Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien en Frontline

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Vlooien en Frontline

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Zo, €29,35 uitgegeven voor iets dat niet werkt :gvd: . Gisteren Luuk en Tessa behandeld, maar die bruine etters lopen en springen nog steeds op ze rond :boos: .

Ik was net met Luuk bij de DA om een hechting (van de castratie) te laten verwijderen en hij wees me er op dat er vlooien lopen. Dat wist ik ook al, vanmorgen nog 3 etters bij Tessa weggehaald. Gisteren het huis, manden, kussens etc behandeld met tapijtspray en de honden met Frontline . Als die laatste zijn werk had gedaan, dan moesten ze nu toch echt dood zijn, de vlooien dan.

Meest rottige is, is dat de honden nu een week niet behandeld mogen worden met eoa middel tegen vlooien. En Tessa is hartstikke gevoelig voor die beten. De arme ziel krabt zich wezenloos :ugh: .
Ze heeft ook nog eens een enorm dichte vacht, dat maakt de bestrijding met een kam er niet makkelijker op.

Ik baal als een stekker. Dat geld is nog daar aan toe, maar dat Tessa nu nog een week langer de ellende van dat ongedierte moet doorstaan vind ik veel erger :jank: .
Ik had dit topic bijna bij Dier en Leed neergezet :wink: .

Overigens ga ik morgen wel met de 2 overgebleven pipetten en de rekening terug naar de dierenwinkel. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Annabel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier
Aantal honden: 2

Re: Vlooien en Frontline

Ongelezen bericht door Annabel »

Wat ik heb horen zeggen is dat Frontline er 3 dagen over doet om de vlooien op de hond dood te krijgen. Maar alsnog duurt het dan te lang, vieze plaagbeestjes.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik zou ter ondersteuning VloKill van Beaphar gebruiken. Gedurende 6 uur vallen dan alle vlooien dood van ze af.
Verder duurt het in ieder geval 24 uur voordat het goed verspreid is over de huid.
Groetjes,
Wendy
Liesbeth
Zeer actief

maitestar schreef:Ik zou ter ondersteuning VloKill van Beaphar gebruiken. Gedurende 6 uur vallen dan alle vlooien dood van ze af.
Verder duurt het in ieder geval 24 uur voordat het goed verspreid is over de huid.
Gekopieerd van http://www.frontline.be/nl/frontline-pr ... s-faq.aspx
- Het duurt enkele uren voordat FRONTLINE® volledig over de gehele huid is
verspreid en optimaal werkt.

Volgens mijn DA had het spul allang zijn werk moeten doen (30 uur later). De vlooien die aangetroffen zijn waren vrij groot, dus niet de vlooitjes die net uit hun pop waren gekomen.

DA vertelde een week geen andere vlooienbestrijding te gebruiken. Het is nog steeds gif wat je je hond toedient, ook zo'n tablet.
Ik heb Comfortis meegenomen en die mogen ze aankomende zondag (pas) krijgen.

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hier in huis heb ik het ergste achter de rug. Vorige week had ik er vaak vele tientallen op me zitten. Nu nog maar af en toe een enkele.
Deze kleintjes (nymfen) springen vooral op de honden. Die gaan ook dood, maar dat duurt wel even. Die kiepen niet gelijk om.
Je wordt er niet vrolijk van. Het duurt al ruim anderhalve maand.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Getver, nu in deze tijd nog? Frontline heb ik overigens al 12 jaar afgeschaft. Vieze rotzooi.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik gebruik Comfortis, schijnt ook dat de vlooien er rap vanaf vallen. Werkt hier voor zowel hond als kat als een tierelier.
Liesbeth
Zeer actief

Marion. schreef:Getver, nu in deze tijd nog? Frontline heb ik overigens al 12 jaar afgeschaft. Vieze rotzooi.
Nu pas, in ons geval :ugh: .

DA heeft het ook niet meer. Ze zijn teveel gevallen tegen gekomen waarbij het niet meer of slecht werkt.

Liesbeth
Zeer actief

_Leonie schreef:Ik gebruik Comfortis, schijnt ook dat de vlooien er rap vanaf vallen. Werkt hier voor zowel hond als kat als een tierelier.
Dat heb ik vanavond van de DA meegekregen. Jammer genoeg moet ik tot zondag wachten met het geven ervan :ugh: .

