Ik snap dat het voor pupkopers ook lastig is om de juiste fokker te vinden, maar andersom valt ook niet mee zeg. Mensen kunnen zich zo mooi voordoen en in 'monsters' veranderen als ze hun pup eenmaal hebben...
Twee pups van ons H-nest (geboren op 16 februari dit jaar) kwamen na slechts een paar weekjes alweer terug. In beide gevallen omdat de eigenaren het schandalig vonden dat hun inmiddels al 12 weken oude pup nog zo trok aan de riem, in handen hapte en niet wilde luisteren. En dat IS natuurlijk ook schandalig, want ieder weldenkend mens met iets meer hersencellen dan een visstick weet toch zeker dat een pup van 12 weken al tenminste strak aan de voet moet volgen en nooit ergens zijn/haar tandjes in zet? Dat is toch volkomen logisch *zucht*
Anyway, de teefjes kwamen terug, een week na elkaar...en korte tijd later kregen ze een ander baasje, want we kwamen er al snel achter dat een beetje ferme opvoeding wonderen doet. Het ene teefje woont nu bij een leuk gezin in België dat al een volwassen Lux-kind heeft en het andere teefje woont bij mensen die al een hond van ons hebben, een zus van Laecey (die dus de oma is van de pup in kwestie).
Het gaat heel erg goed.
Nu verwachten we hopelijk over twee maanden weer een nestje en hoewel ik er pas echt ruchtbaarheid aan ga geven na de echo, wil ik me wel alvast wapenen tegen al die jandoedels die een witje willen 'omdat het zo'n ideale gezinshond is' en 'omdat hij zo mooi is'.
Hoe selecteren jullie je pupkopers? Wat kan ik in vredesnaam doen om die jandoedels eruit te filteren? We zijn van meet af aan zo duidelijk geweest over het ras, het karakter enz...en die mensen vertoonden gewoon sociaal wenselijk gedrag, want ze moesten en zouden een pup.
Ik zie tegen het onderdeel 'de juiste pupkopers selecteren' nu alweer als een berg op...hellup!