Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke heupgordel?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Welke heupgordel?
Voor de wandelingen tijdens het geocachen, wanneer ze niet altijd los mogen/kunnen zoek ik een heupgordel. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer...
Het gaat om twee Border Collies, samen zo'n 30 kilo wegend. De ene hond loopt eigenlijk altijd aan een slappe lijn, de andere heeft de lijn nėt strak, maar niet echt hard trekken.
Het lijkt me op sommige momenten handig om je handen vrij te hebben. Daarbij ben ik zelf niet altijd even stabiel met lopen en dat is met lijnen vasthouden net wat erger.
Ik zag dat er verschillende gordels zijn, bevestigingspunten aan de zijkant (elke kant een hond lijkt me soms wel handig), maar ook met een bevestigingspunt voor, een vast punt zeg maar. Is dit niet onhandig als beide honden samen wat schuin voor je gaan lopen?
Ik zag ook ergens dat iemand een lijn had bevestigd tussen de twee zijringen en daar de karabijn aan, zodat de karabijn mee kon bewegen met welke kant de honden op bewegen. Dit lijkt me wel te schelen in de schokken die je krijgt?
Ik heb nu diverse gordels in gedachten, maar ik weet niet waar ik verstandig aan doe.
Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen jullie aanraden/afraden?
http://www.floys.nl/catalog/product_inf ... ucts_id=95
https://www.abaca.nl/product/31/62/jogg ... inggordel/
http://www.actievehonden.com/p/riemen-l ... ordel/1256
http://www.furkaworkingdog.nl/contents/nl/d41.html
Het gaat om twee Border Collies, samen zo'n 30 kilo wegend. De ene hond loopt eigenlijk altijd aan een slappe lijn, de andere heeft de lijn nėt strak, maar niet echt hard trekken.
Het lijkt me op sommige momenten handig om je handen vrij te hebben. Daarbij ben ik zelf niet altijd even stabiel met lopen en dat is met lijnen vasthouden net wat erger.
Ik zag dat er verschillende gordels zijn, bevestigingspunten aan de zijkant (elke kant een hond lijkt me soms wel handig), maar ook met een bevestigingspunt voor, een vast punt zeg maar. Is dit niet onhandig als beide honden samen wat schuin voor je gaan lopen?
Ik zag ook ergens dat iemand een lijn had bevestigd tussen de twee zijringen en daar de karabijn aan, zodat de karabijn mee kon bewegen met welke kant de honden op bewegen. Dit lijkt me wel te schelen in de schokken die je krijgt?
Ik heb nu diverse gordels in gedachten, maar ik weet niet waar ik verstandig aan doe.
Wat zijn jullie ervaringen en wat kunnen jullie aanraden/afraden?
http://www.floys.nl/catalog/product_inf ... ucts_id=95
https://www.abaca.nl/product/31/62/jogg ... inggordel/
http://www.actievehonden.com/p/riemen-l ... ordel/1256
http://www.furkaworkingdog.nl/contents/nl/d41.html
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Welke heupgordel?
Zelf heb ik een heupgordel vergelijkbaar met die van je eerste link, ik heb hem op maat laten maken bij een webwinkel van een (oud)forummer. De gordel van de tweede link heb ik ook gehad, die was op zich ook wel fijn alleen vond ik de bevestigingsdingen die je aan je riem en aan je gordel moest klikken niet echt handig. Ik gebruik ook een iets elastische lijn aan mijn gordel en dan had je al niets aan die speciale bevestigingsdingen.
