Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Egelvlooien?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Egelvlooien?
Honden- en kattenvlooien ken ik maar van egelvlooien had ik tot daarnet nog nooit gehoord. Ik weet wel dat egels vaak barsten van de vlooien, maar dat zijn toch meestal kattenvlooien?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Egelvlooien?
Persoonlijk dacht ik ook dat dat dezelfde vlooien zijn. Ook dezelfde teken. Ik heb een egelhuis gemaakt maar dat staat bewust in de voortuin waar Bas niet komt. Mot geen vlooiuh op muh hond hahaha! 

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
laeken schreef:Persoonlijk dacht ik ook dat dat dezelfde vlooien zijn. Ook dezelfde teken. Ik heb een egelhuis gemaakt maar dat staat bewust in de voortuin waar Bas niet komt. Mot geen vlooiuh op muh hond hahaha!
Dat dacht ik dus ook, maar op mijn fb kwam dit voorbij:
"Meine Lieben,
es wird nochmal kurz ekelig......
Dieses Bild zeigt einen "Igel-Floh".
Der Igelfloh heißt so, weil er ausschließlich auf Igeln lebt. Er springt zwar gerne mal auf andere Tiere oder sogar Menschen über, aber das nutzt ihm nichts, denn seine Beißwerkzeuge sind viel zu schwach um durch die Haut von Mensch, Katze oder Hund zu dringen.
Wer mir das nicht glaubt, kann sich bitte immer noch gerne auf den entsprechenden Fachseiten informieren. Den Leuten allerdings Angst zu machen, dass die Igelflöhe auf Menschen übergehen, ist verantwortungslos und kann hilfsbedürftigen Igeln das Leben kosten. Also bitte Schluss mit diesen oder anderen unsinnigen Behauptungen über die Infektionsgefahr durch Igel!!
Danke.
Nein, ich bin nicht sauer.
Idun".
In de vreselijke Bingvertaling:
"Het is mijn liefde, weer gewoon walgelijk...
Dit beeld toont een 'Hedgehog flea'.
De egel vlo heet zo omdat hij alleen voor egels woont. Hij slaat tijdje houdt van andere dieren of zelfs mensen, dat maakt niets om hem, maar zijn bijtende tools zijn veel te zwak om door te dringen door de huid van mens, kat of hond.
Wie niet gelooft me, kan gelieve nog steeds als te informeren over de pagina's relevant onderwerp. Angst om mensen echter, dat zijn de vlooien Hedgehog op de mens, onverantwoordelijk is en het leven van behoeftige egels kan kosten. Zo gelieve te sluiten met deze of andere onzinnige beweringen over het risico van infectie door Hedgehog!
Bedankt.
Nee, ik ben niet boos.
Idun ".
Met deze foto erbij.

https://www.facebook.com/pages/Igelburg ... 81?fref=ts

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik dacht, ik maak er even iets leesbaars van hahahahahhaaha
Dit is een foto van een zgn "egelvlo". De Egelvlo heet zo omdat ie uitsluitend op egels leeft. Egelvlooien springen af en toe wel eens over op andere dieren of zelfs mensen, maar daar bereiken ze niks mee omdat hun "bijtgereedschap" (^^) veel te zwak zijn om door de huid van mensen, katten of honden door te dringen. Wie me niet gelooft kan eea nalezen. Mensen waarschuwen voor overspringende egelvlooien is onverantwoordelijk en kan hulpbehoevende egeltjes het leven kosten. Dus asjeblieft nokken met deze en andere onzinnige uitspraken over infectiegevaar door egels.
Het zal best, maar je kunt mij niet wijsmaken dat er niet ook bossen kattenvlooien op een egel zitten :')

Dit is een foto van een zgn "egelvlo". De Egelvlo heet zo omdat ie uitsluitend op egels leeft. Egelvlooien springen af en toe wel eens over op andere dieren of zelfs mensen, maar daar bereiken ze niks mee omdat hun "bijtgereedschap" (^^) veel te zwak zijn om door de huid van mensen, katten of honden door te dringen. Wie me niet gelooft kan eea nalezen. Mensen waarschuwen voor overspringende egelvlooien is onverantwoordelijk en kan hulpbehoevende egeltjes het leven kosten. Dus asjeblieft nokken met deze en andere onzinnige uitspraken over infectiegevaar door egels.
Het zal best, maar je kunt mij niet wijsmaken dat er niet ook bossen kattenvlooien op een egel zitten :')
Laatst gewijzigd door grover op 03 sep 2014 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hailfall
- Zeer actief
Ik zit te hinniken om dit stukje:
En dan deze vertaling"Meine Lieben,
es wird nochmal kurz ekelig......

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Even evrn
Die vertaling is inderdaad om te huilen, maar ik was even te lui om het zelf te doen. Ik vind het maar een raar gedoe en hou Kiki ook weg van egels vanwege die krioelende vieze beesten.Hailfall schreef:Ik zit te hinniken om dit stukje:
En dan deze vertaling"Meine Lieben,
es wird nochmal kurz ekelig......![]()