Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef in de buurt, hoe anders doet jouw reu ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Loopse teef in de buurt, hoe anders doet jouw reu ?

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik vraag dit even nav Ezio die o.a. hele vreemde ideeën heeft ontwikkeld rondom eten (momenteel liever niks) Ik had al topic geopend "hij wil niet eten" (onder "algemeen"). Mogelijk zou er ook nog een virus kunnen spelen maar dat hou ik allemaal in de gaten en afspraken rondom da bezoek hebben we al gemaakt.

Toch wil ik eens weten wat jullie gewend zijn/meegemaakt hebben met jullie reu rondom het in de nabijheid zijn van een loopse teef.

Ezio wil momenteel niet eten, wil vaak naar buiten maar doet dan niks alleen lucht happen/proeven en/of gras opsnuiven c.q. aflikken. Hij is wat lichtelijk dwingend met wandelen, wil naar dat gebiedje waarvan ik vermoed dat daar ergens die teef woont (of vaak loopt) In huis is hij iets minder levendig, maakt met momenten een wat sombere indruk. Als ik de bal boven haal wil hij echter wel heel graag mee de tuin in. Als we hem meenemen uit "ons" gebied dan kan hij goed los en achter zijn bal aanrennen etc. etc. We gaan dan wel een km of 20, met de auto, naar een heel andere omgeving. Ik vermoed omdat we gisteren de hele dag weg zijn geweest met hem dat hij daardoor gisteren wel opeens wou eten n.l. niet meer onder de invloed van loopse luchten (!!!??)

Eerdere ervaringen; 1ste reu was vroeg gecastreerd, 2de reu is intact gebleven, lag wat dwangmatig voor de poort maar kwam wel eten. Bo, 3rde reu) kan ik me niet herinneren dat hij last heeft gehad van loopse teven en is op zijn 7de gecastreerd ivm tumor.

Ezio heeft me vorig jaar eens wanhopig gemaakt door absoluut niet meer normaal te willen wandelen, steeds vies kwijl rond de bek te hebben en te stinken als een varken. Had ook een vieze piemel. Toen at hij echter wel redelijk. Het vervelend wandelen is nu niet zo extreem, de piemel is wel vies maar ben ik al aan het spoelen met kamillethee (waardoor hij mogelijk nu ook niet zo stinkt) Nieuw is nu het absoluut niet willen eten.

Nogmaals, we houden de mogelijkheid van virus in de gaten (o.a. temp opmeten, drinken in de gaten houden, ontlasting etc. etc.) Ik vind deze vraag zelf ook interessant even los van huidige situatie.

Wat doen jullie reuen dus en zijn daar ook extreme situaties bij ?
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Loopse teef in de buurt, hoe anders doet jouw reu ?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Met loopse teef in huis was het dwars door alles heen er naar toe willen en vreselijk gillen. :D Maar toen ze 2 huizen verder zat was het meteen over, behalve klappertanden bij plasjes en wat joelen als hij haar hoorde.

Als er nu teven in de buurt loops zijn duren de wandelingen iets langer, maar ik mag absoluut niet klagen. Klappertanden en uren aan een plasje ruiken is gewoon een luxe positie geloof ik. :LOL: En als we gaan trainen is het ff snuffelen en daarna merk ik er niks meer van, ook niet als we vlak langs die teef lopen.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Mijn hond at alleen heel slecht als mijn moeders hond loops was waar we altijd mee liepen 's avonds. Maar hij ging ook opeens joelen. De buren kwamen vragen of hij niet werd aangevallen door de katten want zo klonk het :schrik:

