Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbulls bijten geleidehond bijna dood
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Pitbulls bijten geleidehond bijna dood
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-schi ... -a2171884/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arme Jonna, ik ken haar, een vriendin van mij heeft haar de eerste 14 maanden opgeleid.
Arme Jonna, ik ken haar, een vriendin van mij heeft haar de eerste 14 maanden opgeleid.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Pitbulls bijten geleidehond bijna dood
Wat erg voor de hond en haar baas.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lunatic
- Erelid
Ja niet alleen is het leven van Jonna verwoest, ook dat van haar blinde baasje....zo triest dit 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Wat erg voor haar baasje en voor Jonna.
Hoop dat ze de loslopende hond snel vinden
Hoop dat het allemaal goed komt met Jonna
Hoop dat ze de loslopende hond snel vinden
Hoop dat het allemaal goed komt met Jonna
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
inderdaad verschrikkelijk, voor allebei 

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Wat een nachtmerrie weer voor bazin en haar hond. Het feit dat de baas van pitbulls de politie belt omdat de honden zijn losgebroken geeft aan dat hij besefte dat zijn honden wel een gevaar zouden kunnen zijn voor alles wat ze tegen zouden kunnen komen denk ik. En dan een van die honden nog loslopend ergens, echt doodeng .
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
wat een ramp 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Oh, hier word ik zo kwaad van, de honden waren al vaker losgebroken, het was zeker eerst wachten tot er iets ergs gebeurde voordat de baas zijn verantwoordelijkheid nam.
Wat moeten mensen met zulke honden?!
En ik bedoel nadrukkelijk niet pitbulls in het algemeen, voordat die discussie weer losbarst, maar dit soort honden die losbreken en gevaar veroorzaken.
Ik ken iemand die een herder had die totaal niet bleek te sporen, die is nooit uitgebroken, zijn kinderen kregen de kans niet om bij de hond te komen, en toen er echt niks aan te verhelpen bleek is hij ingeslapen. Zo kan het dus ook!
Wat moeten mensen met zulke honden?!
En ik bedoel nadrukkelijk niet pitbulls in het algemeen, voordat die discussie weer losbarst, maar dit soort honden die losbreken en gevaar veroorzaken.
Ik ken iemand die een herder had die totaal niet bleek te sporen, die is nooit uitgebroken, zijn kinderen kregen de kans niet om bij de hond te komen, en toen er echt niks aan te verhelpen bleek is hij ingeslapen. Zo kan het dus ook!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Lunatic
- Erelid
Ik snap ook echt niet hoe dit soort dingen kunnen blijven gebeuren 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Afschuwelijk voor baas en hond.
En ook ontzettend teleurstellend voor het opleidingsinstituut en degene die Jonna het eerste jaar heeft begeleid.
Al die inspanningen en gebeurt dit
En ook ontzettend teleurstellend voor het opleidingsinstituut en degene die Jonna het eerste jaar heeft begeleid.
Al die inspanningen en gebeurt dit

