Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag naar honden
Moderator: moderatorteam
- mippie
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Gedrag naar honden
Dit is Bella.
Bella is een kruising van ongeveer 2 jaar en komt uit het buitenland (Spanje). Ze is een lieve en slimme hond en kan allerlei trucjes naast de basiscommando’s. Helaas is haar gedrag naar andere honden niet af te leren. Luid blaffend rent ze er op af, maar zodra de hond gepasseerd is, laat ze hen (meestal) meteen weer met rust. Als ze honden eenmaal kent, kan ze er heel leuk mee spelen. Maar die eerste ontmoetingen verlopen bijna niet prettig.
Haar gedrag schrikt de hondeneigenaren af, en ik krijg vaak genoeg minder leuke opmerkingen naar mijn hoofd. Bella lijkt tenslotte op een herder, en ik heb het idee dat de halve wereld nare ervaringen heeft met herders?
Ik heb geprobeerd haar gedrag goed op beeld te krijgen en ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat zouden jullie denken als Bella jouw hond zo tegemoet komt? En hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Misschien ervaringen met een goede gedragstherapeut/hondenschool?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bella is een kruising van ongeveer 2 jaar en komt uit het buitenland (Spanje). Ze is een lieve en slimme hond en kan allerlei trucjes naast de basiscommando’s. Helaas is haar gedrag naar andere honden niet af te leren. Luid blaffend rent ze er op af, maar zodra de hond gepasseerd is, laat ze hen (meestal) meteen weer met rust. Als ze honden eenmaal kent, kan ze er heel leuk mee spelen. Maar die eerste ontmoetingen verlopen bijna niet prettig.
Haar gedrag schrikt de hondeneigenaren af, en ik krijg vaak genoeg minder leuke opmerkingen naar mijn hoofd. Bella lijkt tenslotte op een herder, en ik heb het idee dat de halve wereld nare ervaringen heeft met herders?
Ik heb geprobeerd haar gedrag goed op beeld te krijgen en ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat zouden jullie denken als Bella jouw hond zo tegemoet komt? En hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Misschien ervaringen met een goede gedragstherapeut/hondenschool?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
" onclick="window.open(this.href);return false;
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Gedrag naar honden
Sowieso een lange lijn er aan tot je ervoor kan zorgen dat ze er niet op af rent. Het zou voor mij niet uitmaken wat voor soort hond op mijn hond afkomt op deze manier, ik vind dit er niet prettig uitzien.
EDIT: Mijn oudste hond deed ook zo iets dergelijks, nog wel heftiger, aan de lijn. Die heb ik dus niks meer zelf laten uitzoeken, maar juist geleerd dat ik het oplos en zij dus niets meer hoefde te doen. Mijn jongste hond zal er boos om worden, maar op mijn commando braaf meelopen.
EDIT: Mijn oudste hond deed ook zo iets dergelijks, nog wel heftiger, aan de lijn. Die heb ik dus niks meer zelf laten uitzoeken, maar juist geleerd dat ik het oplos en zij dus niets meer hoefde te doen. Mijn jongste hond zal er boos om worden, maar op mijn commando braaf meelopen.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 18 okt 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je bent natuurlijk ook wel lekker op jacht zo los naast de fiets en laat haar lekker haar gang gaan.
Irriteer mij ook kapot aan je oh zo positieve piepstemmetje, kom Bella kom Bella, heb geen 1 x gehoord dat je het niet eens bent met haar gedrag.
Daar zou je eens mee kunnen beginnen. Of je moet het leuk vinden om een keer een hond tegen te komen die dat niet pikt en je hond flink te pakken neemd.?
Irriteer mij ook kapot aan je oh zo positieve piepstemmetje, kom Bella kom Bella, heb geen 1 x gehoord dat je het niet eens bent met haar gedrag.
Daar zou je eens mee kunnen beginnen. Of je moet het leuk vinden om een keer een hond tegen te komen die dat niet pikt en je hond flink te pakken neemd.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, mijn teef wacht zulke honden met gevijlde tandjes op, dus ik zou denken "Kut, dat wordt knokken!"mippie schreef:Wat zouden jullie denken als Bella jouw hond zo tegemoet komt?
