Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.
Afgelopen vrijdag werd een meisje van 9 gebeten door een loslopende Pitbull. De eigenaresse ging ervan door zonder zich om het kind te bekommeren.
De moeder van het kind is hierop naar de politie gegaan. Hier werd haar gezegd dat ze dar niets aan konden doen.
Fraai is dat.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... bull.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De moeder van het kind is hierop naar de politie gegaan. Hier werd haar gezegd dat ze dar niets aan konden doen.
Fraai is dat.
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... bull.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Meisje (9) gebeten door loslopende pitbull.
Ze is in haar been gebeten, zal wel wat overdreven zijn weergegeven ( vooral die foto erbij is echt stemmingmaken
) maar het was dus meer dan speels opspringen. Doorlopen als jou hond naar een kind toegaat vind ik hoe dan ook niet netjes.

- iones
- Zeer actief
Wie heeft die hond eigenlijk herkend als pitbull? die kinderen? En hebben die zoveel verstand van rassen?
Ik zag in een ander nieuwsbericht wel dat er sprake was van bijtwonden, tenminste, als dat inderdaad het been van het betreffende meisje was. Kon natuurlijk ook zomaar een foto zijn, net als de foto van de gevaarlijke grijnzende pitbull in dit bericht.
Het had natuurlijk niet mogen gebeuren en het pleit niet voor de hond. Een hond hoeft andere rennende mensen, kinderen of honden niet achterna te gaan. Die neiging zal hij wel hebben van nature maar dit valt nog af te leren, vóórdat het echt passie wordt. Dat heet opvoeden.
Hebben veel mensen nog nooit van gehoord, van dat woord. En al helemaal niet dat het moeite en energie kost.
En straks moeten míjn honden voortaan overal aangelijnd door dat lakse k.t volk dat zo nodig een stoere hond moet hebben maar het verder verrekt om correct met zo´n dier om te gaan.
Ik zag in een ander nieuwsbericht wel dat er sprake was van bijtwonden, tenminste, als dat inderdaad het been van het betreffende meisje was. Kon natuurlijk ook zomaar een foto zijn, net als de foto van de gevaarlijke grijnzende pitbull in dit bericht.
Het had natuurlijk niet mogen gebeuren en het pleit niet voor de hond. Een hond hoeft andere rennende mensen, kinderen of honden niet achterna te gaan. Die neiging zal hij wel hebben van nature maar dit valt nog af te leren, vóórdat het echt passie wordt. Dat heet opvoeden.
Hebben veel mensen nog nooit van gehoord, van dat woord. En al helemaal niet dat het moeite en energie kost.
En straks moeten míjn honden voortaan overal aangelijnd door dat lakse k.t volk dat zo nodig een stoere hond moet hebben maar het verder verrekt om correct met zo´n dier om te gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Wat ik, eerlijk gezegd, niet begrijp is waarom dit soort berichten steeds geplaatst worden hier.
En de discussie's/reactie's daarna zijn steeds hetzelfde.
Als iemand er behoefte aan heeft dit soort dingen te lezen, (waarom snap ik eigenlijk niet, misschien kick je erop) dan gaan die mensen zelf wel/maar op zoek op het WWW.
En de discussie's/reactie's daarna zijn steeds hetzelfde.
Als iemand er behoefte aan heeft dit soort dingen te lezen, (waarom snap ik eigenlijk niet, misschien kick je erop) dan gaan die mensen zelf wel/maar op zoek op het WWW.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
En waarom heb jij moeite met het woord eigenaresse?Tara schreef:Ik heb een beetje moeite met het woord eigenaresse. Maar dat terzijde.
Tja, wat is gebeten? Ik vind het een beetje de gebruikelijke stemmingmakerij eigenlijk.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het zorgt voor stijve piemels en natte dozen, maar alleen als het om klapkaken gaat.JYBD schreef:Wat ik, eerlijk gezegd, niet begrijp is waarom dit soort berichten steeds geplaatst worden hier.
bij andere merken werkt het niet zo erg.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat snap ik dus ook niet, je bent toch eigenaar van je hond.Pemba schreef:En waarom heb jij moeite met het woord eigenaresse?Tara schreef:Ik heb een beetje moeite met het woord eigenaresse. Maar dat terzijde.
Tja, wat is gebeten? Ik vind het een beetje de gebruikelijke stemmingmakerij eigenlijk.

-
- Zeer actief
Helemaal waar. Ik zit al een aantal uren met flaporen achter mijn toetsenbord. Ik kom nl behoorlijk wat vel tekort vanwege een enorme erectie.renee-uk schreef:het zorgt voor stijve piemels en natte dozen, maar alleen als het om klapkaken gaat.JYBD schreef:Wat ik, eerlijk gezegd, niet begrijp is waarom dit soort berichten steeds geplaatst worden hier.

