Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sinds na de zomervakantie train ik met Pom bij Samantha (hier van het forum), in een groepje met nog 2 andere labradors. Pom heeft het eerste half jaar puppyjacht gedaan, en daarna een tijdje privé training gekregen, maar uiteindelijk dus bij Sam terechtgekomen. De eerste keer bakte Pom er werkelijk niets van, afgeleid, steeds naar de andere honden rennen, echt totaal koekwaus eigenlijk. Maar nu na een aantal keren gaat ze echt super vooruit. Ze apporteert, negeert de helper, komt netjes terug bij mij ipv steeds een ereronde langs alle aanwezigen plus toevallige voorbijgangers Het is geen field trial lab natuurlijk, dus ze is niet de allersnelste maar ze lijkt er wel steeds meer lol in te krijgen. Alleen ze bliefde geen wild. Eerst met een duifje geprobeerd, toen met een eend, maar ze wilde het echt niet pakken. Nou ja, thuis maar wat meer apporteerspelletjes gedaan met andere dingen dan dummy's. Daar begreep ze eerst ook niets van, maar al snel viel het kwartje dat je ook best speelgoedbeesten kan apporteren. Dus wellicht loste dat al een deel van het probleem op.
Vandaag met Samantha en Leonie afgesproken om te trainen. Eerst een kort apport met schot, dat ging prima, toen over water, dat ging eigenlijk ook best goed Zoeken, dat kan Pom als een grote hahaha, dus daar had ze wel lol in. 1 dummy was wat moeilijk te vinden maar ze heeft wel heel hard haar best gedaan dus toen heeft Samantha er stiekem een dummy bijgelegd om haar toch te belonen voor het harde werk. Die had ze dan wel weer zo opgesnord, dus uiteindelijk prima afgesloten. Daarna een heel ver apport uit het water, daar heb ik een filmpje van: " onclick="window.open(this.href);return false; haha, het is wel een beetje een hobbelpaard maar ik vond het toch wel knap
Vervolgens dus De Duif. Pom naast mij, samantha om een hoekje met haar schietgeweer (:P) en een duif. Pom ging er als een raket naartoe, pakte de duif op, aarzelde toen even, dus toen wat aangemoedigd en pakte ze hem toch weer netjes op, en ineens zag ik haar de hoek om komen met een duif in haar bek. Beetje onverwacht maar ik was wel heel trots op haar haha. Daarna had ze het helemaal door, markeer in het bos, Pom kwam keurig terug met de duif. Daarna haar eerste sleep, ze ging er prima op, wapperde toen effe naar de waterkant maar toen de sleep het bos in ging, ging Pom ook en ze kwam weer netjes in 1 keer terug. Met duif Als bewijs een plaatje, uit een filmpje geknipt (mn telefoon stond nog op filmen ipv foto's )
Dus! al met al een hele geslaagde dag geweest voor mij en Pom, weer veel bijgeleerd en nieuwe dingen gedaan. Pom gaat super vooruit, en dat is mooi want ik heb gezegd dat ik in het voorjaar mee wil doen aan een clubdiplomadag van de rasvereniging haha. Op zich moet dat kunnen, het is sowieso met dummy's en de oefeningen beheerst ze allemaal wel. Nou ja, dat afliggen uit zicht wordt nog een uitdaging, maar daar kunnen we nog ff op oefenen!
Laatst gewijzigd door sbientje op 19 jun 2015 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.
mito schreef:Leuk. En wat kan je dan trots zijn als iets voor het eerst lukt he? Super!
ja das super gaaf, zeker omdat ze het eerder echt pertinent weigerde. Ik vind het vooral ook zo grappig dat als ze het dan 1 keer gedaan heeft, dat het ineens 'in het systeem' zit, ofzo. Dan is het ineens doodnormaal haha.