Werken aan appèl. En het commando 'doorlopen' aanleren.En hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Dit is onzekerheid, ik zou er ook voor zorgen dat jij de dingen voor haar regelt, zodat ze het niet zelf hoeft te doen. Daar wordt ze namelijk nog onzekerder van.
Dus, zie je een hond, dan roep je haar even bij je. Koekje erin, en als jullie gepasseerd zijn mag ze weer vrij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Sanner
- Zeer actief
Nou ik zou absoluut niet blij zijn als een hond zo op mijn honden afkomt. En mijn honden zouden daar hartstikke bang van worden.
Hou je hond aan de lijn als ze zich niet kan gedragen.
Hou je hond aan de lijn als ze zich niet kan gedragen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom zou dit ook niet waarderen. Die gaat zelf ook nogal graag op honden af, maar als ze zo om niets met een grote bek benaderd wordt, denk ik niet dat ze zich in zal houden haha. Als dit 1 keer gebeurd zou ik denken 'kan eens voorkomen' maar als ze het standaard doet zou ik haar niet zo los laten lopen. Nogal irritant
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Eens met alle bovenstaande reacties. Cyntha en ik zouden ook absoluut niet gecharmeerd zijn van een dergelijke situatie. Ik heb geen probleem met loslopende honden langs de fiets, maar dan moet ie ons wel met rust laten en zich dus niet gedragen zoals Bella dat doet. Jij geeft haar veel te veel vrijheid. Zorg dat je haar onder appel hebt staan en zolang dat niet het geval is houd je haar aan de lijn. Zoals je het nu doet vind ik 't niet erg sociaal naar andere hondeneigenaren. Ook beter voor Bella zelf want zoals al werd opgemerkt is het slechts een kwestie van tijd voordat ze een keer een hond tegenkomt die deze benadering niet pikt en dan heb je de poppen aan het dansen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb ook zo`n heks, ze blijft vast, als er iets in de buurt is waar ze dat tegen kan doen,
en ik ben niet van de oetsiekoetsiekoe, maar flink corrigeren helpt ook niet ,dus ik zeg van tevoren NEE, en ze doet t toch natuurlijk, dat negeer ik zo goed en zo kwaad als t gaat en zodra ze naar me kijkt is ze braaf en krijgt wat lekkers. ik hoop dat ze steeds sneller zal kijken tot ze vergeet uit te vallen, of ik het er helemaal uit krijg waag ik te betwijfelen- maar t is gewoon rotgedrag 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Weet je wat het menselijke equivalent hiervan is?
Ik zal het gedrag in perspectief zetten, misschien dat je dan begrijpt hoe serieus dit gedrag is.
Soms, als je uitgaat, kom je van die kloterige mannetjes tegen. Die wat te bewijzen hebben. Die gaan extreem irritant lopen doen, tegen je aanbotsen, je bier omgooien en opgefokt vragen "hé, hé, moet je knokken? Moet je ruzie?". De meeste mensen reageren daarop door uit de situatie te gaan, geërgerd of ronduit bang. En dan, op een dag, komt zo'n ventje de verkeerde tegen, en die stampt hem helemaal tot moes. Hij vroeg er tenslotte om.
Jouw hond gedraagt zich als dat irritante ruziezoekende ventje. Mijn hond wil jouw hond best van dienst zijn, en geven waar ze om vraagt. Ruzie. Maar dan écht. Mijn hond is namelijk de klootzak die het ruziezoekende ventje in elkaar trapt.
En voor je het weet zit je bij de da om je hond dicht te laten naaien.
Ik zal het gedrag in perspectief zetten, misschien dat je dan begrijpt hoe serieus dit gedrag is.
Soms, als je uitgaat, kom je van die kloterige mannetjes tegen. Die wat te bewijzen hebben. Die gaan extreem irritant lopen doen, tegen je aanbotsen, je bier omgooien en opgefokt vragen "hé, hé, moet je knokken? Moet je ruzie?". De meeste mensen reageren daarop door uit de situatie te gaan, geërgerd of ronduit bang. En dan, op een dag, komt zo'n ventje de verkeerde tegen, en die stampt hem helemaal tot moes. Hij vroeg er tenslotte om.
