Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede shampoo voor zwitserse witte herder?
Moderator: moderatorteam
- exoniem
- Vaste gebruiker
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- exoniem
- Vaste gebruiker
Re: Goede shampoo voor zwitserse witte herder?
Om op te drinken... lol... Waarom heb je anders shampoo nodig?Sas schreef:waarom eigenlijk?

- Sas
- Zeer actief
geen idee, heb mijn honden nog nooit gewassen met shampoo

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Geen
Waarom zou je willen wassen?
Af en toe ---buster gaat voor een dagelijks bad --- een goed modderbad en hij is weer heerlijk schoon

Af en toe ---buster gaat voor een dagelijks bad --- een goed modderbad en hij is weer heerlijk schoon

Fenneke en Baloe

- exoniem
- Vaste gebruiker
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Zeker mag dat! En het scheelt in het verharen ook, als je het goed doet.
Ik zou gewoon een van de betere merken voor je eigen haar gebruiken. Beetje Guhl voor wit haar, bijvoorbeeld. Dan krijg je er misschien wel zo'n blauwe gloed over
Ik zou gewoon een van de betere merken voor je eigen haar gebruiken. Beetje Guhl voor wit haar, bijvoorbeeld. Dan krijg je er misschien wel zo'n blauwe gloed over

- dagmar88
- Zeer actief
exoniem schreef:Af en toe mag je een hond toch wel eens wassen he...
Ja. Kan gewoon met wat je hebt staan, of een milde (baby)shampoo.
- fenneke
- Zeer actief
Het mag........ Maar waarom zou je dat willen?
Fenneke en Baloe

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Uit de Onze Hond van maart 2014
Lang- of kort stokhaar dat is wat we vachttechnisch de jas van de Zwitserse Witte Herder noemen. Stokhaar kenmerkt zich door een zeer dichte ondervacht en een weer- en windbestendige afsluitende bovenvacht. Last van koude zullen ze dan ook niet snel hebben en voor de ondervacht nat is tijdens een zwempartij, dat duurt ook wel even. Een prima bescherming voor een hond die veel buiten is.
Voor een Witte Herder in de huiskamer is de vacht misschien iets minder handig. Witte haren lijken meer zichtbaar te zijn als anders gekleurde haren. De haren laten zich wel gemakkelijk bijeenpakken en zullen zich niet aan stoffen hechten. Wanneer de Witte Herder gaat verharen (voor teefjes vaak rond de loopsheid en reuen veelal in het voorjaar) dan lijkt er een sneeuwstorm in huis uitgebroken. Die hele, prachtige dikke, ondervacht moet in een vrij kort tijdsbestek gewisseld worden. En dat zijn véél haren die er dan uit moeten!
Fanatiek kammen en borstelen met een shedder of herderharkje is een optie. Veel haar zal weggehaald worden, maar naast de dode haren worden ook nog vastzittende haren gestimuleerd tot verharen. Dit kan resulteren in een overgestimuleerde vacht die niet meer stopt met verharen.
Een mooie manier om de Witte Herder van het losse haar af te helpen zijn intensieve badbeurten. Veel warm water, veel schuimende shampoo en een grondige massage zorgen er voor dat alleen de losse haren in het putje verdwijnen en de vacht zonder schade verzorgd wordt. Wanneer de vacht na het uitspoelen met een zogenaamde waterblazer drooggeblazen wordt dan zullen nóg meer losse haren uit de vacht komen. Deze haren zullen dan wel voor een laagje wit haar op alle oppervlakken rondom de blaaslocatie zorgen.
Wilt u de lusten maar zo min mogelijk de lasten van de prachtige Witte Herdervacht? Praat eens met de ABHB-trimmer bij u in de buurt. ABHB-trimmers hebben altijd een vakdiploma en kunnen een prima onderhoudsaanbod doen waardoor het verharen in uw huis tot een minimum beperkt wordt.
U vindt de aangesloten salons op de ABHB-webpagina http://www.abhb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- fenneke
- Zeer actief
Fenneke en Baloe

