Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Filmpjes van hondengedrag
Moderator: moderatorteam
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
Filmpjes van hondengedrag
Weten of hebben jullie interessante filmpjes of fotoseries waar bepaald gedrag duidelijk naar voren komt? En dan 't liefst mét uitleg, zodat ik ook kan checken of ik dat er zelf ook uit haal. Ik twijfel regelmatig of ik signalen op de goede manier interpreteer en wat ik eventueel over 't hoofd zie, dus het zou leuk zijn als ik dat een beetje kan testen en ervan kan leren.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Filmpjes van hondengedrag
Ik weet niet wat voor dingen je precies zoekt maar ik heb wel wat dingen opgeslagen. Hier volgen een paar, als je specifiek naar iets zoekt laat het een weten dan kijk ik of ik het heb. 
Hier komt wel veel aan bod:
https://www.youtube.com/watch?v=8bg_gGguwzg
Als je Facebook hebt, hier worden ook vaak filmpjes geplaatst met uitleg:
https://www.facebook.com/vreemdehonden
Ik heb ook nog wel wat foto's van mijn hond. Niet met veel uitleg er bij maar ik vind wel heel duidelijke signalen op te zien zijn.
Hier bijvoorbeeld een ontmoeting, eerst met een jonge reu en later komt 'zijn' teef even verhaal halen.
http://icantpaint.com/ontmoeting/
En hier een toenadering van twee andere teefjes die ze al lange tijd kent, maar waar ze niet heel ontspannen bij is. Ze zijn ook nogal lomp in de toenadering en zitten vaak te etteren.

Hier komt wel veel aan bod:
https://www.youtube.com/watch?v=8bg_gGguwzg
Als je Facebook hebt, hier worden ook vaak filmpjes geplaatst met uitleg:
https://www.facebook.com/vreemdehonden
Ik heb ook nog wel wat foto's van mijn hond. Niet met veel uitleg er bij maar ik vind wel heel duidelijke signalen op te zien zijn.
Hier bijvoorbeeld een ontmoeting, eerst met een jonge reu en later komt 'zijn' teef even verhaal halen.
http://icantpaint.com/ontmoeting/
En hier een toenadering van twee andere teefjes die ze al lange tijd kent, maar waar ze niet heel ontspannen bij is. Ze zijn ook nogal lomp in de toenadering en zitten vaak te etteren.

-
Kitsune
Prachtige foto's runninggirl! (ook die van de ontmoeting).
" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier komen ook wel wat leerzame dingen naar voren (al ben ik het niet met alles helemaal eens).
Hier komen ook wel wat leerzame dingen naar voren (al ben ik het niet met alles helemaal eens).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ha ja, ik hoopte al dat je dat filmpje van "MIJN KUIL" er bij zou zetten.
Schitterend.
Schitterend.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
We waren allemaal zo geboeid door het schouwspel (en alert op mogelijke echte ruzie) dat ik me kan voorstellen dat je daar pas wat later aan dachtInge O schreef:en ik kan me nog steeds voor de kop slaan dat ik pas ben begonnen met filmen toen het bijna voorbij wasranetje schreef:Ha ja, ik hoopte al dat je dat filmpje van "MIJN KUIL" er bij zou zetten.
Schitterend..
Het was echt heel mooi om te zien.
De hele act was inderdaad nog mooier geweest, maar er is tenminste wel iets bewaard gebleven
- Roompie
- Zeer actief
Oeh ik vind die 2 herders en niet leuk uitzien. Wat een lompe en onbeschofte ontmoeting zeg. Patsers.runninggirl schreef: En hier een toenadering van twee andere teefjes die ze al lange tijd kent, maar waar ze niet heel ontspannen bij is. Ze zijn ook nogal lomp in de toenadering en zitten vaak te etteren.
Edit: dat die van jou daar gewoon blijft staan. Hoe reageerde zij toen ze er waren?

- runninggirl
- Zeer actief
Ik snap het wel hoor, al zou ik het niet patserig noemen. Ze fixeren en sluipen zelfs wat en komen recht op je af gelopen altijd. Het zijn echt wel twee takketeven. Maar goed ze kennen elkaar al en mijn hond weet dat ze niet moet weglopen want dan begint het spelletje van opjagen.Heavy schreef:wat vind je er patserig aan
Ik weet het niet meer goed, soms snauwt mijn hond even kort bij deze twee. Ze gaan in ieder geval niet uitgebreid snuffelen of spelen. Samen oplopen gaat wel prima met wat gesnauw soms onderling. Ook die twee onderling snauwen wat af. Het zijn gewoon teven en ze zoeken elkaars grenzen wel op maar gaan niet te ver.
- Roompie
- Zeer actief
Ik bedoel dat ik de 2 herderteven patserig vind. Zelfs de tanden gaan even bloot. Jouw hond staat rustig en zelfverzekerd te wachten vind ik. De staart gaat pas hoger als ze vlakbij zijn.

