Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verlatingsangst

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Verlatingsangst

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn vriend heeft me dit weekend mee naar Gent genomen, het was heel leuk en gezellig! De honden hadden we naar mijn schoonouders gebracht voor een nachtje, voor het eerst eigenlijk. Ik had eigenlijk verwacht dat Mika er moeite mee zou hebben maar het tegenovergestelde was waar. Mika vond het prima en gezellig en Gol heeft de hele nacht lopen spoken en miepen, opa heeft geen oog dichtgedaan. Uiteindelijk is hij maar beneden op de bank gaan liggen bij Gol zodat hij toch nog wat kon slapen. Toen Gol weer wakker was heeft ze de hele tijd naar de deur liggen staren en miepen tot mijn vriend en ik terug waren. Vanaf het moment dat ik binnenstapte bij schoonouders zat Gol aan mijn been geplakt en was ze niet van plan me uit het oog te raken. Mijn vriend wilde ze ook niet knuffelen, ze wilde alleen bij mij zijn :schrik: We hebben de honden gistermiddag opgehaald en tot gisteravond zat Gol aan me vastgeplakt.
Shit. Ik had er al moeite mee om ze achter te laten maar ik vond dat ik me niet aan moest stellen en ook eens zonder honden op pad kon gaan. Maar dit vond ik toch wel sneu, voor Gol en opa (hij heeft Parkinson en moet nu een week bijkomen vrees ik). Ik weet niet of ik nu nog wel een keer zonder honden weg wil, ook al heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad. Ik wel :ugh:

Wat zouden jullie doen? Ben ik nu een zeur dat ik het zielig vind?
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Re: Verlatingsangst

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik denk dat je te kort bent weggeweest.
Vaak na een dag draaien honden 180 graden om en accepteren dat je er niet bent.
Ik snap je gevoel, maar ik zou het nog een keer proberen voor minimaal 2 nachten en dan kan je pas echt goed oordelen. En misschien moet ze ook meer afleiding hebben als je er niet bent....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Gollum
Zeer actief

Roxywoezel schreef:Ik denk dat je te kort bent weggeweest.
Vaak na een dag draaien honden 180 graden om en accepteren dat je er niet bent.
Ik snap je gevoel, maar ik zou het nog een keer proberen voor minimaal 2 nachten en dan kan je pas echt goed oordelen. En misschien moet ze ook meer afleiding hebben als je er niet bent....
Bedankt voor je antwoord! Misschien vraag ik mijn vriendin de volgende keer, zij heeft ook een Lab en houd erg van wandelen. Misschien dat dat scheelt..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat denk ik wel, als ze alleen maar binnen zit te 'wachten' tot je terugbent.. ik zou ook gaan voor wat meer afleiding en toch wat langer weggaan. En wellicht (dat weet ik niet) heeft de oppas haar ook een beetje gevoed in haar sippe gedrag?
Gollum
Zeer actief

sbientje schreef:dat denk ik wel, als ze alleen maar binnen zit te 'wachten' tot je terugbent.. ik zou ook gaan voor wat meer afleiding en toch wat langer weggaan. En wellicht (dat weet ik niet) heeft de oppas haar ook een beetje gevoed in haar sippe gedrag?
Ik had lang gewandeld met ze voordat we weggingen, opa kan niet zo ver met ze wandelen. Normaal liggen ze ook de hele dag te slapen verder dus ik zag er niet direct een probleem in. Maar misschien is het toch onvoldoende.. Toch vind ik het ergens gek, Mika heeft veel meer beweging nodig dan Gol en die heeft zich prima vermaakt.
Het kan ook best dat ze gevoed is in haar sipheid, of misschien dat ze zich niet op haar gemak voelt bij de katten.. Mika is gek op katten en heeft ook met ze gespeeld :mrgreen:

Misschien maar twee nachtjes proberen de volgende keer en vriendin vragen of ze zin heeft om op te passen.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Bink heeft het ook heel erg, als wij hem brengen en dus voor zijn gevoel "achterlaten" dan merken ze dat ook een paar dagen, zenuwlijeren, zoeken etc. soms gaat hij zelfs ineens in huis poepen wat hij NOOIT doet.

