Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onzindelijkheid en poep eten
Moderator: moderatorteam
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
onzindelijkheid en poep eten
Sinds donderdag heb ik een Havanezer pup van 5 maanden oud. Dat ze nog niet zindelijk is, vind ik niet erg. Ik zet haar gewoon geregeld buiten en ongelukjes binnen ruim ik gewoon op. Dat hoort erbij. Plasjes vind ik eigenlijk al bijna niet meer binnen. Maar haar ontlasting is een ander verhaal. Vanaf het begin dat ze hier was, zoekt ze een plekje op, waar ik haar niet kan zien om te poepen, om het daarna zo snel mogelijk weer op te kunnen eten.dat kan onder de eettafel zijn, maar ook in de bench, bijvoorbeeld. Buiten deed ze het om die reden in het begin altijd voor de voordeur. Daar zit een hekje voor, zodat ik dat niet kan zien als ik op het gras sta. Gisteren deed ze het voor het eerst wel op het gras, maar dan ook weer proberen het zo snel mogelijk op te eten.
Het heeft natuurlijk wel tot gevolg, dat ik haar meer in de gaten ga houden en zeker als ze een plekje opzoekt buiten mijn gezichtsveld. Als ze binnen iets doet, haal ik haar daar gewoon weg en ruim het dan op. Maar hoe pak ik dat buiten aan? Hoe maak ik haar duidelijk, dat het goed is dat ze daar poept, zonder haar de kans te geven dat ze het opeet?
Het heeft natuurlijk wel tot gevolg, dat ik haar meer in de gaten ga houden en zeker als ze een plekje opzoekt buiten mijn gezichtsveld. Als ze binnen iets doet, haal ik haar daar gewoon weg en ruim het dan op. Maar hoe pak ik dat buiten aan? Hoe maak ik haar duidelijk, dat het goed is dat ze daar poept, zonder haar de kans te geven dat ze het opeet?

-
lets have fun
Re: onzindelijkheid en poep eten
Ik denk dat je het al heel goed doet. Je hebt haar ook nog maar net dus het zou best kunnen dat als ze wat meer ontspand en vertrouwd raakt ze vanzelf niet meer de neiging heeft haar poep te eten. Geef het nog even tijd.
Als je nou toch het idee hebt dat het poep eten een gewoonte js geworden zou je het met beloningen kunnen proberen om te buigen. Zodra je ziet dat ze buiten poept prijs je haar de hemel in en duwt iets super lekkers onder haar neus. Iets waar ze een moord voor doet en wat ze alleen krijgt als ze heeft gepoept. Leverworst, rookworst, slagroom, verzin het maar. Draait ze zich toch nog om om eerst haar stront te eten en daarna pas de beloning krijgt ze niks. Gaat ze te ver van je af zitten zodat je er niet optijd bij kunt zijn met je beloning, lijn haar dan aan. Zet haar daarna even weg zodat je kunt opruimen. Hou dit vol totdat ze meteen uit zichzelf naar je toe komt voor na het poepen voor haar beloning en blijf het ook daarna nog een poos volhouden voordat je afbouwt. Ze moet haar oude gewoonte vergeten en een nieuwe ervoor terug krijgen. Je zou wel eens een lange adem nodig kunnen zijn.
Maar zoals ik al zei, het kan ook te maken hebben met dat je haar pas hebt. Dus ik zou nog even niks doen en het eerst nog even aankijken.
Als je nou toch het idee hebt dat het poep eten een gewoonte js geworden zou je het met beloningen kunnen proberen om te buigen. Zodra je ziet dat ze buiten poept prijs je haar de hemel in en duwt iets super lekkers onder haar neus. Iets waar ze een moord voor doet en wat ze alleen krijgt als ze heeft gepoept. Leverworst, rookworst, slagroom, verzin het maar. Draait ze zich toch nog om om eerst haar stront te eten en daarna pas de beloning krijgt ze niks. Gaat ze te ver van je af zitten zodat je er niet optijd bij kunt zijn met je beloning, lijn haar dan aan. Zet haar daarna even weg zodat je kunt opruimen. Hou dit vol totdat ze meteen uit zichzelf naar je toe komt voor na het poepen voor haar beloning en blijf het ook daarna nog een poos volhouden voordat je afbouwt. Ze moet haar oude gewoonte vergeten en een nieuwe ervoor terug krijgen. Je zou wel eens een lange adem nodig kunnen zijn.
Maar zoals ik al zei, het kan ook te maken hebben met dat je haar pas hebt. Dus ik zou nog even niks doen en het eerst nog even aankijken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat leren ze in het nest en als je daar niet afleert heb je dit.
Ze kijken het af van de teef en hava's pikken nu eenmaal heel snel op. Hier deden ze het ook, ik heb twee weken als een idioot op zitten letten en weggehaald, toen was het over.
Proberen te zien gebeuren en dan voor de eerste hap belonen inderdaad.
Ze kijken het af van de teef en hava's pikken nu eenmaal heel snel op. Hier deden ze het ook, ik heb twee weken als een idioot op zitten letten en weggehaald, toen was het over.
Proberen te zien gebeuren en dan voor de eerste hap belonen inderdaad.
-
Alhomaro
- Actief
bedankt allebei. ik ga straks maar even kaas halen. Dat schijnt ze erg lekker te vinden. Dan ga ik dat als beloning gebruiken.

-
Alhomaro
- Actief
Nee, ze loopt op dit moment nog los buiten (in de tuin). Een tuigje moet ik ook nog kopen. Maar zat de afgelopen week met een kapotte brommobiel, dus was niet in de gelegenheid om naar de winkel te gaan. Gelukkig is hij weer gerepareerd, dus morgen of overmorgen (hangt ook van het weer af) ga ik daar even voor kijken. Maar aangezien ze echt probeert om te poepen als ik het niet zie, ben ik bang, dat aan de lijn niet gaat werken. Dat ze dan gewoon niet poept aan de lijn. De eerste keer dat ze buiten poepte, was toen ik net deed of ik niet oplette en met mijn andere hond een balletje ging gooien.Frolic schreef:Is ze aan de riem buiten? Misschien maakt dat het nog gemakkelijker, dan kun je haar meetrekken als ze klaar is en er gelijk iets lekkers voorhouden.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je zou bijna zeggen dat er al het nodige over gezegd is- in het onvriendelijke dan - dat ze zo stiekem poept.
Niet door jou, maar voor die tijd?
Als je haar aan een lange lijn doet is ze misschien net ver genoeg weg om te durven poepen.
Door te zorgen dat de lijn dan net niet lang genoeg is om het weer op te eten en haar dan te roepen met iets lekkers kan je misschien wel wat regelen?
Dus niet naar je toe trekken aan die lijn.
Als je haar aan een lange lijn doet is ze misschien net ver genoeg weg om te durven poepen.
Door te zorgen dat de lijn dan net niet lang genoeg is om het weer op te eten en haar dan te roepen met iets lekkers kan je misschien wel wat regelen?
-
Alhomaro
- Actief
ranetje schreef:Je zou bijna zeggen dat er al het nodige over gezegd is- in het onvriendelijke dan - dat ze zo stiekem poept.
Ik denk eerder dat het de overgang is van het vertrouwde nest naar een compleet vreemde omgeving, met vreemde mensen, vreemde honden, vreemde geuren, vreemde geluiden. Ze moet vertrouwen krijgen in mij en haar nieuwe omgeving . En het is dan wel mooi om te zien, dat ze steeds meer los komt. Ook daarom zou ik zeker nog een paar dagen willen wachten met een tuigje. Want ook dat kent ze niet, moet ze dus ook weer aan wennen.

- ranetje
- Zeer actief
Dan begin je daarmee als ze een tuigje aan heeft.
Die paar dagen maken ook niet meer uit denk ik.
Die paar dagen maken ook niet meer uit denk ik.
-
Alhomaro
- Actief
Ze heeft ineens een enorme sprong vooruit gemaakt. Sinds gisteren poept ze gewoon in de tuin. Wel een eind bij mij vandaan nog. Maar als ik haar meteen roep als ze klaar is, komt ze naar me toe gerend en kijkt niet eens meer om naar haar ontlasting. Natuurlijk wordt ze dan even uitgebreid geknuffeld en de hemel in geprezen en ze heeft zelfs daarna niet meer de neiging om terug te gaan naar de plaats waar ze gepoept heeft. Ze heeft ook geen ongelukjes meer gehad in huis, dus ik weet nog niet wat ze dan zou doen. Maar het lijkt erop dat het kwartje begint te vallen.

- ranetje
- Zeer actief
FijnAlhomaro schreef:Ze heeft ineens een enorme sprong vooruit gemaakt. Sinds gisteren poept ze gewoon in de tuin. Wel een eind bij mij vandaan nog. Maar als ik haar meteen roep als ze klaar is, komt ze naar me toe gerend en kijkt niet eens meer om naar haar ontlasting. Natuurlijk wordt ze dan even uitgebreid geknuffeld en de hemel in geprezen en ze heeft zelfs daarna niet meer de neiging om terug te gaan naar de plaats waar ze gepoept heeft. Ze heeft ook geen ongelukjes meer gehad in huis, dus ik weet nog niet wat ze dan zou doen. Maar het lijkt erop dat het kwartje begint te vallen.
Ruim die poep wel op, liefst zonder dat ze het ziet.
Komt vast goed
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Super, gaat helemaal goed komen !