Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dode gele labrador gevonden
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Dode gele labrador gevonden
Time of death?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De foto is van 22 augustus en daar lijkt de hond redelijk fris, dus nog niet zo lang dood.Nanna schreef:Dat staat er niet bij. Hij ziet er nog redelijk fris uit dus het zal geen weken geduurd hebbenJaap* schreef:Time of death?
-
- Zeer actief
iemand moet hem toch missen 

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Is vorige week maandag gevonden.
Eerste bericht:
http://www.l1.nl/nieuws/265363-dode-lab ... os-blerick
Laatste bericht:
Gedumpte hond Blerick stierf aan verwondingen
De labrador die dood werd gevonden in een bos in Blerick had ernstige verwondingen. De hond had forse kneuzingen en inwendige bloedingen.
Dat blijkt uit onderzoek van een forensisch patholoog, meldt de dierenpolitie.
De politie vermoedt dat de hond mogelijk is aangereden en daarna is gestorven aan zijn verwondingen of dat het dier slachtoffer is van mishandeling en in het bos is gedumpt.
De zaak wordt nog verder onderzocht. Het dier is niet als vermist opgegeven.
Eerste bericht:
http://www.l1.nl/nieuws/265363-dode-lab ... os-blerick
Laatste bericht:
Gedumpte hond Blerick stierf aan verwondingen
De labrador die dood werd gevonden in een bos in Blerick had ernstige verwondingen. De hond had forse kneuzingen en inwendige bloedingen.
Dat blijkt uit onderzoek van een forensisch patholoog, meldt de dierenpolitie.
De politie vermoedt dat de hond mogelijk is aangereden en daarna is gestorven aan zijn verwondingen of dat het dier slachtoffer is van mishandeling en in het bos is gedumpt.
De zaak wordt nog verder onderzocht. Het dier is niet als vermist opgegeven.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Gatverdegatver, hoe dan? Door den hele nek bloot te leggen?heeft waarschijnlijk de chip zelf verwijderd

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Verder bleek uit het onderzoek dat, in tegenstelling tot eerdere berichten, dat er géén chip in de hond heeft gezeten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Een klein sneetje is genoeg hoor. Ik kan bij onze honden na even zoeken de chip gewoon voelen.Marion. schreef:Gatverdegatver, hoe dan? Door den hele nek bloot te leggen?heeft waarschijnlijk de chip zelf verwijderd
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een hond die sterft zelf zo gaat liggen..

Maar hoe kunnen ze dan in het eerste bericht zeggen dat de chip waarschijnlijk is verwijderd? Dan moet hij toch aan de andere kant behoorlijk bloot liggen? Wel bizar dat niemand de hond als vermist heeft opgegeven. Ziet er toch keurig verzorgd uitNanna schreef:Verder bleek uit het onderzoek dat, in tegenstelling tot eerdere berichten, dat er géén chip in de hond heeft gezeten. Dat maakte de dierenpolitie vandaag bekend.Marion. schreef:Gatverdegatver, hoe dan? Door den hele nek bloot te leggen?heeft waarschijnlijk de chip zelf verwijderd

Nou, ik kan niks voelen hoor. Maar dat krijg je met speknekken natuurlijk. Maar waarom zou een hond niet zo gaan liggen als hij sterft? Boy lag er precies zo bij (alleen een dichte bek).sjaak-k schreef:Een klein sneetje is genoeg hoor. Ik kan bij onze honden na even zoeken de chip gewoon voelen.Marion. schreef:Gatverdegatver, hoe dan? Door den hele nek bloot te leggen?heeft waarschijnlijk de chip zelf verwijderd
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een hond die sterft zelf zo gaat liggen..
- sjaak-k
- Zeer actief
Dat hebben de onze nietMarion. schreef: Nou, ik kan niks voelen hoor. Maar dat krijg je met speknekken natuurlijk.

