Hallo,
Mijn Chihuahua is angstig voor andere honden en mensen. Maar hij laat dat op een hele aparte (en ook echt wel heel vervelende) manier merken. Zodra hij een hond of persoon ziet gaat die heel erg blaffen maar het is geen gewone blaf hij word echt helemaal gek en dan gaat hij op ze achterpootjes staan of soms lijkt het net of die salto's maakt. Maar zodra de hond of persoon dichterbij komt duikt hij snel naar achteren. En als ze weglopen blijft die echt gefocust daar op en net zo lang doorgaan tot ze weg zijn. Ik kan hem corrigeren wat ik wil maar dat heeft dus geen nut!! Vaak denken mensen dus dat hij vals is maar dat is hij echt niet!! Het is gewoon angst want als mensen hem willen aaien of hij moet met mensen in de lift dan trekt die echt terug.. Ik zou het er heel graag uit willen hebben. In ieder geval dat abnormale gedrag. de angst zit gewoon ook wel een beetje in het ras. En dat gaat weg zodra hij mensen vaker ziet.
Wat kan ik aan dat gedrag doen.. ( heb hem ook laten castreren 2 weken geleden)
Groeten Celeste
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen naar andere honden/mensen
Moderator: moderatorteam
-
Celeste!
- nieuw lid
-
*Ellen*
Re: Blaffen naar andere honden/mensen
Lastig zeg. Hoe oud is hij ?
-
Celeste!
- nieuw lid
Hij is 10 maanden.*Ellen* schreef:Lastig zeg. Hoe oud is hij ?
- dagmar88
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Van die castratie zal het in elk geval niet minder worden, eerder erger, vrees ik.
Ik zou veel gaan wandelen met andere mensen met vriendelijke kalme honden. Met een grote boog om vreemde honden heen waar je geen contact mee wil laten maken, zodat de afstand zo ver is dat hij niet gaat blaffen, en met aardige mensen met leuke honden gewoon even een stukje oplopen. Hier in de buurt lopen ook een paar van die gillende chi's. Na tien meter samen lopen vinden ze Lilo vaak al niet meer eng, en een stukje verder willen ze aan Toto ruiken.
Eigenlijk moet je pas weglopen van een andere hond op het moment dat je eigen hondje ontspannen is, of in elk geval niet meer hysterisch doet. En de hemel inprijzen als hij zich netjes gedraagt. Dus alsmaar ervaringen geven met ontmoetingen die positief, of op z'n minst neutraal worden beëindigd, en negatieve ervaringen voorkomen door om te lopen, om te keren voordat het blaffen begint.
Oh ik lees nu pas dat het ook om mensen gaat. Kan je die niet gewoon negeren en ook zorgen dat ze hem geen aandacht geven?
Ik zou veel gaan wandelen met andere mensen met vriendelijke kalme honden. Met een grote boog om vreemde honden heen waar je geen contact mee wil laten maken, zodat de afstand zo ver is dat hij niet gaat blaffen, en met aardige mensen met leuke honden gewoon even een stukje oplopen. Hier in de buurt lopen ook een paar van die gillende chi's. Na tien meter samen lopen vinden ze Lilo vaak al niet meer eng, en een stukje verder willen ze aan Toto ruiken.
Eigenlijk moet je pas weglopen van een andere hond op het moment dat je eigen hondje ontspannen is, of in elk geval niet meer hysterisch doet. En de hemel inprijzen als hij zich netjes gedraagt. Dus alsmaar ervaringen geven met ontmoetingen die positief, of op z'n minst neutraal worden beëindigd, en negatieve ervaringen voorkomen door om te lopen, om te keren voordat het blaffen begint.
Oh ik lees nu pas dat het ook om mensen gaat. Kan je die niet gewoon negeren en ook zorgen dat ze hem geen aandacht geven?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes