Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje word steeds gepakt door andere honden.
Moderator: moderatorteam
-
Miraatje
- geregistreerd lid
Hondje word steeds gepakt door andere honden.
Hallo
Wij hebben sinds een half jaar een geweldig leuk hondje. Boomer kruising tussen maltezer en ?. Dat is ons niet bekend.
Deze geweldige hond hebben wij van marktplaats. Hij was bijna 1 jaar. Waarom ze niet meer wilden is mij een raadsel.
Maar het is een super hondje, ook erg mooi en super lief.
Maar in het half dat wij hem hebben is hij zeker al zeven keer aangevallen door een andere hond. Waarbij 1 keer behandeling door een dierenarts nodig was.
2 keer door een ontsnapte hond en 4 keer door loslopende honden. 1 keer gewoon aan de lijn, baasje zei hij doet niks maar onze boomer werd wel mooi in de nek gegrepen.
Hoe kan dit nou? ik maak mij er wel zorgen over. Onze hond is heel zachtaardig, blaft ook nooit naar andere honden is alleen maar nieuwsgierig en wil graag spelen. Het is een mannetje nog niet geholpen. Ook grote/kleine honden die aan de lijn zitten, reageren vaak blaffend en grommend richting onze hond en zijn soms maar moeilijk in bedwang te houden door hun baasje.
Mijn dochter van negen durf ik er niet meer alleen mee te laten lopen. Het zijn vooral hele grote honden die op hem af komen stormen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iemand een idee?
Wij hebben sinds een half jaar een geweldig leuk hondje. Boomer kruising tussen maltezer en ?. Dat is ons niet bekend.
Deze geweldige hond hebben wij van marktplaats. Hij was bijna 1 jaar. Waarom ze niet meer wilden is mij een raadsel.
Maar het is een super hondje, ook erg mooi en super lief.
Maar in het half dat wij hem hebben is hij zeker al zeven keer aangevallen door een andere hond. Waarbij 1 keer behandeling door een dierenarts nodig was.
2 keer door een ontsnapte hond en 4 keer door loslopende honden. 1 keer gewoon aan de lijn, baasje zei hij doet niks maar onze boomer werd wel mooi in de nek gegrepen.
Hoe kan dit nou? ik maak mij er wel zorgen over. Onze hond is heel zachtaardig, blaft ook nooit naar andere honden is alleen maar nieuwsgierig en wil graag spelen. Het is een mannetje nog niet geholpen. Ook grote/kleine honden die aan de lijn zitten, reageren vaak blaffend en grommend richting onze hond en zijn soms maar moeilijk in bedwang te houden door hun baasje.
Mijn dochter van negen durf ik er niet meer alleen mee te laten lopen. Het zijn vooral hele grote honden die op hem af komen stormen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iemand een idee?
-
lets have fun
Re: Hondje word steeds gepakt door andere honden.
Wat ik mij dan weer af vraag is waarom jullie het tot 7 keer toe laten gebeuren. Neem je hondje nou eens in bescherming!
-
Miraatje
- geregistreerd lid
Wat bedoel je? Mijn hondje loopt gewoon netjes aan de lijn? Hoe moet ik hem beschermen tegen ontsnapte honden en loslopende honden? Die zijn snel hoor, natuurlijk doen wij er alles aan om hem te beschermen. Maar kan hem moeilijk in de achtertuin houden toch?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Sommige honden roepen het over zich af. Vaak onzekere honden met een 'sorry dat ik besta' houding. Dat triggert sommige honden om zo'n type eens fijn in elkaar te trimmen.Miraatje schreef: Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iemand een idee?
Mijn hond reageert ook heel verkeerd op dat soort types. Nu mag ze dat niet van mij, maar veel bazen letten niet op.
Wat je ook doet: Laat de ballen eraan zitten!!!
Het kan zijn dat hij met het volwassen worden wat zekerder van zichzelf wordt, maar daar heeft hij wel testosteron voor nodig.
Wat je er aan kunt doen? Heel weinig.
Hem tegen andere honden in bescherming nemen, door goed op te letten en tussen jouw hond en een aanstormende hond gaan staan, en die hond weg te sturen. Maak je lang en groot, zeg op zelfverzekerde toon "WEGWEZEN" en wijs ferm naar waar de hond vandaan kwam, eventueel met een stap in de richting van de hond.
Dat is genoeg om 99% af te doen druipen.
