Ik loop eigenlijk al een beste tijd tegen het probleem aan dat mijn hond van inmiddels 7 maanden over enthousiast is. Alles wat ze buiten ziet is zo ontzettend leuk dat ze alles op alles zet om een aai te halen. Het lastige is dat veel mensen haar leuk vinden en dan ook contact met haar maken, dit uit zich dan in springen tegen mensen tot echt helemaal doordraaien. Het is dan bijna onmogelijk om haar rustig te houden.
Kinderen zijn helemaal GEWELDIG, dit is zelfs een keer 'uit de hand' gelopen. Ze hoorde een kind gillen, ze is zo over het hek heen gesprongen. Heeft het kind omver gegooid en is er bovenop gaan staan om het helemaal af te likken. Kind natuurlijk hartstikke bang....
Ik heb al van alles geprobeerd, tot haar laten zitten, haar met kaas afleiden (waar ze alles voor doet), omlopen, negeren maar niks lijkt te werken. Er heeft wel een periode wat vooruitgang in gezeten toen ik haar eerst liet zitten en afkoelen, maar dit had ze maar al te snel door en begon toen ontzettend hard te blaffen.
Ik zelf denk dat wij de fout hebben gemaakt toen zij nog een puppy was, iedereen die dan bij ons langskwam gaf haar als eerste aandacht. Nu hebben we dat ook omgedraaid, zij gaat eerst naar haar plaats en als ze helemaal rustig is mag het bezoek haar pas (kort) gedag zeggen. Dit lijkt gelukkig wel te werken.
Hebben jullie nog tips of advies? Alvast bedankt!