Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jasje voor agility?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Jasje voor agility?

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een betaalbaar jasje/hondendekje voor Alfy. Hij heeft om zo te wandelen voldoende vacht maar als we straks behendigheid gaan lopen wil ik dat hij, zeker op de wedstrijden dat het koud is, wat meer warm gehouden wordt tussen de rondes in.

Eisen: het moet makkelijk aan- en uit te trekken zijn. Alfy houdt niet zo van polonaise om zijn lijf dus niet dat hij bijv. zijn pootjes ergens door moet steken. Over z'n kop gaat wel prima en een gesp o.i.d. vastmaken onder zijn buik is ook geen probleem.
Het moet niet te warm zijn dus extra gevoerd liever niet.
Liefst materiaal wat snel(ler) droog is zodat hij het ook aan kan als het regent / als hij nat is, hoeft niet waterdicht te zijn. Dacht zelf aan badstof of fleece?
Belangrijkste eis is dat het niet te duur mag zijn. Max is toch wel 40-50 euro (Alfy's ruglengte is 50cm).

Zijn mijn eisen realistisch en wat voor soorten/merken jasjes zouden hier binnen kunnen passen?

Alvast bedankt!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sita
Zeer actief

Re: Jasje voor agility?

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou voor een fleece dekje gaan. Ik heb de mijne bij Divoza gekocht. Gebruik hem amper. Alleen als we een wedstrijd hebben in een manege en het echt koud is. Met trainen blijven ze warm genoeg, zeker honden met een goede vacht.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik had voor Zazoe de ijsbeer jas van de zooplus.

super fijn jasje. misschien kun je mijn topic daar nog over vinden. staan handige links in.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Is er toevallig een Jumper in de buurt? De Jumper hier heeft opvallend veel keus. Opvallend, omdat ik eigenlijk nooit honden met jassen zie lopen dus het zal vast niet zo goed verkopen. Maar toch is er een hele hoek ingericht, alle soorten, kleuren en maten.
Bij een jas lijkt me de pasvorm erg belangrijk dus ik zou niets over internet bestellen maar gewoon even passen.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb zo'n dekentje, ideaal, niet te warm, makkelijk aan te doen. (de fleece versie)

http://www.pegasus-ruitersport.nl/conte ... na_96.html
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Fleece! Ik heb een Rambo Newmarket voor Tallie, heel fijn ding.

Afbeelding
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

kloesje schreef:Ik heb zo'n dekentje, ideaal, niet te warm, makkelijk aan te doen. (de fleece versie)

http://www.pegasus-ruitersport.nl/conte ... na_96.html
Cara heeft deze, voor in de auto:
Afbeelding

Tijdens training gebruik ik hem eigenlijk niet, ik zorg er gewoon voor dat ze wat in beweging blijft en dus niet teveel afkoelt.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Jasje voor agility?

Ongelezen bericht door Lysette »

Voor Ziva hebben we er eentje van buster. Een softshell met een dun laagje fleece aan de binnenkant. Lekker soepel maar ook waterafstotend. En met een goede bescherming op de buik.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Honden koelen niet zo snel af hoor , die border bij de schapenboer kreeg ook geen jasje aan terwijl die meer moest trotseren dan een hond op een cursusje. .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

De Bucas jasjes! Erg fijn en makkelijk aan te trekken en ook nog eens niet al te duur!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Honden koelen niet zo snel af hoor , die border bij de schapenboer kreeg ook geen jasje aan terwijl die meer moest trotseren dan een hond op een cursusje. .
Die ligt ook niet 20 uur per dag bij de cv.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik vind goed warmlopen/uitlopen belangrijker dan een jasje. Alleen voor kortharige rassen zou ik zo'n ding tussen de trainingsronden gebruiken, alle andere rassen blijven goed warm met wat volgoefeningen tussendoor.

Bij wintercompetities ben ik wel voor zo'n jasje als je hond niet op schoot past. De kou van een uur wachten krijg je niet uit je botten in 10 minuten warmwandelen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb gekeken naar de dekjes van Divoza en die zien er goed uit. De ijsbeer jas ook maar de maten zijn wat ongunstig (40 is te klein en 70 is echt te groot). Die van Pegasus ruitersport zien er ook goed uit maar zit er nog verschil tussen die dekentjes?

Tallie: kan je die ook online ergens vinden?

Lysette: zijn die een beetje makkelijk aan te doen?

BP: Alfy is geen border en heeft ook behoorlijk minder vacht. Altijd gedacht dat het niet nodig zou zijn tot hij rillend in een manege lag in de pauze van een workshop. Dus nu toch maar kijken.

Mirriejj: linkje?