Wat hier super werkt is als mijn (schoon)ouders Bink bij ons thuis ophalen, dan maken ze een wandeling en gaan dan naar hun huis, dan is er niks aan de hand.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Gollum schreef:
sbientje schreef:dat denk ik wel, als ze alleen maar binnen zit te 'wachten' tot je terugbent.. ik zou ook gaan voor wat meer afleiding en toch wat langer weggaan. En wellicht (dat weet ik niet) heeft de oppas haar ook een beetje gevoed in haar sippe gedrag?
Ik had lang gewandeld met ze voordat we weggingen, opa kan niet zo ver met ze wandelen. Normaal liggen ze ook de hele dag te slapen verder dus ik zag er niet direct een probleem in. Maar misschien is het toch onvoldoende.. Toch vind ik het ergens gek, Mika heeft veel meer beweging nodig dan Gol en die heeft zich prima vermaakt.
Het kan ook best dat ze gevoed is in haar sipheid, of misschien dat ze zich niet op haar gemak voelt bij de katten.. Mika is gek op katten en heeft ook met ze gespeeld :mrgreen:

Misschien maar twee nachtjes proberen de volgende keer en vriendin vragen of ze zin heeft om op te passen.

Goed plan! :E:
Succes!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Oh lastig, dat zou ik ook zielig vinden.

Ik zou het maar nog een keer proberen bij de vriendin. Inderdaad wat langer dan.

Vita heeft 3 dagen bij mijn ouders gelogeerd.
Het weekend daarvoor heb ik met haar bij mijn ouders gelogeerd.
Ten eerste voor mijn moeder om wat tips te geven en het ten tweede omdat het me een goed idee leek voor haar. "Dit is een huis waar je ook kan slapen" ofzo.

Toen we dat weekend weggingen ging ze op de stoel zitten om ons na te kijken en daar heeft ze buiten de wandelingen om de eerste dag de hele tijd gezeten en naar buiten gekeken. Buiten zocht ze ons ook en werd soms zomaar heel blij van vreemde mensen.
Na 1-2 dagen ging het beter volgens mijn moeder. Mijn moeder heeft zoveel met haar gewandeld dat ze daarna helemaal kapot was. :tongue: Maar dat ligt meer aan mijn moeder, die vond het leuk en had geen grenzen.
Ze zeurde wel veel in huis. Mijn moeder werd daar zenuwachtig van. Hier doet ze dat niet.

Als ik nu langs ga bij mijn ouders of ze komen hier, zie ik wel dat ze graag bij ons is, vooral bij het weggaan.
Als mijn ouders hier langskomen vindt ze dat gezellig tot ze weggaan, dan wordt er geen gedag gezegd en gaat ze snel in haar mand liggen. En bij mijn ouders thuis zorgt ze wel dat we haar niet kunnen vergeten als we weggaan. :roll:

Edit: Oh vergeet ik helemaal dat Vita later nog eens daar heeft gelogeerd en dat het toen veel beter ging.
Laatst gewijzigd door Kirra op 22 sep 2014 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat ga ik binnenkort ook doen. Bas zit dan thuis en zal worden opgehaald. Dan is alles waarschijnlijk meteen prima en is de hele logeerpartij een uitstapje ipv een achterlating :engel:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Bink2009 schreef:Bink heeft het ook heel erg, als wij hem brengen en dus voor zijn gevoel "achterlaten" dan merken ze dat ook een paar dagen, zenuwlijeren, zoeken etc. soms gaat hij zelfs ineens in huis poepen wat hij NOOIT doet.