- runninggirl
- Zeer actief
Ik zou het ook niet patserig noemen zoals ik al zei. Maar ook omdat ik ze ken en ik vind het eerder gewoon etterbakken dan patsers. 
Nog een paar foto's gevonden.
Hier is ze onzeker bij een ontmoeting. De teef die aan haar kont snuffelt was haar steeds aan het wegblaffen, vond mijn hond dus niet fijn. De reu die voor haar staat kende ze al.

Hier een paar tellen na deze foto besloot mijn hond dat ze het ook zat was en wilde de andere hond wegjagen. Daar zijn we tussenbeide gekomen. Maar ik zie hier al dat ze het van plan is, op de vorige foto's staat ze steeds van haar weggedraaid, en nu leunt haar hele gewicht naar voren naar de andere teef. Staart staat ook heel hoog nu.

Nog een paar foto's gevonden.
Hier is ze onzeker bij een ontmoeting. De teef die aan haar kont snuffelt was haar steeds aan het wegblaffen, vond mijn hond dus niet fijn. De reu die voor haar staat kende ze al.

Hier een paar tellen na deze foto besloot mijn hond dat ze het ook zat was en wilde de andere hond wegjagen. Daar zijn we tussenbeide gekomen. Maar ik zie hier al dat ze het van plan is, op de vorige foto's staat ze steeds van haar weggedraaid, en nu leunt haar hele gewicht naar voren naar de andere teef. Staart staat ook heel hoog nu.

Laatst gewijzigd door runninggirl op 10 dec 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roompie
- Zeer actief
Ja dat vind ik ook patserig. Maar die 2 herderteven ookHeavy schreef:Ik vind dit patserig
![]()

-
DaniBanani
- Zeer actief
Ik zie nu pas de eerste reactie, sorry runinggirl! Mooie foto's zijn het. Je ziet inderdaad wel dat jouw hond niet helemaal ontspannen is. Ik vind de Zwitsers op deze foto's ook niet direct patserig, wel opdringerig, zo met z'n tweeën er vol op af. Bij patsen denk ik ook meer aan hoe die herder op de foto van Heavy doet, of Dexter
Die heeft daar ook nogal een handje van, als hij de kans krijgt. Staart hoog, oren strak naar voren, hoge houding, om de andere hond heen gaan lopen.
En Inge, wat een duidelijke filmpjes, daar zie je héél duidelijk wat er gaande is. De andere genoemde Youtubelinkjes ga ik nog even bekijken.
En Inge, wat een duidelijke filmpjes, daar zie je héél duidelijk wat er gaande is. De andere genoemde Youtubelinkjes ga ik nog even bekijken.

-
Kitsune
Dat filmpje van die kuil
Vrij duidelijke signalen haha
- Roompie
- Zeer actief
Die heb ik al een paar keer gezien maar wat een prachtig filmpje vind ik dat!Inge O schreef:en had je dit al gezien - heeft hier al een paar keer gestaan dus geen idee of het je bekend is maar duidelijk is het wel![]()
https://www.youtube.com/watch?v=9Ena_ktPaU0

-
Dinos
Bij het kopopleggen zij er al verschillende stadia gepasseerd en zou je al doorgelopen moeten zijn, want op dit moment zijn de honden super gespannen en kan tussenkomst al voor vlam in de pan zorgen.Roompie schreef:Heavy schreef:Ik vind dit patserig
![]()
-
DaniBanani
- Zeer actief
Je kijkt verkeerd denk ik. De linkerhond heeft niet zijn kop op de rug van de andere hond, maar staat dwars achter hem en kijkt schuin naar voren. Kijk maar naar de schaduwen, daar zie je dat de kop van de linkerhond het lichaam van de ander niet raakt.

- Roompie
- Zeer actief
En hoe snel de pups het doorhebbenInge O schreef:ja, vind ik ook, het is vreselijk schattig én duidelijk tegelijkertijdRoompie schreef:Die heb ik al een paar keer gezien maar wat een prachtig filmpje vind ik dat!Inge O schreef:en had je dit al gezien - heeft hier al een paar keer gestaan dus geen idee of het je bekend is maar duidelijk is het wel![]()
https://www.youtube.com/watch?v=9Ena_ktPaU0.

-
Kitsune
Mijn tak...afblijven! (wel speels).