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heb je meerdere pillen meegekregen? Kan gebeuren dat ze hem er snel weer uitkotsen, is een bijwerking van het middel.
Anders sta je zondag nog.
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Volgens onze dierenarts moet je uberhaupt geen frontline of beaphar gebruiken want daar zijn de vlooien resistent voor geworden?
Wij gebruiken nu activyl
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gijsstabij schreef:Volgens onze dierenarts moet je uberhaupt geen frontline of beaphar gebruiken want daar zijn de vlooien resistent voor geworden?
Wij gebruiken nu activyl
De dierenartsenclub heeft lang geleden bedongen dat alle nieuwe middelen de eerste vijf jaar alleen via hen verkocht mag worden. Je begrijpt wat er na vijf jaar zoal 'uitgewerkt' is....

Ik zou de Frontline helpdesk maar eens bellen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Marion. schreef:Getver, nu in deze tijd nog? Frontline heb ik overigens al 12 jaar afgeschaft. Vieze rotzooi.
Ja Marion, in deze tijd nog en meer dan dat je denkt. Heel weinig mensen durven erover te praten, valse schaamte.
Ik vermoed dat ik zelf de vlooien mee genomen heb van een bestrijding bij een ontruiming. Toen ik de vlooien thuis ontdekte was ik al te laat. De eitjes waren al overal gelegd.

Is trouwens de eerste keer dat ik zelf met een plaag(je) geconfronteerd werd. Maar het is gewoon geen prettig gevoel als je ze vanaf je enkels onder je ondergoed door naar boven kruipen. Het kietelt gewoon, meer niet.

Maar ja, ik moet net als ieder andere geduld hebben. De insecticide doet zijn werk, heeft alleen wat tijd nodig.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje

Ongelezen bericht door Fendi »

_Leonie schreef:Heb je meerdere pillen meegekregen? Kan gebeuren dat ze hem er snel weer uitkotsen, is een bijwerking van het middel.
Anders sta je zondag nog.
En ff met wat eten of na eten geven, dan gaat het bij mij bij 3 van de 4 goed. Een van de katten spuugt sowieso snel die krijgt niet meer
Groetjes,
Kristel
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

En als je je hond laat zwemmen bijv. In zout water zou dat ook de vlooien verminderen ?
Heb zelf geen idee. Maar dit wordt wel beweerd.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Frontline werkt al heel lang niet meer.
De beessies zijn resistent. Ik heb begrepen dat je er vanuit mag gaan dat zodra een middel in de dierenwinkel te kopen is het zijn beste tijd gehad heeft. Geldt nu dus ook voor Advantix.
hier gebruiken we Stronghold.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik gebruik ook advantix-pipetten, die werken hier prima. Dit jaar nog geen vlo gezien en maar twee slaapdronken teekjes :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Cleva schreef:
kooi schreef:Frontline werkt al heel lang niet meer.
De beessies zijn resistent. Ik heb begrepen dat je er vanuit mag gaan dat zodra een middel in de dierenwinkel te kopen is het zijn beste tijd gehad heeft. Geldt nu dus ook voor Advantix.
Wat je overigens gewoon in de winkel kunt kopen. :mrgreen:
Echt waar?
Vandaar dat ze voor de eerste keer een zomer jeuk blijft houden.... ( ondanks hoge dosering pred voor andere kwaal) :denken:
Tijd voor een nieuw middel. Bij d.a. hoorde ik dat er weer eens een revolutionaire pil is, alleen voor honden.
Iemand bekend ermee?
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

iemand al ervaring met Vectra 3d of Broadline??
Comfortis hielp hier trouwens ook heel goed. Ik heb wat moeten overwinnen om zo'n pil in de honden te stoppen, maar ik had geen keus. Bij 2 van de 3 honden ontdekte ik 2 maanden geleden vlooien en onze oudste van bijna 13 is allergisch voor vlooienbeten. Comfortis was toen een heel adequaat middel. Mijn honden hadden geen last van misselijkheid, maar als dat wel zo is, kan de oplossing zijn, om de pil door te breken en 's-ochtends en 's-avonds een helft te geven. Op die manier schijnt het beter verdragen te worden.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ook een vlooienplaag, al de 2de dit jaar. Daarvoor nog nooit gehad. Bestrijding is wel heel arbeidsintensief.
Ik denk ook dat ikna de uitwerking van de pipet overga op een band.
Het is wel zoals Laeken zegt, de leefwijze en cycles van vlooien maakt de bestrijding zo moeilijk.
Ik blijf stofzuigen en inderdaad spullen buitenhangen en omgevingssprays spuiten.
2x daags kammen met de vlooienkam.