Voor de ene procent die tóch doorzet zijn er werparmen uitgevonden. Daar kun je ballen mee gooien, maar ook een tik mee uitdelen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Miraatje schreef:Wat bedoel je? Mijn hondje loopt gewoon netjes aan de lijn? Hoe moet ik hem beschermen tegen ontsnapte honden en loslopende honden? Die zijn snel hoor, natuurlijk doen wij er alles aan om hem te beschermen. Maar kan hem moeilijk in de achtertuin houden toch?
Nee maar hem steeds te grazen laten nemen hoeft ook niet. Wat dacht je van een ander rondje? Desnoods je hondje oppakken als het echt niet anders kan. Jou hondje loopt niet gewoon aan de lijn trouwens hij zal op andere honden een bepaalde manier van dominantie uitstralen. Het is echt niet nodig dat je hondje zo vaak gegrepen wordt hoor
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 22 nov 2014 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Miranda schreef:Sommige honden roepen het over zich af. Vaak onzekere honden met een 'sorry dat ik besta' houding. Dat triggert sommige honden om zo'n type eens fijn in elkaar te trimmen.Miraatje schreef: Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iemand een idee?
Mijn hond reageert ook heel verkeerd op dat soort types. Nu mag ze dat niet van mij, maar veel bazen letten niet op.
Het kan zijn dat hij met het volwassen worden wat zekerder van zichzelf wordt, maar daar heeft hij wel testosteron voor nodig.
Hem tegen andere honden in bescherming nemen, door goed op te letten en tussen jouw hond en een aanstormende hond gaan staan, en die hond weg te sturen. Maak je lang en groot, zeg op zelfverzekerde toon "WEGWEZEN" en wijs ferm naar waar de hond vandaan kwam, eventueel met een stap in de richting van de hond.
Voor de ene procent die tóch doorzet zijn er werparmen uitgevonden. Daar kun je ballen mee gooien, maar ook een tik mee uitdelen
-
lets have fun
Om je heen kijken en anticiperen. Til hem desnoods op, maar laat hem niet steeds gegrepen worden. Ten eerste kan je hond er stuk van gaan en ten tweede zou hij wel eens een hekel kunnen krijgen aan grote honden (als dat niet al gebeurt is) waardoor hij het over zich afroept en je fijn in een cirkeltje komt te zitten.Miraatje schreef:Wat bedoel je? Mijn hondje loopt gewoon netjes aan de lijn? Hoe moet ik hem beschermen tegen ontsnapte honden en loslopende honden? Die zijn snel hoor, natuurlijk doen wij er alles aan om hem te beschermen. Maar kan hem moeilijk in de achtertuin houden toch?
- Miranda
- Erelid
Welnee.toots schreef:Jou hondje loopt niet gewoon aan de lijn trouwens hij zal op andere honden een bepaalde manier van dominantie uitstralen.
And few will ever climb
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Miranda schreef:Welnee.toots schreef:Jou hondje loopt niet gewoon aan de lijn trouwens hij zal op andere honden een bepaalde manier van dominantie uitstralen.
Welja domanantie of juist extreme onderdanigheid iig niet gewoon.
Ik zie ze hier ook heel vaak zulke hondjes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Lemuria
Wat versta jij precies onder 'aangevallen worden'? Die ene keer is me duidelijk omdat de dierenarts eraan te pas kwam, die hond wou dus gaten maken. Maar wat doen de andere honden? Ze stormen er op af en wat dan?
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Niks meer aan toe te voegenMiranda schreef:Sommige honden roepen het over zich af. Vaak onzekere honden met een 'sorry dat ik besta' houding. Dat triggert sommige honden om zo'n type eens fijn in elkaar te trimmen.Miraatje schreef: Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iemand een idee?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Miraatje
- geregistreerd lid
Nou ik had een heel verhaal getypt weg.
De titel is misschien niet helemaal goed, zie ik nu.
Hij word steeds aangevallen, er is steeds een poging tot pakken van onze hond!!
Tot nu toe loopt het steeds aardig goed af, omdat we natuurlijk onze hond helpen.
De eerste aanval gebeurde toen mijn dochter hem uit ging laten en er een hele grote hond uit de tuin ontsnapte en bovenop onze hond sprong. Hij trok wat met zijn pootje en voor de zekerheid heb ik hem laten onderzoeken door de dierenarts . Gelukkig bleek hij alleen flinke spierpijn te hebben en voelde hij zich na een pijnstiller weer wat beter.
De titel is misschien niet helemaal goed, zie ik nu.
Hij word steeds aangevallen, er is steeds een poging tot pakken van onze hond!!
Tot nu toe loopt het steeds aardig goed af, omdat we natuurlijk onze hond helpen.
De eerste aanval gebeurde toen mijn dochter hem uit ging laten en er een hele grote hond uit de tuin ontsnapte en bovenop onze hond sprong. Hij trok wat met zijn pootje en voor de zekerheid heb ik hem laten onderzoeken door de dierenarts . Gelukkig bleek hij alleen flinke spierpijn te hebben en voelde hij zich na een pijnstiller weer wat beter.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Bescherm je hondje tegen aso honden. Het is geen partij natuurlijk. Kleine hondjes zijn erg kwetsbaar. Sommige aanstormende honden schrikken van een paraplu die je vlak voor hen open klapt.Miraatje schreef: Hij word steeds aangevallen, er is steeds een poging tot pakken van onze hond!!
Blijven ze door gaan, klap de paraplu dan in en prik ze weg met de metalen punt ervan. Liever wat gaten in de aanvallende hond dan in jouw hondje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Suske schreef:Miranda schreef:Sommige honden roepen het over zich af. Vaak onzekere honden met een 'sorry dat ik besta' houding. Dat triggert sommige honden om zo'n type eens fijn in elkaar te trimmen.Miraatje schreef: Wat kan hier de oorzaak van zijn? Iemand een idee?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Miraatje
- geregistreerd lid
Bedankt Allemaal voor de reacties.
Miranda ik denk dat jij gelijk heb inderdaad. Het is ook wel een aardig softie onze hond. Heeft nog nooit geblaft naar andere honden.
Hij wil het liefst spelen en is blij met elke hond die hij tegenkomt. Helaas is dat heel vaak niet wederzijds.
In de zomer gingen we nog wel regelmatig naar een hondenstrandje. Dit is de enigste plek waar hij los kan en dit vind hij prachtig achter de andere honden aan, spelen zwemmen gek doen. 1 keer ging er een hond met hem spelen, nou ja hij beukte hem steeds weg, niet happen maar hardhandig onder de voet lopen. Gelukkig kan onze hond heel hard rennen en ik ook wel aardig dus was hij heel snel bij mij.....maar de laatste keer ging er een grote hond direct in de aanval en moest onze hond rennen voor zijn leven en ik voor zijn leven...
. Dit was dan ook laatste keer hondenstrand ik durf het niet meer aan nu.
Gisteravond liepen mijn man en dochter met hem en uit het niets kwam er een grote hond aangestormd. Mijn man sprong ertussen mijn dochter in paniek, de baas verkocht zijn hond een paar flinke trappen
en liep zo door...
Tot nu toe loopt het gelukkig steeds met een sisser af, maar het is wel heel erg jammer voor hem en ons, dat hij niet meer naar het hondenstrandje kan. Ik ga voortaan een paraplu of een werpstok meenemen. Dat is wel een goede tip en zijn ballen laat ik maar mooi zitten
.
Miranda ik denk dat jij gelijk heb inderdaad. Het is ook wel een aardig softie onze hond. Heeft nog nooit geblaft naar andere honden.
Hij wil het liefst spelen en is blij met elke hond die hij tegenkomt. Helaas is dat heel vaak niet wederzijds.
In de zomer gingen we nog wel regelmatig naar een hondenstrandje. Dit is de enigste plek waar hij los kan en dit vind hij prachtig achter de andere honden aan, spelen zwemmen gek doen. 1 keer ging er een hond met hem spelen, nou ja hij beukte hem steeds weg, niet happen maar hardhandig onder de voet lopen. Gelukkig kan onze hond heel hard rennen en ik ook wel aardig dus was hij heel snel bij mij.....maar de laatste keer ging er een grote hond direct in de aanval en moest onze hond rennen voor zijn leven en ik voor zijn leven...
Gisteravond liepen mijn man en dochter met hem en uit het niets kwam er een grote hond aangestormd. Mijn man sprong ertussen mijn dochter in paniek, de baas verkocht zijn hond een paar flinke trappen
Tot nu toe loopt het gelukkig steeds met een sisser af, maar het is wel heel erg jammer voor hem en ons, dat hij niet meer naar het hondenstrandje kan. Ik ga voortaan een paraplu of een werpstok meenemen. Dat is wel een goede tip en zijn ballen laat ik maar mooi zitten
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Wat hierboven wordt gezegd. Otto mag graag een beetje patsen. Ik loop altijd op rustige tijden in het bos, maar ik kijk evengoed goed om me heen. Bekende honden waarmee het goed gaat, geen probleem, maar bij onbekende (loslopende) honden sla ik een ander pad in of ik keer om.

Groetjes,
Sandra
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Zucht... De dominantie theorie is achterhaald!toots schreef:Miraatje schreef:Wat bedoel je? Mijn hondje loopt gewoon netjes aan de lijn? Hoe moet ik hem beschermen tegen ontsnapte honden en loslopende honden? Die zijn snel hoor, natuurlijk doen wij er alles aan om hem te beschermen. Maar kan hem moeilijk in de achtertuin houden toch?
Nee maar hem steeds te grazen laten nemen hoeft ook niet. Wat dacht je van een ander rondje? Desnoods je hondje oppakken als het echt niet anders kan. Jou hondje loopt niet gewoon aan de lijn trouwens hij zal op andere honden een bepaalde manier van dominantie uitstralen. Het is echt niet nodig dat je hondje zo vaak gegrepen wordt hoor
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ben je wel eens met je hondje op een training/cursus geweest?
En zo ja, wat waren de dingetjes die hij erg goed snapte en deed?
Het zou een idee kunnen zijn om dan daar op door te gaan en er een leuke training voor te zoeken.
Ook honden krijgen meer gevoel van eigenwaarde als ze iets goed kunnen.
Ietsje meer gevoel van eigenwaarde/zekerheid van je hondje kan er voor zorgen dat in ieder geval een deel van die op hem afstormende honden dat niet meer doet.
De honden die het leuk vinden om onzekere honden te pesten blijven dan weg omdat de houding van jouw hondje is veranderd.
Het loopt daardoor voor jou misschien ook wat rustiger.
Het zou een idee kunnen zijn om dan daar op door te gaan en er een leuke training voor te zoeken.
Ietsje meer gevoel van eigenwaarde/zekerheid van je hondje kan er voor zorgen dat in ieder geval een deel van die op hem afstormende honden dat niet meer doet.
De honden die het leuk vinden om onzekere honden te pesten blijven dan weg omdat de houding van jouw hondje is veranderd.
Laatst gewijzigd door ranetje op 22 nov 2014 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Miraatje
- geregistreerd lid
Wat bedoel je hiermee?semmyboy schreef:Zucht... De dominantie theorie is achterhaald!toots schreef:Miraatje schreef:Wat bedoel je? Mijn hondje loopt gewoon netjes aan de lijn? Hoe moet ik hem beschermen tegen ontsnapte honden en loslopende honden? Die zijn snel hoor, natuurlijk doen wij er alles aan om hem te beschermen. Maar kan hem moeilijk in de achtertuin houden toch?
-
Miraatje
- geregistreerd lid
Bedankt Renetje daar heb je een punt, hij is verder lief rustig geen verdere problemen. Daarom ben ik niet naar een cursus gegaan. Maar zoals jij het omschrijft heb je een goed punt!! Ik ga hier zeker wat mee doen!! en op zoek naar een juiste cursus.ranetje schreef:Ben je wel eens met je hondje op een training/cursus geweest?
Het zou een idee kunnen zijn om dat daar op door te gaan en er een leuke training voor te zoeken.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb ook een soort boomer en gelukkig wordt die niet constant gegrepen. Wel vallen veel honden uit aan de riem. Mijn hondje doet geen vlieg kwaad en wil niks met andere honden te maken hebben. Ik ben inmiddels haar bodyguard en elke hond met snode plannen krijgt een trap tegen zijn bakkes als ze haar proberen op te drijven of tegen de grond te pinnen. Ik en mijn hondje zijn een roedel. Die andere hond moet dus niks proberen aangezien mijn hondje niet naar honden toe gaat, niet blaft maar alleen door wil lopen. Ik denk dat andere honden dit weten want sinds ik deze instelling heb laten alle honden ons met rust. Met lieve of kleine hondjes mag mijn hondje ruiken en kennis maken. Maar er komt er een hond aanstormen zonder beheersing dan moet hij eerst langs mij. Veel honden die kleine hondjes pakken zijn gefrustreerd of zelf onzeker. Ze weten dat ze je hondje kunnen hebben.
