Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde hond wandelt mee
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Vreemde hond wandelt mee
Vorige week kwam ik aan bij een van mijn favoriete wandelplekken. Een man zat bij zijn auto, zijn hond, een bouvier, kwam naar mijn auto toe. Ik moest hem wegjagen om Madison uit de auto te kunnen halen. Vervolgens liep de hond met Madison en mij mee. Ik heb geprobeerd de hond terug naar zijn baas te laten gaan door te roepen en gebaren maar deze luisterde niet. Toen ik naar de man in de auto riep of dit zijn hond was, gebaarde hij dat het oke was. Doorgelopen, en uiteindelijk na een kwartier ofzo draaide dd hond om en rende terug naar zijn baas. Vandaag kwam ik weer bij die plek en zat die man er weer. De hond was nu nog enthousiaster dan de vorige keer. Ik heb die man wat vragen gesteld en hij is slecht ter been. Omdat die hond beweging nodig heeft rijdt die man daar heen zodat de hond kan rennen. Oke, die hond liep dus weer mee. Madison bleef in eerste instantie stil staan toen ze dit merkte maar kwam toen toch mee. De hond liep nu onze wandeling van zo'n 3 kwartier mee. Hij was behoorlijk opdringerig naar Madison, steeds snuffelen, achter haar aan lopen en weinig ruimte laten. Meerdere keren heb ik die hond toegesproken maar dit had maar heel even effect. Madison corrigeerde een aantal keer op rustige wijze. Ook zonder effect.
Aan de ene kant vind ik het mooi dat die man er ondanks een beperking voor zorgt dat zijn hond beweging krijgt. En gun ik het die hond ook, en ik loop toch he. Maar, Madison vindt dit een minder goed idee, en zij is mijn hond en ik wil dat onze wandelingen ontspannen zijn. Daa rest bij gedroeg die hond zich vandaag bijzonder irritant en luistert hij niet. Wat zouden jullie doen?
Aan de ene kant vind ik het mooi dat die man er ondanks een beperking voor zorgt dat zijn hond beweging krijgt. En gun ik het die hond ook, en ik loop toch he. Maar, Madison vindt dit een minder goed idee, en zij is mijn hond en ik wil dat onze wandelingen ontspannen zijn. Daa rest bij gedroeg die hond zich vandaag bijzonder irritant en luistert hij niet. Wat zouden jullie doen?

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
lets have fun
Re: Vreemde hond wandelt mee
Op een ander tijdstip gaan wandelen.
Een andere route nemen.
De man vragen of hij zijn hond wil vast houden totdat jullie uit zicht zijn.
Een andere route nemen.
De man vragen of hij zijn hond wil vast houden totdat jullie uit zicht zijn.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ja, op zich is het mooi dat die man zijn hond gunt om toch te kunnen wandelen. Maar dat betekent niet dat iemand anders hem dan maar op sleeptouw moet nemen. Lekker makkelijk. Hij hoort zijn hond gewoon bij zich te houden of iets te regelen voor de hond dat deze wel aan de wandel kan, lijkt mij. Als de hond netjes zou doen, zou ik er denk ik nog niet eens een probleem van maken, maar vind ik het nog wel lekker makkelijk om daar maar te parkeren en het allemaal op zijn beloop te laten. Ik zou, als dat kan, een ander tijdstip kiezen, of de man erop aanspreken dat het niet prettig loopt voor jullie zo. En hem aanraden een oproep te plaatsen voor een wandelmaatje voor zijn hond.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als er een klik is met jullie honden en hij had het gewoon gevraagd, dan zou ik het misschien nog wel ok hebben gevonden. Maar als jij het niet leuk vind en jouw hond ook niet, dan vragen of hij de hond in de auto wil houden. Wil je het wel, dan een riem eromheen en dan kan hij meelopen onder jouw voorwaarden. Al zou ik het dan nog wat link vinden, je bent zijn eigenaar niet, als hij mot krijgt met andere honden en er wordt gedacht dat jij de eigenaar bent... 
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Wel lekker makkelijk van die man! Ik zou er niet blij mee zijn, zoekt hij maar een andere oplossing.
Ben daar niet gekomen om zijn honden te plezieren. Hoezeer ik het die hond ook zou gunnen hoor.
Ben daar niet gekomen om zijn honden te plezieren. Hoezeer ik het die hond ook zou gunnen hoor.
-
beatje
Ik moet wel zeggen dat het een aparte manier van uitlaten is
.Aan één kant wel grappig.Maar ik zou ook niet opgezet zijn als de hond mee liep en irritant gaat lopen zijn.Ik denk dat ik gewoon zou vragen of hij hem kan vasthouden tot je uit de buurt bent omdat je hond er niet van gedient is.En anders zou ik de volgende keer doorrijden na wat anders ,denk ik.