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Gaan we weer
triest voor de hond en de eigenaar. Wordt je toch helemaal niet goed van 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
- Zeer actief
Er gaat geen week voorbij of we lezen wel weer een soort gelijk verhaal. Dit soort honden, gefokt als vechthonden, alleen nog maar toestaan in bijzondere situaties volgens het Duitse systeem zoals Cleva of Laeken recentelijk al aangaf. O.a. extreem hoge hondenbelasting, ondoordringbare omheiningen, wandelen alleen aangelijnd en gemuilkorfd. Ik zie nog wel mogelijkheden om het een en ander toe te voegen zoals, een bewijs van goed gedrag voor de houder, niet meer onder de gebruikelijke W.A. verzekering laten vallen. Een verzekering voor gevaarlijke honden in het leven roepen met een eigen risico van € 25.000,- per gebeurtenis. Dat is dan wel eenmalig. Bij schade aan mens of dier, per direct inslapen.
Voor hen, die niet aantoonbaar over deze liquide middelen beschikken kan een generaal pardon worden ingesteld. Net zoals incidenteel wel eens gebeurt met het inleveren van verboden wapens zonder er een boete voor te krijgen.
Dat is voor velen niet leuk. Dan kopen ze maar een Poedel of een Maltezer leeuwtje. Die zijn ook leuk. Dan hoeven mensen met normale honden niet meer constant op hun hoede te zijn en kunnen ze ook eens ontspannen met hun hondjes lopen.
Voor hen, die niet aantoonbaar over deze liquide middelen beschikken kan een generaal pardon worden ingesteld. Net zoals incidenteel wel eens gebeurt met het inleveren van verboden wapens zonder er een boete voor te krijgen.
Dat is voor velen niet leuk. Dan kopen ze maar een Poedel of een Maltezer leeuwtje. Die zijn ook leuk. Dan hoeven mensen met normale honden niet meer constant op hun hoede te zijn en kunnen ze ook eens ontspannen met hun hondjes lopen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Arme hond, arme eigenares. Wederom alleen maar verliezers.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
-
- Zeer actief
ja, natuurlijk zijn die ook leuk, voor sommige mensen, maar andere lopen er nu niet echt warm voor- hoe gek je dat ook mag vinden op dit moment. ik zou ook geen hond meer hoeven dan als dat de keuze wasWolfsblut schreef:Er gaat geen week voorbij of we lezen wel weer een soort gelijk verhaal. Dit soort honden, gefokt als vechthonden, alleen nog maar toestaan in bijzondere situaties volgens het Duitse systeem zoals Cleva of Laeken recentelijk al aangaf. O.a. extreem hoge hondenbelasting, ondoordringbare omheiningen, wandelen alleen aangelijnd en gemuilkorfd. Ik zie nog wel mogelijkheden om het een en ander toe te voegen zoals, een bewijs van goed gedrag voor de houder, niet meer onder de gebruikelijke W.A. verzekering laten vallen. Een verzekering voor gevaarlijke honden in het leven roepen met een eigen risico van € 25.000,- per gebeurtenis. Dat is dan wel eenmalig. Bij schade aan mens of dier, per direct inslapen.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hmmm.... maar wel nadat ze vaker los zijn gebroken staat aan het eind. En ondanks ze niet eerder iets hadden gedaan.mariabel schreef:Wat een nachtmerrie weer voor bazin en haar hond. Het feit dat de baas van pitbulls de politie belt omdat de honden zijn losgebroken geeft aan dat hij besefte dat zijn honden wel een gevaar zouden kunnen zijn voor alles wat ze tegen zouden kunnen komen denk ik. En dan een van die honden nog loslopend ergens, echt doodeng .
Het lijkt mij dat als je een paar Houdini's hebt, je als eigenaar er voor moet zorgen dat de kans op uitbraak nagenoeg onmogelijk wordt. Want zelfs als het geen agressieve honden zijn, kunnen ze los zonder toezicht overlast en gevaar opleveren.
Voor de eigenaresse van de hond is het verschrikkelijk. Buiten verwondingen is ze helaas weer in een sociaal isolement gekomen. Triest.

.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Heel triest bericht weer.
Hmn en nog niet gevonden, dan zal hij wel ergens ondergedoken zitten bij een neefje of zo. Die loopt vast niet een beetje in een bos rond.
Hmn en nog niet gevonden, dan zal hij wel ergens ondergedoken zitten bij een neefje of zo. Die loopt vast niet een beetje in een bos rond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
en die witte krullenbol dan, is dat dan geen hond?S@ndr@ schreef:ja, natuurlijk zijn die ook leuk, voor sommige mensen, maar andere lopen er nu niet echt warm voor- hoe gek je dat ook mag vinden op dit moment. ik zou ook geen hond meer hoeven dan als dat de keuze wasWolfsblut schreef:Er gaat geen week voorbij of we lezen wel weer een soort gelijk verhaal. Dit soort honden, gefokt als vechthonden, alleen nog maar toestaan in bijzondere situaties volgens het Duitse systeem zoals Cleva of Laeken recentelijk al aangaf. O.a. extreem hoge hondenbelasting, ondoordringbare omheiningen, wandelen alleen aangelijnd en gemuilkorfd. Ik zie nog wel mogelijkheden om het een en ander toe te voegen zoals, een bewijs van goed gedrag voor de houder, niet meer onder de gebruikelijke W.A. verzekering laten vallen. Een verzekering voor gevaarlijke honden in het leven roepen met een eigen risico van € 25.000,- per gebeurtenis. Dat is dan wel eenmalig. Bij schade aan mens of dier, per direct inslapen.

