Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jean Peau (o.a. oogdruppels)
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Jean Peau (o.a. oogdruppels)
Hallo iedereen,
Mijn chihuahua pup van 12 weken (reu) heeft last van traanoogjes. Door de DA is ontsteking e.d. al uitgesloten, helaas het raseigen kenmerk volgens hem. Niet schadelijk maar wel vervelend. Hij heeft dus ook van de traanstrepen onder de ogen (onwetende ik dacht dat het gewoon bij hem hoorde, aangezien zijn vader het ook had, en hij bruin is). Toch hoor ik positieve verhalen over het merk Jean Peau, en wordt mijn aandacht getrokken door de oogverzorger (http://www.bol.com/nl/p/jean-peau-oogve ... 010938822/" onclick="window.open(this.href);return false;). Toch voelt het op een of andere manier voor mij gek omdat het niet van de dierenarts komt (eerste hondje, ben nog héél erg voorzichtig en onzeker haha). Hebben jullie ervaring met dit merk of zelfs specifiek met de oogdruppels? Zien jullie dit als veilig om eens te proberen?
Alvast bedankt!!
Mijn chihuahua pup van 12 weken (reu) heeft last van traanoogjes. Door de DA is ontsteking e.d. al uitgesloten, helaas het raseigen kenmerk volgens hem. Niet schadelijk maar wel vervelend. Hij heeft dus ook van de traanstrepen onder de ogen (onwetende ik dacht dat het gewoon bij hem hoorde, aangezien zijn vader het ook had, en hij bruin is). Toch hoor ik positieve verhalen over het merk Jean Peau, en wordt mijn aandacht getrokken door de oogverzorger (http://www.bol.com/nl/p/jean-peau-oogve ... 010938822/" onclick="window.open(this.href);return false;). Toch voelt het op een of andere manier voor mij gek omdat het niet van de dierenarts komt (eerste hondje, ben nog héél erg voorzichtig en onzeker haha). Hebben jullie ervaring met dit merk of zelfs specifiek met de oogdruppels? Zien jullie dit als veilig om eens te proberen?
Alvast bedankt!!
-
- Vaste gebruiker
Re: Jean Peau (o.a. oogdruppels)
Inderdaad, ik heb me erg ingezet op het vinden van een chi die níet op formaat gefokt werd of andere achterlijke raskenmerken, en ik moet zeggen dat ik nog steeds denk daarin de juiste fokker gevonden te hebben, maar je merkt toch dat het niet geheel vermijdelijk is, allemaal willen ze wel aan de "rassenstandaard" voldoen en helaas hoort dit er blijkbaar bij. Verder is hij, volgens de DA, een kerngezonde pup van een, vooral voor een chi, flink formaat (12 weken nu en 1100 gram) en goed, stevig postuur. Ik had me ook laten vertellen dat Chi's, ondanks dat het door hun formaat niet zo lijkt, over het algemeen (indien goed gefokt) tot de gezondere rassen horen. Eerste hondje, dus laat me voorop stellen dat ik het ook maar moet doen met wat anderen mij zeggen hihi. Zijn traanoogjes zijn nu een gegeven en het gevolg van verstopte traanbuisjes, en volgens de DA is er nog kans dat het op volwassen leeftijd verminderd, maar aangezien ik ook traanstrepen bij zijn vader zie, wilde ik toch eens kijken of er een fijne oogverzorging was voor hem. Fijn om te horen dat er in ieder geval al een persoon is die het een betrouwbaar merk vindt!
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Jean Peau is een prima merk, ik zou het gewoon eens proberen! Misschien werkt het wel!
Ik heb twee chihuahua's, Noah heeft ook wat last van traanoogjes.. Isa helemaal niet. Je ziet het inderdaad vaak bij kleine gezelschapshondjes.
12 weken en 1100 gram is trouwens een mooi gewicht! Niet heel flink hoor.. je hondje zal waarschijnlijk een mooi maatje krijgen! Super dat je, je zo goed voor hebt bereid en hebt ingezet om een gezonde Chihuahua te vinden! Een goed gefokte Chihuahua is echt zo leuk.. heerlijke hondjes! Heel veel plezier met je pupje.. dat gaat vast lukken!
Ik heb twee chihuahua's, Noah heeft ook wat last van traanoogjes.. Isa helemaal niet. Je ziet het inderdaad vaak bij kleine gezelschapshondjes.
12 weken en 1100 gram is trouwens een mooi gewicht! Niet heel flink hoor.. je hondje zal waarschijnlijk een mooi maatje krijgen! Super dat je, je zo goed voor hebt bereid en hebt ingezet om een gezonde Chihuahua te vinden! Een goed gefokte Chihuahua is echt zo leuk.. heerlijke hondjes! Heel veel plezier met je pupje.. dat gaat vast lukken!