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
dat hoeft je echt niet te bevestigen hoor, dat wisten we zo ook wel 

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Verder nog problemen? Deel het met de groep dan kunnen we er over praten.Wolfsblut schreef:Helemaal waar. Ik zit al een aantal uren met flaporen achter mijn toetsenbord. Ik kom nl behoorlijk wat vel tekort vanwege een enorme erectie.renee-uk schreef:het zorgt voor stijve piemels en natte dozen, maar alleen als het om klapkaken gaat.JYBD schreef:Wat ik, eerlijk gezegd, niet begrijp is waarom dit soort berichten steeds geplaatst worden hier.
***typefout***
Laatst gewijzigd door JYBD op 23 nov 2014 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

+1renee-uk schreef:het zorgt voor stijve piemels en natte dozen, maar alleen als het om klapkaken gaat.JYBD schreef:Wat ik, eerlijk gezegd, niet begrijp is waarom dit soort berichten steeds geplaatst worden hier.
Dit soort geluiden komen altijd van dezelfde personen af. Zou geen ander doel kunnen bedenken dan stooktrollen, want echt een informatief bericht is het nou ook weer niet. Valt een beetje in dezelfde categorie als "De vriendin van een kennis van een broer van een vriend, had van iemand gehoord dat...".
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Die indruk heb ik ook wel een beetje.renee-uk schreef:het zorgt voor stijve piemels en natte dozen, maar alleen als het om klapkaken gaat.JYBD schreef:Wat ik, eerlijk gezegd, niet begrijp is waarom dit soort berichten steeds geplaatst worden hier.

- Xtine
- Zeer actief
Even testen.
Meisje (9) wordt gebeten door loslopende chihuahua.
Eigenaresse chihuahua verdwijnt met de noorderzon.
Politie wil niets onernemen.
En ?
Voelen jullie al iets ?
Meisje (9) wordt gebeten door loslopende chihuahua.
Eigenaresse chihuahua verdwijnt met de noorderzon.
Politie wil niets onernemen.
En ?
Voelen jullie al iets ?
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Als er weer eens een klapkaak zich misdraagt en het nieuws haalt, zijn het wel vaak dezelfde mensen die weer op hun pik/doos getrapt voelen.
Marco88 schreef:Als er weer eens een klapkaak zich misdraagt en het nieuws haalt, zijn het wel vaak dezelfde mensen die weer op hun pik/doos getrapt voelen.
Dat wordt heel lastig is zo lang zeer zeker niet dat je er op kan staan

Wat ik wel vind is dat dit bij klapkaak altijd extra belicht wordt, zoals gezegd hier,doet een chi of een poedel wat hoor je niets.
Ik persoonlijk heb mij erg vergist in vooroordelen die je krijgt met bepaald type hond, ik lig er niet wakker van maar vind dat erg jammer en had ik eigenlijk niet verwacht.
Het is zeker niet altijd negatief wat je hoort maar een middenweg schijnt er niet te zijn, of mensen vinden het geweldig en lekker lobbes of hij is eng en een kampf hund.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, wij kwamen vanmiddag in ieder geval op het strand een zeer lieve klapkaak tegen, hij liep los en Nikkie trok haar tanden bloot en gromde naar hem toen hij kwam buurten de klapkaak deed zeer onderdanig maakte zowat een buiging en ging weg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
En door gewoon verder te lopen na zo'n incident bevestigt ze dat nadeel van de twijfel wel.Tara schreef:Ja, fraai is anders. Maar er wordt pitbull gekraaid en dus heeft de eigenares alweer gelijk het nadeel van de twijfel.Nanna schreef:Nou ja, als is ie alleen maar speels tegen haar opgesprongen. Als je ziet dat een kind daar overstuur van is loop je toch niet haastig door?Tara schreef: Tja, wat is gebeten? Ik vind het een beetje de gebruikelijke stemmingmakerij eigenlijk.
Zal wel een bekende van de politie zijn
Moet ze net als iedere andere klapkaakeigenaar maar mee dealen, maar vooralsnog weten we nog steeds helemaal niks.
Stemmingmakerij dus, wat ik al zei.
- Ήυs
- Zeer actief
Ik las het op AD.nl en dacht meteen 'op HF zal er ook wel al een topic van zijn' 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Oeps, klopt, excuus.Tara schreef:En als je nu even verder had gelezen, dan had je gezien dat ik dat dus ook al zei:
Tara schreef:
Is het ook niet, en ik praat ook helemaal niks goed.
Maar het is wel tekenend voor wat ik hier ook steeds zeg, als klapkaakeigenaar zit je eigenlijk op voorhand al in het beklaagdenbankje.
Je zult dus dubbel zo hard je best moeten doen om te laten zien dat jij een verantwoordelijke eigenaar bent en dat je hond okee is.
Nee, dat is niet eerlijk, maar dat is dus wel hoe het werkt. Deal er maar mee.
Deze eigenares doet dat dus duidelijk niet, en dat doet het toch niet beste imago geen goed.
Ja je kunt het ook anders zien hè: Types als *dat* blijven porren en stoken met dit soort berichten, en dat zijn 'klapkaak'-eigenaren ondertussen echt gróndig beu. Of jullie het nu willen of niet, wij hebben voor deze honden gekozen. Op HF vind je weinig kampertokkies met Steffus en Pitjes die er onverantwoordelijk mee omgaan. Dus dit soort berichten is er puur voor het trollen en om jezelf even geweldig te vinden.Marco88 schreef:Als er weer eens een klapkaak zich misdraagt en het nieuws haalt, zijn het wel vaak dezelfde mensen die weer op hun pik/doos getrapt voelen.
Maar goed, van sommigen is dit algemeen bekend