-
laeken
- Zeer actief
Mijn hondje doet inmiddels overigens wel de staart laag. Als ze grote honden moet passeren dan gaat de staart laag en wil ze er met een boogje omheen. Dan kan een baas van een grote hond vinden dat het daar aan ligt, ik vind dat mijn hondje alleen maar terecht respect toont en lief is. Wat moet ze dan? Bluffen?
Mijn grote honden deden kleine hondjes dus nooit wat. Dat wilden ze niet en als ze het wel wilden om zich laf af te reageren dan stak ik daar resoluut een stokje voor. Net zo resoluut als ik nu mijn kleine hondje bescherm. Mijn hondje kan trouwens prima met rustige grote honden. Ligt zo naast een herder of een bernersennen hond. Als die haar maar niet grof behandeld.
Mijn grote honden deden kleine hondjes dus nooit wat. Dat wilden ze niet en als ze het wel wilden om zich laf af te reageren dan stak ik daar resoluut een stokje voor. Net zo resoluut als ik nu mijn kleine hondje bescherm. Mijn hondje kan trouwens prima met rustige grote honden. Ligt zo naast een herder of een bernersennen hond. Als die haar maar niet grof behandeld.
- Miranda
- Erelid
Het hoeft niet perse een cursus te zijn, maar álles wat zijn gevoel van eigenwaarde opbouwt is een goed idee. Dat kan gemakkelijk op een goede cursus. Daar bouwt een hond zelfvertrouwen mee op.Miraatje schreef:Bedankt Renetje daar heb je een punt, hij is verder lief rustig geen verdere problemen. Daarom ben ik niet naar een cursus gegaan. Maar zoals jij het omschrijft heb je een goed punt!! Ik ga hier zeker wat mee doen!! en op zoek naar een juiste cursus.
Alles wat jullie band onderling versterkt omdat jullie moeten samenwerken lijkt mij een goed idee.
Kijk wel uit bij wat voor club je gaat trainen, er zijn ook echt verkeerde trainers. Zeg anders waar je ongeveer woont, dan weten mensen vast een goede club te noemen
En verder zijn er ook bijvoorbeeld FB pagina's over hersenwerk met de hond, ook zeer de moeite waard om eens naar te kijken.
Oh, en semmyboy heeft een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt.
Daar zou ik persoonlijk niet teveel waarde aan hechten.
And few will ever climb
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zucht.... idd. Klok en klepel...Inge O schreef:zucht...nee, dat is ze niet, alleen de verkeerde interpretatie ervan is achterhaald.semmyboy schreef:Zucht... De dominantie theorie is achterhaald!toots schreef:Miraatje schreef:Wat bedoel je? Mijn hondje loopt gewoon netjes aan de lijn? Hoe moet ik hem beschermen tegen ontsnapte honden en loslopende honden? Die zijn snel hoor, natuurlijk doen wij er alles aan om hem te beschermen. Maar kan hem moeilijk in de achtertuin houden toch?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
Zachtaardig, nieuwsgierig en willen spelen schrijf je. Hoe reageert hij aan de lijn als hij een andere hond ziet?Miraatje schreef:Onze hond is heel zachtaardig, blaft ook nooit naar andere honden is alleen maar nieuwsgierig en wil graag spelen. Het is een mannetje nog niet geholpen. Ook grote/kleine honden die aan de lijn zitten, reageren vaak blaffend en grommend richting onze hond en zijn soms maar moeilijk in bedwang te houden door hun baasje.
Het zijn vooral hele grote honden die op hem af komen stormen.
Ooit gevraagd aan de mensen van de honden die zo reageren of ze dat bij iedere kleine hond doen of ook bij andere honden, want misschien reageren ze wel zo op een iedere andere hond die aan de lijn zit en heeft jouw hond of zijn houding er niets mee te maken en kom je gewoon net telkens de verkeerde honden tegen
-
laeken
- Zeer actief
Dat denk ik dus ook. Erg veel honden vallen uit aan de riem. Ook lieve honden.blondie schreef:Zachtaardig, nieuwsgierig en willen spelen schrijf je. Hoe reageert hij aan de lijn als hij een andere hond ziet?Miraatje schreef:Onze hond is heel zachtaardig, blaft ook nooit naar andere honden is alleen maar nieuwsgierig en wil graag spelen. Het is een mannetje nog niet geholpen. Ook grote/kleine honden die aan de lijn zitten, reageren vaak blaffend en grommend richting onze hond en zijn soms maar moeilijk in bedwang te houden door hun baasje.
