Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peuter zwaargewond door staffords

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Peuter zwaargewond door staffords

Ongelezen bericht door Marco88 »

Afbeelding
Dinos

Re: Peuter zwaargewond door honden

Ongelezen bericht door Dinos »

Weer heel triest in eerste instantie voor peuter en ouders, en ten tweede voor hondjes die met een verantwoorde baas dit lot niet hadden gekregen
kipo
Zeer actief

Re: Peuter zwaargewond door staffords

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind het heel triest voor zowel de peuter als de honden, maar neem me niet kwalijk dat ik de :pop: alvast klaar zet. :roll:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja triest popcorn lijkt me niet nodig.
De eigenaresse heeft de dieren gelijk laten inslapen.
Dit zal voor haar ook een grote schok zijn.
We weten er het fijne verder niet van maar als een hond nooit eerder gebeten heeft en eigenaar vertrouwd ze om die reden.
Mag helemaal niet goed praten dat dit gebeurd is. Maar ik zou haar nog niet veroordelen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:Ja triest popcorn lijkt me niet nodig.

Oh, nou, als jij het zegt.

Hoe heet je hond eigenlijk Marco?
Dinos

Ik veroordeel niemand, en weet ook zeker dat eigenaar honden dit nooit gewild heeft.
Maar tenzij je hond een kronkel heeft, lijkt het voor mij een eigenaar die honden niet kan lezen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.
want?
dagmar88
Zeer actief

korthaar schreef:Een Stafford lijkt mij toch geen hond, waar je mee op een flatje moet gaan zitten.

Omdat?
Dinos

Grote onzin.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom niet? Hoeveel Staffordshire ken jij waardoor je zoiets kunt concluderen?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Valerie schreef:
Waarom niet? Hoeveel Staffordshire ken jij waardoor je zoiets kunt concluderen?
Honden horen niet op een flat, honden horen niet in een huis zonder tuin gehouden te worden etc. etc. gelul eerlijk gezegd als je daarnaast genoeg doet met je honden hebben ze het gewoon goed.

Vind het vreselijk voor dat kind, maar ook zet ik vraagtekens bij het direct laten inslapen van 2 honden door de eigenaar. Dat doe je niet zomaar lijkt me.
Ik althans niet, als een hond die normaliter vriendelijk en normaal reageert ineens uithaalt.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

zolang je een hond genoeg beweging en aandacht geeft, kan hij prima op een flat, niets mis mee.
ik vind het wel storend dat ze een foto hebben geplaatst van een hond met gecoupeerde oren, om het er maar zo agressief mogelijk uit te laten zien.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

sbientje schreef:
want?
Omdat ik met een hond of een kind liever wat meer ruimte laat bij dit type hond, dan een gallerij breed is.
dagmar88
Zeer actief

korthaar schreef:
sbientje schreef:
want?
Omdat ik met een hond of een kind liever wat meer ruimte laat bij dit type hond, dan een gallerij breed is.
Niet alle flats zijn galerijflats.
Dinos

Je kan in een villa met zwembad en mega tuin super ongelukkig zijn en verwaarloosd.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

lunaquinty schreef:zolang je een hond genoeg beweging en aandacht geeft, kan hij prima op een flat, niets mis mee.
ik vind het wel storend dat ze een foto hebben geplaatst van een hond met gecoupeerde oren, om het er maar zo agressief mogelijk uit te laten zien.
Ik vind hem eigenlijk wel een lief hoofd hebben, ondanks die oren... :D
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Marco88 schreef:Afbeelding