Leuk dat het nu toch gelukt is
Wat kan je daar vrolijk van worden
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Saskia- schreef:De manier waarop ze rent
Wel heel mooi hoor, en aan enthousiasme ontbreekt het haar niet!
hahaha ja ze is niet echt gemaakt om te rennen. Het gaat nog wel redelijk vlot hoor, maar het ziet er echt niet soepel uit. Het is net een harmonica Maar goed, ze is enthousiast en dat is belangrijker
Ik heb inmiddels de dummie aan de wilgen gehangen (sowieso is er hier geen training in de winter) maar mijn hond wilde ook geen wild beet pakken. En als ze er al iets mee deed, dan slingerde ze hem aan een vleugelpuntje de lucht in. Alle pogingen mislukte, tot ik op een helder moment kwam - ik heb het stuk wild (volgens mij was het toen een eend ofzo) de plomp in gegooid. En Mayke vindt - alles wat het water in gaat, gaat er ook weer uit. Ze vond het toen eens helemaal niet vervelend meer om de eend vast te pakken en sleurde hem dapper het droge op.
Sinds dien was ze om Maar goed veerwild apporteren is nooit echt gelukt. Ze gaat ermee klooien.
Ik heb inmiddels de dummie aan de wilgen gehangen (sowieso is er hier geen training in de winter) maar mijn hond wilde ook geen wild beet pakken. En als ze er al iets mee deed, dan slingerde ze hem aan een vleugelpuntje de lucht in. Alle pogingen mislukte, tot ik op een helder moment kwam - ik heb het stuk wild (volgens mij was het toen een eend ofzo) de plomp in gegooid. En Mayke vindt - alles wat het water in gaat, gaat er ook weer uit. Ze vond het toen eens helemaal niet vervelend meer om de eend vast te pakken en sleurde hem dapper het droge op.
Sinds dien was ze om Maar goed veerwild apporteren is nooit echt gelukt. Ze gaat ermee klooien.
een eend uit het water pakte pom ook wel ja, maar dan bij een puntje en maar tot aan de oever. Daarna hoefde ze m niet meer maar wellicht gaat het nu wel beter, ben benieuwd.
loony schreef:Hou er even rekening mee dat er zeker tot woensdagmiddag niet met wild getraind mag worden.
Dat geldt alleen voor veerwild had ik begrepen uit de KNJV mailing?
Dus een konijn mag wel
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sita schreef:Klopt, dat geldt alleen voor veerwild. Je mag eerder geschoten veerwild ook niet vervoeren tot as woensdag.
Inge O schreef:wat doet ze dat goed zeg !! straks moet je haar nog gaan trainen op steadyness .
haha ik dacht toevallig van de week dat ik weer wat meer aandacht moet besteden aan steadyness, want dat gehops en die riem voor haar borst wil ik eigenlijk helemaal niet hebben Normaliter blijft ze wel zitten zonder, maar water en schot, ik dacht ik zorg gewoon dat ze niet kan inspringen. Normaal haal je het dan natuurlijk weg als ze te vroeg vertrekt, zodat ze geen succes heeft, maar dat gaat wat lastig uit het water hahaha..
Met Pom gaat het nog steeds best goed qua training. Ik moet opletten dat ik niet teveel van haar verwacht want daar doet ze het niet zo goed op Dus lekker proberen haar bij de les te houden en contact te maken, en positief blijven Dat werkt voor haar het beste, dus dat doe ik nu. Vorige week donderdag wat lijnen getraind met Samantha. Ze beheerst het principe van apporteren prima, dus nu veel lijnen en we zijn begonnen met dirigeren en afstoppen. Best pittig allemaal, maar we zien wel waar we komen.
Hier nog een filmpje van vanmiddag, met aanmoedigingen van mij want ik wil dat ze de vaart erin houdt hahaha. Ik vind het op zich best netjes, we zijn nog niet zo lang bezig met dit soort dingen dus het is allemaal nieuw en ff wennen. Het hobbelpaard in actie: " onclick="window.open(this.href);return false;
edit - inmiddels heeft ze ook een konijntje geapporteerd, dus ook het wild komt uiteindelijk wel goed