Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding pup 10.5 week
Moderator: moderatorteam
- NNelleke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voeding pup 10.5 week
Hallo Iedereen,
Ik zit eigenlijk even me een vraagje waar jullie mijn tip en antwoorden op kunnen geven de situatie is het volgende.
Bolle is een gezonde levendige pup van nu 10.5 week. Is goed op gewicht en is lekker levendig. Hij krijgt nu Cavom pup te eten. Dit is ook wat hij bij de fokker kreeg dus daar eerst op gehouden. Daarnaast krijgt hij zo nu en dan een hondensnack van pens. En als beloning hebben we brokjes van een ander merk puppie voor (ben het merk even kwijt)
Nu is het echter zo da hij zins een paar dagen af en toe zijn ontlasting afsluit met wat diarree. Begint wel stevig maar wordt dan slap.
Nu is mijn vraag kan dit aan de voeding liggen ( ik weet dat de meningen over Cavom erg verdeeld zijn) en moet ik mij hier zorgen over maken (hij drinkt goed)? Of hoort dit gewoon bij een pup want het is lang niet bij iedere ontlasting.
Ik ben benieuwd naar de suggesties en ideeën.
Ps. Heb hier hier geplaatst ipv bij medisch omdat ik denk dat dit meer met voeding te maken heeft aangezien Bolle zeker niet ziek is.
Ik zit eigenlijk even me een vraagje waar jullie mijn tip en antwoorden op kunnen geven de situatie is het volgende.
Bolle is een gezonde levendige pup van nu 10.5 week. Is goed op gewicht en is lekker levendig. Hij krijgt nu Cavom pup te eten. Dit is ook wat hij bij de fokker kreeg dus daar eerst op gehouden. Daarnaast krijgt hij zo nu en dan een hondensnack van pens. En als beloning hebben we brokjes van een ander merk puppie voor (ben het merk even kwijt)
Nu is het echter zo da hij zins een paar dagen af en toe zijn ontlasting afsluit met wat diarree. Begint wel stevig maar wordt dan slap.
Nu is mijn vraag kan dit aan de voeding liggen ( ik weet dat de meningen over Cavom erg verdeeld zijn) en moet ik mij hier zorgen over maken (hij drinkt goed)? Of hoort dit gewoon bij een pup want het is lang niet bij iedere ontlasting.
Ik ben benieuwd naar de suggesties en ideeën.
Ps. Heb hier hier geplaatst ipv bij medisch omdat ik denk dat dit meer met voeding te maken heeft aangezien Bolle zeker niet ziek is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Voeding pup 10.5 week
Misschien ligt het wel aan de tussendoortjes.? ls je die een poosje weglaat zou je het misschien te weten komen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Er zijn gewoon honden die dat sneller hebben. Poept hij verder wel stevige drolletjes?
- NNelleke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja de tussendoortje heb ik er al afgehaald maakt niet heel veel verschil.
Dagmar: Ja hij poept het grootste deel stevig het is denk van de 5 keer op een dag 2 keer wat stevig begint en als diarree eindigt.
Dagmar: Ja hij poept het grootste deel stevig het is denk van de 5 keer op een dag 2 keer wat stevig begint en als diarree eindigt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Hier reageren ze bijna altijd met slappere ontlasting als ze iets met pens gehad hebben, dus ik zou denken dat het daarmee te maken heeft. Maar als de drolletjes in het begin wel goed zijn zou ik me er niet zoveel zorgen om maken en gewoon even afwachten. Enne, met Cavom is niks mis hoor. Mijn Gizje eet het ook en doet het er super op!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is wel zo dat cavom een vrij zware brok is die niet alle puppen goed verdragen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- NNelleke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ah dankjullie wel allemaal! Toch fijn om wat ervaringen te horen. 
Cavom is inderdaad vrij stevig hij heeft ook minder nodig dan op de verpakking staat. Ik voer dan ook gewoon op het oog.

Cavom is inderdaad vrij stevig hij heeft ook minder nodig dan op de verpakking staat. Ik voer dan ook gewoon op het oog.

- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik zou even stoppen met die pens snacks. Dat kan laxerend zijn, zeker bij pups.
- NNelleke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ondertussen goed nieuws! Twee dagen alleen zijn brok en het is weer helemaal normaal. Dus geen pens dingen voorlopig.
Dankjullie wel allemaal!
Dankjullie wel allemaal!