Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup bijt in handen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Pup bijt in handen

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Onze pup van 4 1/2 maand bijt heel vaak in onze handen. We hebben het vanaf het begin gecorrigeerd en elke keer een speeltje aangeboden. Maar helaas blijft ze dit doen. Als we er nu iets van zeggen, lijkt het alsof het alleen maar erger wordt. Ze wordt er dan juist drukker van en ziet het echt als spelen. Heeft iemand tips hoe we dit kunnen afleren? Alvast bedank!
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Pup bijt in handen

Ongelezen bericht door Elly* »

Jouw hondje is nog heel jong en gaat nu wisselen, dus de ruilspelletjes nog even volhouden.
Het gaat echt over, maar het heeft tijd nodig.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ze worden echt leuker, die pups, als ze ouder worden ;)

Als het tijdens het spelen de verkeerde kant op gaat, kun je ook opstaan en wat anders doen en de hond verder negeren. Zo leert hij een grens aan en neem je actief leiderschap. Kijk maar naar hoe oudere, wijze en vriendelijk type honden er op reageren, vaak keuren ze de pup geen blik waardig als ze hun te druk worden.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vaak is het en teken van overprikkeling: rust nodig dus! Wij zetten Elco op die leeftijd ook in de bench als hij doorging. Meestal sliep hij dan binnen een minuut, wat meteen een bevestiging voor ons was dat het inderdaad overprikkeling was
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dan knijp je hem een keer flink terug.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Wat baby's pakken met hun handjes doen pups met hun tandjes.
Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben geprobeerd weg te lopen en haar te negeren door wat anders te doen. Alleen dan gaat ze uit frustratie in iets bijten wat we niet willen. Maar goed om te horen dat het een fase is en het uiteindelijk over gaat. We waren bang dat als we het haar niet af zouden leren, ze dit zou blijven doen (ook als ze ouder is).
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

De andere honden negeren dat gedrag hier absoluut niet, die lopen ook niet weg. Die snauwen de pup een keer heel stevig af! Mijn pup weet precies welke van de andere honden ze we of niet kan aanvallen om te spelen. De anderen geven zo'n hele harde blaf en als dat niet werkt vallen ze stevig uit. Zonder tanden, maar wel zo duidelijk dat de pup zich even heel onderdanig opstelt. Dat hoeft naar ons niet zo, maar zo wordt het onderling wel geregeld!

Een hoge gil, je handen heel snel wegtrekken of heel stevig met een paar vingers wegduwen. En dan iets anders aanbieden waar hij wel mee mag spelen. Niet zachtjes wegduwen, dan worden ze alleen maar wilder. Dat geldt ook voor het aanbieden van speeltjes als ze al zo wild zijn, dan beloon je dat gedrag alleen maar.

Dit geldt niet voor een pupje van 10 weken, maar een pup van 4 1/2 maand zou al beter moeten weten!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”