Wat hier super werkt is als mijn (schoon)ouders Bink bij ons thuis ophalen, dan maken ze een wandeling en gaan dan naar hun huis, dan is er niks aan de hand.
Oh dat is ook nog een idee! :ok:
Kirra
Zeer actief

laeken schreef:Dat ga ik binnenkort ook doen. Bas zit dan thuis en zal worden opgehaald. Dan is alles waarschijnlijk meteen prima en is de hele logeerpartij een uitstapje ipv een achterlating :engel:
Dit klinkt eigenlijk heel logisch.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou het vooral zielig vinden voor mijn schoonouders. Ik zadel mijn familie niet graag op met vervelend gedrag van mijn hond.
Noem me een barbaar, maar ik zou hem de volgende keer naar een pension brengen
Afbeelding
Kirra
Zeer actief

Paisley schreef:Ik zou het vooral zielig vinden voor mijn schoonouders. Ik zadel mijn familie niet graag op met vervelend gedrag van mijn hond.
Als dit één keer is voorgekomen lijkt me best dat je eraan kunt werken. Het ís natuurlijk ook spannend voor een hond. De ene meer dan de andere.
Misschien dan wel beter eerst eraan werken met die vriendin als het zo zwaar is voor je vader.
Maar meteen opgeven en dan in pension zetten (waar de hond waarschijnlijk ook moeite mee heeft), lijkt me mogelijkheden overslaan...
Laboriginals
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Wij hebben regelmatig logés en merken eigenlijk altijd dat ze in het begin onrustig zijn: veel naar de deur lopen en kijken, niet gaan liggen, veel hijgen. Na één of hooguit twee dagen is dat over en voegen ze zich in het ritme hier. Op dit moment heb ik twee logeetjes, moeder en dochter, beide hier geboren. De jongste van 6 maanden heeft ons de eerste nacht uit onze slaap gehouden met onrust en blaffen. Ook liep ze me de hele dag achterna en sliep daardoor nauwelijks. Stond ik op, stond zij op. Dat heeft een dag en een nacht geduurd, nu geen centje pijn meer en ligt ze regelmatig diep te slapen zonder bij ieder geluid wakker te worden.

Ik denk dus dat jouw hond te kort op het opvangadres was en dat hij heus wel went als het wat langer duurt.

Hanneke
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana en Ita zijn een keer 3 weken ergens anders geweest (en ook nog niet samen).
Wel bij andere honden.
Ik heb ze toen niet zelf weggebracht omdat ik in het ziekenhuis lag.
Ze leken er niet erg veel problemen mee te hebben en ze zijn beiden uitstekend verzorgd gedurende die drie weken.

Toen ze terug waren vond Rana het allemaal best en ging over tot de orde van de dag.
Ita zat aan me vastgeklonken gedurende een paar dagen.
Toen was alles weer "normaal" voor haar.

Een paar maanden later toen ik samen met haar op haar logeeradres op bezoek was, klom ze bij me op schoot :80:
Ze ligt noooooooooooit op schoot, dus ik was even stomverbaasd.
Tot ik me realiseerde dat ze absoluut wel weer met mij mee terug wilde en niet wilde blijven.
Toch weet ik dat ze er een volgende keer weer prima verzorgd zou worden en gedurende de logeerpartij niet veel problemen zal hebben
Ik moet haar daar dan alleen niet zelf naar toe brengen.
Na een gezamelijke wandeling door haar 'pleegmoeder' mee laten nemen of 'pleegmoeder' haalt haar bij mij thuis op als ik er niet ben.
Zo deed ik dat met Rana ook wel als ik een dagje weg moest.
Dat werkt het beste. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:Ik zou het vooral zielig vinden voor mijn schoonouders. Ik zadel mijn familie niet graag op met vervelend gedrag van mijn hond.
Ik heb al zo'n week hart, Gol naar een pension zou ik zelf niet overleven denk ik :LOL:
Zo vaak gaan we niet weg zonder honden, met vakantie gaan ze normaal mee. Dit was incidenteel een keertje een nachtje weg zonder honden omdat we waren uitgenodigd. Vriend wil graag eens een stedentrip met me doen dus dit was een soort van oefenen voor me. Ik denk wel dat het beter zou gaan wanneer de honden bij m'n vriendin zouden logeren, daar heb ik ook een tijd gewoond met Gollum. En Mika hangt denk ik meer aan Gol (of een andere hond) dan aan mij of andere mensen dus die heeft het altijd wel naar haar zin.