-
- Vaste gebruiker
Dankjewel, leuk zo'n positieve reactie! Veel negatieve reacties gekregen in de omgeving haha. Nee, ik vond het inderdaad ook een mooi gewicht 1100 gram, maar als je het vergelijkt met de gemiddelde chihuahua, dus álle chihuahua's in omloop (waarvan veel helaas dus erg klein zijn) scheen het aan de flinke kant te zijn. Zo zie je maar hoe verpest een ras kan raken, en dat ongezond doorfokken in de ogen van de "gewone mens" er al snel voor kan zorgen dat dat dan gezien wordt als de standaard voor het ras.
Top, al 2 goede berichten over het merk! Dan denk ik dat ik het inderdaad maar eens ga proberen, hihi.
Top, al 2 goede berichten over het merk! Dan denk ik dat ik het inderdaad maar eens ga proberen, hihi.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik heb er hier ook 1 rond lopen die traanstrepen heeft en ik heb ook Jean Peau gebruikt. Helaas helpt dat niet en er bestaat nog steeds niks wat help. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd en ik heb me er nu er bij neergelegd dat niks helpt 

- Noahtje
- Zeer actief
Volgens mij is 1100 gram met 12 weken zelfs best gemiddeld, iig niet heel flink. Mijn Noah en Isa zijn allebei klein gebleven.. dat is eerder niet gemiddeld. Ik zocht geen kleine chihuahua, ze komen allebei van erkende fokkers uit twee ouders die een 'normaal' gewicht hadden.. maar op allebei werd ik smoorverliefd en toen maakte het gewichtje me ook niet meer uit.
In mijn omgeving kreeg ik eerst ook veel negatieve reacties. Ze vroegen zich echt af wat ik met zo'n kleine keffert moest, daar heb je toch niks aan? Tot ze Noah zagen... toen vonden ze hem allemaal toch wel heel erg leuk! Er zijn veel vooroordelen over Chihuahua's jammer genoeg. Maar hey, als ze je hondje eenmaal leren kennen zullen ze zien dat Chihuahua's hartstikke leuk zijn! Veel mensen hebben het beeld voor zich van bange, felle, blaffende, agressieve hondjes. Als ze goed gefokt en goed opgevoed zijn, hoeven ze dat echt niet te zijn! Dan zijn het heerlijk sociale, lieve, aanhankelijke en sportieve hondjes. Dat opvoeden vergeten veel mensen nogal eens, ze zijn immers zo klein.. maar als je dat wel doet heb je daar echt ontzettend veel plezier van!
Ik ben benieuwd naar jouw lieverd.. als je foto's hebt, zien we ze hier graag! Foto's kun je nooit genoeg plaatsen
In mijn omgeving kreeg ik eerst ook veel negatieve reacties. Ze vroegen zich echt af wat ik met zo'n kleine keffert moest, daar heb je toch niks aan? Tot ze Noah zagen... toen vonden ze hem allemaal toch wel heel erg leuk! Er zijn veel vooroordelen over Chihuahua's jammer genoeg. Maar hey, als ze je hondje eenmaal leren kennen zullen ze zien dat Chihuahua's hartstikke leuk zijn! Veel mensen hebben het beeld voor zich van bange, felle, blaffende, agressieve hondjes. Als ze goed gefokt en goed opgevoed zijn, hoeven ze dat echt niet te zijn! Dan zijn het heerlijk sociale, lieve, aanhankelijke en sportieve hondjes. Dat opvoeden vergeten veel mensen nogal eens, ze zijn immers zo klein.. maar als je dat wel doet heb je daar echt ontzettend veel plezier van!
Ik ben benieuwd naar jouw lieverd.. als je foto's hebt, zien we ze hier graag! Foto's kun je nooit genoeg plaatsen

- Noahtje
- Zeer actief
Het enige dat echt schijnt te helpen tegen traanstreepjes is 'angels eyes'. In Nederland is het niet te krijgen, maar via eBay bijvoorbeeld wel. Ik heb het niet gebruikt, maar ik ken mensen die het wel gegeven hebben, eventjes maar.. en dat werkte echt ontzettend goed! Je doet het door het eten en ziet al heel snel resultaat. Ik heb ergens gelezen dat er een kleine hoeveelheid antibiotica in zit.. maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat precies zit. Als je zoekt op angel eyes tear stain zul je het wel moeten vinden, denk ik. Of angels eyes for dogs. Ik ken mensen met hele goede ervaringen, maar zou voor de zekerheid dan wel even goed naar de ingrediënten kijken. Er moet maar een hele kleine hoeveelheid door het eten, maar toch.

- Noahtje
- Zeer actief
Inderdaad, Nanna! Dat kun je mij ook niet wijsmaken.
Ik heb van angel eyes hele goede verhalen gehoord.. en de foto's logen er niet om.. werkte echt! Er moet maar een hele kleine hoeveelheid door het eten en na een paar weken nog maar 1 keer per week / 1 keer per twee weken.. maar wat precies de ingrediënten zijn? Ik weet het niet.
Ik heb van angel eyes hele goede verhalen gehoord.. en de foto's logen er niet om.. werkte echt! Er moet maar een hele kleine hoeveelheid door het eten en na een paar weken nog maar 1 keer per week / 1 keer per twee weken.. maar wat precies de ingrediënten zijn? Ik weet het niet.

