Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

eline1987
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): friese stabij, spaanse mix
Aantal honden: 2

Tips gevraagd

Ongelezen bericht door eline1987 »

Hallo,
Wij hebben 3 honden die helaas blijken te blaffen als wij weg zijn. De buren vinden het nu nog niet heel erg maar wij willen dit wel graag onder controle krijgen. Ik merk dat ze een stuk rustiger zijn als ik ze opsluit in hun bench. De bench staat normaal met de deur open en ze liggen hier vaker in dan in hun mand dus het is wel een veilige plek voor ze. Vaak zijn wij niet weg. Het gaat om de momenten dat ik de kinderen naar school breng of haal. 2 ochtenden per week werk ik en soms zijn we een dagje weg. De buren laten ze dan uit dus het gebeurt niet dat ze lang alleen zijn. Ook mag onze grootste hond graag op tafel liggen als wij er niet zijn (video aangezet om eens te kijken wat ze nou precies doen als wij weg zijn)
Eigenlijk zijn mijn man en ik het nu niet eens over hoe verder. Hij vind het geen prettig idee de honden op te sluiten in de bench als wij er niet zijn. Ik wil wel graag dat ze iets meer veiligheid voelen en dus minder blaffen.
Ik kwam het op het idee om in de woonkamer een deel af te zetten met een puppyren/kamerkennel. Dit kan gewoon open staan met lekkere kussens en manden. Als wij er niet zijn kan ik de deur dichtdoen en kunnen de honden niet overal bij. Wie heeft hier ervaring mee? Ik zag dat de hekken ongeveer 1 meter hoog zijn, is dat genoeg. Het gaat vooral om de 2 stabijtjes. Blijven die hier achter?

gr Eline
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Tips gevraagd

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb met mijn vorige hond ook een puppyren gebruikt. Panisch van de bench en sloper. Dit was een goede oplossing tijdens sloopperiode. Ze gingen er met zijn 2 in.

En nu gebruik ik met peer ook een bench, hij is daarin rustig (gefilmd) en los heeel onrustig. Bij lange periode gaan ze naar oppas.
Hier biedt de bench rust, dus gebruik k hem. Had ze ook liever los, maar rust is ook belangrijk.

Qua ren had ik 90 cm hoog. Ze kwam eruit, geen idee hoe dat is niet gefilmd. Vastgezet in grond en bovenkant afgedekt.
Laatst gewijzigd door Lucia op 12 feb 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
eline1987
geregistreerd lid

Ja ik merk het met meer zaken. Met stofzuigen doe ik de jongste hond in de bench. Hij is dan rustig. Als ik hem los laat piept hij aldoor naast de stofzuiger.
Is een puppyren van 1 meter hoog stevig genoeg voor 2 volwassenhonden?
Lucia
Zeer actief

Ik had een klein stabij teefje en een sheltie. Meer dan genoeg ruimte, maar vastgezet in grond dus.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat ligt helemaal aan jouw honden. Mijn oudste zal er braaf achter blijven, de jongste kwam er met 9 weken al overheen. :D Stevig ligt eraan welke puppyren/panelen je neemt.
eline1987
geregistreerd lid

hij springt met gemak op de tafel van 75 cm. Openbench waar ze inzaten van 85 cm is hij nooit overheen gesprongen.

Zijn er verder nog opties om een deel van de woonkamer af te sluiten voor de honden?
Lucia
Zeer actief

En in een kleinere ruimte? Als mijn ouders oppassen en ze gaan even weg, zitten ze daar in de keuken, ieder een mand, en dat is dan weer geen enkel probleem.
Peer heeft dan minder ruimte om te gaan stressen en ze zien niets en horen weinig, de radio staat dan ook aan.
Sandra212
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sandra212 »

Inderdaad, ik zou me voor die paar keer en de kleine periodes helemaal niet druk maken. Gewoon is de bench als dat al beter gaat!
eline1987
geregistreerd lid

Wij moeten sowieso iets veranderen. we hebben 2 2x een bench staan. Een grote (tabby geloof ik) en een medium. Als wij zeggen op je plaatst rennen ze eigenlijk allemaal naar de grote omdat ze samen willen liggen. Ze passen hier alleen niet met zijn 3en in dus ik moet er vervolgens 1 uithalen en die vervolgens in de medium bench doen. Ook als we visite hebben zitten ze in de bench vanwege hun enthousiasme. De plek waar de bench nu staat is er straks niet meer vanwege een verandering in huis.
Keuze is de huidige benches verplaatsen naar de woonkamer of een grote regelen waar ze alle 3 inpassen. Vandaar mijn vraag over een puppyren.
Hij lijkt me ruim, genoeg plek om lekkere slaapplaatsen te creëren aangezien ze erg van slapen houden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als ze graag met zn allen in 1 bench liggen, is het misschien een idee om een grotere bench te regelen zodat ze met zn drieën kunnen liggen.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik zal dus nooit meer dan 1 hond in een bench doen. als er eens mot uitbreekt dan zitten ze met zijn 2en in een klein hok en ze kunnen geen kant op. ooit mee gemaakt bij een buurvrouw met haar 2 shih tzu`s. zaten al jaren bij elkaar in een grote bench. op een avond komt ze thuis, allemaal bloed aan de muur, 1 hond met een half hangend oor en de ander vol met gaten.
ellen
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat moet je zelf inschatten. Ik doe het wel met mijn hond en die van mijn moeder. De kans dat er mot uitbreekt vind ik kleiner dan de kans dat een meteoriet inslaat in het huis terwijl we niet thuis zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”