Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok : Ik ben zo boos door de domheid van sommige mensen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kris251069
nieuw lid

broodfok : Ik ben zo boos door de domheid van sommige mensen

Ongelezen bericht door kris251069 »

Ik ben zo boos door de domheid van sommige mensen. Ik hoorde gisterenmorgen op het werk dat één van de collega's een Frans buldoggetje heeft gekocht bij een grote kennel. Het beestje was natuurlijk al onmiddellijk ziek en was besmet met giardia. Zij had het beestje in een kennel gekocht "omdat dat veel goedkoper was dan bij een erkende fokker". Het beestje heeft een Tsjechisch paspoort dus import en broodfok ten top. Zij had zelfs een uitbrander gekregen van de dierenarts omdat de kennel waar zij het diertje gekocht heeft bekend staat als één van de ergste van allemaal (goed dat er nog dierenartsen zijn die hun mond durven open trekken). Heeft dat mens dan helemaal geen besef wat betreft het lot van die oostblokpuppies en fokteven ??? Maar ja... het was goedkoper. Maar dit is nog maar de helft van het verhaal. Het beestje moet 10 uur per dag alleen thuis blijven opgesloten in een kleine bench. Maar... "volgens de meneer van de kennel die het mormeltje heeft verkocht was dat helemaal geen probleem want Franse buldoggetjes zijn een ras die dat perfect kunnen volgens hem". "Ze slapen toch maar de hele dag". Ja, hij hoort kassa kassa natuurlijk. Het lot van het beestje kan hem gestolen worden. Ik vraag me dus echt af hoe debiel iemand kan zijn om een Frans buldoggetje te kopen bij één van de ergste broodfokkers om hem vervolgens minstens 10 uur per dag op te sluiten in een kleine bench. "Maar ja, de meneer van de kennel zag er helemaal geen graten in". Aaaaaaah... Help!!! Ik kon het echt niet aanhoren en heb op mijn tong moeten bijten om niet uit te vliegen aangezien ik hier nog maar een week werk. Wat een achterlijkheid. En ik heb zo te doen met dat beestje en het leed van die fokteef in Tsjechië . Had ik mijn mond opengetrokken vrees ik dat ik al mijn zelfbeheersing zou verliezen en dat mens zou beginnen uitkafferen zonder genade. Dit ligt allemaal zo erg op mijn maag en lever dat ik het even van mij moest afschrijven. Bedankt voor jullie luisterend oor.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: broodfok : Ik ben zo boos door de domheid van sommige me

Ongelezen bericht door Tineke »

Je had zonder uit te vliegen toch gewoon kunnen zeggen wat je ervan vind en haar wijzen op het feit dat het ook anders kan.
Dat voelt voel jezelf in ieder geval denk ik wel veel beter dan het zo op te kroppen die ergernis.
Ik was onlangs ook op een verjaardag waar iemand was die een pupje wilde kopen bij een broodfokker ,ik heb dat gewoon aangegeven en er ontstond een leuke discussie.
Weet niet wat de dame daarna ermee gedaan heeft met de info aan haar gegeven maar ik heb tenminste wel gezegd wat ik ervan vond en wat er achter broodfokpupjes voor leed zat.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Ik hoop dat het hondje doodgaat, na veel kosten.
Kopen ze bij een topfokkert een hond die ook besmet is met giardia :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kris251069
nieuw lid

Ongelezen bericht door kris251069 »

Tineke schreef:Je had zonder uit te vliegen toch gewoon kunnen zeggen wat je ervan vind en haar wijzen op het feit dat het ook anders kan.
Dat voelt voel jezelf in ieder geval denk ik wel veel beter dan het zo op te kroppen die ergernis.
Ik was onlangs ook op een verjaardag waar iemand was die een pupje wilde kopen bij een broodfokker ,ik heb dat gewoon aangegeven en er ontstond een leuke discussie.
Weet niet wat de dame daarna ermee gedaan heeft met de info aan haar gegeven maar ik heb tenminste wel gezegd wat ik ervan vond en wat er achter broodfokpupjes voor leed zat.
Je hebt gelijk. Eerst zal ik dit weekeinde de emotie wat laten zakken en volgende week ga ik, zoals jij aangeeft, voorzichtig proberen om haar tot beter gedachten te brengen zonder al te fel te reageren of een ruzie te starten.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Meer dan iets uitleggen kan je niet, het is niet jouw hond.
Hier ook een collega met twee broodfokchi's waarvan ze nu twijfelt of ze het teefje tijdens haar eerste loopsheid zou laten dekken door haar reu. Ik heb haar gezegd dat een nest veel werk is maar 'Ja, maar ik kan ze daarna wel voor veel verkopen' was het antwoord wat ik kreeg. Ik kan alleen maar hopen dat ze een dierenarts heeft die haar op andere gedachten brengt.

Maar goed, er is een andere collega die zich een epagneul Français uit werklijnen heeft gekocht met stamboom en mooie testen, om de pup uiteindelijk als huishond te houden en te klagen dat het beestje zo veel jankt wanneer hij alleen gelaten wordt.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

achja vandaag ook weer zo'n verhaal. Een jongen met een blauwe pitbull van 14 weken. Beestje lag met het hele nest in de badkamer en waren ondervoed, geen eten en geen water te bekennen. Nest van 14 pups, en er waren op een leeftijd van 11 weken nog 10 pups niet verkocht en vochten elkaar de tent uit, in die twee vierkante meter dat ze opgesloten zaten. Heel zielig, stelletje dierenbeulen, aldus hem.
Toch maar gekocht. Je kunt zo'n beestje toch niet laten zitten, vond hij. :hmmm: Maar hij heeft er geen melding gemaakt bij de dierenbescherming en hij vond me ook nogal lullig doen toen ik zei dat zijn geld ervoor zorgt dat dit soort dingen doorgaan.
Maar het was sowieso een onnozel figuur.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”