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Filmpje met duidelijk onzekere lichaamstaal en nog meer 
https://www.facebook.com/video.php?v=30 ... =2&theater
https://www.facebook.com/video.php?v=30 ... =2&theater
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ben heel benieuwd hoe je deze foto leest 

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Nog 1 stap richting mijn tak en je krijgt een klap voor je kanis?Miranda schreef:Ik ben heel benieuwd hoe je deze foto leest![]()
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik heb een filmpje, die ik nog steeds niet goed kan plaatsen.
Situatie: Sam mijn eigen schapendoes is gewend, dat er logeerdoesjes elke zomer komen. Altijd teefjes. Wiske was altijd vaste gast, paar keer per jaar vaak. Wiske is de zwarte does. Wiske is qua karakter een pretletter, doet geen vlieg kwaad en ziet overal een feestje in. Ze weet niet wat boosheid is, zo lijkt het. Wiske is 1 van de weinige honden, die Sam oneindig aan het spelen krijgt.
Joska is een nieuwkomer. Joska is wat gereserveerder, een kat uit de boom-kijker. Joska is geen speelhondje, maar meer een doener, een soort doggydance-hondje. Beetje meer een werkhondje, vaak alert.
Ik heb het idee, dat Wiske niet goed weet, wat ze aan Joska heeft. Wiske bedoelt het goed, maar door het gedrag van Joska, weet ze het niet meer, ze doet toch geen vlieg kwaad, waarom doet Joska dan zoals Joska doet. En van Sam krijgt ze ook al geen steun, die aanschouwt het allemaal wat. Ik krijg het idee dat Wiske wel onzeker wordt van het gedrag van Joska, ze hijgt veel, wat ze normaliter nooit doet.
Joska heeft veel gedrag, maakt geluid, ijsbeert en op een bepaald moment slaat ze zo hard met haar voorpoot op de grond, dat ik er gewoon van schrok.
M.i. zoeken ze met z'n allen een balans, want Wiske is het altijd gewend alleen met Sam, Sam maakt het niets uit en Joska is uberhaupt geen logeren gewend.
Situatie: Sam mijn eigen schapendoes is gewend, dat er logeerdoesjes elke zomer komen. Altijd teefjes. Wiske was altijd vaste gast, paar keer per jaar vaak. Wiske is de zwarte does. Wiske is qua karakter een pretletter, doet geen vlieg kwaad en ziet overal een feestje in. Ze weet niet wat boosheid is, zo lijkt het. Wiske is 1 van de weinige honden, die Sam oneindig aan het spelen krijgt.
Joska is een nieuwkomer. Joska is wat gereserveerder, een kat uit de boom-kijker. Joska is geen speelhondje, maar meer een doener, een soort doggydance-hondje. Beetje meer een werkhondje, vaak alert.
Ik heb het idee, dat Wiske niet goed weet, wat ze aan Joska heeft. Wiske bedoelt het goed, maar door het gedrag van Joska, weet ze het niet meer, ze doet toch geen vlieg kwaad, waarom doet Joska dan zoals Joska doet. En van Sam krijgt ze ook al geen steun, die aanschouwt het allemaal wat. Ik krijg het idee dat Wiske wel onzeker wordt van het gedrag van Joska, ze hijgt veel, wat ze normaliter nooit doet.
Joska heeft veel gedrag, maakt geluid, ijsbeert en op een bepaald moment slaat ze zo hard met haar voorpoot op de grond, dat ik er gewoon van schrok.
M.i. zoeken ze met z'n allen een balans, want Wiske is het altijd gewend alleen met Sam, Sam maakt het niets uit en Joska is uberhaupt geen logeren gewend.

- DeDiana
- Zeer actief
Haha, inderdaadInge O schreef:ik zie hier vooral dat mila even alleen maar vijfde wiel aan de wagen mag spelen en dat dat niet helemaal in haar straatje pastDeDiana schreef:Filmpje met duidelijk onzekere lichaamstaal en nog meer
https://www.facebook.com/video.php?v=30 ... =2&theater.
Maar je ziet ook een heel onzekere Cee Lo, met alle bijbehorende lichaamstaal.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Deze is vrij duidelijk, Nanuq (de langhaar) geeft Kenza, zijn logeervriendin, bij de allereerste speelpartij een flinke correctie omdat ze een betonplaat voor de kop had en maar op hem bleef inbeuken ondanks zijn waarschuwingen dat het wat kalmer aan moest. Nu ze zijn grenzen kent spelen ze heel leuk samen.

