Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bluemink47
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Nieuwe pup

Ongelezen bericht door Bluemink47 »

Goedenavond allemaal,

Wij krijgen binnenkort een 2e hond/puppy(teefje) erbij. Dit word een kleine kruising Maltezer/Shitzu en hebben op dit moment een 20 maanden oude Labrador(Reu). Wij willen graag weten hoe we het beste de nieuwe pup kunnen laten kennis maken met de Labrador. Ook het thuis komen zal voor ons nieuw zijn over hoe we dit aan moeten pakken. Heeft iemand hier ervaring mee en zou deze ervaring met ons willen delen? We hebben wel het een en ander gelezen, maar zijn wel wat voorzichtig met het zomaar aannemen van goed bedoelde adviezen. De een weet het altijd beter dan de andere. maar wij willen het beste voor de hond.

Bv. Moeten we we de Lab meenemen als we de pup gaan ophalen, of is het beter dat hij thius blijft?
Hoe ga je te werk als je naar binnen wil/gaat? wat moeten we op dat moment met de Lab/ pup gaan doen oor kennismaking.

Graag jullie bevindingen hierover graag.

Gr. Berry
[img]http://www.mupload.nl/img/vshjypptocy.jpg[img]
S@ndr@
Zeer actief

Re: Nieuwe pup

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb de pup altijd gewoon mee naar binnen genomen en neergezet, t is nog maar een baby he, en dat is hier altijd goed gegaan :19: als je lab een beetje sociaal is zie ik niet gelijk een probleem ontstaan. even in de gaten houden dat hij niet te lomp er mee omgaat :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hoe is hij met pups?
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Wij gaan altijd, wanneer de pup opgehaald is met de andere hond naar buiten en buiten even kennis laten maken met elkaar, dat gaat eigenlijk altijd heel goed!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Bluemink47
Vaste gebruiker

Dagmar,

Wij weten niet precies hoe hij met andere pups is omdat hij daar nog geen directe ervaring mee heeft gehad. Tegenover andere honden is hij erg sociaal en bij oudere honden onderdanig zoals het hoort.

Gr. Berry
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als je lab niet al te lomp is zou ik de pup gewoon mee naar binnen nemen, eventueel de lab even aan een lijntje, als ie dan rustiger is. Ik moet zeggen dat ik het wel spannend zou vinden, zo'n kleine pup bij een jonge labrador. De mijne is bijna 2 en niet superlomp maar ook nit heel voorzichtig :S
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Is de lab binnen rustiger of buiten? Ik zou denk ik eerst de Lab goed uitlaten zodat de meeste energie eruit is en hij niet als een stuiterballetje op de pup duikt om te spelen. Daarna kennis laten maken met pup.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

je kunt ook je pup op je schoot houden en je labje zo kennis met haar laten maken.
pupje is wel erg klein en op die manier kun je de onstuimigheid van je lab een beetje in de hand houden en tegelijkertijd je pup een veilig gevoel geven.

ik zou ze de eerste tijd niet zonder toezicht bij elkaar laten, niet omdat je lab onbetrouwbaar zou zijn -want dat weet ik niet- maar wel omdat je pup zo klein en kwetsbaar is.
een ongeluk zit in een klein hoekje en voorkomen is beter dan genezen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

renee-uk schreef:je kunt ook je pup op je schoot houden en je labje zo kennis met haar laten maken.
pupje is wel erg klein en op die manier kun je de onstuimigheid van je lab een beetje in de hand houden en tegelijkertijd je pup een veilig gevoel geven.

ik zou ze de eerste tijd niet zonder toezicht bij elkaar laten, niet omdat je lab onbetrouwbaar zou zijn -want dat weet ik niet- maar wel omdat je pup zo klein en kwetsbaar is.
Precies. Labradors kunnen gewoon erg lomp zijn, wel goedbedoeld hoor maar een pup kan toch stuk. Toen Gol die leeftijd had vond ik haar te wild om echt met pups te spelen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

renee-uk schreef:je kunt ook je pup op je schoot houden en je labje zo kennis met haar laten maken.

inderdaad :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok:

Zou hem niet meenemen met ophalen; dan zit hij je alleen maar in de weg en ze hebben er allebei niets aan.
Je kunt hem voor het kennis laten maken even goed moe maken.
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

Ik sta binnenkort voor hetzelfde. Ik neem Neo mee naar de Fokker, de pups zijn dan 6 weken.
Dan blijft Bink nog 2 weken daar blijven waarna hij mee naar huis gaat maar al kennis heeft gemaakt met Neo.
Afbeelding Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Bij zo een klein hondje zou ik toch ook wel voorzichtig zijn, zoals Renee-UK zegt, inderdaad op schoot en onder begeleiding.
De MH pups die hier komen, laat ik gewoon direct los en ze zoeken het zelf maar uit.

maar zo een kleintje kan inderdaad stuk, dus dan zou ik wel even graag de situatie wat in de hand hebben.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ik neem de oudere hond niet mee met ophalen.
Ik haal wel de oudere hond naar buiten, even mee wandelen en de opwinding van het thuiskomen van de baasjes even laten afzakken. Dan samen naar de auto waar de kleine is en daar kennis laten maken. Eventueel op schoot, maar je kan ook de kleine op de grond zetten en de lab aangelijnd laten snuffelen. Dan samen naar binnen. Het is wel een flink maatverschil, en een 20 maanden oude lab is denk ik ook niet de meest voorzichtige hond ;-)

Dan zou ik de lab even aangelijnd houden om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Dan kun je vandaaruit beslissen hoe je verder gaat. Je zou kunnen proberen om ze om te beurt in een bench te zetten, maar misschien is jullie lab wel heel voorzichtig en kan de kleine gewoon los samen met de lab. Gebruik je gezond verstand en kijk naar de situatie.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik neem de oudere hond(en) wel mee met ophalen.
Ze mogen niet mee naar binnen maar wel van achterin ruiken.
Dan gaan we onderweg ergens wandelen en kunnen ze daar mooi kennis maken.
Zo hebben we dat met Fien (havanezer) ook gedaan, al heb ik die toen deels gedragen ivm haar formaat. Ze woog 1800 gram, da's erg weinig bij lompe grotere honden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Bluemink47
Vaste gebruiker

Beste mensen,

Er zitten bruikbare adviezen tussen die we zeer waarschijnlijk ook zullen gaan gebruiken.
Allemaal bedankt voor jullie reactie's.

Gr. Berry
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik heb mijn MH pup ook gewoon mee naar binnen genomen, op de arm.
Mijn Ridgeback reu is geen fan van vreemde pups dus heb haar op schoot kennis laten maken met hem. Toen dat goed ging los gelaten en het is een heerlijk duo geworden :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”