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Joh de politie doet er niet veel aan dat is een teken dat er niet veel gebeurd is. Als een kind serieus gebeten is grijpt de politie echt wel in.
De manier van doen van de beste vrouw vind ik wel heel raar. Maar aan de andere kant weten we niet of het kind de hond zo stierlijk heeft zitten treiteren dat de vrouw daarom wel doorgelopen is om escalatie te voorkomen???
De manier van doen van de beste vrouw vind ik wel heel raar. Maar aan de andere kant weten we niet of het kind de hond zo stierlijk heeft zitten treiteren dat de vrouw daarom wel doorgelopen is om escalatie te voorkomen???
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 24 nov 2014 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- esenhazel
- Zeer actief
http://m.telegraaf.nl/article/23366437/ ... en-pitbull
nou nou, halve been ligt eraf (niet dus)
nou nou, halve been ligt eraf (niet dus)
Wel een flinke blauwe plek maar volgens mij gaat het hen er vooral om dat de vrouw doorgelopen is en zij zo geschrokken zijn achtergebleven.
Het hoort natuurlijk niet dat een hond zo'n plek bij een kind veroorzaakt.
Zou Manu loslopen en er gaan kinderen rennen en in lantaarnpalen klimmen zou hij er ook achteraan gaan en opgewonden raken trouwens. Praat het bijten niet goed natuurlijk.
Het hoort natuurlijk niet dat een hond zo'n plek bij een kind veroorzaakt.
Zou Manu loslopen en er gaan kinderen rennen en in lantaarnpalen klimmen zou hij er ook achteraan gaan en opgewonden raken trouwens. Praat het bijten niet goed natuurlijk.
- iones
- Zeer actief
Ik snap toch niet dat de politie niets doet. Nu is het meisje niet zo hard gebeten. Maar dit gaat die hond natuurlijk wel een keer doen, wat harder bijten, als hij de kans krijgt. En de keer daarop weer wat harder.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Ja, ik heb een kristallen bol!Tara schreef:Hoe weet je dat? Heb jij een kristallen bol dan?iones schreef:Ik snap toch niet dat de politie niets doet. Nu is het meisje niet zo hard gebeten. Maar dit gaat die hond natuurlijk wel een keer doen, wat harder bijten, als hij de kans krijgt. En de keer daarop weer wat harder.....
Effe logisch nadenken. Honden proberen graag uit, net als ieder levend wezen. Hij heeft iets gedaan en hij kon er mee wegkomen. Hij heeft gejaagd. Dat is zelflonend. Als hij de kans krijgt zal hij het weer doen. En dat kan heel goed escaleren. Ze proberen steeds een stapje verder te gaan en als niemand ze tegenhoudt zoals een fatsoenlijk baasje dat opvoedt, dan lukt ze dat ook.
- iones
- Zeer actief
Wat heeft het er mee te maken dat ik er bij was?Tara schreef:Ik denk effe logisch na: Je was er bij begrijp ik?iones schreef:Ja, ik heb een kristallen bol!Tara schreef:Hoe weet je dat? Heb jij een kristallen bol dan?iones schreef:Ik snap toch niet dat de politie niets doet. Nu is het meisje niet zo hard gebeten. Maar dit gaat die hond natuurlijk wel een keer doen, wat harder bijten, als hij de kans krijgt. En de keer daarop weer wat harder.....
Effe logisch nadenken. Honden proberen graag uit, net als ieder levend wezen. Hij heeft iets gedaan en hij kon er mee wegkomen. Hij heeft gejaagd. Dat is zelflonend. Als hij de kans krijgt zal hij het weer doen. En dat kan heel goed escaleren. Ze proberen steeds een stapje verder te gaan en als niemand ze tegenhoudt zoals een fatsoenlijk baasje dat opvoedt, dan lukt ze dat ook.
Heeft die hond die kinderen wel of niet achterna gezeten? Heeft hij wel of niet gebeten? Wel dus toch?
Ongelukjes gebeuren hè? Wie zegt dat deze eigenaresse onverantwoordelijk en tok is?
Mijn hond vind ik de sociaalste hond van mijn buurt en toch heeft hij gevochten. Mensen kunnen uit schrik raar reageren. Ik kan hysterisch gaan staan janken of juist zo'n stille, kalme bitch worden terwijl ik iets heel anders uit wil stralen. Deze mevrouw is misschien heel erg geschrokken, moeders vind ik wel een typje wat gelijk hysterisch gaat gillen (I know, ik raad maar wat), en is er toen vantussen gegaan en heeft geleerd dat haar hond niet altijd een schatje is en getriggerd wordt door rennende, gillende en klimmende kinderen.
We zijn allemaal mensen en soms gaat er iets mis wat je niet verwacht had
Toch vind ik dat ze niet weg had mogen lopen, maar om nu gelijk te zeggen dat het een tok is en dat die hond nu kinderbeentjes af gaat scheuren is wel erg overdreven.
Niet alle hondenexperts zitten hier op het Hondenforum hoor, er lopen ook mensen met verstand rond. Het zal je verbazen misschien maar zelfs met gezond verstand gaat er wel eens iets mis. Daar leer je dan weer wat van.
Mijn hond vind ik de sociaalste hond van mijn buurt en toch heeft hij gevochten. Mensen kunnen uit schrik raar reageren. Ik kan hysterisch gaan staan janken of juist zo'n stille, kalme bitch worden terwijl ik iets heel anders uit wil stralen. Deze mevrouw is misschien heel erg geschrokken, moeders vind ik wel een typje wat gelijk hysterisch gaat gillen (I know, ik raad maar wat), en is er toen vantussen gegaan en heeft geleerd dat haar hond niet altijd een schatje is en getriggerd wordt door rennende, gillende en klimmende kinderen.
We zijn allemaal mensen en soms gaat er iets mis wat je niet verwacht had