Jouw hond gedraagt zich als dat irritante ruziezoekende ventje. Mijn hond wil jouw hond best van dienst zijn, en geven waar ze om vraagt. Ruzie. Maar dan écht. Mijn hond is namelijk de klootzak die het ruziezoekende ventje in elkaar trapt.
And few will ever climb
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Honden vinden het over het algemeen niet prettig als er een hond op ze af komt rennen. Helemaal als die hond het sociaal niet leuk aanpakt.
Ik zou als ik jou was kiezen: of rustig wandelen en werken aan die ontmoetingen, of naast de fiets en dan mag ze dus niet op honden af. Niet op deze manier in ieder geval overal op af laten rennen.
Ik zou als ik jou was kiezen: of rustig wandelen en werken aan die ontmoetingen, of naast de fiets en dan mag ze dus niet op honden af. Niet op deze manier in ieder geval overal op af laten rennen.
-
Dinos
Als ik jou tegen zou komen , maak ik mij totaal niet druk.
Dinos gaat in op uitnodiging tot spel of niet ,en als hij wat anders leest zal hij door lichaamstaal laten zien dat hij er niet van gediend is.
Ik vindt het er op af komen stormen geen probleem, maar kan me goed voorstellen dat dit bij vele wel zo is.
Zelf mag en doet Dinos dat ook niet.
Dinos gaat in op uitnodiging tot spel of niet ,en als hij wat anders leest zal hij door lichaamstaal laten zien dat hij er niet van gediend is.
Ik vindt het er op af komen stormen geen probleem, maar kan me goed voorstellen dat dit bij vele wel zo is.
-
Dinos
Als ik jou tegen zou komen , maak ik mij totaal niet druk.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou denken; wat een kuthond, en als ik de kans kreeg kreeg hij een lel met de riem als hij zo op mijn hondjes af ging.
je zou eens kunnen proberen om je hond op te voeden ipv als een labbekak er vooruit te fietsen en die hond z'n goddelijke gang te laten gaan. Met koetsjie koetsjie los je dit echt niet op, en uiteindelijk om je de verkeerde baas tegen en is je hond de dupe....
je zou eens kunnen proberen om je hond op te voeden ipv als een labbekak er vooruit te fietsen en die hond z'n goddelijke gang te laten gaan. Met koetsjie koetsjie los je dit echt niet op, en uiteindelijk om je de verkeerde baas tegen en is je hond de dupe....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb er ook zo een, maar dan een dominantere. Hoe hoger ze hier in de groep kwam hoe minder het werd, wat toch aangeeft dat het onzekerheid is maar ook regelneverigheid.
Ik heb haar geleerd dat vreemde mensen, honden, kinderen, fietsers, joggers altijd betekenen dat ze naast moet lopen en doet ze dat, dan gaat de hele koektrommel erin.
Ze had al heel rap door hoe het zat en tegenwoordig komt ze acuut aan de voet lopen als ze honden, mensen, kinderen, joggers of fietsers in het snotje krijgt. Inmiddels is ze 8,5 en gaat het perfect en het heeft me wel een jaartje of twee gekost voor het er goed in zat, maar het is prima mogelijk dit eruit te trainen.
Ik heb geleerd haar op een geluidje naast me te krijgen (prrrrt) omdat ik niet van gegil hoor en het de rest niet aangaat, die doen dit niet.
Dat vind ik ook prettig, een neutraal geluid en dan kan een kwaaie brul ook altijd nog.
Eerlijk gezegd boeit het me niet zo vreselijk waaróm ze het doen trouwens. Ik wil gewoon dat ze het niet doen. En dat kan dus.
Ik loop trouwens ook altijd door hoor, dat vind ik op zich wel goed. Blijven staan verergert de zaak.
o, edit: corrigeren doe ik echt alleen als ik haar niet op een andere manier weg krijg, want corrigeren drift de adrenaline alleen maar op.