Heb wel een probleem met de kwaliteit van de vlooienkam, de tandjes buigen om. Op zoek dus naar beter kwaliteit, hoewel deze al niet goedkoop was en aanbevolen voor deze vacht..Als ze nu nog afbraken, maar nee ombuigen.

Auto is ook moeilijk vlooivrij te krijgen, zoveel kieren en naden en je hebt ze zo weer binnengebracht, ook daarom ga ik voor de vlooienband.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Vlooienband is volgens mijn dierenarts niet afdoende...dat zou alleen effect hebben rond de hals. Of 't waar is, wie zal 't zeggen. M'n katten hebben een vlooienband en bij hen al jaren geen vlooien gezien.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Vlooienplaag is echt verschrikkelijk dit jaar :schrik:
Minstens 5 klanten hebben een bestrijdingsbedrijf gebeld, die zagen het niet meer zitten, stonden nog net niet jankend bij ons in de winkel....
Het is inderdaad de lange adem, poppen kunnen zo'n 8 maanden blijven liggen en die zijn niet te bestrijden.
Groetjes,
Wendy
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Cleva schreef:
Dit is niet waar hoor, tenminste in NL niet:
http://www.medpets.nl/stronghold+hond/
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Klopt, op de site waar ik koop kun je het ook alleen op recept krijgen. Maar goed, òf er zijn hier geen vlooien, òf Frontline Combo werkt nog gewoon, maar geen vlo of teek gezien dit jaar.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb zelf slechte ervaringen met advantix. Twee weken terug behandeld, en een aantal dagen terug vond ik van de een op de andere dag ineens een stuk of 20 vlooien op mijn hond. Heel bizar.
Ik was bang dat ik ze thuis ook had (toen ik er achter kwam, was ik een paar dagen elders) maar dat valt mee. Een paar uur met een kam in de weer, een laatste pipetje advantix die ik thuis nog had, en het lijkt onder controle. In ieder geval koop ik het niet meer.
Advocate is duur maar het werkt tenminste. Dat ga ik dus maar weer gebruiken.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Cleva schreef:
*Wolf* schreef:
Cleva schreef:
Dit is niet waar hoor, tenminste in NL niet:
http://www.medpets.nl/stronghold+hond/
Tja, dat er op die site staat dat het niet kan interesseert me weinig als ik het in het schap zie liggen. :wink:
In Nederland?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Paisley schreef:Ik heb zelf slechte ervaringen met advantix. Twee weken terug behandeld, en een aantal dagen terug vond ik van de een op de andere dag ineens een stuk of 20 vlooien op mijn hond. Heel bizar.
Ik was bang dat ik ze thuis ook had (toen ik er achter kwam, was ik een paar dagen elders) maar dat valt mee. Een paar uur met een kam in de weer, een laatste pipetje advantix die ik thuis nog had, en het lijkt onder controle. In ieder geval koop ik het niet meer.
Advantix en Advocate hebben dezelfde werkzame stof tegen vlooien.

@Laeken: er bestaan heel veel verschillende middelen tegen vlooien met verschillende werkzame stoffen. Alleen is vorig jaar (of het jaar daarvoor) het patent van frontline vervallen, waardoor er nu verschillende merken zijn die dezelfde werkzame stof bevatten.

Er is (nog) geen resistentie tegen vlooien aangetoond, maar ik heb gehoord dat de Europese parasitologen (ESCCAP) het er wel over eens zijn dat er van een verminderde gevoeligheid gesproken mag worden. Dat is dus niet omdat het nu overal verkocht mag worden, Advantage/Advantix/Advocate mogen (en worden) dat ook.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nog geen vlo gezien dit jaar :pffff: :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Badu schreef:Nog geen vlo gezien dit jaar :pffff: :F:
Ja die glijden zo van je hond af :pffff: :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

kipo schreef:
Paisley schreef:Ik heb zelf slechte ervaringen met advantix. Twee weken terug behandeld, en een aantal dagen terug vond ik van de een op de andere dag ineens een stuk of 20 vlooien op mijn hond. Heel bizar.
Advantix en Advocate hebben dezelfde werkzame stof tegen vlooien.
OK gek, gezien Advantix zou dekken tegen teken en Advocate niet. Misschien zijn het de hulpstoffen die er voor zorgen dat Advantix hier niet werkt en Advocate wel. Ik zal me er even in moeten verdiepen zie ik al wel. Dit wil ik in ieder geval niet meer. Ik zie er uit alsof ik waterpokken heb.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”