Of liever nog: Een goede trainer in omgeving Collorec, Bretagne.
Een goede vriend van mij woont in Frankrijk met een stuk land en een herder/husky kruising.
Deze hond is best een lastig portret geweest qua opvoeding, maar het gaat de laatste jaren heel goed.
Maar nu heeft mijn vriend een paar schapen gekocht. Hij heeft de eerste weken goed z'n best gedaan om de schapen bij de hond te introduceren. Eerst aan de riem, later los en dat ging goed.
Maar nu is zijn hond in een onbewaakt ogenblik toch achter de schapen aan gegaan. Heel zelfbelonend gedrag natuurlijk en hij vraagt zich af hoe hij dit kan afleren.
De hond altijd bij zich houden is geen optie. Het is het Franse platteland en daar lopen honden altijd los.Ik ken die hond een beetje en ik ben bang dat de enige oplossing elektrisch is. Dus of een onzichtbare omheining of een goede training met TT.
Ik kan hem zelf niet verder helpen, want buiten dat het heel lastig is om te adviseren van een afstand, is Engels ook nog eens van geen van ons de moedertaal. En ik weet ook helemaal niks van trainen met de TT, behalve dan dat als je het verkeerd doet je (je relatie met) de hond voorgoed kan verpesten.
Omdat er hier wel wat mensen zijn die in Frankrijk wonen of gewoond hebben vroeg ik me af of iemand goede sites weet zodat hij zich in kan lezen (hij zal niet op eigen houtje ermee gaan prutsen, daarvoor houdt hij te veel van zijn hond).
Maar de allerbeste tip zou natuurlijk een goede trainer in de omgeving zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Frans- of Engelstalige sites over afleren zelfbelonend gedra
Moderator: moderatorteam
-
Floortje
- Zeer actief
- Aantal honden: 2