Als ik haar bij me roep doe ik dat dus supergezellig, anders krijgt de hond de indruk dat er inderdaad wat aan de hand is. En dát wil ik zeker vermijden.
Ik heb haar geleerd dat vreemde mensen, honden, kinderen, fietsers, joggers altijd betekenen dat ze naast moet lopen en doet ze dat, dan gaat de hele koektrommel erin.
Ze had al heel rap door hoe het zat en tegenwoordig komt ze acuut aan de voet lopen als ze honden, mensen, kinderen, joggers of fietsers in het snotje krijgt. Inmiddels is ze 8,5 en gaat het perfect en het heeft me wel een jaartje of twee gekost voor het er goed in zat, maar het is prima mogelijk dit eruit te trainen.
Ik heb geleerd haar op een geluidje naast me te krijgen (prrrrt) omdat ik niet van gegil hoor en het de rest niet aangaat, die doen dit niet.
Dat vind ik ook prettig, een neutraal geluid en dan kan een kwaaie brul ook altijd nog.
Eerlijk gezegd boeit het me niet zo vreselijk waaróm ze het doen trouwens. Ik wil gewoon dat ze het niet doen. En dat kan dus.
Ik loop trouwens ook altijd door hoor, dat vind ik op zich wel goed. Blijven staan verergert de zaak.
o, edit: corrigeren doe ik echt alleen als ik haar niet op een andere manier weg krijg, want corrigeren drift de adrenaline alleen maar op.
Als ik haar bij me roep doe ik dat dus supergezellig, anders krijgt de hond de indruk dat er inderdaad wat aan de hand is. En dát wil ik zeker vermijden.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Al je teruggaat in de geschiedenis van mippie, heeft ze al eerder vragen gesteld over het gedrag van Bella. Toen vertoonde ze eigenlijk het gedrag wat hier aan vooraf ging, en is ze gewaarschuwd voor de gevolgen als ze niet ingreep. Mi is dit een logisch gevolg van een gebrek aan opvoeding. jammer!!
- Roompie
- Zeer actief
Ik zou het serieus niet waarderen als jouw hond zo op die van mij af zou komen. Mijn eerste reactie.. hou dat piepbeest aan de lijn!
Dus lange lijn er aan en oefenen op Doorlopen.
Dus lange lijn er aan en oefenen op Doorlopen.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nou je het zegt, bij het zien van filmpje moest ik meteen aan een soortgelijk verhaal denken. Je hebt gelijk, dat was dus dezelfde hond.fes/lou schreef:Al je teruggaat in de geschiedenis van mippie, heeft ze al eerder vragen gesteld over het gedrag van Bella. Toen vertoonde ze eigenlijk het gedrag wat hier aan vooraf ging, en is ze gewaarschuwd voor de gevolgen als ze niet ingreep. Mi is dit een logisch gevolg van een gebrek aan opvoeding. jammer!!
Eigenlijk is het gedrag alleen maar erger geworden, in voorgaande filmpje zag je vooral een bluffer, nu zie ik een hond die het ook opzoekt. Weliswaar niet geheel zeker van zichzelf, maar daar heeft de tegemoedkomende hond geen boodschap aan.
Als je fietst, hou de hond aan de riem. Ze fixeert meteen alle honden, ze voelt blijkbaar erg de behoefte om iets met andere honden te moeten doen. Wel bijzonder, vaak met fietsen is dat huis veel minder omdat ze daar geen tijd voor hebben.
Zorg ervoor dat ze niet dit gedrag gaat ontwikkelen. Sowieso voor je hond niet, maar dit gaat een keer fout. In je filmpje zie ik een hond wegrennen voor haar, logisch ook met dat geblaf, ze rent er vervolgens leuk achteraan. Je moet er niet aan denken dat ze een hond de weg op jaagt of iets.
-
Dinos
Je hebt helemaal gelijk, maar het moment dat jij mijn hond zou slaan met een riem heb je echt de poppen aan het dansen. Hou je hond dan bij je en voed hem op heb je gelijk in dan heb je deze extremen niet.fes/lou schreef:Ik zou denken; wat een kuthond, en als ik de kans kreeg kreeg hij een lel met de riem als hij zo op mijn hondjes af ging.