Toen we ze met 7 weken kregen kon ik al niets meer voelen hoor. En ik was er niet bij dus geen idee of ze links of rechts gezet zijn.sjaak-k schreef:Dat hebben de onze nietMarion. schreef: Nou, ik kan niks voelen hoor. Maar dat krijg je met speknekken natuurlijk.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wat triest.
Vreemd dat nog niemand zich als eigenaar heeft gemeld, dan ga je toch aan opzet denken
Vreemd dat nog niemand zich als eigenaar heeft gemeld, dan ga je toch aan opzet denken

Had het al gezien via m'n moeder d'r Facebook, arm dingetje. Hond ziet er inderdaad goed uit, en netjes een tuig om, tanden zien er zo op het oog wit uit...ik zou zelf ook eerder denken aan een aanrijding en dumping dan aan mishandeling. Hopen dat ze er snel achterkomen wie het baasje was.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki ook niet maar ik kan de chip niet voelen.sjaak-k schreef:Dat hebben de onze nietMarion. schreef: Nou, ik kan niks voelen hoor. Maar dat krijg je met speknekken natuurlijk.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nou nog ff en de hype op hondjes doden van stafford rassen slaat over op andere rassen.
Bij Darko voel ik de chip trouwens ook niet... vraag me af of hij er eigenlijk nog wel zit hahaha.
Bij Darko voel ik de chip trouwens ook niet... vraag me af of hij er eigenlijk nog wel zit hahaha.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Bij Jarah voelde ik de chip wel, die zat op den duur in haar oksel, die chip is eruit gehaald en ze heeft toen een nieuwe gekregen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas haar chip zit zo oppervlakkig dat je die zo eruit hebt. Je zou niet eens een wondje zien. Ik denk dat de chip er ook een keer uit gaat komen. Het is nu al net een puistje zo dicht aan de oppervlakte zit hij.
Jah, gaaf he?Devel schreef:Nou nog ff en de hype op hondjes doden van stafford rassen slaat over op andere rassen.
-
- Zeer actief
Maar het is een vreemd verhaal. Want als mijn hond weggelopen zou zijn en daarna aangereden etc. dan zou ik toch wel op zoek gaan naar mn hond. Dus ga ik toch eerder denken aan mishandeling.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik kan 'm bij Luca ook niet voelen, maar bij de andere 2 met gemakmarian* schreef:Kiki ook niet maar ik kan de chip niet voelen.sjaak-k schreef:Dat hebben de onze nietMarion. schreef: Nou, ik kan niks voelen hoor. Maar dat krijg je met speknekken natuurlijk.

-
- Zeer actief
ja en dan laat je het tuig er ook om heen zitten, zou mijn eerste ingeving ook zijn.Joey.K schreef:Maar het is een vreemd verhaal. Want als mijn hond weggelopen zou zijn en daarna aangereden etc. dan zou ik toch wel op zoek gaan naar mn hond. Dus ga ik toch eerder denken aan mishandeling.
Ik denk aanrijding, door de adrenaline kunnen ze nog een heel eind komen maar dat houdt een keer op, stel dat t beest is gaan liggen om te rusten en toen is overleden aan zijn verwondingen. t zou zomaar kunnen,
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 aug 2014 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ήυs
- Zeer actief
- Ήυs
- Zeer actief
O. Reu en teef.
Haha
Laaaaaaat maaaarrr. Het is vroeg he?
Haha
Laaaaaaat maaaarrr. Het is vroeg he?
- sjaak-k
- Zeer actief
Misschien zijn ze wel op zoek? Niet iedereen kent de weg naar Amivedi en Facebook om vermiste honden terug te vinden.Joey.K schreef:Maar het is een vreemd verhaal. Want als mijn hond weggelopen zou zijn en daarna aangereden etc. dan zou ik toch wel op zoek gaan naar mn hond. Dus ga ik toch eerder denken aan mishandeling.
Overigens denk ik ook aan mishandeling, maar dat is meer omdat de meest logische reden vaak de juiste is. De kans dat een hond én weggelopen én aangereden én daar heen gelopen is om te sterven is kleiner dan de kans dat het dier daar, na mishandeling, gedumpt is

