Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rico's behendigheidstopic

Moderator: moderatorteam

Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Rico's behendigheidstopic

Ongelezen bericht door Woest »

Zondag 15 maart gaat ik met Rico voor de 6de keer op voor Beginners B bij behendigheid. Nou ja, voor Rico dan de 6de keer, voor mij de 4de. Zou het lukken deze keer?

Probleem ligt er voornamelijk in dat op langere stukken ik hem niet goed bij kan houden, waarop Rico gefrustreerd om mij heen gaat lopen blaffen en dan ook hindernissen gaat weigeren.

Ik hoop dus op een lastig parcours met veel bochtjes en wissels en weinig rechtdoor. :mrgreen:

Wie duimt er mee? :E:

Als het niet lukt, gaan we gewoon vol goede moed door naar poging 7 :pffff:
Laatst gewijzigd door Woest op 05 jul 2015 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: 6 maal is scheepsrecht?

Ongelezen bericht door LongFields »

Trainen jullie niet op soortgelijke parkoersen als het examenparkoersen en hoe doe je dat dan als hij daar hetzelfde reageert?
Het lijkt mij dat je in de training geleerd zou moeten hebben hoe hem te handlen op grotere afstand en hoe hem dan te sturen zodat voor hem duidelijk is welke sprong hij moet nemen, ook als je niet direct naast hem kunt zijn.
Er zijn zat handlers die niet altijd bij hun hond kunnen zijn en daar kan gewoon op getraind worden, zodat de hond op grotere afstand ook goed gestuurd kan worden.

Als hier in de training geen aandacht aan besteed wordt dan zou ik er na tig keer examen doen denk ik toch over gaan denken om elders te gaan trainen.

Succes alvast voor 15 maart, ik zal duimen dat 6x scheepsrecht zal blijken te zijn.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Vast!
En anders zou ik die 7e keer inderdaad elders gaan doen. Dan kan je beter gaan zoeken naar een trainer die jou op dat vlak kan helpen.
Ik kan Aismee ook absoluut niet bijhouden, op rechte vloeiende stukken is zij 100x sneller als ik.
Voor mij en Aismee helpt het als ik mijn arm recht vooruit hou zodat zij als ze even in haar ooghoek mijn aanwijzingen checkt die arm altijd ziet. Het loopt voor geen meter en ziet er vast heel gek uit maar juist door niets te zeggen en met mijn lichaam wel heel duidelijk aan te geven dat het "alsmaar rechtdoor" is, neemt zij die stukken veel beter.

Ik moet nou nog leren hoe ik er tegelijk voor kan zorgen dat ik een stuk parcour af kan snijden zodat ik wel op tijd bij de moeilijkere hindernissen ben...
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Gaat vast lukken! 6 is tenslotte 2x scheepsrecht!
Woest
Zeer actief

Met de trainingen heb ik met de lange rondjes dus hetzelfde probleem. Ik stop nu met lopen als hij achterlijk begint te doen en maan hem eerst tot rust. Soms helpt dat, maar vaak ook is dat voor hem aanleiding om gewoon heel iets anders te gaan doen, of met z'n neus de stokjes van de sprongen af te wippen ofzo.......
Ik train mee met een selectie groep en we oefenen vrij veel korte rondjes. Met momenten gaat dat heel erg goed. Maar goed wat afstandsbestuurbaarheid is Rico echt een lastige. Is met schapen drijven ook een probleem geloof ik.
En ja ik heb ook gewoon moeite om EN hard genoeg te lopen, EN te onthouden hoe het rondje loopt en waar ik moet wisselen, EN Rico op tijd commando's te geven :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kortom, je moet rico leren vooruit te werken. Vooruit sturen. Ik hou Csiva ook nooit bij dus leer ik haar op afstand werken. Is alleen wel een andere manier van trainen ;)

Ik hoop voor je dat het lukt, maar als het op training nooit wil... Zonde dat je instructeur dan geen andere oplossing kan bieden voor jullie.
Succes alvast!
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nou ik kan mijn honden ook niet bijhouden hoor maar die leer ik wel vooruit sturen. En de snelste heb ik gewoon een andere handler voor gevonden :8):
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hihi no way dat ik die twee (drie) malloten van mij bijhoudt. Kay werkt wel op afstand (van nature al, heb ik niks voor hoeven doen). Norah en Santos doen dit niet. Santos vind het wel prima, Norah leer ik beetje bij beetje toch zelfstandiger te werken. Probleem zit hem dan in goede toestelbeheersing die er dan niet blijkt te zijn, waardoor ze sturing van de baas nodig hebben. Zou lekker tussendoor wat workshops gaan volgen en misschien toch ergens anders eens gaan trainen.