-
Lientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik vind het ook erg makkelijk van die man. Tuurlijk zijn hond heeft beweging nodig maar om hem dan maar opdringerig met een andere hond en zijn baasje mee te laten lopen???. Daar is natuurlijk lang niet iedere hond (en baas) van gediend. Mijn hond zit altijd aan de lijn ivm jachtinstinct dus ik moet dat niet hebben dat zo'n hond de hele tijd opdringerig meeloopt. Dat zou ik dus ook rustig aan die man uitleggen. Er zijn genoeg andere oplossingen als je zelf je hond niet kunt uitlaten (dagopvang, uitlaatservice, wandelmaatje uit de buurt etc). Van zijn probleem moet hij niet andermans probleem maken. Jouw hond probeert rustig aan te geven dat hij niet gediend is van zijn gedrag, maar niet iedere hond is zo tollerant en wat inderdaad als je een andere hond tegenkomt en dat gaat mis, dan denken mensen dat het jouw hond is. Ik zou er echt op een nette manier iets van zeggen. Die man bedoeld het goed, maar tis eigenlijk best asociaal 
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik zou deze situatie ook gaan vermijden (ander tijdstip, andere route) Ik zou zelf niet lekker meer wandelen.
Ik zou toch het gevoel krijgen dat ik ook een beetje verantwoordelijk word gemaakt voor die hond (stel dat hij tijdens de wandeling een andere hond tegenkomt en er zou op wat voor manier een gevecht ontstaan, of iemand die begint te ageren omdat jij je hond los laat lopen etc. etc.) en dat wil ik niet.
Ik zou toch het gevoel krijgen dat ik ook een beetje verantwoordelijk word gemaakt voor die hond (stel dat hij tijdens de wandeling een andere hond tegenkomt en er zou op wat voor manier een gevecht ontstaan, of iemand die begint te ageren omdat jij je hond los laat lopen etc. etc.) en dat wil ik niet.
-
ElPerroFantástico
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Het probleem ligt niet bij de hond, die kun je waarschijnlijk snel het gewenste gedrag aanleren. Het houding van de man, verantwoordelijkheid afschuiven, is waarschijnlijk minder snel te veranderen (als je dat al zou willen). Jammer voor de hond, maar voor mij zou dat niet werken. Als de man zich op een normale, volwassen manier opgesteld had, dan zou het een heel ander verhaal zijn.
- Inne
- Zeer actief
Ik vond het ook in eerste instantie vooral onprettig dat die man niet communicatief is en zijn hond niet bij zich hield. Vind het alleen ook wel sneu voor die man en zeker ook voor zijn hond. Het zou in principe een kleine moeite zijn om iets te doen hierin. En het is zoals een aantal van jullie ook zeggen, als hij zich goed zou gedragen en er was een klik was het nog anders.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het ook sneu.Inne schreef:Ik vond het ook in eerste instantie vooral onprettig dat die man niet communicatief is en zijn hond niet bij zich hield. Vind het alleen ook wel sneu voor die man en zeker ook voor zijn hond. Het zou in principe een kleine moeite zijn om iets te doen hierin. En het is zoals een aantal van jullie ook zeggen, als hij zich goed zou gedragen en er was een klik was het nog anders.
Misschien denkt die man wel dat je het heel gezellig vindt, of op zijn minst niet erg, dat die hond met je mee loppt.
Dus bespreek het eens met die man zou ik zeggen?
Gewoon dat die hond jouw hond loopt te klieren en dat je (uiteraard) geen grote invloed hebt op dat gedrag.
En dat je daarom graag hebt dat hij zijn hond even bij zich houdt als je het bos in gaat met je hond.
Kan gewoon vriendelijk lijkt me?
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Hier afgelopen weken twee keer gehad met een ridgeback reu
Ik heb ook een ongecastreerde reu, en 2 jonge reuen samen gaat niet altijd goed.
Als ze beide aan de riem lopen, dan moppert mijn hond wel eens als we elkaar passeren.
De eerste keer lag de hond los in de voortuin omdat zijn baasjes daar bezig waren. Hij trok ineens een sprintje toen hij ons zag, en stak zo de weg over
Mijn hond had zoiets van, wat doe jij nou?
Toevallig kwam er iemand voorbij die daar in de straat woont, en die heeft hem weer meegenomen.
Maar later die week kwam die hond weer ineens aanwaaien. Langs het huis gelopen, maar voordeur was dicht, en de poort achter ook.
Toen zijn wij maar verder gelopen, (mijn reu was not amused op dat moment, dus wilde ook niet te lang daar stil blijven staan) maar die hond kwam ons steeds achterna. Even uit het zicht, om vervolgens weer ineens op te duiken.
Hield mn hart vast met al die drukke wegen in de buurt.
Hoor van meer mensen dat die hond soms zomaar ineens opduikt tijdens het wandelen, terwijl de baasjes nergens te vinden zijn, en vaak ook niet thuis zijn.
