Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als ik zoiets zou zien kunnen ze me opsluiten want ik ben bang dat ik die gasten wat aan zou doen.
De link toont niet meteen de beelden, eerst het verslag. Je kunt zelf kiezen of je de beelden aanklikt of niet.. Als je er niet tegen kunt, niet doen want ik ben er misselijk van.
Arme, arme beesten
Ik wist niet dat die staart er bij runderen ook af gaat, binnen een paar jaar hebben we nutsdieren vast zo gefokt of gemutileerd dat enkel de uier en het stukje biefstuk overblijft
-Saskia- schreef:Arme, arme beesten Ik wist niet dat die staart er bij runderen ook af gaat, binnen een paar jaar hebben we nutsdieren vast zo gefokt of gemutileerd dat enkel de uier en het stukje biefstuk overblijft
In Europa nergens volgens mij?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gatverdamme. Heb 4 seconden gekeken en toen had ik al gegeten en gedronken. Vreselijk! Je zou je toch met liefde botvieren op die gasten. Jemig... dit is toch té erg voor woorden.
-Saskia- schreef:Arme, arme beesten Ik wist niet dat die staart er bij runderen ook af gaat, binnen een paar jaar hebben we nutsdieren vast zo gefokt of gemutileerd dat enkel de uier en het stukje biefstuk overblijft
Dat onthoornen zag ik laatst en daar werd ik al onpasselijk van.
Nou, afgaande op de reacties heb ik maar niet gekeken. Ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar wat die Amerikanen hiervan vinden. Als je nagaat dat paardenslachthuizen opgeheven werden omdat men niet kon verkroppen dat paarden geslacht werden, waardoor de dieren van de wal in de sloot terecht kwamen, maar dat terzijde, dan zou men dit toch helemaal niet goed moeten keuren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Amerikanen zijn zo hypocriet als de pest op dat soort vlakken. Paardjes zijn zielig, maar vlees moet goedkoop, zo goedkoop mogelijk zelfs. Paarden eet je niet, maar de rest is industrie.
De staart "moet" eraf omdat je hem anders moet scheren of je vieze kwasten krijgt. De staart van de koe krijgt namelijk lange haren die in de mest terecht kan komen, zeker als je de combinatie ligboxen + dichte vloeren hebt (op zich is dichte vloeren beter voor de koe dan roostervloeren, maar dus wel viezer). Gebeurd inderdaad niet in Europa.
Even het filmpje gekeken. Wat je veel terugziet is dat er met mexicanen gewerkt wordt. Mensen die geen cent te makken hebben en vaak ook uit lastige situaties komen (weinig mensenrechten). En vaak dat nog steeds zitten, zeker als ze illegaal zijn. Dit zijn mensen die niet geleerd hebben om te werken met dieren en weten dat ze gemakkelijk inwisselbaar zijn. Ze willen ten alle tijden hun quota halen, en hebben vaak niet de kennis om dingen juist op te lossen.
Maar sowieso zijn ze in de VS nog veel minder van het verdoven, helaas. In Nederland worden staarten niet gehalveerd, en worden kalveren verdoofd voor het onthoornen en dat onthoornen wordt gedaan op een leeftijd dat het nog een kleine ingreep is.
Dat onthoornen zag ik laatst en daar werd ik al onpasselijk van.
Hoe het onthoornen eruit ziet, hoewel ik moet zeggen dat het er met vastzethekken stabieler uitziet. Als de boer vastzetvoerhekken heeft, gebruikt hij deze ook vaak.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: de is de UK, maar in Nederland gebeurt het vergelijkbaar en tegenwoordig krijgen kalveren naderhand inderdaad ook vaak pijnstilling. Sowieso wordt in Nederland pijnstilling steeds vaker toegepast omdat het voor een beter herstel zorgt. Dat zich uit in betere groei van de kalveren en minder ziektebeeld en bij de koeien in een lagere dip van de melkproductie of sneller herstel van melkproductie na mastitis.
Domor schreef:Hoe het onthoornen eruit ziet, hoewel ik moet zeggen dat het er met vastzethekken stabieler uitziet. Als de boer vastzetvoerhekken heeft, gebruikt hij deze ook vaak.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: de is de UK, maar in Nederland gebeurt het vergelijkbaar en tegenwoordig krijgen kalveren naderhand inderdaad ook vaak pijnstilling. Sowieso wordt in Nederland pijnstilling steeds vaker toegepast omdat het voor een beter herstel zorgt. Dat zich uit in betere groei van de kalveren en minder ziektebeeld en bij de koeien in een lagere dip van de melkproductie of sneller herstel van melkproductie na mastitis.
Gek idee dat dat geen pijn doet zeg, brrr, ziet er zo lomp uit dat gat.