Van dat soort Boer Geert-praktijken ben ik echt niet gediend en dat heb ik hem verbaal even heel duidelijk gemaakt. Daar was hij wel een beetje van onder de indruk.
Ook op andere gebieden probeert hij dingen uit. Zo wil hij soms wat lomp spelgedrag vertonen naar de katten (van die spelbuigingen waar de aarde van schudt, douwen met z'n neus). Van Pinda krijgt hij dan per direct lik op stuk en dan is het van "Oh sorry mevrouw". Morrispoes gaat krachtmetingen waarin hij niet de sterkste is liever uit de weg en rent in zo'n geval naar boven. Voor Toto pleit dan wel weer dat hij inmiddels al heel goed weet dat boven voor honden verboden is, dus hij gaat er niet achteraan.
Lilo laat hem ook regelmatig weten dat hij zich moet gedragen, met een opgetrokken lipje of een uitval. Ook daar is hij - een tijdje - van onder de indruk. Braaf gedrag zoals slapen
Misschien moet ik net als Pinda en Lilo even wat duidelijker zijn in wat we hier verstaan onder een beleefde jongeman.
Met zoonlief stoeit hij trouwens echt flink, serieuze trekspelletjes waarbij hij alle zeilen bij zet (en verliest, hallo, zoon is een boom van een kerel),en met happen in armen en handen. Maar hij gebruikt die grote bek wel heel voorzichtig. Het ziet er heel vervaarlijk uit, maar hij veroorzaakt nog geen schrammetje. Hij vindt zoon wel erg leuk als speelkameraad. Apporteert dan ook speeltjes en gaat netjes zitten tot zoonlief er iets mee doet.
Het is wel weer een uitdaging hoor! Uitvogelen wat de beste aanpak is en hem zo snel mogelijk klaarstomen om los te kunnen rennen. Want dat heeft hij echt nodig. Vanmiddag hebben we een goeie wandeling gemaakt in het loslooppark (met een bevriende baas en nog twee honden), en af en toe mot hij gewoon effe een spurtje. Nou, ik kreeg nog net geen vliegles.
Vreemde honden reageert hij prima op, soms wat onstuimig en soms wat onzeker, maar steeds vriendelijk. Naar vreemde mensen is hij eerst wat voorzichtig, maar wel heel nieuwsgierig.
Al met al is het een stikleuk hondje, maar er zit nog wel wat werk aan.