Voor Kay heb ik overigens dit jaar ook een andere handler, die heel graag met een malloot wilde gaan lopen.... Kan ik mij concentreren op de trainingen van Norah en Santos hopelijk ook weet terug in training zetten.
Afbeelding
Woest
Zeer actief

Gisteren de laatste training gehad. Om te oefenen voor het examen hadden we een parcours op gevorderden niveau en zowaar, bij de eerste poging had ik GEEN disk. Dat bied dus hoop voor zondag.
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Succes!
Afbeelding

MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Veel succes!
Woest
Zeer actief

Re: 6 maal is scheepsrecht? Ja dus!

Manlief gooide nog bijna roet in het eten door dinsdag zijn knie te breken, maar gelukkig konden we oppas krijgen en kon ik dus examen lopen vandaag.
En zowaar, ik ben geslaagd! 2 rondjes vast parcours en geen van beide een disk! Helaas bij de jumping wel een disk. Ik lette de laatste seconde niet op, waardoor Rico de laatste sprong voorbij liep en vervolgens van de verkeerde kant nam. Erg jammer, want verder was die volgens mij foutloos en snel. Als ik nou die laatste seconde had opgelet, hadden we nog een beker gehad ook. Nu 4de plek, waar ik ook heel erg blij mee ben.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd!
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Gefeliciteerd!
Afbeelding

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Gefeliciteerd!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Woest
Zeer actief

Re: Rico's behendigheidstopic

Tijd voor een update: Begin deze zomer moesten we op voor het gevorderden examen. Helaas stonden de paaltjes zo opgesteld dat je die voor een mooi rondje moest lopen met de hond rechts van je. Iets wat ik met Rico nooit geoefend had. Links was al uitdaging genoeg. Dan maar een minder mooi rondje dus, en toch met Rico links. Helaas resulteerde dat in een disk, want Rico nam de sprong na de paaltjes van de verkeerde kant. Verder ging het heel goed :mann: Over het tweede rondje zal ik het maar niet hebben :schrik:

Afijn, toen werd het zomer en raakte Rico geblesseerd. We hebben dus een paar maandjes moeten missen. Nu weer 3 lessen gehad. Volgende week zondag examen (morgen laatste training) Helaas dus geen tijd gehad om die paaltjes aan de 'verkeerde' kant goed te oefenen, dus ik hoop maar dat het rondje dit kaar makkelijker is :mrgreen:
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Woest schreef:Tijd voor een update: Begin deze zomer moesten we op voor het gevorderden examen. Helaas stonden de paaltjes zo opgesteld dat je die voor een mooi rondje moest lopen met de hond rechts van je. Iets wat ik met Rico nooit geoefend had. Links was al uitdaging genoeg. Dan maar een minder mooi rondje dus, en toch met Rico links. Helaas resulteerde dat in een disk, want Rico nam de sprong na de paaltjes van de verkeerde kant. Verder ging het heel goed :mann: Over het tweede rondje zal ik het maar niet hebben :schrik:

Afijn, toen werd het zomer en raakte Rico geblesseerd. We hebben dus een paar maandjes moeten missen. Nu weer 3 lessen gehad. Volgende week zondag examen (morgen laatste training) Helaas dus geen tijd gehad om die paaltjes aan de 'verkeerde' kant goed te oefenen, dus ik hoop maar dat het rondje dit kaar makkelijker is :mrgreen:
Wat jammer dat dat nog niet getraind is op beide kanten lopen, maar veel succes iig!!
Afbeelding
Woest
Zeer actief

Ja inderdaad erg jammer. Achteraf had ik het beter meteen van beide kanten kunnen oefenen. Maar 1 kant was al lastig genoeg om aan te leren. Het is niet bepaald z'n favoriete onderdeel....

De laatste les weinig kunnen doen, wegens afwezigheid van de trainer en ziekte van een andere trainer. Er was dus maar 1 trainster voor 2 groepen. Paaltjes aan de 'verkeerde' kant gaat hem in ieder geval nog niet worden voor het examen.
Woest
Zeer actief

Helaas, geen diploma vandaag. Eerste rond een Disk, tweede ronde veel weigeringen. Het probleem zat hem vandaag in de wip. Die zat in het begin van het parcours en ging beide keren fout. Geen idee waarom, want in de les heb ik daar echt nooit problemen meer. Met examens is het wel eerder al gebeurd. En ja, als er in het begin iets fout gaat, dan kan ik de rest van het parcours wel vergeten. Dan is Rico gefrustreerd. De eerste keer liep hij dus weg, en nam bij het terugkomen een sprong mee. Afijn, beginners B kostte ook 6 pogingen, en dit was voor gevorderden pas poging 2....
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”