Maar geeft jou nooit het recht om hond die niet bijt af te slaan met een riem.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er een Herder zo meent te moeten doen tegen mijn jack Russelltjes heeft die een probleem met mij.
Die zijn nl geen partij, als die hond aan komt stieren weet ik niet dat het blij een blaf blijft, en dan voel ik toch de ernstige noodzaak om mijn hondjes te beschermen...En zeker dit soort honden pakken de zwakste, dus bijv mijn omaatje van 13. Dat laat ik niet zomaar gebeuren...
Die zijn nl geen partij, als die hond aan komt stieren weet ik niet dat het blij een blaf blijft, en dan voel ik toch de ernstige noodzaak om mijn hondjes te beschermen...En zeker dit soort honden pakken de zwakste, dus bijv mijn omaatje van 13. Dat laat ik niet zomaar gebeuren...
-
lets have fun
Doe je dit altijd zo, of heb je het dit keer laten gaan om het te filmen? Ik zie een hond die geen enkele sturing of leiding krijgt, alleen maar wat lokken wat je trouwens ook nog eens te laat doet. Als je hem met lokken bij je wil houden moet je dat doen voordat hij in het gedrag zit.
Als ik jou tegen zou komen zou ik denken die hond mag doen wat hij wil en het baasje heeft niks in te brengen. Doorgaans ben ik niet zo blij dat soort baas hond combi's tegen te komen.
Je moet echt veel meer werken aan appel. De hond ruim op tijd bij je roepen en bij je houden.
Als ik jou tegen zou komen zou ik denken die hond mag doen wat hij wil en het baasje heeft niks in te brengen. Doorgaans ben ik niet zo blij dat soort baas hond combi's tegen te komen.
Je moet echt veel meer werken aan appel. De hond ruim op tijd bij je roepen en bij je houden.
-
Dinos
T.s vraagt voor gedrag ook tips, vraagt niet brand me hier is lekker af.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat dus, daarmee beloon je haar gedrag en ze leert er niks van dat het ongewenst gedrag is.bouvierpoedel schreef: Irriteer mij ook kapot aan je oh zo positieve piepstemmetje, kom Bella kom Bella, heb geen 1 x gehoord dat je het niet eens bent met haar gedrag.
Als deze hond zo op mijn honden af komt stormen dan zou ik ook niet vriendelijk reageren hoor.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien kun jij eens beginnen dan met die tips, in plaats van je stokpaardje te berijden?Dinos schreef:T.s vraagt voor gedrag ook tips, vraagt niet brand me hier is lekker af.
of denk je dat ts daar wel wat mee opschiet?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Kan er volledig naast zitten, niks nieuws natuurlijk
Verveelt Bella zich niet verschrikkelijk?
Verveelt Bella zich niet verschrikkelijk?
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Wat heb je eigenlijk gedaan tussen juli 2013 (van het eerste filmpje) en nu? Kennelijk besefte je toen ook al dat het probleemgedrag was, en dat is ook wat je in je topic destijds is verteld. Ben je daar in de tussentijd mee aan de slag gegaan? En hoe?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
een hond maakt gebruik van de ruimte die hij krijgt en aangezien bella een hoop ruimte krijgt gedraagt ze zich zo.
dit is geen gedrag dat van de ene dag op de andere ontstaat en omdat ze er nooit in beperkt is is het alleen maar erger geworden .
gedrag als dit krijg je er niet een, twee, drie weer uit, zou ook niet logisch zijn want het is ook niet een, twee, drie ontstaan.
ik zou op zoek gaan naar iemand die je kan vertellen hoe je met honden omgaat en hoe je een hond traint en daar heel intensief één op één mee aan de gang gaan.
tot dat effect heeft zou ik bella fijn aan de lijn houden, dan heb je in elk geval nog een beetje vat op haar en gaan er geen nare dingen met haar gebeuren, want de kans dat ze een keer tegen de verkeerde aanloopt (op 2 of op 4 benen) is natuurlijk wel levensgroot aanwezig.
zonde hoor, dat je het zo ver hebt laten komen.
bella is een erg leuke hond en haar wangedrag is gewoon helemaal nergens voor nodig.
dit is geen gedrag dat van de ene dag op de andere ontstaat en omdat ze er nooit in beperkt is is het alleen maar erger geworden .
gedrag als dit krijg je er niet een, twee, drie weer uit, zou ook niet logisch zijn want het is ook niet een, twee, drie ontstaan.
ik zou op zoek gaan naar iemand die je kan vertellen hoe je met honden omgaat en hoe je een hond traint en daar heel intensief één op één mee aan de gang gaan.
tot dat effect heeft zou ik bella fijn aan de lijn houden, dan heb je in elk geval nog een beetje vat op haar en gaan er geen nare dingen met haar gebeuren, want de kans dat ze een keer tegen de verkeerde aanloopt (op 2 of op 4 benen) is natuurlijk wel levensgroot aanwezig.
zonde hoor, dat je het zo ver hebt laten komen.
bella is een erg leuke hond en haar wangedrag is gewoon helemaal nergens voor nodig.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Dinos schreef:Je hebt helemaal gelijk, maar het moment dat jij mijn hond zou slaan met een riem heb je echt de poppen aan het dansen. Hou je hond dan bij je en voed hem op heb je gelijk in dan heb je deze extremen niet.fes/lou schreef:Ik zou denken; wat een kuthond, en als ik de kans kreeg kreeg hij een lel met de riem als hij zo op mijn hondjes af ging.
Maar geeft jou nooit het recht om hond die niet bijt af te slaan met een riem.
Ik ga niet wachten tot er gebeten wordt.
- dagmar88
- Zeer actief
Daar gaat het niet om. Met jou hebben ze er in ieder geval weer één bij als dat zo mocht zijn.mippie schreef: Haar gedrag schrikt de hondeneigenaren af, en ik krijg vaak genoeg minder leuke opmerkingen naar mijn hoofd. Bella lijkt tenslotte op een herder, en ik heb het idee dat de halve wereld nare ervaringen heeft met herders?
Het is gewoon vervelend gedrag en ik zou behoorlijk pissig zijn als je zo langs mijn honden kwam. Als ze zo op m'n teef af gevlogen kwam
Wat als de man op het skateboard niet naar de andere helft van het fietspad uit had kunnen wijken? Denk je dat die stafford vrolijk had staan kwispelen?
Met 10.000 x roepen verpest je je commando. Haar naam en het roepen betekent inmiddels "ga maar lekker je eigen gang". Kan me niet voorstellen dat het voor haar duidelijk is wat jij van haar wilt en dat is zeker voor een onzekere hond gewoon zielig. Je geeft haar niet waar zij behoefte aan heeft.
Ik zou haar voorlopig vasthouden en later het betrouwbaar bij je komen van voor af aan aanleren met een nieuw commando.
Maar dit is haar probleem niet; jij loopt hier tegenaan. Voor haar is gebrek aan duidelijkheid en een consequente baas waar ze op kan vertrouwen waar het mis gaat.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Goede vergelijkingMiranda schreef:Weet je wat het menselijke equivalent hiervan is?
Met mijn honden (en met mij) zou je een groot probleem hebben!
Doran staat bij dit soort honden z'n mouwen op te stropen....komt u maar....
Leer je hond negeren, andere hond betekend bij jou komen en wat lekkers krijgen of even samen spelen met een bal aan een touwtje ofzo, is de hond voorbij geef je weer vrij. Verder zou ik überhaupt wat meer aan algemeen appèl gaan werken!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Lemuria
Waarschijnlijk iets in de trand van "Ah, daar komt weer zo iemand aan met een totaal-onopgevoede hond die geen idee heeft wat ze aan de lijn heeft en probeert alles met hoog stemmetje, positiviteit en koetsiekoetsie op te lossen terwijl die hond juist even een báás nodig heeft die 'm kort houdt. Hou dat beest bij of ik jaag 'm weg."mippie schreef:Wat zouden jullie denken als Bella jouw hond zo tegemoet komt?
Ik heb over het algemeen geen hoge pet op van hondenbezitters, dit zou voor mij weer een bevestiging zijn