Ik vond het ook zielig voor mijn schoonvader hoor, ik heb het dan ook goedgemaakt met een enorme doos Belgische bonbons en heerlijk Belgisch bier :wink:

Oh en ik bedenk me net dat ik een site heb opgeslagen, er is hier een lid op het hondenforum die bij mensen thuis oppast dus dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.
Gollum
Zeer actief

ranetje schreef:Rana en Ita zijn een keer 3 weken ergens anders geweest (en ook nog niet samen).
Wel bij andere honden.
Ze leken er niet erg veel problemen mee te hebben en ze zijn beiden uitstekend verzorgd gedurende die drie weken.

Toen ze terug waren vond Rana het allemaal best en ging over tot de orde van de dag.

Een paar maanden later toen ik samen met haar op haar logeeradres op bezoek was, klom ze bij me op schoot :80:
Tot ik me realiseerde dat ze absoluut wel weer met mij mee terug wilde en niet wilde blijven.
Toch weet ik dat ze er een volgende keer weer prima verzorgd zou worden en gedurende de logeerpartij niet veel problemen zal hebben
Na een gezamelijke wandeling door haar 'pleegmoeder' mee laten nemen of 'pleegmoeder' haalt haar bij mij thuis op als ik er niet ben.
Dat deed Gol ook toen ik haar een keer naar mijn ex had gebracht om te logeren, we waren toen nog van plan een soort van co-ouderschap over Gol te hebben. Ze heeft daar ook de hele nacht lopen spoken en klom op schoot toen ik haar op kwam halen. De keer daarna toen we op visite waren heeft ze de hele tijd bij de voordeur gelegen in protest. Dat was gelijk het einde van het co-ouderschap :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gollum schreef:
ranetje schreef:Rana en Ita zijn een keer 3 weken ergens anders geweest (en ook nog niet samen).
Wel bij andere honden.

Dat deed Gol ook toen ik haar een keer naar mijn ex had gebracht om te logeren, we waren toen nog van plan een soort van co-ouderschap over Gol te hebben. Ze heeft daar ook de hele nacht lopen spoken en klom op schoot toen ik haar op kwam halen. De keer daarna toen we op visite waren heeft ze de hele tijd bij de voordeur gelegen in protest. Dat was gelijk het einde van het co-ouderschap :lol1:
Niet zelf wegbrengen dus. :ok:
Ik denk dat dat enorm scheelt voor het gedrag op het logeeradres.

Nou zaten mijn honden bij ervaren hondenmensen en als ze hadden gepiept of zielig hadden gedaan zou dat beslist niet bevestigd zijn.
Als de "pleegouders" ook nog gaan begrijpen hoe zielig een hond is wordt het erger :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Flippie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een echte Midas (labrador x border collie) & nu ook een heuse Noah (herder x stabij)

Ongelezen bericht door Flippie »

Hee Gollum! :cheer: Jou ken ik nog wel van het labradorforum, lang geleden. Leuk dat Gollum er nog is en wat een leukerd heb je er nu bij!
Ik weet niet of je mij nog kent, van (toen) Flipper en Midas. Ik ben niet meer zo'n forumveelschrijver als toen, maar vind het altijd superleuk als ik dan weer eens ergens inlog en ineens een bekende zie schrijven.
Gollum
Zeer actief

Flippie schreef:Hee Gollum! :cheer: Jou ken ik nog wel van het labradorforum, lang geleden. Leuk dat Gollum er nog is en wat een leukerd heb je er nu bij!
Ik weet niet of je mij nog kent, van (toen) Flipper en Midas. Ik ben niet meer zo'n forumveelschrijver als toen, maar vind het altijd superleuk als ik dan weer eens ergens inlog en ineens een bekende zie schrijven.
He wat leuk! Ja natuurlijk is Gollum er nog, ze is alweer 8! Dat gaat zo hard. En inderdaad eindelijk een tweede hondje erbij, het is een leuk stel samen. Ben benieuwd naar jouw hondjes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”