- exoniem
- Vaste gebruiker
- dagmar88
- Zeer actief
Hier om het verharen te verminderen.fenneke schreef:Het mag........ Maar waarom zou je dat willen?
Vette huid met pukkels, pispoten, korstkonten, overtollig oorsmeer en aangekoekte druipsels van de reuen vind ik ook niet erg fris.
Charlie ruikt altijd naar wasverzachter en is een dame. De rest zijn smeerkezen.
- fenneke
- Zeer actief
Nou ja ik was nooit
Buster gaat 2 keer per jaar naar de trimmer ivm zijn zeer dikke vacht maar voor de rest.....
Zie foto's hier boven , dat was amos trouwens maar buster is net zo'n viespeuk
Ik zeg altijd tegen andere mensen neem geen witte om zijn kleur want meestal zijn ze zwart

Buster gaat 2 keer per jaar naar de trimmer ivm zijn zeer dikke vacht maar voor de rest.....
Ik zeg altijd tegen andere mensen neem geen witte om zijn kleur want meestal zijn ze zwart

Fenneke en Baloe

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
witjes hebben een zelfreinigende vacht 
zo zijn ze zwart en als dat opgedroogd is valt het er af en zijn ze weer wit, daar zul je je vast nog wel eens over verbazen.

zo zijn ze zwart en als dat opgedroogd is valt het er af en zijn ze weer wit, daar zul je je vast nog wel eens over verbazen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Die van jou heeft zeker nog nooit in de dode vis gerold?Sas schreef:waarom eigenlijk?
Als jij je hond wilt wassen, moet je dat gewoon doen, zou niet weten waarom niet.
- Sas
- Zeer actief
Leonie. schreef:Die van jou heeft zeker nog nooit in de dode vis gerold?Sas schreef:waarom eigenlijk?
haha, nee dat is waar. Wel door andere gorigheid en dan haal ik over die plek een washandje.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Biry gaat ook met enige regelmaat in bad en die heeft ook een zelfreinigende vacht. Helaas heeft ze ook een flinke castratenvacht en dat badderen helpt mij en haar om van een groot deel van de losse haren af te komen. Na de wasbeurt goed laten drogen en daarna gaat borstelen zoveel gemakkelijker. Ik gebruik gewone shampoo die we hebben staan, laatst was het Oil en Care van Andrélon, maar soms vraag ik of mn moeder zwitsal haalt omdat dat zo heerlijk ruikt
Doe er zelfs een beetje crèmespoeling over aan het eind.

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Zelf gebruik ik shampoo speciaal voor witte honden ( van merk trixie maar in duitsland gekocht) , ik was hem trouwens alleen in "nood" gevallen als hij zich ergens door heen heeft gerolt of zo. Heel hard afkloppen dat is alweer een hele tijd geleden.
Groetjes saskia en een poot van cato

-
- Zeer actief
Dan gaat hij toch 2 keer per jaar in bad? Ik snap het probleem niet zo.. Als TS haar hond niet naar de trimmer brengt maar het zelf doet dan is het toch precies hetzelfde als hoe jij jou hond verzorgd. Er staat toch ook niet bij dat ze haar hond vanaf nu om de dag een wasbeurt gaat geven?fenneke schreef:Nou ja ik was nooit![]()

Je kunt prima je hond wassen als je dat wil. Als je het doet tijdens de rui help je de hond van zijn dode haar af en het scheelt aanmerkelijk haar in huis. Bovendien is een schone vacht makkelijker te verzorgen en klit het minder snel. Ook als het je niet om het verharen of klitten te doen is maar je het gewoon prettig vindt om een schone hond te habben kun je hem rustig in bad stoppen. Waarom niet
jouw hond en je moet doen wat je zelf wil. Zelfs veelvuldig wassen is geen probleem. Vroeger dachten we van wel vanwege de vetlaag op de huid, maar dat is achterhaald. We weten nu dat die laag zich binnen 2 dagen weer hersteld. Regelmatig wassen kan dus gewoon.
Zelf gebruik ik een goedkope universeel hondenshampoo. Ik koop een grote 5 liter kan bij trim.nl dan kost het maar heel weinig en je doet er een eeuwigheid mee
Heb ook wel dure shampoo gehad maar de ervaring leert dat het niet veel verschil maakt. Je kunt ook mensen shampoo gebruiken en als je een keer niks in huis hebt kan het ook met dreft.