Toch vind ik dat ze niet weg had mogen lopen, maar om nu gelijk te zeggen dat het een tok is en dat die hond nu kinderbeentjes af gaat scheuren is wel erg overdreven.
Niet alle hondenexperts zitten hier op het Hondenforum hoor, er lopen ook mensen met verstand rond. Het zal je verbazen misschien maar zelfs met gezond verstand gaat er wel eens iets mis. Daar leer je dan weer wat van.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik geloof niet dat die hond echt gebeten heeft.
Heel simpel gezecht had het kindje er dan niet met een blauwe plek vanaf gekomen.
Als de hond alleen al op springt met een poot tegen het been aankomt kan er ook al een blauwe plek ontstaan. E je hebt nou eenmaal mensen die de boel graag flink opblazen.
Heel simpel gezecht had het kindje er dan niet met een blauwe plek vanaf gekomen.
Als de hond alleen al op springt met een poot tegen het been aankomt kan er ook al een blauwe plek ontstaan. E je hebt nou eenmaal mensen die de boel graag flink opblazen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ja ongelukjes kunnen gebeuren, kan ook gebeuren dat een hond reageert op een manier wat ie normaal gesproken niet doet.. het blijven levende wezens, maar...!Manu schreef:Ongelukjes gebeuren hè? Wie zegt dat deze eigenaresse onverantwoordelijk en tok is?
als jouw hond een kind omver beukt, of zelfs bijt, en dat kind is helemaal in paniek en bang, dan lijn je je hond toch even aan, en ga je kijken wat de schade is, en in ieder geval je verontschuldiging aanbieden..
En aangezien madam dit niet gedaan heeft, kun je vrijwel zeker zeggen dat die madam een tok is.
Ik ben met je eens dat doorlopen sowieso niet netjes is. Maar niet met het tok-gedeelte.
Er zijn ook oude vrouwtjes die je omver fietsen met hun stijve nek en gauw doorfietsen. Uit schrik de benen nemen kan, ze zal niet de eerste zijn. Even goed niet netjes en ik hoop dat ze alsnog op een passende manier excuses aanbiedt aan het kind.
Er zijn ook oude vrouwtjes die je omver fietsen met hun stijve nek en gauw doorfietsen. Uit schrik de benen nemen kan, ze zal niet de eerste zijn. Even goed niet netjes en ik hoop dat ze alsnog op een passende manier excuses aanbiedt aan het kind.