De gordel van je derde link zou ik persoonlijk te breed vinden, ik vind dat niet prettig zo'n brede maar dat is heel persoonlijk. Ik loop vaak ook met de gordel en dan een rugzak er overheen en dat is met een brede (vind ik) niet zo prettig lopen.
De gordel van je derde link zou ik persoonlijk te breed vinden, ik vind dat niet prettig zo'n brede maar dat is heel persoonlijk. Ik loop vaak ook met de gordel en dan een rugzak er overheen en dat is met een brede (vind ik) niet zo prettig lopen.
-
- Zeer actief
Ik heb die van Floys en ben daar erg tevreden over. Je voelt hem bijna niet zitten en ik kan zelfs alledrie de honden eraan bevestigen zonder het gevoel te hebben dat hij het niet zou houden.
Ik heb de riemen aan een karabijn haak aan de middelste ring. In de bergen wil ik de zijringen ook wel eens gebruiken. Ik gebruik meestal een elastische riem zodat je de schokken niet krijgt als ze zouden trekken.
Ik heb de riemen aan een karabijn haak aan de middelste ring. In de bergen wil ik de zijringen ook wel eens gebruiken. Ik gebruik meestal een elastische riem zodat je de schokken niet krijgt als ze zouden trekken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een Canicross, 3e link dus.
Karabijnhaak eraan en aanklikken die honden. Ideaal.
Karabijnhaak eraan en aanklikken die honden. Ideaal.
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Aantal honden: 2
Ik heb de heupgordel van Abaca maar ik gebruik niet de riem die ze erbij leveren, die vind ik niet handig. Ik gebruik gewoon een karabijnhaak (en soms in combinatie met een korthouder die ik dubbelvouw) en zo kan ik er van alles aanhangen, zelfs de grote 8m Flexi, politielijn etc.
Mijn hond trekt soms en ik vind het persoonlijk minder erg om een keer een klap op mijn rug te krijgen dan dat mijn arm eraf getrokken word, dat doet namelijk veel zeerder.
Mijn hond trekt soms en ik vind het persoonlijk minder erg om een keer een klap op mijn rug te krijgen dan dat mijn arm eraf getrokken word, dat doet namelijk veel zeerder.
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
-
- Zeer actief
Hihi, jullie hebben dus allemaal een wat andere voorkeur.
De breedte zit ik ook nog een beetje mee, weet niet goed wat ik in de praktijk fijn ga vinden. Ik neig daarom een beetje naar de Floys, eerst maar eens uittesten en naar aanleiding daarvan evt. een duurdere aanschaffen. Yvette, wat voor sluiting heeft de Floys?
Elastische lijnen me ook wel een must, voor zowel de honden als mij prettig. Ik zat te denken aan de rokstraps lijnen, ik twijfel alleen nog over de lengte.
De breedte zit ik ook nog een beetje mee, weet niet goed wat ik in de praktijk fijn ga vinden. Ik neig daarom een beetje naar de Floys, eerst maar eens uittesten en naar aanleiding daarvan evt. een duurdere aanschaffen. Yvette, wat voor sluiting heeft de Floys?
Elastische lijnen me ook wel een must, voor zowel de honden als mij prettig. Ik zat te denken aan de rokstraps lijnen, ik twijfel alleen nog over de lengte.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ook eentje van Floys in combinatie met een Rok Strap (135 cm), heel tevreden mee! 