Zelf gebruik ik een goedkope universeel hondenshampoo. Ik koop een grote 5 liter kan bij trim.nl dan kost het maar heel weinig en je doet er een eeuwigheid mee

- renee-uk
- Zeer actief
ik heb al heel lang herders, die ik hooguit een keer per jaar was (en vaak haal ik dat niet eens) maar klitten heb ik nog nooit bij ze gezienlets have fun schreef:Je kunt prima je hond wassen als je dat wil. Als je het doet tijdens de rui help je de hond van zijn dode haar af en het scheelt aanmerkelijk haar in huis. Bovendien is een schone vacht makkelijker te verzorgen en klit het minder snel. Ook als het je niet om het verharen of klitten te doen is maar je het gewoon prettig vindt om een schone hond te habben kun je hem rustig in bad stoppen. Waarom nietjouw hond en je moet doen wat je zelf wil. Zelfs veelvuldig wassen is geen probleem. Vroeger dachten we van wel vanwege de vetlaag op de huid, maar dat is achterhaald. We weten nu dat die laag zich binnen 2 dagen weer hersteld. Regelmatig wassen kan dus gewoon.
Zelf gebruik ik een goedkope universeel hondenshampoo. Ik koop een grote 5 liter kan bij trim.nl dan kost het maar heel weinig en je doet er een eeuwigheid meeHeb ook wel dure shampoo gehad maar de ervaring leert dat het niet veel verschil maakt. Je kunt ook mensen shampoo gebruiken en als je een keer niks in huis hebt kan het ook met dreft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik bij Tessa wel in haar ondervacht, dat is echt een ramp. En die was ik inderdaad tijdens de rui en dat haar los te krijgen. Verder verbaast het mij bij die witjes altijd hoe snel die weer wit zijn zonder wassen. Maar wassen tijdens rui vind ik wel echt handig met die onderwol. Bij Tay valt dat wel mee, die haart twee weken en dan is het klaar, Tessa ontploft en daar is niet tegenaan te borstelen.renee-uk schreef: ik heb al heel lang herders, die ik hooguit een keer per jaar was (en vaak haal ik dat niet eens) maar klitten heb ik nog nooit bij ze gezien
En natuurlijk als ze in de meest vieze en stinkende zooi gerold hebben.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vrogger gingen mensen ook maar 1 x per week in bad en gelijk een schone onderbroek aan tot volgende week omdat meer slecht zou zijn.
Dus gewoon lekker wassen die hond als jij dat wil.
Dus gewoon lekker wassen die hond als jij dat wil.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
gina had ook een enorme plofvacht, maar geen klitten en witje luca met zijn dikke, dikke vacht ook niet.
ik liet ze zwemmen en dat hielp ook wel tegen overtollig los haar.
trouwens met een witje kun je sowieso wel vergeten dat je huis, auto en kleren haarvrij blijven, ook al zijn ze niet in de rui
ik liet ze zwemmen en dat hielp ook wel tegen overtollig los haar.
trouwens met een witje kun je sowieso wel vergeten dat je huis, auto en kleren haarvrij blijven, ook al zijn ze niet in de rui

-
- Zeer actief
Ik was Rowan ook regelmatig. Die krijgt een vettige vacht van al dat zwemmen en dat ruikt echt niet lekker en is ook niet lekker bij het kroelen. Dus als het weer te erg wordt, dan hoppa onder de douche. Ik gebruik een hondenshampoo met aloe vera, die ruikt zo lekker
Die andere twee was ik praktisch nooit. Ligt dus echt heel erg aan de hond en type vacht of het wel of niet nodig is.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan