Mijn ouders hebben ook kat, Sofie, zij houdt niet van honden en vlucht dus ook. Dana en Sofie gaat redelijk, die kunnen op een gegeven moment wel samen in een kamer liggen en dat gaat goed.
Dux daarin tegen was al opgefokt als we bij mijn ouders voor de deur stonden, en dan was Sofie 9 v.d. 10 keer al lang buiten want die dacht ook weg wezen hier.
Vandaag heb ik gevraagd aan mijn ouders of ze Sofie binnen wilden houden en ik ben met Dux gemuilkorfd naar binnen gegaan. Het eerste kwartier was hij helemaal over de zeik en wilde hij aanvallen. Echt gillen piepen, blaffen enz. Dit heb ik steeds heel duidelijk gecorrigeerd. Na 15 minuten kwam hij tegen mij aan zitten en ging hij steed wegkijken van Sofie, dit heb ik steeds beloond. IK heb toen de muilkorf af gedaan en de bus slagroom gepakt. Hiermee heb iedere keer als hij niet naar Sofie keek een spuitje gegeven. Op een gegeven moment ben ik heen en weer gaan lopen en iedere keer als hij aanstalte maakte heb ik een euh! en als hij dan braaf weer mee liep kreeg hij weer een beetje slagroom.
Ik ben van plek gaan wisselen en steeds als hij wilde fixeren hem geroepen en hem beloond als hij dat goed deed. Ik ben 2x naar buiten gegaan en op nieuw naar binnen om te kijken wat hij zou doen. Dat vindt hij dan wel moeilijk maar hij is al een stuk beter te bereiken.
Ik heb na een uur dit filmpje gemaakt. In mijn ogen was hij toen ontspannen (dit doet hij namelijk altijd als hij bij mijn ouders is, hij is helemaal waus van het kleed).
En na 1,5 uur deze foto's

INmiddels was Sofie ook een beetje gaan ontspannen

Voor zover ik kan beoordelen heb ik het goed gedaan. HIj was op het moment dat we weggingen ontspannen en hij liep zonder fixatie langs Sofie om naar huis te gaan.
Ik ga morgen op nieuw oefenen. Hebben jullie nog tips of gaat het zo goed?