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.html
Bij die bron-link krijg ik error 404
Google ik "peuter zwaargewond maassluis" helemaal niets.
Wiel
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Biet schreef:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.html
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

korthaar schreef:
sbientje schreef:
want?
"dit type hond"??
ik heb in een flat gewoond met een herder die niets liever deed dan somaliërs naar de strot vliegen, en er woonden er nogal wat. die hond heeft, ondanks zijn muilkorf, verschillende volwassen mannen van de reling naar beneden laten springen.
het gaat niet om het type hond, maar om het karakter. daarbij kan elke hond theoretisch gezien ineens doordraaien, en een grote hond richt nu eenmaal veel schade aan.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

toots schreef:Ja triest popcorn lijkt me niet nodig.
Niet? Geef het een uurtje, dan zitten we op 2 pagina's. Minstens :wink: Want dit gaat om Staffords die een kind hebben gebeten en dit soort stront-topics trekken de vliegen aan.

Marco88 verveelt zich kennelijk op deze zaterdagavond en zit nu zélf met popcorn te wachten tot dit (wederom) uit de hand loopt :19:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

En waarom mag Marco88 dit niet plaatsen?

Er wordt toch geregeld dit soort berichten door anderen geplaatst.

Erg voor de peuter en de ouders.

Vindt het ook sneu voor de honden.

Maar ik zou denk ik ook mijn honden laten inslapen als ze een kind zwaar verwonden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lemuria

Waar zie je staan dat hij dit niet mag posten? :denken: Serieus. Wáár lees je dit?

Tuurlijk is het erg, maar dit soort topics worden naar mijn gevoel puur en alleen geplaatst om vooroordelen te bevestigen. "Zie je wel. Wéér een Stafford. Kunnen we weer een heksenjacht openen." :cheer:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Lemuria schreef:Waar zie je staan dat hij dit niet mag posten? :denken: Serieus. Wáár lees je dit?

Tuurlijk is het erg, maar dit soort topics worden naar mijn gevoel puur en alleen geplaatst om vooroordelen te bevestigen. "Zie je wel. Wéér een Stafford. Kunnen we weer een heksenjacht openen." :cheer:
nou ja, als het 2 labradors waren geweest mag dat van mij ook gerust gepost hoor, graag zelfs. Als het husky's waren las je het denk ik ook wel hier.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een ander ras het uit het nieuws gehouden zou zijn? Volgens mij zijn het gewoon onevenredig vaak staffs en staff-achtigen..
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zie dat nergens staan, maar er wordt wel een beetje gek gereageerd.

Nou, ik heb niks tegen Staffords hoor.

Ik heb jaren geleden ook weleens gezien dat een Stafford een klein hondje greep, maar ik zie ook andere rassen weleens hondjes grijpen.

Mijn honden zijn nooit aangevallen door Staffords, wel door herders. Maar daarom heb ik nog geen hekel aan herders.

Mijn honden hebben ook weleens een hond gebeten.

Tenminste Tama dan, en Bijou ( inmiddels al drie jaar dood) heeft ook weleens een hond gebeten.
Jarah is al twee keer door dezelfde Duitse Dog gebeten, die hond kan er niks aan doen dat zijn vrouwtje hem niet kan houden. En ik kan ertussen gaan staan wat ik wil maar die hond loopt me gewoon omver.

Ik zie hier zoveel Staffords en die zijn stuk voor stuk allemaal lief. Er zal vast wel een enkeling bij zijn die minder lief is maar die lopen dan aan de lijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Kirra schreef:
Biet schreef:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2307 ... aan__.html
Deze werkt wel, bedankt.
Triest bericht.
Wiel
kipo
Zeer actief

sbientje schreef: nou ja, als het 2 labradors waren geweest mag dat van mij ook gerust gepost hoor, graag zelfs. Als het husky's waren las je het denk ik ook wel hier.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat bij een ander ras het uit het nieuws gehouden zou zijn? Volgens mij zijn het gewoon onevenredig vaak staffs en staff-achtigen..
Dat gebeurt ook wel, maar die topics lopen niet zo uit de hand. Topics over bijtende staffords (of andere klapkaken, bij gebrek aan een betere omschrijving) lopen uit de hand omdat er altijd minimaal 1 iemand iets roept over verbieden van het ras en er altijd wel minimaal 1 iemand is die roept dat juist Staffords zo vreselijk lief zijn en het allemaal aan opvoeding ligt. Dat het uit de hand loopt ligt evenveel aan de voorstanders als aan de tegenstanders. Ik ken geen enkel ander type hond dat zo'n sterke emotie oproept.
Als er een topic komt over een Duitse herder doe een kind heeft doodgebeten, voel ik me niet aangesproken en dat lijkt bij Stafford-eigenaren regelmatig wel het geval.
Lemuria

