Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oppashond eet slecht drinkt niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

diesel75
nieuw lid

oppashond eet slecht drinkt niet

Ongelezen bericht door diesel75 »

hallo

ik pas regelmatig op de hond van de buren al een aantal jaartjes, maar sinds dit jaar logeert de hond bij ons voor 2 weken want zijn baasjes zijn op vakantie
de hond is niet onbekend hier bedoel daarmee onze woning.
zeg er wel bij het is een mama's kindje en in het begin at hij wel hier dus kwam hier terecht en nu de vraag gaat hij vanzelf wel drinken of heeft hij genoeg aan het vlees want daar zit ook water in
of zou ik het zelf moeten toedienen want het is wel een apart hondje heeft behoorlijk verlatingsangst krijgt daar nu Fluoxetine voor en dat werkt perfect

iemand een idee van hoe en wat

zie ook het youtube filmpje

lets have fun

Re: oppashond eet slecht drinkt niet

Ongelezen bericht door lets have fun »

Drinkt het hondje helemaal niet? Ook niet buiten uit een regenplas? Mijn honden halen ook vaak genoeg hun neus op voor schoon kraanwater om vervolgens regenwater te drinken.

Hoe vaak plast de hond? Als je 4 keer per dag met hem buiten komt en hij plast ook 4 keer flink drinkt hij genoeg. Als ik vlees voer drinken de honden ook veel minder dan met brok.
diesel75
nieuw lid

nee hij drinkt ook niet buiten.
maar het antwoord op de vraag hoeveel plast hij kan ik bijna zeggen overal als hij de kans krijgt
ook al komt er nog maar 1 drupje uit . Maar hij krijgt wel een beetje water binnen door ons door dat we het gedwongen op zijn tong spuiten met een kleine spuitje

wel heel rustig aan hoor :)
lets have fun

Tenzij de hond ziek is of aan het uitdrogen is zou ik niet onder dwang laten drinken. Je maakt het alleen maar erger daarmee. Ik zou sochtends een flinke wandeling gaan maken, lekker de hond laten rennen. Dan bij thuiskomst een bak water neer zetten en NIET mee bemoeien.
Drinkt het hondje thuis wel goed of is het dan ook een probleem?
Als je twijfeld of hij ziek is kun je altijd even de da bellen voor advies.
diesel75
nieuw lid

thuis heeft hij nergens last van en zie het filmpje ik stond even verbaasd te kijken want had dit nog nooit gezien
het zit denk ik eerder in zijn hoofd want het is echt een aparte en verwende hond dus dacht ik zelf ook misschien moeten we hem een paar uur in het huis van zijn baasjes zetten en later ophalen
en kijken of er dan gedronken is
lets have fun

Zou best kunnen dat hij het baasje mist en daardoor zo slecht eet en drinkt, maar dan zou ik het nog steeds zoeken in afleiding en leuke dingen met de hond ondernemen. En niet in eten en drinken opdringen.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

zo te zien heeft hij ook niet echt honger.
maar hij eet wel als je wat voor hem neerlegt.
onze jack drinkt ook niet veel.
en piest zich ook een slag in de rondte.
dan drinken ze genoeg.
als er maar wel altijd wat water staat.
diesel75
nieuw lid

krullie schreef:zo te zien heeft hij ook niet echt honger.
maar hij eet wel als je wat voor hem neerlegt.
onze jack drinkt ook niet veel.
en piest zich ook een slag in de rondte.
dan drinken ze genoeg.
als er maar wel altijd wat water staat.
ook al drinken ze alleen als we op bed liggen want heb hem niet zien overdag zien drinken en wanneer zouden we zorgen moeten maken als hij .. dagen niet drinkt en eet uit zich zelf ?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ligt er aan, mijn hondje heeft genoeg aan als je wat water door het voer doet.
buiten dat drinkt hij eigenlijk ook niet.
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Ik zie een vrij gespannen hondje. Ik zou gewoon 2 of 3 keer per dag het voer neerzetten en na een kwartier weer weghalen. Niet te veel mee bemoeien.

Is het hetzelfde etensbakje als wat hij thuis heeft? Mijn jack russell is daar nogal moeilijk mee. Die eet niet als ze bv haar halsband omheeft en het hangertje tegen het bakje tikt..

Gr Mirjam
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Pak eens tussen 2 vingers een stuk nekvel oid vast. Is het elastisch? Gaat het meteen terug of blijft de huid in de houding waarin jij het zet? Als honden echt uitdrogen schiet de huid niet meer terug.
diesel75
nieuw lid

Valerie schreef:Pak eens tussen 2 vingers een stuk nekvel oid vast. Is het elastisch? Gaat het meteen terug of blijft de huid in de houding waarin jij het zet? Als honden echt uitdrogen schiet de huid niet meer terug.

het schiet terug
diesel75
nieuw lid

flatcoatjrt schreef:Ik zie een vrij gespannen hondje. Ik zou gewoon 2 of 3 keer per dag het voer neerzetten en na een kwartier weer weghalen. Niet te veel mee bemoeien.

Is het hetzelfde etensbakje als wat hij thuis heeft? Mijn jack russell is daar nogal moeilijk mee. Die eet niet als ze bv haar halsband omheeft en het hangertje tegen het bakje tikt..

Gr Mirjam

nee dat niet maar ga het wel ff aan zijn baasjes vragen zodat we die gaan gebruiken
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik doe de huidplooi test altijd op het schouder. Beetje huidplooi tussen 2 vinger optrekken dan moet het weer gewoon strak trekken. Duurt dat langen dan droogt hondje uit. Dat is je beste graadmeter.

Niet gaan opdringen, als hij genoeg heeft, heeft hij genoeg. Je voed hem alleen maar in het mama's kind zijn. Hier eten veel logees de eerste dagen niet altijd een goed. Hondje is alles behalve mager, dus verzadigd genoeg. Eten even aanbieden, half uurtje en dan pas volgende eetmoment weer. Voeren voedt het probleem. Dat hij wel aanneemt uit hand heeft niks te maken dat hij toch honger heeft, want dan nog eet hij het met lange tanden op. Bewegen maakt hongerig en dorstig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”