Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog een apport vraag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

beatje

Nog een apport vraag

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb mijn herder eindelijk kunnen leren apporteren.
We zijn nu zover dat ze het blok haalt en in een zitvoor gaat zitten en af geeft op commando.
Klinkt heel leuk alleen gaat het niet altijd even goed.Soms pakt ze het blok net achter haar voor tanden en komt dan op een wat waggelende manier aanlopen,in de zit voor glijd het blok dan naar haar mondhoek, waarbij ze mee leunt met haar blok en vervolgens om valt.
Buiten dat het veel lachers oplevert kost het me gewoon punten.
Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren?Ze doet het dus vaak wel goed,maar soms maakt ze er een vreemde dans van :-(
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Nog een apport vraag

Ongelezen bericht door ranetje »

Een hond draagt het apport toch niet achter in de bek (bij de mondhoeken)?

Misschien begrijp ik je beschrijving niet goed.
Mijn honden dragen een blok vrij voor in de mond, net achter de hoektanden.

Hoe dik is het middenstuk waaraan ze vast moet houden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
beatje

Geen idee Ranetje alleen pakt ze hem soms gewoon stabiel in haar mond vast en dan wiebelt het blok niet,ze kauwt er ook niet op.
Maar soms zie ik hem echt achter haar hoektanden hangen en doet ze er rare dingen mee.Als ze dan voor je zit dan zie je ook dat ze hem niet stevig vast heeft.

Ik moet zeggen dat ze niet graag aporteert,het is voor haar een opdracht,ze doet het omdat ik het zeg,maar niet omdat ze het nu zo leuk vind.
met de tennisbal spelen wel,dus dat wissel ik dan ook af om het leuk te houden.

Het is een gewoon standaart apport blok van 550 gram met een niet te dik midden stuk.Een dikker midden stuk pakt ze ook niet.

Bij een meter pakt ze hem gewoon goed op Inge,ben er ook niet achter of het gewoon slordigheid is van ik pak hem rap op en dan ben ik er vanaf of dat het een soort spelletje is?
beatje

Stof of leer wilt Madam niet,ook geen canvas apport wat ook evt zou mogen.Ik was al zo blij dat ze het blok wilde halen.
beatje

Ze volgt de zwaartekracht van het blok,dat glijd op zij in haar bek dus ze leunt die kant mee op en verliest zo haar evenwicht.
Ik heb het apporteren met clickeren aangeleert.Het is ook een hond waar je niet te streng op moet zijn dan doet ze niks niet meer.
Ben al blij dat ze eindelijk apporteert,zou het alleen strakker willen en altijd even netjes.Nu doet ze het 6 van de 10 keer goed en 4x loopt ze te waggelen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ranetje schreef:Een hond draagt het apport toch niet achter in de bek (bij de mondhoeken)?

herders he :wink:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:Een hond draagt het apport toch niet achter in de bek (bij de mondhoeken)?
Herders wel :mrgreen: hier ook helemaal achterin vast tussen de kiezen ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

En als je zo'n blok hebt als op die foto van Maart ?
Die kan niet zo ver opzij glijden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat lood in de ene kant van t blok laten doen...;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
beatje

Die heb ik toevallig net voor de ander gekocht.Ik kan het eens proberen ben met dat blok nog niet bezig geweest.
maart
Zeer actief

gewoon omgekeerd aanleren.
Hond zit voor je, jij houdt blok voor je en geeft hond commando 'vast'. Op hoogte, zodat hond met voorpoten van de grond is en dus wel moet nijpen om de blok vast te houden :wink:
vervolgens ga je uitbreiden... zelf blok loslaten, meter achteruit gaan en hond met blok reeds vast voor je laten komen zitten etc...

Ook belonen voor het vasthouden. Bal weggooien met blok nog vast dus. Niet eerst los commando geven en dan pas belonen, want dan beloon je het lossen :wink:
ranetje
Zeer actief

maart schreef:
:mrgreen:
Dat is voor je zitten met de kop omhoog. :wink: :tongue:
Draagt hij tijdens het lopen het blok ook tussen de kiezen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
beatje

maart schreef:gewoon omgekeerd aanleren.
Hond zit voor je, jij houdt blok voor je en geeft hond commando 'vast'. Op hoogte, zodat hond met voorpoten van de grond is en dus wel moet nijpen om de blok vast te houden :wink:
vervolgens ga je uitbreiden... zelf blok loslaten, meter achteruit gaan en hond met blok reeds vast voor je laten komen zitten etc...

