Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer een stafford die de klos was.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

weer een stafford die de klos was.

Ongelezen bericht door iones »

http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=203269" onclick="window.open(this.href);return false;

In Oldenzaal is een hond aangetroffen die aan een lantaarnpaal was vastgebonden en achtergelaten. Dat meldt een wijkagent op Twitter.
Van de eigenaar van de hond is tot nu toe geen spoor gevonden.

Afbeelding

Deze honden hebben wel erg vaak pech hoor! Ze treffen te vaak klootzakken van mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: weer een stafford die de klos was.

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zag net op facebook een kruising collie langskomen die aan een boom vast zat vastgebonden.
Het overkomt alle rassen.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Heel triest verdiend geen één hond.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Die hond is nu beter af dan bij zijn bomenbinder.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
iones
Zeer actief

Pemba schreef:Ik zag net op facebook een kruising collie langskomen die aan een boom vast zat vastgebonden.
Het overkomt alle rassen.
9 van de 10 x dat ik verneem als er narigheid een hond treft, is het een stafford. Dat zijn toch de pechvogels onder de honden. Belanden ook vaker in het asiel dan andere rassen, en moeten er ook langer verblijven gemiddeld.

Er komt te veel verkeerd soort volk op af.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Weet niet of er méér staffs aan een boom gebonden worden dan andere rassen maar is hoe dan ook sneu, breng het dier dan gewoon naar het asiel ofzo..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Een hond achtergelaten aan een boom is altijd vreselijk, welk ras dan ook.
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Momenteel zijner veel die aan een boom worden vastgebonden

Heb of fb al een stafford, kruising collie, mastino napolitano zien passeren

Naar een asiel brengen zal geld kosten zekers.
Snap die mensen niet die dat doen
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Tja, naar het asiel brengen kost geld, aan een boom binden is gratis.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Fabiola17 schreef:Tja, naar het asiel brengen kost geld, aan een boom binden is gratis.
Bind dan het dier vast bij een asiel als het een geldkwestie is. Niet 's nachts maar in de vroege ochtend.

Ik kan hier ook zo boos om worden! Je bind je hond vast, hond wil met je meelopen. Kan niet en blaft/krijst het hele bos bij elkaar. Barbaars.

edit: Er schrijven redelijk wat asielmedewerkers hier. Wat te doen als er iemand komt met hond en het niet kan betaling? Ook een betalingsregeling niet kan nakomen?

Edit: typo
Laatst gewijzigd door Asterix op 12 nov 2014 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

arme ziel, maar hij is altijd nog beter af dan de staffords die maar zo lukraak doodgeschoten worden, hij kan het in elk geval navertellen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Eigenaar is gevonden.
Blijkt een heel verhaal achter te zitten.

" onclick="window.open(this.href);return false;
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
renee-uk
Zeer actief

ik zie geen tokkengekrijs?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ook niet.

Ik lees wel een vaag verhaal over verduistering.
Ik vind dat ze in zo'n geval eerst eens uit zouden moeten zoeken hoe dat zit en dan pas gaat de hond terug naar de wettige eigenaar.

Maar mogelijk lees ik het verkeerd hoor.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 nov 2014 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief

je hebt een stafford en als je daar niet meer voor kunt zorgen zit je in de bak :piew:

wat tokkengekrijs aangaat kunnen ze nog een hoop van je leren, dat dan weer wel :ok:
Afbeelding

iones
Zeer actief

http://www.tubantia.nl/regio/dumpen-van ... -1.4624169" onclick="window.open(this.href);return false;
ENSCHEDE/ OLDENZAAL - Op één avond zijn twee honden gedumpt, in Oldenzaal en Enschede. Een Amerikaanse stafford werd dinsdagavond aangetroffen aan de Stationsstraat in Oldenzaal, waar hij was vastgebonden aan een lantaarnpaal. Het beest bleek gestolen en is later door de dief gedumpt.
De eigenaresse heeft zich bij de politie gemeld. Bij het spoor aan de Oosterstraat in Enschede stond eveneens een Amerikaanse stafford aan een boom vastgebonden. De stafford wordt van alle honden het meest gedumpt of afgestaan. Een groot deel van de honden in het Dierenopvangcentrum Enschede bestaat uit dit ras, vertelt beheerder Aloysia Verkerk.

„Van de 25 honden die we hier nu hebben, zijn er 14 staffords. Mensen vinden het stoer zo’n hond te hebben, maar het is geen huishond. Daar gaat het vaak mis.” Volgens de beheerder loopt de stafford over van de energie, die hij kwijt moet. „Het dier heeft een uitdaging nodig. Je moet er bijvoorbeeld mee sporten. Als hij niet aan zijn trekken komt, kan hij de boel in huis kapotmaken en met z’n geblaf voor overlast zorgen. Van oorsprong is het een waak- en erfhond en hij kan meestal niet zo goed overweg met andere dieren.” Het exemplaar dat in Enschede is gevonden, is nog jong, hooguit zeven maanden. Het dier was niet gechipt, hoewel dat verplicht is.

Omdat ik lid ben van de hondenbescherming wist ik dit al want daar had ik de cijfers al van gezien. Natuurlijk is alle hondenleed erg. Maar hondenleed treft staffords veel vaker dan andere honden. Dat ras is echt de klos. Het was beter voor die honden als ze niet meer gefokt werden want er komen veel te veel nono´s op af.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:http://www.tubantia.nl/regio/dumpen-van ... -1.4624169
ENSCHEDE/ OLDENZAAL - Op één avond zijn twee honden gedumpt, in Oldenzaal en Enschede. Een Amerikaanse stafford werd dinsdagavond aangetroffen aan de Stationsstraat in Oldenzaal, waar hij was vastgebonden aan een lantaarnpaal. Het beest bleek gestolen en is later door de dief gedumpt.
De eigenaresse heeft zich bij de politie gemeld. Bij het spoor aan de Oosterstraat in Enschede stond eveneens een Amerikaanse stafford aan een boom vastgebonden. De stafford wordt van alle honden het meest gedumpt of afgestaan. Een groot deel van de honden in het Dierenopvangcentrum Enschede bestaat uit dit ras, vertelt beheerder Aloysia Verkerk.

„Van de 25 honden die we hier nu hebben, zijn er 14 staffords. Mensen vinden het stoer zo’n hond te hebben, maar het is geen huishond. Daar gaat het vaak mis.” Volgens de beheerder loopt de stafford over van de energie, die hij kwijt moet. „Het dier heeft een uitdaging nodig. Je moet er bijvoorbeeld mee sporten. Als hij niet aan zijn trekken komt, kan hij de boel in huis kapotmaken en met z’n geblaf voor overlast zorgen. Van oorsprong is het een waak- en erfhond en hij kan meestal niet zo goed overweg met andere dieren.” Het exemplaar dat in Enschede is gevonden, is nog jong, hooguit zeven maanden. Het dier was niet gechipt, hoewel dat verplicht is.

Omdat ik lid ben van de hondenbescherming wist ik dit al want daar had ik de cijfers al van gezien. Natuurlijk is alle hondenleed erg. Maar hondenleed treft staffords veel vaker dan andere honden. Dat ras is echt de klos. Het was beter voor die honden als ze niet meer gefokt werden want er komen veel te veel nono´s op af.

:19: Dat ze veel afgestaan worden kan geen nieuws zijn lijkt mij. Met gedumpt of afgestaan weet je nog niets.
Dat het geen huishonden zijn maar waak en erfhonden is natuurlijk volkomen van de pot gerukt.
Fijn als ze ze met die instelling plaatsen :roll:
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef: Fijn als ze ze met die instelling plaatsen :roll:
Ik weet niet. Stel dat veel mensen dat lezen en van plan waren om zo´n hond te komen en er nu maar van afzien? Misschien is dat juist maar beter zo. Net als de twee gedumpte staffords in bovenstaand verhaal.
Dinos

Een staff geen huishond??
Heel vreemd van dit asiel en ja dan begrijp ik dat plaatsings kans gering wordt.
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:Een staff geen huishond??
Heel vreemd van dit asiel en ja dan begrijp ik dat plaatsings kans gering wordt.
ja, alsof die honden nog niet genoeg in het verdomhoekje zitten; verzin je er gewoon wat bij :roll:
maar met die kennis hoef ik uit dat asiel van zijn lang-zal-z'n-leven geen hond, wat een daapsen :piew:
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:
dagmar88 schreef: Fijn als ze ze met die instelling plaatsen :roll:
Ik weet niet. Stel dat veel mensen dat lezen en van plan waren om zo´n hond te komen en er nu maar van afzien? Misschien is dat juist maar beter zo. Net als de twee gedumpte staffords in bovenstaand verhaal.

Om mensen te ontmoedigen kun je ook gewoon eerlijke informatie geven. :19: Of weigeren als het niets is.
En ik weet het wel. Weinig honden minder geschikt als waak of erfhond. Arme dieren.
Gewoon dom om ze op die manier aan te prijzen en aan prima potentiële bazen voorbij te gaan.
Dinos

Ach ze kunnen indringers doodlikken.
Heb trouwens niet echt het idee dat er één op één gekeken wordt in asiels.
Dit zal wel komen door laag budget en en tekort aan ervaren mensen.
Honden krijgen daar al vaak een stempel omdat er weinig tijd is om hond en zijn gedrag goed te bekijken.
B.v hond komt binnen en gromt naar andere hond , dan is de stempel al direct kan niet met andere honden. En dit is niet alleen bij de staff hoor.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

renee-uk schreef:
Dinos schreef:Een staff geen huishond??
ja, alsof die honden nog niet genoeg in het verdomhoekje zitten; verzin je er gewoon wat bij :roll:
maar met die kennis hoef ik uit dat asiel van zijn lang-zal-z'n-leven geen hond, wat een daapsen :piew:

Nou inderdaad. Geen wonder dat ze er 14 hebben zitten; ze plaatsen ze waarschijnlijk bij niemand die oprechte interesse heeft omdat ze hem/haar als huishond willen houden.
Dat ze beweging nodig hebben is waar maar dat heeft volgens mij elke hond ongeacht het ras.
Als je met een bijv. jack russel niks doet kan hij ook je hele huis slopen of niet zo gezellig worden.
Als asiel zijnde moet je gewoon goed kijken naar de hond en zijn karakter en daar een goede match op vinden.
Zijn mensen niet geschikt; dan leg je dat toch netjes uit.
Bij een persoonlijk gesprek kan je veel meer te weten komen van mensen en kijken of er een match is.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Vraag me trouwens wel af waarom al die staffords niet op de website te vinden zijn van het asiel. Er staan 12 honden op en geen staffords :denken:
iones
Zeer actief

noekie schreef: Als je met een bijv. jack russel niks doet kan hij ook je hele huis slopen of niet zo gezellig worden.
Jack russels komen ook veel in het asiel terecht. Er is geen asiel waar er niet een paar zitten. Alleen zijn die makkelijker plaatsbaar omdat ze klein zijn. Ze kunnen niet zo hard trekken aan de riem en ernstig verwonden.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

iones schreef:
noekie schreef: Als je met een bijv. jack russel niks doet kan hij ook je hele huis slopen of niet zo gezellig worden.
Jack russels komen ook veel in het asiel terecht. Er is geen asiel waar er niet een paar zitten. Alleen zijn die makkelijker plaatsbaar omdat ze klein zijn. Ze kunnen niet zo hard trekken aan de riem en ernstig verwonden.
Klopt; wij hebben ze ook vaak zitten maar makkelijk plaatsen is er niet bij hoor.
Vanwege vaak het gedrag maar ook door het teveel aanbod.
Hoe vaak wij geen mensen aan de balie krijgen die bij het woord jack russel al meteen nee zeggen..
Er is er van ons 1 naar dierenthuis almere gegaan na 3 plaatsingen met behoorlijk bijtgedrag.
En nu hebben we er ook 1 zitten die al een tijdje wacht; geen afstand wegens bijten maar zeker geen makkelijk hondje
iones
Zeer actief

Het zijn feitelijk grote honden in een klein jasje en die móeten opgevoed worden. Het is eigenlijk zo jammer, want ze zijn heel trainbaar, intelligent en speels. Eigenlijk zijn het in mijn ogen gemakkelijke honden. Hoge energielevel, maar niet té hoog. En dan nóg verprutsen mensen het. Het is gewoon niet te geloven.
Het zijn karaktervolle verrekkelingen. En daarom vind ik ze nu juist leuk.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”