Nu doet die alleen heel erg ruiken en likken. Klappertanden, enzovoort.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Pol gaat met de neus op grond en als het redelijk vers is, wil hij piepend en joelend sneller, sneller, sneller. Dat zijn niet de leukste wandelingen, want je krijgt hem met geen mogelijkheid zover dat 'ie zijn snater houdt.
Thuis gaat hij dan in de vensterbank serenades zitten zingen. Gelukkig lopen er hier überhaupt niet veel honden en maar zelden een loopse teef.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dumas heeft er weinig hinder van, behalve als Csiva dekrijp is en de week daarna :)
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Balu wil ons de hele dag door verleiden om te gaan wandelen, bij het minste of geringste vliegt hij naar de voordeur om aan te geven dat hij weg wil. Als in de buurt een teef kennelijk erg lekker gaat ruiken dan loopt hij wat piepend door de kamer of ligt hij bij de voordeur.
Verder zouden we nog maar een fractie van de afstand wandelen als het aan hem lag, zovéél lekkere luchtjes..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als er in de buurt een teef loops is, snuffelt Chuck meer en likt af en toe aan een plasje waardoor hij gaat klappertanden. Meer niet.
Is Ushi loops, is hij rustig, tot ze dekrijp is. Dan wil hij erbij en sinds hij gedekt heeft gaat hij wel janken. Een dag of 3-4 en de rust is weer terug. Er wordt gewoon gegeten, alleen snoep of kauwspul hoeft hij in huis niet meer.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cayuga is een zenuwlijer momenteel. Puspiemel is net over na veel spoelen. Maar ik word wel wat gek van hem. Skadi ook, trouwens. Hij maakte net aanstalten om op haar te gaan rijden. En voor de volledigheid....ze is gecastreerd....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Geen idee, mijn vorige reu zag ik wel aan als er loopse teefjes in de buurt rondliepen omdat de plasjes hem dan het water uit de mond lieten lopen. Meer dan dat was er niet, en met een eigen loopse teef in huis was het ook wel goed te doen. Dat staat raar, als mijn teefje loops was ging het ook gewoon ok in huis.
Mijn reutje nu is 8 maanden, en zijn vriendinnetje is nu net loops geworden. We gaan morgen lopen en zullen zien hoe hij verder reageert. Jol is ook nog intact en die loopsheid zit er ook aan te komen. Ik wacht het af, en hoop dat het gaat zoals het met de vorige reu ging, dat ze luisteren naar het "nee" van de baas, en bij de hoogtijdagen ze apart zetten voor ons aller rust.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Aan Elco merk ik niet zo veel. Iets meer snuffelen, denk ik. Gisteren kwamen we een ruwharig teckelteefje van 7,5 maand tegen. Hij was zéér geïnteresseerd en wilde er ook wel bovenop. Vonden we geen strak plan ;) Baasje weet nu wel dat de loopsheid niet lang meer op zich zal laten wachten. Elco liep daarna zonder problemen met mij mee. Dus hij reageert wel op loopsheid, maar niet al te vervelend heftig
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Dan eten ze wat slechter, klapperen en kwijlen wat maar verder goddank geen gejank of gebrul ofzo :neenee:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Echt heel erg veel belangstelling heeft Kyto niet

Ruikt eens wat langer aan t plasje maar dat is t wel
Buiten van vreemde honden merk ik dan weer niks

Behalve 1x en toen ik vroeg of ze dekrijp was klopte dat ook
Hij wilde er zo graag naar toe , miepen en trekken en dat doetie normaal nooit

Ook niet bij de eigen teven , behalve op de dagen dat ze op de top staan ( en dat t ergste bij Ziva want dat is z'n vriendin ;) )

Met de trainingen kan er gewoon een loopse teef op t veld staan , ook als die dekrijp is
Hij is dan met z'n werk bezig en zou er dus echt niet naartoe gaan

Ik merk nu wel dat er weer een of 3 loopse dames aan zitten te komen
Hij is ineens geïnteresseerd in de plasjes van Ziva , Pinky en Wolfje
Dus we zullen t gaan zien
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi is nog chemisch gecastreerd dus momenteel merk ik niks van loopse teefjes.
Toen hij dat niet was, was dat wel een ander verhaal :engel:
het vervelendst vond ik het gedrentel.. de hele tijd van de ene naar de andere deur lopen, daar staan jammeren en piepen.. steeds aandacht vragen om naar buiten te willen. Op kussens en dekbedden rijden en hijgen daarbij. Niet of nauwlijks willen eten en gewoon over het algemeen erg onrustig zijn. Buiten ook, was soms gewoon niet te doen met hem, vloog alle bosjes in en totaal onbereikbaar.
Helaas heeft zo ongeveer de hele buurt een hond hier :hmmm: Dus erg vaak loopse teefjes.
Toch ben ik blij dat de chemische castratie straks voorbij is en hij blijft mooi intact.
Afbeelding
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Mijn reuen waren vrij makkelijk. Ja er werd geklappertand, gekwijld en extra veel gesnuffeld en gemarkeerd buitenshuis als ze daar een loopse teef roken maar veel verder dan dat ging het niet. Geen irritant piepen ofzo. De jongste reu had wel prima in de gaten wanneer binnen de eigen roedel een dame dekrijp was. Dan at hij een paar dagen met lange tanden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kwijlen, plasjes likken, klapperen, piepen, slecht eten, onrustig en ik kan de middelvinger krijgen. Dus ja, hij reageert er wel op. Vind het overigens geen reden om er iets aan te doen. Hoort erbij en na een weekje is het weer over.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben erg benieuwd hoe het hier gaat zijn. Hopelijk houdt ie zich een beetje rustig, nou lopen hier niet zoveel teefjes die nog loops worden dus het valt vast mee :D
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Manu is een echte geilbak.
Klappertanden, nauwelijks meer eten, kwijlen, en ik krijg buiten echt geen contact met hem.

Hij luistert wel maar hij is vreselijk alert. Ik merk ook dat hij een explosie aan energie heeft. Ik kan fietsen tot ik een ons weeg maar hij blijft heel alert en wakker.
Hij gaat braaf zitten als ik dat vraag, hij wacht maar alles gaat met een piep of gilletje en hij is vreselijk ongeduldig.