En dit filmpje toont Franks angstagressie. Hij wil er op deze manier voor zorgen dat andere dieren rond hem verder uit zijn buurt gaan liggen (liefst op een ander continent
). Hij leefde bij zijn vorige bazen samen met een collie reu die hem aanviel, Frank werd uit veiligheidsoverwegingen in een bench gezet terwijl collie reu vrij rondliep. Hij zat onder de korsten toen we hem kregen, vermoedelijk is dit gedrag in zijn vorige gezin ontstaan. Hij vertoont het enkel in situaties waarin hij niet weg kan. Je ziet hem ook vaak kalmerende signalen vertonen. Even ter info: de situaties in de filmpjes zijn geprovoceerd, Frank leeft niet samen met de roedel.
En dit is in een vroeg stadium van de counterconditioning, hij werd door mij beloond indien een hond in zijn buurt kwam of omgekeerd. Buitenshuis, want daar is zijn drempel tot agressie het laagst. Hij had al vrij snel door dat in de nabijheid van een andere hond gaan staan een beloning opleverde en in dit filmpje zie je zo'n poging tot contact. Je kan bij beide honden spanning zien, Aiko (rechts) snapt het niet zo.

En dit filmpje toont Franks angstagressie. Hij wil er op deze manier voor zorgen dat andere dieren rond hem verder uit zijn buurt gaan liggen (liefst op een ander continent
En dit is in een vroeg stadium van de counterconditioning, hij werd door mij beloond indien een hond in zijn buurt kwam of omgekeerd. Buitenshuis, want daar is zijn drempel tot agressie het laagst. Hij had al vrij snel door dat in de nabijheid van een andere hond gaan staan een beloning opleverde en in dit filmpje zie je zo'n poging tot contact. Je kan bij beide honden spanning zien, Aiko (rechts) snapt het niet zo.
- DeDiana
- Zeer actief
Mila's sjansdansje: ze ziet een reu die ze heel leuk vindt, maar is ook behoorlijk onder de indruk 
https://www.youtube.com/watch?v=VDNCzYt ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=VDNCzYt ... e=youtu.be
- Miranda
- Erelid
Uh-huhNerazi schreef:Nog 1 stap richting mijn tak en je krijgt een klap voor je kanis?Miranda schreef:Ik ben heel benieuwd hoe je deze foto leest![]()
MIJN modderpoel
"Ow, ze wil spelen", zeiden een paar tervuereneigenaren. De honden waren wijzer
And few will ever climb
-
-Saskia-
- Zeer actief
Cleva schreef:Het is gewoon een hond met enorme marmeren ballen.
Ik noem het angstagressie omdat hij voor mij een duidelijk onwennige en onzekere indruk geeft, het is van nature ook een onzekere hond. Na het plaatsen van een implantaat verergerde zijn gedrag, voor mij een aanwijzing dat de daling van het testosteron hem nog onzekerder en dus nog agressiever maakte. De enige gedragstherapeut die zijn gedrag een beetje juist kon inschatten noemde het ook angstagressie maar nu nog vind ik het moeilijk inschatten hoor.
En het is inderdaad een geweldige hond
- Miranda
- Erelid
Nou, ik zou het ook geen angstagressie noemen, maar ik snap wel dat het zo genoemd wordt. Het komt volgens mij wel voort uit angst om aangevallen te worden.-Saskia- schreef:Ik noem het angstagressie omdat hij voor mij een duidelijk onwennige en onzekere indruk geeft, het is van nature ook een onzekere hond.
Hij heeft niet de stramme poten van een agressieve hond, maar wel het houterige loopje dat honden hebben als ze uiterst voorzichtig zijn. En dan tóch die grote bek en dat claimen van de ruimte.
Volgens mij heeft hij zoiets van: Dénk erom, hè! I'm the meanest motherfucker in town! Pak mij, en je gaat DoodT!
Dat jullie het even weten!
De reacties van de andere honden zijn ook prachtig, trouwens.
Dit is lastig om te buigen, maar met een uiterst relaxte en zelfverzekerde hond (type Macho) is het denkelijk wel wat te verminderen.
And few will ever climb
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het spel van de geliefden vond ik altijd zo mooi om te zien. Bluf de teef die steeds brutaler werd omdat ze toch eigenlijk wel vond dat het tijd werd

En dan Finn die toch vond dat hij écht wel de stoere man moest blijven

En dan Finn die toch vond dat hij écht wel de stoere man moest blijven

-
-Saskia-
- Zeer actief
Ja precies! Zo zie ik het ook, alleen ik kan het niet zo goed verwoordenMiranda schreef:Nou, ik zou het ook geen angstagressie noemen, maar ik snap wel dat het zo genoemd wordt. Het komt volgens mij wel voort uit angst om aangevallen te worden.
Hij heeft niet de stramme poten van een agressieve hond, maar wel het houterige loopje dat honden hebben als ze uiterst voorzichtig zijn. En dan tóch die grote bek en dat claimen van de ruimte.
Volgens mij heeft hij zoiets van: Dénk erom, hè! I'm the meanest motherfucker in town! Pak mij, en je gaat DoodT!
Dat jullie het even weten!![]()
Nu er valt inmiddels prima mee te leven hoor en op andere vlakken is hij dan weer poepsimpel.
@Blondie: die oortjes haha! Herkenbaar
- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer: