Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spelen zonder speeltje
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Spelen zonder speeltje
Apple is vanaf pup af aan een hond die vooral veel speelt met je handen.
Vroeger natuurlijk steeds bijten als pup, als afleiding kreeg ze dan vaak een speeltje, maar de handen waren toch het leukst.
Nu bijna 4 jaar later is Apple nog steeds een hond die graag gewoon met je handen speelt.
Niet dat ze het zo maar doet uit het niets, zelf initiëren we het, ze kan ook prima met een flostouw spelen verder. Maar een spelletje 'handstoeien' zal ze nooit over slaan.
Ze bijt dan ook absoluut niet hard, ondanks dat ze een herrie maakt van heb ik jou daar.
Moment dat je dan klaar zegt, stopt ze ook meteen.
Zijn er meer honden hier die op een leuke manier met je spelen zonder een speeltje?
Ik ben trouwens geen algemeen voorstander van dit soort spelletjes omdat veel (jonge) honden daar toch grenzen in gaan op zoeken en dan is je hand niet ideaal. Maar het is wel iets wat bij honden onderling natuurlijk heel erg normaal is, en ook dan begrijpt een hond vaak hoe hard het kan/mag en wanneer het spel klaar is.
En aangezien Apple daar prima mee om kan gaan is het niet iets wat ik verbiedt.
Vroeger natuurlijk steeds bijten als pup, als afleiding kreeg ze dan vaak een speeltje, maar de handen waren toch het leukst.
Nu bijna 4 jaar later is Apple nog steeds een hond die graag gewoon met je handen speelt.
Niet dat ze het zo maar doet uit het niets, zelf initiëren we het, ze kan ook prima met een flostouw spelen verder. Maar een spelletje 'handstoeien' zal ze nooit over slaan.
Ze bijt dan ook absoluut niet hard, ondanks dat ze een herrie maakt van heb ik jou daar.
Moment dat je dan klaar zegt, stopt ze ook meteen.
Zijn er meer honden hier die op een leuke manier met je spelen zonder een speeltje?
Ik ben trouwens geen algemeen voorstander van dit soort spelletjes omdat veel (jonge) honden daar toch grenzen in gaan op zoeken en dan is je hand niet ideaal. Maar het is wel iets wat bij honden onderling natuurlijk heel erg normaal is, en ook dan begrijpt een hond vaak hoe hard het kan/mag en wanneer het spel klaar is.
En aangezien Apple daar prima mee om kan gaan is het niet iets wat ik verbiedt.
-
JBK
Re: Spelen zonder speeltje
Ja, Truus. Alleen die doet het zonder haar bek te openen, het is meer neuzen.
Ik gok dat zij ook nooit anders geleerd heeft.
Ik gok dat zij ook nooit anders geleerd heeft.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, hoor. Ik ken niet anders van herders. Speelbijten, speelgrommen. Hartstikke leuk vinden de meesten dat.
Veel herplaatsherders zijn er trouwens uiterst voorzichtig mee, al wíllen ze wel. Cayuga is nu zo ver dat hij soms met een ondeugende bek zacht in mijn arm bijt, en dat schrikt hij van zijn eigen moed
Dante was de enige die ik nooit zover heb gekregen, maar ze vond het wel heel erg fijn om mijn hand in haar bek te nemen (heel zachtjes) als ze iets spannend vond, en later ook om in slaap te vallen. Ik kreeg altijd het idee dat ik/mijn hand het equivalent was van duimzuigen
Skadi is ook dol op het spelletje dat ik 'mot je een tráp voor je bék!' noem
Doen we alleen als ik sloffen aanheb. Skadi mept met een poot naar mijn voet (zij initieert het dus). Ik kijk haar dan dreigend aan en vraag "Mot je een TRAP voor je BEK!". Gaat ze helemaal stuiteren. En dan druk/speelschop ik haar tegen haar kop, terwijl zij in mijn sloffen bijt. Alléén in mijn sloffen, als ze per ongeluk iets anders raakt checkt ze eerst of ik geen pijn heb
Die spelletjes worden behoorlijk wild, en we vinden het allebei geweldig leuk
Veel herplaatsherders zijn er trouwens uiterst voorzichtig mee, al wíllen ze wel. Cayuga is nu zo ver dat hij soms met een ondeugende bek zacht in mijn arm bijt, en dat schrikt hij van zijn eigen moed
Dante was de enige die ik nooit zover heb gekregen, maar ze vond het wel heel erg fijn om mijn hand in haar bek te nemen (heel zachtjes) als ze iets spannend vond, en later ook om in slaap te vallen. Ik kreeg altijd het idee dat ik/mijn hand het equivalent was van duimzuigen
Skadi is ook dol op het spelletje dat ik 'mot je een tráp voor je bék!' noem
Doen we alleen als ik sloffen aanheb. Skadi mept met een poot naar mijn voet (zij initieert het dus). Ik kijk haar dan dreigend aan en vraag "Mot je een TRAP voor je BEK!". Gaat ze helemaal stuiteren. En dan druk/speelschop ik haar tegen haar kop, terwijl zij in mijn sloffen bijt. Alléén in mijn sloffen, als ze per ongeluk iets anders raakt checkt ze eerst of ik geen pijn heb
Die spelletjes worden behoorlijk wild, en we vinden het allebei geweldig leuk
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Dinos
Dinos is niet vies van een potje vrij worstelen en handenbijten, met het nodige berengegrom zou je al gauw denken dat hij mij wil opvreten.
Ik kan dit zo gek laten worden als ik zelf wil en wordt dan wel steeds wilder echter als ik zeg zachtjes schakelt hij letterlijk tandje terug.en als ik zeg klaar is het ook direct over.
Als ik er wat aan over hou is dat meestal van zijn vijfde nagel.
Ik kan dit zo gek laten worden als ik zelf wil en wordt dan wel steeds wilder echter als ik zeg zachtjes schakelt hij letterlijk tandje terug.en als ik zeg klaar is het ook direct over.
Als ik er wat aan over hou is dat meestal van zijn vijfde nagel.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
zelfs rietje doet het sinds kort, heel voorzichtig maar wel heel enthousiast.
geweldig vind ik het dat ze dat durft

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Goed, hè?renee-uk schreef:zelfs rietje doet het sinds kort, heel voorzichtig maar wel heel enthousiast.
Zoals je laatst zei, die twee ouwetjes gaan nog steeds gelijk op
And few will ever climb
-
Dinos
Onze Luna doet dit absoluut nog niet ,we zijn al blij dat ze de lol van stokken nou ja stokjes in gaat zienrenee-uk schreef:zelfs rietje doet het sinds kort, heel voorzichtig maar wel heel enthousiast.
En er soms achteraan rent en er in durft te bijten.
Heerlijk om haar nog steeds zekerder te zien worden.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto, 's morgens op bed. Dan wil ik hem mee naar beneden nemen, maar dan moeten we eerst een pakspelletje doen. Dan rolt hij op zijn rug, ik doe alsof ik hem eens even flink wil pakken en dan hapt hij naar mijn handen of hij duwt ze weg met zijn pootjes. Ook in de tuin, dan kom ik hem achterna: Ik ga je pakkuh!

Groetjes,
Sandra
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Met Baco, dan zeg ik zal ik je effe grijpen en pak hem bij zijn wangen en probeer hem naar buiten te trekken en hij blijft dan gewoon staan en volgens mij lacht hij dan altijd
en s'avonds altijd even stoeien en ook met Madam maar daarmee moet ik opletten want dat is een takketeef en die wordt echt kwaad 
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
renee-uk schreef:zelfs rietje doet het sinds kort, heel voorzichtig maar wel heel enthousiast.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
leuk hebilly schreef:renee-uk schreef:zelfs rietje doet het sinds kort, heel voorzichtig maar wel heel enthousiast.
geweldig vind ik het dat ze dat durft![]()
en dan zeg ik 'whaaaat
het duurt nooit zo lang maar het gaat wel van ganser harte

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Jep
het ik-ga-je-pakken is hier zwaar favoriet.
eerst achter elkaar aan rennen, waarbij ik hem dan bij zijn kont probeer te pakken. En als ik hem dan te pakken krijg, vliegt hij naar zijn plaats waar het vechten dan begint 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mila doet ook graag het 'ik ga je pakken' spelletje en verder houdt zij ook wel van een potje stoeien, waarbij we een beetje tegen elkaar op beuken en ze ook heel zacht mijn arm vastpakt. Ze mag dan ook tegen me aan springen, en dat vindt ze helemaal leuk 
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
luna heeft wel 2x naar mijn handen gehapt. 1x op het strand en 1x op de hei bij het water.Dinos schreef:Onze Luna doet dit absoluut nog niet ,we zijn al blij dat ze de lol van stokken nou ja stokjes in gaat zienrenee-uk schreef:zelfs rietje doet het sinds kort, heel voorzichtig maar wel heel enthousiast.
En er soms achteraan rent en er in durft te bijten.
Heerlijk om haar nog steeds zekerder te zien worden.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Oh ja heerlijk, op de rug liggen half op schoot met veel kabaal lekker op je handen knagen, en om 10.00 uur 's avonds even op de duim van het vrouwtje knabbelen en met mijn andere vingers onder haar kin kriebelen, dan is het zuchten en kreunen daarna lekker slapen.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ushi doet het sinds kort weer, in je handen bijten. Chuck grijpt je arm, je oor, je neus, eigenlijk maakt het hem niet uit. Hij springt ook op je als je dan op de grond gaat liggen. Dan heb ik even verloren en daarna pak ik hem weer. Hij vindt het het einde. Hij wordt er wel steeds voorzichtiger in, het doet al bijna geen pijn meer, die stoeipartijtjes 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Dexter doet dat vooral als 'ie op het bed mag. Dat mag hij eigenlijk niet maar soms toch en als ik dan een beetje ga uitdagen dan wordt hij helemaal wild. Staat 'ie op dat bed te dansen van plezier en inderdaad happen in mijn handen en armen. Duurde best lang voordat hij op die manier durfde te spelen, maar nu gaat het vól overgave. Al heb ik wel de indruk dat het nooit eerder met hem gedaan is want hij vindt het erg lastig om te bepalen hoe hard hij bijt, soms is hij iets te fanatiek. Maar na een "èh, zachtjes!" doet hij weer voorzichtig, dus de goede intentie is er wel. En ach, hij heeft er zo onwijs veel lol in dat ik die enkele blauwe plek dan maar voor lief neem.
En soms gaat hij op zijn rug liggen en dan pakt 'ie zachtjes een hand om die naar zijn buik te begeleiden. "Hier aaien alstublieft!"
En soms gaat hij op zijn rug liggen en dan pakt 'ie zachtjes een hand om die naar zijn buik te begeleiden. "Hier aaien alstublieft!"

-
Lemuria
Hier nog 1. Meestal hoef ik Izzy maar op een bepaalde manier aan te kijken en een goeie duw te geven om haar enthousiast te krijgen en dan loopt ze wat rond te springen en te brommen, maar ze kan gemeen grazen met d'r voortandjes, dan pakt ze net zo'n velletje van je hand. Als ik dan "AU!
" roep, schakelt ze gelijk om en begint met een kusjes-offensief. En dan beginnen we weer van voor af aan.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zeg dan tegen Xavi "gaan we vechten?!!?"
Maar hij is heel sneaky, je moet er goed om denken.. hij wil altijd velletjes pakken die smiecht
Dan stoppen we ermee wat das niet leuk
Hij weet het ook wel, maar in het heetst van de strijd kan hij het niet weerstaan. Als we net gaan "vechten" gaat ie snel opzoek naar een speeltje zodat hij dat in zn bek kan houden.
Hij vind het prachtig maar hij is zo lomp dat het niet te ruig kan.. heb je weer een tand in je neus enzo
Maar hij is heel sneaky, je moet er goed om denken.. hij wil altijd velletjes pakken die smiecht
Dan stoppen we ermee wat das niet leuk
Hij weet het ook wel, maar in het heetst van de strijd kan hij het niet weerstaan. Als we net gaan "vechten" gaat ie snel opzoek naar een speeltje zodat hij dat in zn bek kan houden.
Hij vind het prachtig maar hij is zo lomp dat het niet te ruig kan.. heb je weer een tand in je neus enzo

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ja hoor. Als ik hier zeg: ik ga je pakken is dat het sein voor een dolle boel met de herders die dan heel zacht in de bek zijn. Ook teckeltje is niet vies van een potje handstoeien 

- Hailfall
- Zeer actief
Loki HOUD van spelletjes met handen en het motto is hier ook hoe ruwer hoe beter. Daarom speelt hij dit ook altijd met mijn vriend want mij wil hij geen pijn doen. Het gaat dan met luid gegrom en soms ook geblaf (als hij te opgewerkt word) en hij hapt dan ook wel stevig toe. Mijn vriend pakt dan Loki zijn nekvel (net zoals honden dat doen met spelen) en Loki doet dat dan bij zijn arm terug.
Als we daarna zeggen dat het klaar is dan stopt hij ook direct en gaat dan kusjes geven. Soms stuitert hij zo over het bed, dat als ik er ook ben hij tegen mij aanvalt, ik duw hem dan en draait hij zich om, geeft een enthousiast kusje en springt mijn vriend en pakt echt flink zijn arm beet.
Als we daarna zeggen dat het klaar is dan stopt hij ook direct en gaat dan kusjes geven. Soms stuitert hij zo over het bed, dat als ik er ook ben hij tegen mij aanvalt, ik duw hem dan en draait hij zich om, geeft een enthousiast kusje en springt mijn vriend en pakt echt flink zijn arm beet.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah kan niet zo spelen, als je die speels een duw geeft komt ze meteen met een speeltje aanzetten. Die speelt dus echt alleen met een speeltje in haar bek 
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Max doet dit ook als hij ondeugend is, hij ploft dan op zijn rug op mijn lijf en bijt dan heel zachtjes op mijn handen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja heerlijk stoeien, iedere dag. Dan staan we tegenover elkaar in de spelboog en proberen we elkaar in de strot te bijten. Ik ben natuurlijk vér in het voordeel want ik heb twee bekken (handen). En als ik haar echt goed te grazen neem slinger ik haar de hele kamer door. Heel wild, heel leuk. En een kabaal dat er af komt.Apple schreef:
En soms duik in dan in elkaar en stort ze zich op me en probeert haar neus in mijn nek te wurmen. En als dat niet lukt probeert ze er een opening in te graven. Dat lukt altijd
Het wordt nooit te ruig. Ze is heel zacht in haar bek, altijd al geweest eigenlijk dus ik heb in de puppy tijd ook heel veel wild geravot. En zo vrij is ze nooit met anderen dus ik hoef niet bang te zijn dat ze te ruige spelletjes met kinderen aan gaat, want dan is ze een stuk gereserveerder en meer beheerst.
Ik ben dan ook groot voorstander van ruige en onbeheerste spelletjes, maar ja, ik heb nooit een hond gehad waarbij dat niet kon

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lou vindt dat alles geweldig. En hij is dat heel zacht en voorzichtig
- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef: Niet dat ze het zo maar doet uit het niets, zelf initiëren we het,
(...)
Ik ben trouwens geen algemeen voorstander van dit soort spelletjes omdat veel (jonge) honden daar toch grenzen in gaan op zoeken en dan is je hand niet ideaal.
Ja hoor, en ze mogen best vragen om te spelen. Graag zelfs. Als het niet uit komt, komt het niet uit.
Die grenzen vinden ze snel genoeg uit. Te hard = niet meer spelen.
Hij is de enige die met speeltjes niet echt samen met ons durft te/wil spelen. Dat is kennelijk toch te beladen.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ohjaaaaa heerlijk! Woestelen doen wij op bed
Zie dan precies aan Oll z'n neus hoe laat het is, dan hol ik samen met 'm naar bed, springen we er tegelijk op, ik op handen en knieën een soort spelboog en dan gaan we van links naar rechts naar links, Oll achter m'n handen aan en dan bijt ie héél zachtjes in mijn polsen
En laat ook meteen weer los, want in het vrouwtje bijt je natuurlijk eigenlijk niet haha
Dan duw ik 'm daarna het hele bed door, komt ie plat voor me liggen, gaan we een beetje naar elkaar zitten blaffen (Ik: "WOEF!" en Oll een binnensmonds: "mwufff!"-je en als afsluiter bijt ie zachtjes in mn neus
En vervolgens graaft ie zich een weg op schoot of iig superstrak tegen me aan, en dan kroelen we stevig tot ie in slaap valt
Tijdens het spelen komen er de interessantste oerwoudkreten uit die hond trouwens
Tijdens het spelen komen er de interessantste oerwoudkreten uit die hond trouwens