-
- Zeer actief

Zo ziet de sluiting er uit. Ik gebruik hem ook met een rokstraplijn. Zijn volgens mij die van 1.35m lang. Die zie je op de foto in mijn onderschrift.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik lees even mee want ik ben ook voor een wandelgordel aan het kijken en die van Floys ziet er goed uit! Ik neem aan dat je een gewone looplijn ook kwijt kan aan de haak?

-
- Zeer actief
Welke heupgordel?
Je kan elke riem er aan vast maken. Met hardlopen gebruik ik een gewone lijn en met lange wandelingen de rokstrap lijnen. Voor het hardlopen vind ik de rokstrap lijn iets te zwaar.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik heb sinds een week de heupgordel van Floys icm een KIWAQ Canicross Joggerslijn met schokdemper. Ben tot nu toe ontzettend tevreden over beide producten! Als je twijfelt over de Floys heupgordel mag je hier best eens komen kijken hoor!
En als je wil mag je 'm ook wel op een wandeling proberen, om eens te kijken hoe het voelt.

-
- Zeer actief
Yvette, dank je wel voor de foto! Is deze sluiting wel sterk? Omdat ik bij andere heupgordels vaak zo'n veiligheidssluiting zie. Ondertussen ook al contact met Sandra van Floys over de heupgordel over het personaliseren van de gordel.
Hilde, dat zou wel super zijn! Ik stuur je even een pb!
Dan nog beslissen welke lijnen het worden. Daar ga ik me eens even in verdiepen.
Hilde, dat zou wel super zijn! Ik stuur je even een pb!
Dan nog beslissen welke lijnen het worden. Daar ga ik me eens even in verdiepen.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Sterk genoeg voor 70 kilo hond in ieder geval.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Als je honden weinig trekken, zou ik de voorkeur hebben aan een gewone leren broekriem waar je een paar D-ringen op kan laten stikken.
Stukken goedkoper en van duurzamer materiaal dan die plastic clipjes.
Stukken goedkoper en van duurzamer materiaal dan die plastic clipjes.

-
- Zeer actief
Dan moet dat met mijn lichtgewichten wel lukken, samen niet meer dan 30/31 kilo.Sita schreef:Sterk genoeg voor 70 kilo hond in ieder geval.
-
- Zeer actief
Waarom heb je gekozen voor juist de kiwaq lijn?Hilde schreef:Ik heb sinds een week de heupgordel van Floys icm een KIWAQ Canicross Joggerslijn met schokdemper. Ben tot nu toe ontzettend tevreden over beide producten!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Haha, prijs en kwaliteit. Die kostte me 22 of 23 euro terwijl andere lijnen al snel tegen de 50 lopen. Dit is gewoon een simpele lijn, zwart en geen verstelbare stukken etc. Heb hem gekocht bij actievehonden.com en Martijn, de eigenaar daar denk ik, gaf me deze als een optie icm de Floys heupgordel. Ik vroeg me eerst af of hij stevig genoeg was omdat hij op de foto ielig oogt. Maar hij schijnt in de sledehondensport gebruikt te worden en het is inderdaad echt een mooie, stevige lijn.

-
- Zeer actief
aha op zo'n manier. De lijn mag ik morgen vast ook wel even zien 
Van wat ik nu zo heb gezien vind ik de rokstraps lijnen wel erg mooi, en zeker een extra handvat lijkt me wel handig, voor een gevalletje, je weet het nooit.
Als ik voor een rokstraps lijn zou gaan, welke zal ik dan nemen? De honden wegen 14-16 kilo, daar schommelen ze een beetje tussen en dat is ook dan net de grens tussen small en medium......

Van wat ik nu zo heb gezien vind ik de rokstraps lijnen wel erg mooi, en zeker een extra handvat lijkt me wel handig, voor een gevalletje, je weet het nooit.
Als ik voor een rokstraps lijn zou gaan, welke zal ik dan nemen? De honden wegen 14-16 kilo, daar schommelen ze een beetje tussen en dat is ook dan net de grens tussen small en medium......
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb een trekpaard van 17 kilo dus ik ben voor de medium gegaan. Die is prima voor ons!
-
- Zeer actief
Van Hilde heb ik een aantal dagen haar heupgordel mogen lenen. Ideaal om het op deze manier te kunnen uitproberen! De honden vonden het geen probleem om er aan te lopen en het ging eigenlijk als vanzelf. Tot op heden nog geen elastische lijn nodig gehad, het ging met de gewone lijnen ook goed.
Nu dus zelf een op maat gemaakte heupgordel bestellen!
Dank jullie wel voor jullie info en hulp!
Nu dus zelf een op maat gemaakte heupgordel bestellen!
Dank jullie wel voor jullie info en hulp!