Plumeau: warming up en cooling down doen we uiteraard ook [SMILING FACE WITH SMILING EYES] gaat me om de periodes tussen de rondjes met alles erbij in. Dan wil ik hem even rustig kunnen laten liggen

Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Die van mij komt van DursyDog, ze hebben verschillende kleuren.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij de jumper heb ik een opvallend fel geel jasje met teddy aan de binnenkant gekocht. Waterdicht en niet extreem dik en warm, maar wel genoeg. De jumper heeft ze hier niet meer in de maat die ik nodig heb, maar heb ze nog wel op internet gezien vorig jaar. Maar zooplus heeft ook wel dergelijke jasjes, zag er volgens mij eens van softsell. Ik heb ook een fleecejaje van de jumper. Beide gewoon niet zo duur. Heb nog een ander jasje van de jumper. Gewatteerd zeg maar met buikflap en du enkel waterdicht. Deze had ik voor schapentraining als hij daarna nog op trainingsgenoot moest wachten.

Nee de boer had zijn border geen jasjes aan. Nu leven die dieren vaak buiten in kennels, dus tja iets andere vacht, naast dat er in de winter toch minder hard gedreven hoeft te worden dan tijdens andere seizoenen, want alles is in rust zeg maar....

Het gaat overigens niet om of de hond het koud heeft. Het gaat om een gereguleerde afkoeling van de spieren. En voor warme spieren überhaupt. Koude spieren zijn blessure gevoeliger en tja bijv border collies kunnen erg explosief zijn, koud of niet en daarmee blessure gevoelig. Tja als je de wetenschap hebt dat je op deze manier iets kan doen om de blessures in te dammen bij een sport die bekend staat om zijn hoge graat van blessures..... tja...
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:
Lysette: zijn die een beetje makkelijk aan te doen?
ja vind ik wel. Aan twee zijden klittenband wat je los kunt halen. Dus alleen kop er door en dan vast maken. Je kunt hem zelfs voor ook los maken, dus dan hoeft er helemaal niks over de kop maar dat is wat meer gedoe.

Deze is het:
http://www.beestenspul.nl/product/honde ... -winterjas" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is overigens geen super dikke jas maar ik vind dat zelf ook niet nodig. Ik zorg altijd voor een dik deken in de auto en dit is dan net een extraatje.

Ayronna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayronna »

Flynn heeft ook een IJsbeer jas van Zooplus, 55cm. Past prima en hij is altijd heerlijk warm. Als ik weer een jas most kopen zou ik weer voor hetzelfde type jas gaan, alleen dan mogelijk iets wat minder losse haren vast houdt.
gyanty
Zeer actief

Vergeet ik dat ik van meeste jasjes ook wel een foto heb....

Jasje(fleece) van de jumper. 2 x met klitteband. Makkelijk aan te trekken. Er is ook nog elastiek om de achterbenen door te halen, maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Afbeelding

Oh ja vergeten, heb van trainingsgenoot ook nog dit jasje van equiterme. Verschil is dat het geen klitteband is, maar met haakjes vast gaat. Op zich met zand, haren en viezigheid wel makkelijker. Klittenband wordt na verloop van tijd toch viezig enzo. Maar klittenband is wel makkelijker even snel vastzetten (dit gaat ook heel snel hoor)

Afbeelding

Dit is het gewatteerde jasje van de jumper. Je kan hem over de kop trekken, maar op borst is ook klittebland. Dan de flap weer boven op ook met klittenband.
Afbeelding

Van het gele jasje van de jumper helaas geen foto, maar model is verder zelfde als het grijze jasje, ook met klittenband.

En dan heb ik zelf ook nog eens wat gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva heeft een fleece jas. Nouja, die is eigenlijk van Dumas en Csiva te groot maar omdat ie te groot is wel heerlijk warm voor haar :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is het niet gewoon veel beter na zware inspanning de hond lichtelijk in beweging te houden tot de volgende ronde.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Is het niet gewoon veel beter na zware inspanning de hond lichtelijk in beweging te houden tot de volgende ronde.?
Nee, want dat betekent op een wedstrijddag dat je zo'n 8 uur met je hond aan het lopen bent en hij ook geen moment rust heeft van alle indrukken. Goed warmlopen en uitlopen is uiteraard wel belangrijk.

Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Tallie schreef:Die van mij komt van DursyDog, ze hebben verschillende kleuren.
Deze ziet er goed uit ook! Begin nu wel heel erg te twijfelen over de ruglengte... van waar tot waar meet je dat? Ik heb nu gemeten van schoft tot staartaanzet.
gyanty schreef:Vergeet ik dat ik van meeste jasjes ook wel een foto heb....

