Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pleit niet snel voor inslapen maar dit.....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Pleit niet snel voor inslapen maar dit.....

Ongelezen bericht door iones »

Een paard dat in de Verenigde Staten uren heeft vastgelegen in prikkeldraad en beide oren moet missen, is begonnen aan zijn herstel. Voor het paard is inmiddels bijna $15.000,- opgehaald. Hiervan kan de medische zorg voor het dier betaald worden.

Op nieuwjaarsdag kreeg de Oklahoma City Animal Welfare Division een telefoontje met een verzoek tot het opruimen van een dood paard. Gezien de feestdagen werd er nog een dag gewacht om het dier op te halen. Toen de medewerkers aankwamen bij het paard bleek dat het dier nog steeds in leven was. Het paard zat compleet verstrikt in prikkeldraad en zijn oren waren afgebeten.

Rudy is direct naar een kliniek gebracht. "Ondanks dat hij in vreselijke conditie was, hinnikte hij naar de dierenarts." zegt Natalee Cross die de rehabilitatie van Rudy op zich heeft genomen. "Rudy heeft intensieve zorg nodig, maar hij krijgt de kans die hij verdient."

Het paard heeft onder meer wonden op het hoofd en mist daarnaast beide oren. Ook mist er een groot gedeelte aan de rechterkant van het hoofd. Aan die kant zijn ook de oogleden afgescheurd. Daarnaast heeft het paard ook nog een gebroken kaak en vele wonden over de rest van het lichaam.

"Hij is nog niet uit de gevarenzone, maar we hopen dat hij blijft vechten. Ik weet dat niet iedereen het eens is met het feit dat we dit paard willen helpen. Sommigen vinden dat hij beter af is als hij ingeslapen wordt. Maar, Rudy is nu hier. Hij heeft het ergste gedeelte van zijn beproeving al gehad."

Het paard heeft twee dagen vastgelegen in de vrieskou en is vermoedelijk aangevallen door honden, maar maakt het nu goed. "Zijn wonden genezen zoals ze moeten. Hij ziet er nog vreselijk uit, maar de wonden zijn niet langer levensbedreigend. We moeten wel oppassen voor infecties zoals tetanus, aangezien we zijn vaccinatiegeschiedenis niet kennen. Rudy krijgt nu sterke antibiotica en pijnstillers. Hij eet en drinkt goed en ondanks dat hij twee oren mist kan hij nog wel horen."

http://www.horsetalk.co.nz" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik er toch aan denk wat een hel dat arme dier heeft moeten doorstaan.... Ik vind het verschrikkelijk. Heb de foto´s niet bekeken, heb de moed niet. Ik vind dit te lezen al te erg voor woorden. :cry:
Ik geloof absoluut dat ze er beter aan hadden gedaan hem te euthanaseren. Maar nu ze toch ermee aan de gang gaan, hoop ik maar dat het helemaal goed komt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pleit niet snel voor inslapen maar dit.....

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ach je stort wat en je gaat weer verder met je biefsukje opeten.
Jee wat ziet dat beest eruit zeg, geef lekker een spuitje of had hem tussen het prikkeldraad al een kogel gegeven uit medeleven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

vreselijk :ugh:

als de mens zich maar beter voelt he bij dergelijke 'reddingsacties'
arm dier
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ter plekke de kogel was inderdaad het meest humaan geweest. Die is misplaatste redding.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Ach je stort wat en je gaat weer verder met je biefsukje opeten.
Jee wat ziet dat beest eruit zeg, geef lekker een spuitje of had hem tussen het prikkeldraad al een kogel gegeven uit medeleven.
Denk ik ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Aan de hand van de (gruwelijke) foto's vind ik ook dat dat paard ingeslapen had moeten worden. Ugh :ugh:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach tegenwoordig moet alles zo nodig gered worden. Arm paard.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Zelfs als het mijn eigen paard was geweest hem laten gaan... zo laten lijden.. enige juiste keus lijkt me om het lijden te laten stoppen.. arm paard
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bouvierpoedel schreef:Ach je stort wat en je gaat weer verder met je biefsukje opeten.
Dat laatste wat mij betreft. Stelletje sukkels om een dier zo te laten lijden.
Dagelijks worden er honderden gezonde paarden in de US geslacht en een arm dier als dit moet zgn 'gered' worden :S: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

:kotz: ik vind het echt walgelijk.... arm paard.... n.a.v. foto's was mijn keuze ook ter plekke de kogel, dit heeft niks met redden te maken...
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik had het paard ingeslapen.
Dat beest zal nooit meer 100% gelukkig worden of zijn.
Het paard zal altijd last blijven houden van een trauma.
Communiceren met andere paarden zal ook moeizamer worden.
Omdat paarden ook comminiceren met hun oren.
Het zal geen paardwaardig bestaan meer leiden.
Een spuitje zal de beste oplossing zijn
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”