Even een vraagje over mijn teefje. Sinds ik haar heb (nu een jaar of 3) heeft ze last van gevoelige darmen. Dit uit zich in bijna altijd slappe ontlasting en snel diarree. Ook heeft ze regelmatig (alleen 's ochtends) last van buikpijn. Ik heb al heel erg veel verschillende soorten KVV (en brok, maar dat was veelal helemaal geen succes) geprobeerd. Een tijdje heeft ze het goed gedaan op de Energique Special, maar ook daar na een tijdje een slecht resultaat. Weer vaak dunne ontlasting. Nu eet ze al een tijdje de Vis & Rijst van Energique (op advies van de dierenarts), maar ook hierbij weer niet zo'n denderend resultaat. Als beloning krijgt ze alleen de kleine brokjes van Royal Canin Sensible (Sensitive Digestion). Voor de rest weinig tussendoortjes, omdat ze dus van veel eten aan de diarree gaat.
Mensen hier die tips hebben?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevoelige darmen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet & Podengo
- Aantal honden: 2
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Gevoelige darmen
Ja, ik zou een wat grove kvv geven en daar wat kippennekken bijvoeren.
Gewoon elke dag een of twee nekjes (afhankelijk van formaat van je hond).
Gewoon elke dag een of twee nekjes (afhankelijk van formaat van je hond).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Dit klinkt heel herkenbaar. Ik heb een golden van nu 3 jaar en al die tijd snel diarree en misselijk. Sinds 3 maanden zijn we op advies van de DA overgestapt op low fat van RC. Dit is voor voor een slecht werkende alvleesklier. Nu poept hij weer goed en is niet meer misselijk hij eet nu ook weer met plezier.
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Die van mij is ook super gevoelig. Kan niet tegen kip, rund, ei en zuivel en verdenk haar ook niet tegen rijst te kunnen. Van veel snacks (vooral harde en droge snacks) wordt ze ook misselijk. Gaat het mis dan heeft ze echt maagpijn en je hoor haar buikje borrelen. Eet ze iets verkeerds dan moet ik er in de nacht uit.
Op Smuldier heeft ze het jaren goed gedaan toen natte poep aan het einde zeg maar. Iedere keer kontje afvegen.
Over op Tinlo (zit bot in) alle smaken. Daarmee ging het tijden goed totdat ik zo 'stom' was om andere merken en diersoorten te gaan geven ze dus allergieën kreeg. Omdat ik zoveel soorten had gegeven was het lastig op te merken welke diersoorten of merken nou het probleem waren.
Toen gaan elimineren en daarna ging het de winter weer goed op alleen eend, konijn, paard en lam Tinlo.
In het voorjaar weer misselijk in de ochtend en overgeven. Toen eendennekken gaan voeren in de avond en iets later in de avond gaan voeren en nu gaat het weer goed.
Op Smuldier heeft ze het jaren goed gedaan toen natte poep aan het einde zeg maar. Iedere keer kontje afvegen.
Over op Tinlo (zit bot in) alle smaken. Daarmee ging het tijden goed totdat ik zo 'stom' was om andere merken en diersoorten te gaan geven ze dus allergieën kreeg. Omdat ik zoveel soorten had gegeven was het lastig op te merken welke diersoorten of merken nou het probleem waren.
Toen gaan elimineren en daarna ging het de winter weer goed op alleen eend, konijn, paard en lam Tinlo.
In het voorjaar weer misselijk in de ochtend en overgeven. Toen eendennekken gaan voeren in de avond en iets later in de avond gaan voeren en nu gaat het weer goed.

Daisy 12-08-2010
-
- Zeer actief
Ik denk eerder dat je eens een allergie test zult moeten doen om te kijken waar t m nu aan ligt, zit het m in kip en of rund, dan kun je wisselen tot je scheel ziet maar dan gaat heel wat op kip en / of rund gebaseerde voeding niet werken.
Ook kan t zijn dat je hond reageert op de dierlijke eiwitten in t algemeen dus zul je moeten overstappen op gehydroliseerde brokken , daarin is de eiwit onherkenbaar behandeld zodat t er niet als diarree weer uitkomt
Doko heeft een brok met gehydroliseerde eiwitten, - t proberen waard, denk ik ( on line is t wel te vinden en te bestellen mocht je t willen proberen.
Mijn bull Baco had dit ook en die kreeg RC sesetivety controle, die is ook online te bestellen.
ik ben met hem ook heel lang aan t zoeken geweest en deze brok was voor hem de oplossing geen diarree mee ( en krampen en uitslag en vieze oren en ogen, t werd allemaal beter)
Ook kan t zijn dat je hond reageert op de dierlijke eiwitten in t algemeen dus zul je moeten overstappen op gehydroliseerde brokken , daarin is de eiwit onherkenbaar behandeld zodat t er niet als diarree weer uitkomt
Doko heeft een brok met gehydroliseerde eiwitten, - t proberen waard, denk ik ( on line is t wel te vinden en te bestellen mocht je t willen proberen.
Mijn bull Baco had dit ook en die kreeg RC sesetivety controle, die is ook online te bestellen.
ik ben met hem ook heel lang aan t zoeken geweest en deze brok was voor hem de oplossing geen diarree mee ( en krampen en uitslag en vieze oren en ogen, t werd allemaal beter)