Het duurt nu alweer een paar weken :ugh:
Gelukkig scheelt het wat sinds Uma er is, dan krijg ik hem makkelijker mee.
Het is soms net of je aan een dood paard staat te trekken. Die geurtjes móeten (kwijl, slobber, klap-klap) allemaal opgesnoven, gelikt en ondergepiest worden :roll:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Tamara/Bayko schreef:Mijn reuen waren vrij makkelijk. Ja er werd geklappertand, gekwijld en extra veel gesnuffeld en gemarkeerd buitenshuis als ze daar een loopse teef roken maar veel verder dan dat ging het niet.
Hier ook zo. Soms wat lastig als je even lekker door wil lopen maar dat is alles.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kibo staat buiten alleen maar plasjes te likken en voor zich uit te staren; moet hem echt dwingen om een plas te doen anders doet hij het niet.
Hij vermagerd behoorlijk; mensen die hem niet kennen denken minstens dat hij geen eten krijgt.
Hij begint er steeds meer last van te krijgen en zijn ballen gaan er nu ook echt af.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Klinkt bekend, hier houden ze ook een paar dagen op met eten en lijken ze in een eigen wereld te leven.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Met Runar onlangs speurhondenwedstrijd gedaan waarbij hij in de auto in de kennel zat waar dag voorheen loopse teef inzat en waar hij 's avonds bij diezelfde teef sliep.

Hij werd 2de :hmmm: :lol1:

De autokennel is wel nog nooit zo proper gekuist geweest :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alm@ schreef:
Tamara/Bayko schreef:Mijn reuen waren vrij makkelijk. Ja er werd geklappertand, gekwijld en extra veel gesnuffeld en gemarkeerd buitenshuis als ze daar een loopse teef roken maar veel verder dan dat ging het niet.
Hier ook zo. Soms wat lastig als je even lekker door wil lopen maar dat is alles.
Hier ook. En af en toe net iets harder tetteren dan normaal om gehoord te worden.
Gaat dan alleen om de tevenluchtjes, de teef zelf bekijkt hij liever vanuit z'n ooghoeken op veilige afstand.
:engel: Hij kent alleen bijzonder onaardige loopse dames en hoeft niet zo nodig nog eens de deksel op z'n neus te krijgen.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

beetje likken, klapperen en dat is het. Commando doorlopen werkt prima. Als ie los is klappert ie er maar een eind op los.

Nu de meiden loops zijn is hij wel wat onrustiger ondanks dat ie ze niet ziet of zo maar ja, ik ruik naar loopse teef en dat is boeiend genoeg
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

van de week nog mijn reuen bij een teef gehad die dekrijp was, maar niks van gemerkt, waren gewoon zichzelf.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toen hij jonger was kon hij behoorlijk van het padje af zijn, maar nu hij wat ouder is, merk ik niet zo heel veel meer, je ziet dat hij wat vaker ruikt en markeert en dat is t dan ook wel
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Klapperen en kwijlen op straat bij die plasjes meer niet.. thuis als Xena loops is praat hij er ook bij af en toe. Niet janken of gillen gewoon mwamamoema... en dan is t klaar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dutch_Dynamite
Actief
Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute

Ongelezen bericht door Dutch_Dynamite »

Hebben er hier een hoop geluk met die rustige reuen. Heb een loopse dame hier en een intacte reu. Shiwa is nu sinds afgelopen zondag ook gaan staan en ik hou ze wel netjes uit elkaar, maar hoor de gódganse dag neurotisch gepiep van de reu... aarrgghh
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is nu ook steeds flink aan het piepen... Die heeft het best wel te pakken...
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Gek dat het kwartje niet meteen gevallen is bij me. W.s. omdat ik deze reactie van een reu op een loopse teef gewoon niet zo gewend ben. Voor de volgende keer ben ik meer op mijn hoede. Maar momenteel is het wel duidelijk, ik heb eens in oude mails gezocht en op 27-02-2014 beschrijf ik ongeveer hetzelfde; trekken als een lier, stinken als een oude bok. Vooral het trekken is nu actueel, hij loopt als bezeten. Ik probeer hem maar zoveel mogelijk elders te laten lopen (ff met de auto of heel andere route waarvan ik weet dat loopse teef nu niet komt) Eten is niet meer zo'n onderwerp bij ons, wat prima is. Als hij wil is het er en anders maar ff niet. Ik neem wel wat honden worst mee voor onderweg en bied hem wel zijn eten aan. Gisteravond wou hij wel maar kon hij gewoon niet. In ieder geval had hij wel veel intresse maar die onrust................ Heb hem toen uit de hand gevoerd wat prima ging. Heeft dus voor het eerst sinds een dag of 5 weer een volledige maaltijd op. Ik denk dat we na deze horde wel weer de rust terug krijgen :E:

Gelukkig ben ik niet meer zo onzeker als vorig jaar over wat te doen met zijn getrek etc. Afleiden gaat prima en hij is (onder zijn geile bokke gedag) nog steeds mijn onschuldig poepsiewoepsie............. :I:
Hahaha :kotz:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Een beetje klapperen bij plasjes, maar verder merk ik er niks van gelukkig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”