-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Dat Angels Eyes wil ik me eerst wel eens flink in verdiepen, klinkt een beetje eng dat antibiotica erin! Hij heeft er zelf eigenlijk geen last van volgens de DA dus het is vooral voor mijzelf en dan weet ik niet of ik zo'n middeltje dat waard vindt, haha. Over die foto's: dat kan heel goed photoshop zijn. Ik had eens een foto van een kat gemaakt, vergeten eerst even de oogjes schoon te maken, dus er zaten vieze frutjes in de hoeken. Zelfs ik als leek kreeg dat via photoshop vlekkeloos en mooi weg.
Vind het wel erg dat zo'n afgeknepen traanbuisjes blijkbaar zo normaal gevonden worden, dat dat helemaal niet meer meetelt in beoordelen hoe gezond de pup is. Ik ben ook nog maar een beginner, hihi. Net zoals zijn gewicht, krijg ik overal te horen dat hij flink is, blijkt het gemiddeld te zijn. Maar voor mensen op straat is het dus blijkbaar flink (omdat die mss veel kleinere zien), terwijl mensen met verstand inderdaad weten hoe ze écht horen te zijn, haha.
Vind het wel erg dat zo'n afgeknepen traanbuisjes blijkbaar zo normaal gevonden worden, dat dat helemaal niet meer meetelt in beoordelen hoe gezond de pup is. Ik ben ook nog maar een beginner, hihi. Net zoals zijn gewicht, krijg ik overal te horen dat hij flink is, blijkt het gemiddeld te zijn. Maar voor mensen op straat is het dus blijkbaar flink (omdat die mss veel kleinere zien), terwijl mensen met verstand inderdaad weten hoe ze écht horen te zijn, haha.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Angels Eyes is hier verboden ivm AB, ik heb dat ooit via via gekregen en helaas heeft dat ook niet geholpen. Er is ook een versie zonder AB te krijgen. En ook die helpt niet, ik ben al tig jaar opzoek naar de gouden tip, maar denk echt niet dat deze bestaat 

-
- Vaste gebruiker
Hahaha ik verwacht ook geen wonderen, maar vond het wel fijn een gericht middeltje te hebben waarmee ik de oogjes kan schoonmaken en die dan misschien verschil maken. Stel dat dit probleem zich oplost als hij volwassen wordt (kans is klein, maar goed), trekken traanstrepen dan weg? Of zitten die er nu voor altijd ongeacht of er nog getraand wordt?
- Noahtje
- Zeer actief
Super goed om je er eerst goed in te verdiepen!Chichixx schreef:Bedankt voor jullie reacties! Dat Angels Eyes wil ik me eerst wel eens flink in verdiepen, klinkt een beetje eng dat antibiotica erin! Hij heeft er zelf eigenlijk geen last van volgens de DA dus het is vooral voor mijzelf en dan weet ik niet of ik zo'n middeltje dat waard vindt, haha. Over die foto's: dat kan heel goed photoshop zijn. Ik had eens een foto van een kat gemaakt, vergeten eerst even de oogjes schoon te maken, dus er zaten vieze frutjes in de hoeken. Zelfs ik als leek kreeg dat via photoshop vlekkeloos en mooi weg.
Twee hondjes heb ik nadat ze angel eyes gehad hadden nog in het echt gezien en de traanstrepen waren echt weg. Maar het werkt dus iig niet bij elk hondje. Foto's die bij het product geplaatst worden geloof ik inderdaad niet zo snel, fotoshop kan wat dat betreft heel veel wegwerken haha.
Ja, die opmerkingen van andere mensen... dat zal even wennen zijn! Ze denken het altijd beter te weten, weten precies hoe een Chihuahua is (vervelend, fel, agressief, etc.).. tja, die vooroordelen zullen waarschijnlijk nooit verdwijnen. Ik heb er weinig last van op straat, ze zien Noah en Isa en vinden ze vooral leuk en schattig.. maar ik krijg wel bijna altijd de opmerking: oh, ik dacht echt dat ze altijd blaffen, fel en agressief zijn, maar die van jou zijn zo vrolijk.
Noah heeft soms geen traanstrepen, als hij een hele tijd in de wind gerend heeft weer wel.. verschilt bij hem heel erg, terwijl Isa (net als de meeste andere hondjes bij haar fokker) er helemaal geen last van heeft. Noah lijkt er trouwens zelf ook geen last van te hebben (gelukkig).
Geniet van je hondje.. en als je vervelende opmerkingen krijgt op straat.. laat ze maar praten! Soms zullen er goede adviezen bij zitten, maar soms zijn het gewoon mensen die denken te weten hoe een Chihuahua is / hoort te zijn. Tja... het is een beetje uitzoeken wat voor jou en je pup het beste werkt.

- dagmar88
- Zeer actief