En het is een hartstikke lief beest, daar niet van, maar ik vind het gewoon heel erg irritant, net zoals andere hier, om ineens een andere hond achter je aan te hebben.
Baasje is er al op aangesproken, hoop dat ze nu weten hoe die hond kan ontsnappen.
Ik overweeg nu om maar een extra riem mee te nemen zodat ik die hond ergens vast kan leggen terwijl ik zijn baas bel als hij weer ineens opduikt.
Vast een hele slechte gedachte, maar is dat misschien ook een optie voor jou?
Asiel bellen dat je een zwerf hond hebt gevonden?
Ik heb ook een ongecastreerde reu, en 2 jonge reuen samen gaat niet altijd goed.
Als ze beide aan de riem lopen, dan moppert mijn hond wel eens als we elkaar passeren.
De eerste keer lag de hond los in de voortuin omdat zijn baasjes daar bezig waren. Hij trok ineens een sprintje toen hij ons zag, en stak zo de weg over
Toevallig kwam er iemand voorbij die daar in de straat woont, en die heeft hem weer meegenomen.
Maar later die week kwam die hond weer ineens aanwaaien. Langs het huis gelopen, maar voordeur was dicht, en de poort achter ook.
Toen zijn wij maar verder gelopen, (mijn reu was not amused op dat moment, dus wilde ook niet te lang daar stil blijven staan) maar die hond kwam ons steeds achterna. Even uit het zicht, om vervolgens weer ineens op te duiken.
Hield mn hart vast met al die drukke wegen in de buurt.
Hoor van meer mensen dat die hond soms zomaar ineens opduikt tijdens het wandelen, terwijl de baasjes nergens te vinden zijn, en vaak ook niet thuis zijn.
En het is een hartstikke lief beest, daar niet van, maar ik vind het gewoon heel erg irritant, net zoals andere hier, om ineens een andere hond achter je aan te hebben.
Baasje is er al op aangesproken, hoop dat ze nu weten hoe die hond kan ontsnappen.
Ik overweeg nu om maar een extra riem mee te nemen zodat ik die hond ergens vast kan leggen terwijl ik zijn baas bel als hij weer ineens opduikt.
Vast een hele slechte gedachte, maar is dat misschien ook een optie voor jou?
Asiel bellen dat je een zwerf hond hebt gevonden?
-
Marion.
Oh, dat zou ik ook wel heel moeilijk vinden denk ik. Aan de ene kant erg schattig dat die meneer op deze manier zijn hond een losloopwandeling gunt, maar hij zadelt je wel ongevraagd ergens mee op.
Ik zou - als het mogelijk is - gaan ontwijken denk ik. Andere tijden gaan (hopend dat de man zijn auto er niet staat als ik aan kom)
Ik zou - als het mogelijk is - gaan ontwijken denk ik. Andere tijden gaan (hopend dat de man zijn auto er niet staat als ik aan kom)
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Sorry hoor, maar dat is gewoon onzin.ranetje schreef:Ik vind het ook sneu.Inne schreef:Ik vond het ook in eerste instantie vooral onprettig dat die man niet communicatief is en zijn hond niet bij zich hield. Vind het alleen ook wel sneu voor die man en zeker ook voor zijn hond. Het zou in principe een kleine moeite zijn om iets te doen hierin.
Als je niet kunt lopen, ben je niet je vermogen tot communiceren verloren.
En er zijn heel veel andere mogelijkheden te bedenken dan ánderen op te zadelen met jouw probleem. Dat is gewoon asociaal
Ik kan ook niet lopen, en heb een oudere herder met veel energie, die op hoog niveau agility heeft gelopen, en een herder uit een werklijn. En die hebben het prima voor elkaar zónder dat ik vreemden lastig val
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sorry, ik vind het geen onzinMiranda schreef:Sorry hoor, maar dat is gewoon onzin.ranetje schreef:Ik vind het ook sneu.Inne schreef:Ik vond het ook in eerste instantie vooral onprettig dat die man niet communicatief is en zijn hond niet bij zich hield. Vind het alleen ook wel sneu voor die man en zeker ook voor zijn hond. Het zou in principe een kleine moeite zijn om iets te doen hierin.
Als je niet kunt lopen, ben je niet je vermogen tot communiceren verloren.
En er zijn heel veel andere mogelijkheden te bedenken dan ánderen op te zadelen met jouw probleem. Dat is gewoon asociaal![]()
Ik kan ook niet lopen, en heb een oudere herder met veel energie, die op hoog niveau agility heeft gelopen, en een herder uit een werklijn. En die hebben het prima voor elkaar zónder dat ik vreemden lastig val
Niet iedereen is het zelfde en niet iedereen kan het zelfde met of zonder handicap.
En bovendien, zoals ik al scheef ......
Als niemand daar iets over zegt tegen hem hoe moet hij dat dan weten?ranetje schreef:Misschien denkt die man wel dat je het heel gezellig vindt, of op zijn minst niet erg, dat die hond met je mee loopt.