Even voorop stellen, we gaan dinsdag sowieso al naar de dierenarts met onze hond.
Wij hebben een pommeriaan van 4,5 jaar. Bij een goede fokster gekocht, gezondheid altijd dik in orde etc. Over zijn karakter: heel eigenwijs, houdt ervan om vertroeteld te worden maar zal nooit op je schoot komen liggen, hooguit ernaast. Leert graag nieuwe dingen, is over het algemeen schuw naar onbekende mensen, houdt er totaal niet van als er kinderen met beide handjes naar hem toe komen rennen en wordt niet graag vastgehouden tenzij er een grote hond is of hij zich ongemakkelijk voelt.
Sinds een paar maanden draait onze hond van enthousiastheid rondjes, áltijd naar links. In het begin was dit alleen als hij dus blij was, maar de afgelopen weken doet hij dit constant. Tijdens het snuffelen naar eten draait hij rondjes naar links tussendoor, als je hem bij je roept om te spelen, als je hem aanhaalt etc. Het klinkt misschien allemaal wat raar, maar dat rondjes draaien begint gewoon echt op te vallen. Het is ook echt alleen naar links, naar rechts nooit. Voor degenen die zich hier niets bij kunnen voorstellen:denk aan een pirouette.
Ook is het de laatste 2/3 maanden zo dat als wij met hem wandelen, hij ineens stil gaat staan als er in de verre verte een persoon aan komt gewandeld. Voorheen deed hij dit alleen bij honden op 20 meter afstand, maar nu ook bij mensen op wel 50 meter afstand.
Ook wil hij niet graag meer mee wandelen. Voorheen stond hij te springen en te doen als je zei "ga je mee?" En nu sjokt ie met tegenzin naar je toe.
Wij hier thuis snappen er echt niets van. Wat betreft het rondjes draaien vermoed ik dat er misschien iets mis is met zijn ruggengraat, heb al wel gevoeld maar kon niets raars ontdekken. Maar wat betreft het wandelen en het ineens stil gaan staan etc zou ik het echt niet weten.
Zoals ik al zei gaan we dus dinsdag naar de dierenarts, maar ik plaats dit omdat ik me toch wel afvroeg of iemand dit herkent? Als honden toch eens konden praten ..
Er is trouwens niets ingrijpends gebeurd in zijn of onze omgeving, dus daar kan het niet aan liggen.
Ook is hij nooit alleen, krijgt hij veel aandacht etc.
Alvast bedankt!