Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke bezigheden/speeltjes voor een Samojeed

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kimmsanity
nieuw lid
Aantal honden: 0
Contacteer:

Leuke bezigheden/speeltjes voor een Samojeed

Ongelezen bericht door Kimmsanity »

Ik ben dus een lijstje aan het maken met dingen die ik kan aanschaffen voor mijn toekomstige Samojeed (die ik hopelijk dit jaar nog in huis kan nemen), en ik vroeg me af, wat is leuk speelgoed voor een hond als de Samojeed? En als ik eventjes voor mezelf bezig ben, wat kan ik gebruiken/maken om haar hersenen/speelsheid te stimuleren? Kom maar op met de ideeën!
Moira1986
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Re: Leuke bezigheden/speeltjes voor een Samojeed

Ongelezen bericht door Moira1986 »

Een snuffelkleed :-). Je koopt een gootsteenmatje en fleecekleedjes. De fleecekleden knip je in stroken. Deze stroken knoop je door de gaten heen waardoor de stroken allemaal aan een kant zitten. In die stroken kun je de brokjes doen (als je brokken gaat geven). Of snoepjes. De hond moet dan met zijn neus zijn eten/snoepjes zoeken. Het leukste is om dit samen te doen, maar als ze het eenmaal door hebben, kunnen zij dit ook alleen. Daarnaast heb je ook ballen met een klein gaatje erin. Als zij deze zelf rollen met hun poten dan valt er telkens een brokje of snoepje uit.

Zo zijn er nog heel veel hersenwerk spelletje die je met je hond kunt doen. Bijvoorbeeld een doos met wc rollen en in de doos de snoepjes stoppen. Als je Googled op hersenwerk voor honden, vind je onwijs veel.

Uit je berichtje lees ik dat je nog even moet wachten. Dat zal wel heel spannend zijn! Hopelijk gaat de tijd snel :-).
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Leuke bezigheden/speeltjes voor een Samojeed

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is allemaal zo afhankelijk wat je hond straks leuk vind.
Ik zou lekker kijken hoe het gaat straks.
maar ja ben dan ook geen lijstjes type
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”