allemaal wel goed.
-
Devel
Klopt hoor. Hier in wezep zit een groep die vzh enipo doen incl examens voor dit soort honden.. daar is oom het filmpje met de mill opgenomen. Dus de mogelijkheid is er wel.crutz schreef:Devel schreef:Dat im niet met hem op cursus zit zegt niet dat ik niete van de vorige trainingen heb opgepak die ik bij met Diesel heb gedaan. Daar heb ik ook VZH getraind. Helaas ben ik vorige week niet goed geworden en blijkt mijn ijzer en bloeddruk op het laagste te staan en mag nog maar zo weinig mogelijk doen. Om dan op training te gaan lijkt me niet handig. Mijn vriend zit veel in het buitenland dus ik zit veel met hem samen dus vriendlief en trainen zit er niet in.Zamunda schreef:Zamunda schreef:Ga je ook naar cursus met Darko?Maar waarom doe je nu niet alvast lekker een leuke gehoorzaamheidscursus?Devel schreef:Nog niet. Straks als ik bevallen ben dus ongeveer in oktober wil ik vzh gaan doen en evenementen bezoeken.
.
VZH volg je niet bij de KNPV hoor, snap dat dat interessant klinkt, maar daar zitten ze ook echt niet op dit type hond te wachten.
Ook van wat ik altijd begrepen heb is de VZH op IPO clubs niet altijd toegankelijk voor andere rassen
-
Devel
nee weet je wat ik met hem doe. Zoals ik al schreef dat het weer elders over gaat. Hij ligt de hele dag in de bench komt er alleen uit voor een poep en plas rondje en dan natuurlijk meteen weer ommekeer in de bench daarna.Sanne!! schreef:Wat spreek jij jezelf tegen zeg. Ik heb al een aantal topics lang mijn mond gehouden maar echt jou verhalen.
Vreselijk.
Bah vreselijk.
Ik heb hier helemaal geen zin in. Ik vroeg me af hoe het zat of honden wat aanvoelden en dat was sacrastisch bedoeld en nu gaat het over trainen. De ene weet het beter als de ander. Want ja ik doe dit of ik doe dat.