Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor cursus/ training gaan doen met "pup" 7 maanden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

testebeest
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mechelse herder X greyhound
Aantal honden: 1

Wat voor cursus/ training gaan doen met "pup" 7 maanden

Ongelezen bericht door testebeest »

Hallo, ik hoop dat het hier goed staat anders :flower:

Ik heb een jonge hond genaamd suerte die sinds 18 sept 2014 bij ons in nederland woont. Hij is nu 7maanden.

Meneer is een heerlijke spring in het veld en ik wil graag wat gaan doen met hem. Trainen spel oid.
Ik weet alleen niet zo goed wat. Wat voor cursus zou ik het beste eerst met hem kunnen gaan doen. EN als mensen goede verenigingen omgeving leusden weten hou ik mij aanbevolen.

Hij is gek op neusgebruik, en het betere renwerk hij is wel groot (herdermix). Alleen eum erg snel afgeleid en aan de riem wil meneer nog wel eens vergeten dat hij vastzit :') Dit gaat wel per week vooruit

Hou het aardig en als jullie meer willen weten brand maar los :) En uiteraard alvast bedankt

Afbeelding

met mijn andere hond van bijna 13 ze schelen kwa maat niet heel veel meer (hij is 65cm schoft)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBW6EACY.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Wat voor cursus/ training gaan doen met "pup" 7 maanden

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien eerst basis gehoorzaamheid?

Hier staan heel veel hondenscholen vermeld KLIK
Ga er eens kijken of het wat voor je is.
KC Zoys heeft in ieder geval veel mogelijkheden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
testebeest
geregistreerd lid

Heb zoys in elk geval gemailt, het jammerlijke is dat vaak die cursussen op de zaterdag ochtend zijn en dan kan ik dus niet ivm werken in de middag zit ik met wedstrijden van mijn zoon. WIl hem ook meer gaan uitdagen, de basiscommando's kent hij wel maar merk aan hem dat hijmeer uitdaging nodig heeft. Ben liever ondeugend gedrag voor.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Gewoon lekker beginnen met een basistraining, dan kun je vanuit daar altijd doorstromen naar een hondensport als je dat leuk vindt en je hond er oud genoeg voor is.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Basis gehoorzaamheid is altijd nuttig voor een jonge hond. Als hij graag met zijn neus werkt zou je ook kunnen kijken naar een cursus speuren. Dat kan zonder problemen met gezonde jonge honden en het is een geweldige manier om ze bezig te houden.

Om thuis gezellig samen bezig te zijn vind ik het leuk om kunstjes aan te leren met de clicker, mijn hond is daar echt helemaal wild van. Misschien ook wat voor jullie?
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

testebeest schreef:Heb zoys in elk geval gemailt, het jammerlijke is dat vaak die cursussen op de zaterdag ochtend zijn en dan kan ik dus niet ivm werken in de middag zit ik met wedstrijden van mijn zoon. WIl hem ook meer gaan uitdagen, de basiscommando's kent hij wel maar merk aan hem dat hijmeer uitdaging nodig heeft. Ben liever ondeugend gedrag voor.
KC Zoys geeft op dinsdagavond, vrijdagavond en zaterdagochtend les. Je zou bijv. de funcursus of de jonge honden / basiscursus kunnen doen (fun is wel alleen op zaterdag, basis op de dinsdag dacht ik).

Zelf geef ik Hoopers bij Zoys, misschien ook wel wat voor jullie maar dan moet hij wel los kunnen werken (min of meer, hij moet wel een keertje terugkomen hahaha).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
testebeest
geregistreerd lid

Hoopers ken ik niet, en terug komen doet hij wel hoor :)
Ik durf hem alleen niet los te laten langs de weg, want ik vrees dat hij gewoon de weg over rent als hij een andere hond aan de overkant ziet :P (hij is nogal speellustig)
CLickeren wel geprobeert maar zelf eigenlijk alleen maar ervaring mee bij de paarden.

Speuren vind hij erg leuk althans eten zoeken :lol1:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik zou met een basistraining beginnen en vandaar uit kijken wat de mogelijkheden zijn
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”