Ook belonen voor het vasthouden. Bal weggooien met blok nog vast dus. Niet eerst los commando geven en dan pas belonen, want dan beloon je het lossen :wink:
Maar ga ik haar dan niet leren te vroeg lossen?
Vast kent ze ,en ze kan ook vast blijven houden.
Ik kan haar rustig 5 minuten voor me laten zitten met het blok vast.
Het gaat mis volgens mij, als ze hem verkeerd op raapt,daarom doet ze het de ene keer volgens mij wel goed en de andere keer niet,dan raapt ze hem al verkeerd op en bungelt het blok ergens achter haar hoektanden ipv tussen haar kiezen.
En dan schuift dat blok ook als ze voorzit.Bij een snelle keurmeester gaat het goed,dan kan ik het blok aanpakken voor ze scheefzakt.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Misschien even trainen op oprapen. Er even naast gaan staan en niets anders doen dan laten rapen, stukje lopen, los, laten rapen etc. etc. Hier op school hondje die de dummy's altijd aan de smalste kant pakt of net aan het koortje, Hij apporteerd wel goed maar loopt erbij als of het een juffertje is met een tasje, beetje nuffig. Die van mij dacht dat ook zo te moeten gaan doen maar ik heb hem dat dus uit het hoofd kunnen trainen. Dus als hij iets scheef pakt of zo dan moet het "beter".
Afbeelding
beatje

Ahhh,dat zou nog eens een juiste inval kunnen zijn. :ok: .Dat ga ik zo eens oefenen.
Zondag ga ik gewoon nog een keer op goed geluk naar wedstrijd.Maandag ga ik dat eens oefenen.Gewoon goed oppakken en stukje volgen.
beatje

Ja dat kan niet anders de zijkanten zijn te dik,ik denk alleen dat het tussen stuk het smalle gedeelte zeg maar,te breed is dus daardoor kan het schuiven.Als ik een blok zou hebben met een smal tussen stuk,dus bek breedte,zou het blok bv niet kunnen schuiven.
Maar goed dat zou ook maar een tijdelijke oplossing zijn,want ze moet gewoon fatsoenlijk apporteren en er niet een soort clownsact van maken. :wink:
maart
Zeer actief

beatje schreef:
maart schreef:gewoon omgekeerd aanleren.

Maar ga ik haar dan niet leren te vroeg lossen?
Vast kent ze ,en ze kan ook vast blijven houden.
Ik kan haar rustig 5 minuten voor me laten zitten met het blok vast.
Het gaat mis volgens mij, als ze hem verkeerd op raapt,daarom doet ze het de ene keer volgens mij wel goed en de andere keer niet,dan raapt ze hem al verkeerd op en bungelt het blok ergens achter haar hoektanden ipv tussen haar kiezen.
En dan schuift dat blok ook als ze voorzit.Bij een snelle keurmeester gaat het goed,dan kan ik het blok aanpakken voor ze scheefzakt.
Loopt ze de blok voorbij als je gooit?
beatje

Ja dat doet ze idd soms Maart.

Ha ha inge,zo bont maakt ze het gelukkig nog niet.
maart
Zeer actief

beatje schreef:Ja dat doet ze idd soms Maart.

Ha ha inge,zo bont maakt ze het gelukkig nog niet.
Dan eens even proberen met je apportblok te gooien en iemand dan een stokje te laten zetten vlak na de blok. Zo leren ze er niet overheen te lopen en de blok mooi op te rapen.
maart
Zeer actief

ranetje schreef:
maart schreef:
:mrgreen:
Dat is voor je zitten met de kop omhoog. :wink: :tongue:
Draagt hij tijdens het lopen het blok ook tussen de kiezen?
uhu, mag geen knabbel opzitten he :lol1:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Het kan aan mijn kijkvermogen liggen natuurlijk, maar volgens mij draagt jouw hond op de foto dat blok niet tussen de kiezen, Maart?
Zo te zien vlak achter de hoektanden.
Prachtige foto trouwens :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”