- Ήυs
- Zeer actief
Dat is toch helemaal niet raar? Er lopen zoveel honden weg en de kans is groot dat als ze langs een drukke weg lopen ze aangereden worden. Niet alle honden blijven liggen, zeker niet in paniek. Misschien heeft hij nog wel een stuk gelopen of gerend en is aan inwendige bloedingen uiteindelijk overleden. Als dieren sterven door verwondingen kunnen ze gekke houdingen aannemen hoor op het einde. Ik vind dat dan weer logischer dan mishandeling en gedumpt. Waarom zou je dat tuigje dan aanlaten, neem aan dat je niet gepakt wilt worden en zo'n tuigje zou al iets herkenbaars kunnen zijn.sjaak-k schreef:Misschien zijn ze wel op zoek? Niet iedereen kent de weg naar Amivedi en Facebook om vermiste honden terug te vinden.Joey.K schreef:Maar het is een vreemd verhaal. Want als mijn hond weggelopen zou zijn en daarna aangereden etc. dan zou ik toch wel op zoek gaan naar mn hond. Dus ga ik toch eerder denken aan mishandeling.
Overigens denk ik ook aan mishandeling, maar dat is meer omdat de meest logische reden vaak de juiste is. De kans dat een hond én weggelopen én aangereden én daar heen gelopen is om te sterven is kleiner dan de kans dat het dier daar, na mishandeling, gedumpt is
- sjaak-k
- Zeer actief
Het kan prima en ik ben de rest van het verhaal met je eens, maar wat mij betreft zit er teveel "en" in. Zoals ik zei, ik ga voor de meest simpele oorzaak, en dat is dumpen.Fafo schreef:Dat is toch helemaal niet raar? Er lopen zoveel honden weg en de kans is groot dat als ze langs een drukke weg lopen ze aangereden worden. Niet alle honden blijven liggen, zeker niet in paniek. Misschien heeft hij nog wel een stuk gelopen of gerend en is aan inwendige bloedingen uiteindelijk overleden. Als dieren sterven door verwondingen kunnen ze gekke houdingen aannemen hoor op het einde. Ik vind dat dan weer logischer dan mishandeling en gedumpt. Waarom zou je dat tuigje dan aanlaten, neem aan dat je niet gepakt wilt worden en zo'n tuigje zou al iets herkenbaars kunnen zijn.
Overigens denk ik niet dat iemand die dom genoeg om z'n labrador dood te trappen slim genoeg is om dat tuigje af te doen.
Ik zeg wegen die hond, de dierenartsen in de omgeving vragen naar alle gele labradors, met dat gewicht (+-2 KG), die leeftijd (+- 2 jaar) en zonder chip. Dat zullen er niet veel zijn

-
- Zeer actief
Ik denk ook dat de hond aangereden is. Die zwarte plek op zijn schouder is heel typisch voor een schamp tegen een auto. Heel veel overreden dieren hebben een schamp waar het haar weg is geschaafd van de huid. Als je een hond gaat mishandelen dan zal je imo niet snel een hevige schaafplek zien zitten.
Het zou mij niks verbazen als een dezer dagen een eigenaar opduikt die kan bevestigen dat de hond weggelopen is. Daarom heeft hij zijn tuigje ook nog om.
Hond ziet er prachtig uit ook.
Ik denk dus echt dat het om een ongeluk gaat. Sommige mensen durven zich niet direct te melden omdat ze niet weten wat er gebeurd is. Stel dat je hond weg gelopen is en je hebt geen WA? Of honden mogen daar niet los en je liet hem toch los? En je bent als de dood dat er schade is ontstaan die je nooit kan betalen?
Het zou mij niks verbazen als een dezer dagen een eigenaar opduikt die kan bevestigen dat de hond weggelopen is. Daarom heeft hij zijn tuigje ook nog om.
Hond ziet er prachtig uit ook.

- sjaak-k
- Zeer actief
Waar zie jij zo'n plek? Ik zie alleen een blaadje op de hond liggen namelijk.

-
- Zeer actief
Is die zwarte plek op de schouder een blaadje? Op mijn pc lijkt het op een schaafplek waar het dier op 2 punten geraakt is. Ziet er wel heel symmetrisch uit dus ik kan me prima vergissen. Maar ik zit op de laptop. Dus misschien is het wel een blaadje. Ik zie er dus een schaaf in. 

- sjaak-k
- Zeer actief