Nanna schreef:
Lemuria schreef: "Zie je wel. Wéér een Stafford.."
Nou ja, je kunt het moeilijk ontkennen :19:
Het is nu eenmaal zo dat dit soort akkefietjes het meest veroorzaakt wordt door dit type hond (zware verwondingen, dus).
Niet de schuld aan de boodschapper geven hoor.
Maar je kunt ook niet ontkennen dat het aardig wat sensatiezoekers zoekt, dit soort topics, waarvan jij toch wel de koningin bent. Serieus, is er ooit een anti-Staffordtopic geweest waar jij níet met een "HA, zie je wel!!"-achtig bericht gereageerd hebt? Je kickt erop ofzo. Ieder z'n meug.

Ik heb ook vaag het gevoel dat het merendeel geen flauw idee heeft hoe de media werken. Dat is namelijk dit forum x 10.000. Er worden per dag tig mensen gebeten door tig rassen, maar als je alleen de Staffords eruit vist lijkt het inderdaad onevenredig veel. Wie kan het immers verdommen dat een Jack Russell een kind heeft gebeten? Of dat een windhond een konijn heeft aangevallen dat geen vlieg kwaad zat te doen.

Maar goed. Nou ben ik zeker weer de Stafford-eigenaar met een roze bril op, die geen idee heeft van het risico van het ras :19:
Lemuria

kipo schreef: Als er een topic komt over een Duitse herder doe een kind heeft doodgebeten, voel ik me niet aangesproken en dat lijkt bij Stafford-eigenaren regelmatig wel het geval.
Duitse Herders zijn Commissaris Rex'en, Collie's zijn Lassie's...bij de meeste rassen worden dat soort incidenten vergeten na een tijdje, maar bij Staffords blijft altijd de lading "agressieve hond" hangen. Ik heb pas een kleine 1,5 maand een Stafford en ik snap nu al ál te goed hoe frustrerend het is als je hond constant afgezeken wordt. Ik denk dat we daarom zo snel in de verdediging schieten.
kipo
Zeer actief

Lemuria schreef:
Maar je kunt ook niet ontkennen dat het aardig wat sensatiezoekers zoekt, dit soort topics, waarvan jij toch wel de koningin bent. Serieus, is er ooit een anti-Staffordtopic geweest waar jij níet met een "HA, zie je wel!!"-achtig bericht gereageerd hebt? Je kickt erop ofzo. Ieder z'n meug.

Ik heb ook vaag het gevoel dat het merendeel geen flauw idee heeft hoe de media werken. Dat is namelijk dit forum x 10.000. Er worden per dag tig mensen gebeten door tig rassen, maar als je alleen de Staffords eruit vist lijkt het inderdaad onevenredig veel. Wie kan het immers verdommen dat een Jack Russell een kind heeft gebeten? Of dat een windhond een konijn heeft aangevallen dat geen vlieg kwaad zat te doen.

Maar goed. Nou ben ik zeker weer de Stafford-eigenaar met een roze bril op, die geen idee heeft van het risico van het ras :19:
Niemand, behalve dat kind en zijn of haar ouders. En dan nog, een Jack russel richt nu eenmaal nooit dezelfde schade aan als waar een stafford toe in staat is. "Jack russel bijt peuter dood" zul je niet in de media aantreffen omdat dat niet gebeurt.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”