Jasje(fleece) van de jumper. 2 x met klitteband. Makkelijk aan te trekken. Er is ook nog elastiek om de achterbenen door te halen, maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Afbeelding
Jumper zit in Utrecht dus dan zou ik ook nog kunnen passen, ziet er ook goed uit
bouvierpoedel schreef:Is het niet gewoon veel beter na zware inspanning de hond lichtelijk in beweging te houden tot de volgende ronde.?
Wat Lysette zegt. Er zullen best honden zijn die dat wel redden maar als ik Alfy constant in beweging en dus in de drukte zou houden, is het na 1 rondje en de tijd er omheen klaar. Natuurlijk lopen we ook warm en weer uit maar tussendoor moet hij echt even rusten. En in die periode wil ik graag een jasje voor de koude wedstrijden
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb bij de plaatselijke dierenwinkel een jasje gekocht. Maar die heb ik vooral voor als Elco met koud weer achterop de fiets moet. Zal zo dadelijk een foto plaatsen
gyanty
Zeer actief

Helemaal waar. Op trainingen van een uurtje of anderhalf uur lukt je dan vaak ook wel prima. Wedstrijddagen duren echter van half 9 tot een uur of 16, 17, 18. Veel hectiek, veel honden op een kluitje, veel hysterie. Dus de honden krijgen veel prikkels binnen en de ruimte is vaak beperkt. Ben bang dat het komende jaar veel locaties zullen zijn waar we om overlast te beperken niet meer van het terrein af mogen, dus je zit continue in de drukte. De honden hebben dus ook wel echt even de rust nodig, naast het feit dat veel handlers met meerdere honden lopen. Het jasjes komt naast de cooling down en warming up en om de hond op echt koude dagen (in maneges is het vaak echt koud!)van pas bij het niet te koud worden van de hond.

Sport met zeer hoge blessuregevoeligheid die toeneemt bij koude spieren. Het is een hele simpele manier om het allemaal wat makkelijker te maken. Dat zou jou toch moeten aanstaan bp. Overigens maar weinig hele erge jasjes hoor. Veel normale kleuren, weinig blingbling :schrik:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lastig, met flits zie je alleen de reflectie van het grijze deel, zonder flits had ik vrij lange sluitertijd. En dat met een levend wezen en zonder statief betekent dus dat de foto's niet volledig scherp zijn

Afbeelding
Afbeelding

Jasje is gevoerd met fleece, buitenlaag is waterafstotend. Zowel om de hals als op de linker zij zit klitteband, om de buik zit elastiek. Gemakkelijk aan en uit te doen dus (En eigenlijk zou Elco een iets grotere moeten hebben. Hij heeft nu eentje van maat 36, maar hij heeft een ruglengte van 40 cm. Dus met een maatje 40 zou de jas tot aan z'n staartwortel komen)
gyanty
Zeer actief

Al bij de Jumper gekeken? Ik was zo lekker foto's aan het plaatsen, maar van gele jasje had ik geen foto en het jasjes was ontzettend vies, dus eerst netjes gewassen en nu op de foto. Norah even als model. Heb hem voor nu wat kort staan, maar vind het zelf dus als bijkomend voordeel dat deze waterafstotend enzo is.

Afbeelding

Oke de kleur is misschien ietwat opvallend, je kan hem meteen als jasje langs een donkere straat gebruiken als je zou willen of moeten. Andere kleur is er niet. Binnenkant is dus met schapenvachtje

Afbeelding

Al met al ook een heel fijn jasje, met klittenband dus ook bij jumper (ik wil hier zelf eigenlijk ook nog wel een tweede van)

Zooplus heeft trouwens ook een leuke softsell met schapenvachtje/teddy aan binnenkant. Vriendin van mij heeft hem inmiddels en is ook positief. (en kost ook geen drol)
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik heb dit jasje van de pets place, het zit met klitteband vast en gaat makkelijk aan en uit:
http://www.petsplace.nl/hond/kleding/ad ... 5cm~842049" onclick="window.open(this.href);return false;
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

@Gyanty: nog niet naar de Jumper geweest, zit hier ook niet vlak in de buurt (moet naar Utrecht) dus even kijken hoe en wat

@MirjamV: is dat een beetje een soepel zittend jasje? Ziet er vrij stug uit

MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Eilfy schreef:@MirjamV: is dat een beetje een soepel zittend jasje? Ziet er vrij stug uit
Ja het is een soepel jasje. De buitenkant is van dat gladde spul (waterafstotend) en de binnenkant is van lekker zacht fleece. Er zitten twee sluitingen aan van klitteband. Eigenlijk had er nog een sluiting meer naar achter moeten zitten. Het jasje sloot niet echt aan zegmaar van achteren. Maar dat ligt denk ook een beetje aan de bouw van je hond, mijn hond heeft een vrij slanke taille dus daar was het jasje een beetje te breed voor. Heb er zelf een stukje klitteband aangezet en het jasje sluit nu wel prima aan.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Even een update:

Bij de Zooplus waren de jasjes in de aanbieding. Een softshell jasje van Wolters besteld met fleece als binnenvoering.

Zal proberen vanavond even een foto te maken

Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”