Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ahhhh hormonen !! hormonen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Ahhhh hormonen !! hormonen

Ongelezen bericht door Mariss »

:help: :help: :help: :help: :help:
Yeti is nu 1 jaar oud, en de hormonen komen door. Is dit het voorteken van de rest van zijn leven?

In de buurt woont een geweldige hond die voor de eerste keer loops aan het worden is, en dat merk ik aan Yeti.
Hij wilt op elke vrouwtjes hond rijden, piept de hele boel bij elkaar, eet weinig, trilt bij het zien van een vrouwtjes hond (maakt niet uit of ze 'heel' is of niet) en het leukste van alles, binnen rijd hij op de kat als hij zijn zin krijgt .

Mensen verklaren mij voor gek als ik zeg dat ik wil wachten met castreren (als ik het al ga doen), want hij is nog niet uitgegroeid. Ik denk zelf dat hij momenteel zoveel hormonen ineens voelt, dat hij geen flauw idee heeft wat hij ermee aan moet.

Maar zijn gedrag zet mij wel aan het denken. Hoe kan ik dit proberen om te buigen? Is het wel om te buigen? Moet ik kijken voor eerst de chemische castratie? Of is er nog hoop?

Als ik eenmaal knip knip laat doen, is het natuurlijk voor altijd, valt niet terug te draaien. Dus ik wil tips.

Dankjulliewel!
lets have fun

Re: Ahhhh hormonen !! hormonen

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mariss schreef::help: :help: :help: :help: :help:
Yeti is nu 1 jaar oud, en de hormonen komen door. Is dit het voorteken van de rest van zijn leven?

In de buurt woont een geweldige hond die voor de eerste keer loops aan het worden is, en dat merk ik aan Yeti.
Hij wilt op elke vrouwtjes hond rijden, piept de hele boel bij elkaar, eet weinig, trilt bij het zien van een vrouwtjes hond (maakt niet uit of ze 'heel' is of niet) en het leukste van alles, binnen rijd hij op de kat als hij zijn zin krijgt .

Mensen verklaren mij voor gek als ik zeg dat ik wil wachten met castreren (als ik het al ga doen), want hij is nog niet uitgegroeid. Ik denk zelf dat hij momenteel zoveel hormonen ineens voelt, dat hij geen flauw idee heeft wat hij ermee aan moet.

Maar zijn gedrag zet mij wel aan het denken. Hoe kan ik dit proberen om te buigen? Is het wel om te buigen? Moet ik kijken voor eerst de chemische castratie? Of is er nog hoop?

Als ik eenmaal knip knip laat doen, is het natuurlijk voor altijd, valt niet terug te draaien. Dus ik wil tips.

Dankjulliewel!
Ik zou het nog even tijd geven. Vergelijk het met mensen die in hun jeugd de hormonen door hun lijf voelen gieren, dat wordt ook minder naarmate ze volwassen worden. Als je het vol kan houden zou ik het nog een jaartje aankijken :wink:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Inderdaad geef het de tijd, het is voor het eerst in zijn leven dat hij een bom van hormonen mee maakt. Hij weet zich geen raad, en weet hiermee nog niet om te gaan.
Mensen pubers hebben dit eigenlijk ook.
Misschien helpt het om je hond veel geestelijk uit te dagen.
Veel afleiden, en gebieden waar veel honden komen even te ontwijken om hem een beetje rust te geven.
Rijden is eigenlijk een teken van overprikkeling, overprikkeling kan komen door de hormonen gemengt met de teefjes.
Geef je hond wat tijd,als dit echt niet over gaat, zou je kunnen kijken wat een gemische chip voor een effect geeft.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
lets have fun

Trouwens, het rijden op andere honden en je kat zou ik gewoon verbieden. Net zoals de boel bij elkaar piepen (of dat irritante neusfluiten wat mijn reu doet) kop dicht! klaar!
Wanneer mijn reu van zijn stuk is omdat mijn teef loops is neem ik hem veel apart mee zodat hij afleiding krijgt. Dat helpt wel. Ik weet natuurlijk niet hoe jij woont maar ik hoef maar 10 minutjes in de auto om in een gebied te wandelen waar weinig honden komen.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Herkenbaar! Freek zit ook in zon periode. Rijden doet hij niet en ik wil het ook niet hebben. Ik zorg voor een prikkel arme wandelingeving en vaste reu speelmaatjes. De teugels worden wat strakker genomen en zorg voor commando's die hij goed uit kan voeren. Daarnaast regelmatig even fietsen en veel hersenwerkjes. Zo komen wij de loopse periodes van de buurtteven redelijk door haha. Ik hou mezelf ook heel erg voor dat het met de tijd minder wordt haha. Succes in ieder geval!
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

lets have fun schreef:Trouwens, het rijden op andere honden en je kat zou ik gewoon verbieden. Net zoals de boel bij elkaar piepen (of dat irritante neusfluiten wat mijn reu doet) kop dicht! klaar!
Wanneer mijn reu van zijn stuk is omdat mijn teef loops is neem ik hem veel apart mee zodat hij afleiding krijgt. Dat helpt wel. Ik weet natuurlijk niet hoe jij woont maar ik hoef maar 10 minutjes in de auto om in een gebied te wandelen waar weinig honden komen.
Neusfluiten, wat een grappige benaming! :lol1:
Nog nooit van gehoord, maar snap wat je bedoeld.
Sem doet het alleen als we ergens heen gaan wat hij erg leuk vind
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
lets have fun

semmyboy schreef:
lets have fun schreef:Trouwens, het rijden op andere honden en je kat zou ik gewoon verbieden. Net zoals de boel bij elkaar piepen (of dat irritante neusfluiten wat mijn reu doet) kop dicht! klaar!
Neusfluiten, wat een grappige benaming! :lol1:
Nog nooit van gehoord, maar snap wat je bedoeld.
Sem doet het alleen als we ergens heen gaan wat hij erg leuk vind
:F:
Het is natuurlijk ook gewoon opwinding en vaak gaat het buiten de hond zelf om. Hij hoort niet eens meer dat ie het doet. Maar ik hoor het wel natuurlijk :D dus dan raak ik hem even aan 'klaar nu' en dan zie je hem opkijken zo van ohja :oohja:
Het is een grote lieverd hoor en ik erger me niet vaak aan hem. Hij kan heel veel bij mij maken maar dat gefluit kan ik niet tegen :oeps:
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mariss »

Dankjulliewel!
Ik moet het ook afwachten, maar het is zo vervelend als ik hoor 'Ja, weet je zeker dat je hem niet gecastreerd wil hebben?'
Mijn frustratie moest er nu even uit haha.
Geestelijke uitdaging heeft hij in ieder geval, hetzelfde als fysieke (stukjes fietsen) , maar dit was wel gewoon heel erg vandaag. Poeh, zit er nog mee haha.
Ik wil gewoon nog echt niet aan zo een chip of castratie denken, want zeker s avonds kan hij echt angstig reageren, en ben bang dat dat erger kan worden.

Hoop dat hij eroverheen groeit haha
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Is al gezegd maar ik zou ook even wachten, dit kan heel goed een fase zijn zelfs teefjes hebben daar last van.
Als je echt een reu krijgt die uitbreekt wegloopt nacht weg blijft,is uiteindelijk de optie van laten helpen er altijd nog.
Nu zou ik dat zeker nog niet doen, en i.d.d proberen af te leiden.
Of inruilen voor een teef hahaha alhoewel die dat in jeugd ook kunnen doen (rijden).
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Als je fysiek en mentaal genoeg met je hond doet zou ik ook eens kijken naar hoeveel rust hij daadwerkelijk krijgt.
Slaap hij wel goed? Misschien raakt hij wel helemaal overprikkeld door dat hormonen gedoe.
Mijne sloeg/slaat daar wel eens in door en dan is verplichte rust(naast activiteiten natuurlijk) het enige wat helpt en hem kalm maakt.
Afbeelding
Afbeelding
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

Je bent gek als je een hond laat helpen omdat de buurt/omgeving dat vind.
Als ze zeggen dat je de hond moet afmaken doe je dat dan ook?
Afbeelding Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hij is 1 jaar. :wink: Natuurlijk merkt hij iets van zijn hormonen.
Ik zie dat totaal niet als 'voorteken' voor de rest van zijn leven, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Zou gedrag als rijden op de kat wel verbieden, dat gaat gewoon te ver in mijn ogen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

of het ooit beter word geen idee, mijn reu reageert niet echt op loopse teven in de buurt, enkel op eigen teven (lastig als je met 3 intacte teven woont :oeps: ) Darko doet ook maar 1 week enorm lastig wat zich vooral uit in overmatig waaks zijn (weet je wel hoe gevaarlijk mussen zijn voor "zijn" teven :piew: ) en huilen, normaal slaapt hij buiten, maar die ene week ligt hij binnen in de bench, beter voor mijn nachtrust en die van de buren
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hij hoeft ook niet op elke loopse teef te reageren, mijn vorige reu vond er maar een paar interessant :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”