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Te erg voor woorden weer.
Ik zie me daar een groot gapend gat in de markt. Laat iedereen die een hond wil maar eerst een examen afleggen voordat ze een hond mogen aanschaffen. Dit is weer een trauma voor een aantal mensen en of het nu om een pitbull of een poedel gaat, maakt even geen bal uit.

Ik zie me daar een groot gapend gat in de markt. Laat iedereen die een hond wil maar eerst een examen afleggen voordat ze een hond mogen aanschaffen. Dit is weer een trauma voor een aantal mensen en of het nu om een pitbull of een poedel gaat, maakt even geen bal uit.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik weet niet hoor, maar ik vermoed dat uitgerekend de mensen die zo onverantwoordelijk met gevaarlijke honden omgaan niet echt een levensveranderde ervaring gaan beleven op een verplichte cursus.
Als er bij die mensen sprake zou zijn van enig verantwoordelijkheidsgevoel en realiteitszin, zou het niet tot dit soort excessen komen.
Als er bij die mensen sprake zou zijn van enig verantwoordelijkheidsgevoel en realiteitszin, zou het niet tot dit soort excessen komen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Ik gaf deze twee slechts als voorbeeld aan. Er zijn nog heel veel andere leuke honden die niet specifiek gefokt zijn voor het doden of verscheuren van mens of dier. En als je dan geen hond meer wilt buiten dit soort rassen met een killer instinct dan kun je natuurlijk overwegen om een paar zebravinkjes aan te schaffen. Erg leuk, vooral als ze los door de kamer mogen vliegen.S@ndr@ schreef:ja, natuurlijk zijn die ook leuk, voor sommige mensen, maar andere lopen er nu niet echt warm voor- hoe gek je dat ook mag vinden op dit moment. ik zou ook geen hond meer hoeven dan als dat de keuze wasWolfsblut schreef:Er gaat geen week voorbij of we lezen wel weer een soort gelijk verhaal. Dit soort honden, gefokt als vechthonden, alleen nog maar toestaan in bijzondere situaties volgens het Duitse systeem zoals Cleva of Laeken recentelijk al aangaf. O.a. extreem hoge hondenbelasting, ondoordringbare omheiningen, wandelen alleen aangelijnd en gemuilkorfd. Ik zie nog wel mogelijkheden om het een en ander toe te voegen zoals, een bewijs van goed gedrag voor de houder, niet meer onder de gebruikelijke W.A. verzekering laten vallen. Een verzekering voor gevaarlijke honden in het leven roepen met een eigen risico van € 25.000,- per gebeurtenis. Dat is dan wel eenmalig. Bij schade aan mens of dier, per direct inslapen.
Dit soort monsters horen gewoon niet thuis in deze maatschappij. Wat mij betreft komt er per direct een verbod op dit soort honden. Doet men dit niet dan worden mogelijk alle hondenbezitters over een kam geschoren. Altijd aangelijnd en gemuilkorfd. Ook het Maltezer leeuwtje, de Teckel en het Hollandse Keeshondje.
En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ach nee, Jonna? die naam zegt me wel wat ja.. Wat sneu!Lunatic schreef:http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-schi ... -a2171884/
-
- Zeer actief
Het kan toch niet lang meer duren, aleer de overheid z'n verantwoordelijkheid eens neemt in deze.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Diep triest
Intriest dit 

Brrrrr wat erg weer. Je staat al zo machteloos als je hond gegrepen wordt maar zij natuurlijk al helemaal
Afschuwelijk weer.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Afschuwelijk weer
Arme hond, arme vrouw..wanneer stopt dit toch eens?

- Lunatic
- Erelid
Klopt ja!sbientje schreef:ach nee, Jonna? die naam zegt me wel wat ja.. Wat sneu!Lunatic schreef:http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-schi ... -a2171884/
@Korthaar, dat denk ik ook, jammer dat er niet over gesproken wordt en naar goede oplossingen gezocht wordt, zolang ze dat niet doen is er ineens weer een nieuwe RAD en dat wil volgens mij niemand!