Ooit gevraagd aan de mensen van de honden die zo reageren of ze dat bij iedere kleine hond doen of ook bij andere honden, want misschien reageren ze wel zo op een iedere andere hond die aan de lijn zit en heeft jouw hond of zijn houding er niets mee te maken en kom je gewoon net telkens de verkeerde honden tegen
- Liesbeth
- Zeer actief
Klopt, zo ook Tessa van mij.laeken schreef:Dat denk ik dus ook. Erg veel honden vallen uit aan de riem. Ook lieve honden.blondie schreef:Zachtaardig, nieuwsgierig en willen spelen schrijf je. Hoe reageert hij aan de lijn als hij een andere hond ziet?Miraatje schreef:Onze hond is heel zachtaardig, blaft ook nooit naar andere honden is alleen maar nieuwsgierig en wil graag spelen. Het is een mannetje nog niet geholpen. Ook grote/kleine honden die aan de lijn zitten, reageren vaak blaffend en grommend richting onze hond en zijn soms maar moeilijk in bedwang te houden door hun baasje.
Toen we haar kregen was het echt heel erg, het leek wel of ze elke hond wilde vermoorden. Grommen, grauwen, joelen en er alles aan willen doen om maar bij die andere hond te komen. Het heeft lang geduurd voor ze een beetje normaal kon doen aan de riem, bij het zien van een andere hond.
De eerste eigenaren lieten de DA aan huis komen zodat ze geen moeilijkheden in de wachtkamer hadden. Ze wilde alle honden 'aanvliegen'. Ze zou hondagressief zijn, volgens hun. Dat stond ook in de omschrijving van het asiel, waar wij haar vandaan hebben. Het stond zelfs in de gegevens van de DA
Volgens de tweede eigenaren was ze hondagressief naar bepaalde honden toe, ze had mot met één van de twee andere honden van hun, met de ander niet.
Nou van dat hondagressief merken wij dus totaal niets. Het is een pittig wijffie, maar echt niet agressief
Ik vind het zelfs verbazingwekkend hoe goed ze met andere honden om kan gaan, ondanks het gegeven dat ze haar eerste 2 jaar, zoveel mogelijk, bij andere honden weggehouden is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Miraatje
- geregistreerd lid
Wederom bedankt allemaal! Als hij een andere hond ziet, begint hij te trekken en wil hij er heel graag heen.
Wij wonen in Leeuwarden, dus als iemand een goede trainer/cursus in deze buurt weet, dan hoor ik het graag.
Het is onze eerste hond, nog nooit 1 eerder gehad. Dus ik zal als baasje ook nog wel moeten leren ben ik nu achter.
Wij wonen in Leeuwarden, dus als iemand een goede trainer/cursus in deze buurt weet, dan hoor ik het graag.
Het is onze eerste hond, nog nooit 1 eerder gehad. Dus ik zal als baasje ook nog wel moeten leren ben ik nu achter.
- iones
- Zeer actief
Dit hondje is nu voortaan bang voor andere honden en ik denk niet dat je dat nog ongedaan kunt maken.
zo maken andere mensen altijd dingen voor je kapot door hun eigen honden altijd maar te laten begaan.
Hij zal best andere honden triggeren, maar dat pleit die andere honden niet vrij.
Mijn honden mogen andere honden gewoon niet aanvallen, punt. En oh wee als ze het wagen om dat wél te doen.... Ik ben er gewoon niet van gediend.
Mensen horen hun hond niet op andere honden te laten klappen, als ze dat doen is het aso volk. Maar er is ontzettend veel aso volk onder honden mensen als je het mij vraagt. Je leest zó veel van die bijt berichten.
zo maken andere mensen altijd dingen voor je kapot door hun eigen honden altijd maar te laten begaan.
Hij zal best andere honden triggeren, maar dat pleit die andere honden niet vrij.
Mijn honden mogen andere honden gewoon niet aanvallen, punt. En oh wee als ze het wagen om dat wél te doen.... Ik ben er gewoon niet van gediend.
Mensen horen hun hond niet op andere honden te laten klappen, als ze dat doen is het aso volk. Maar er is ontzettend veel aso volk onder honden mensen als je het mij vraagt. Je leest zó veel van die bijt berichten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Haha dat is nog eens bemoedigendiones schreef:Dit hondje is nu voortaan bang voor andere honden en ik denk niet dat je dat nog ongedaan kunt maken.
Het kan wel degelijk omgeturnd worden.
Hulp van een goede trainer lijkt me daarbij wel van belang.

[/url]